Ga naar inhoud

BMW G07 X7


Phil

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Phil zei:

Phytonic is nooit specifiek voor M-pakket hoor, Carbonschwarz natuurlijk wel.

Is dat niet het blauw dat je op de X3 en de X5 enkel maar icm M Pack kan krijgen, dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Phil zei:

Vind ik ook. De 22” Individual velgen op zo’n Pure Excellence en dan Arktikgrau met wit leder, superknap.

Voor mij zou 't ook arktik mogen zijn, maar wel met de 22" fijnspaakvelgen en binnenin full Merino (voorheen uiteraard coffee, maar nu kan je ook 't tartufo in full Merino krijgen ipv enkel in uitgebreid ... 'k zou twijfelen tussen die twee, moest het coffee eerder een cocoa-donkerbruin zijn dan zeker dat, maar coffee is me een tik te vaal).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Is dat niet het blauw dat je op de X3 en de X5 enkel maar icm M Pack kan krijgen, dan?

Nee, Carbonschwarz is de enige 'M Pack only' kleur.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Phil zei:

Nee, Carbonschwarz is de enige 'M Pack only' kleur.

Hoe heet dat lichter blauw dan dat je op de X3 enkel maar icm M Pack kon krijgen? (i lost count, so it seems)
Of misschien was dat in het begin zo, maar nu niet meer ... kan ook, natuurlijk. Zou wel consequent zijn met hoe 't bij de X7 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gTa said:

Hoe heet dat lichter blauw dan dat je op de X3 enkel maar icm M Pack kon krijgen? (i lost count, so it seems)
Of misschien was dat in het begin zo, maar nu niet meer ... kan ook, natuurlijk. Zou wel consequent zijn met hoe 't bij de X7 is.

Zegt me niet direct iets, zo heel lang is de G01 nog niet op de markt en het enige blauw is Phytonic (gesteld dat je Carbonschwarz dat in feite donkerblauw is niet meetelt), dat je van in het begin kon hebben op elke versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier valt dat ding toch erg goed mee. Enige wat hij echt wel zou mogen hebben, is een dikkere motor. De 30d is wel voldoende krachtig voor normaal gebruik. Maar sereen of krachtig, voelt het toch niet aan. Dit lijkt me wat de motor voor degene die niet echt in rijden is geïnteresseerd.

Hoeveel weegt dit beest meer dan een X5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Goesting said:

image.png.77717484f0e44d475afe0ea1b2ef6d49.png

Met dank, @Goesting.

Ik zou nooit gedacht hebben dat het verschil echt meer dan 250kg was. 2.5t is al serieus veel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/2/2020 at 10:34 AM, gTa said:

attachment.php?attachmentid=2041264

 

Het ontbreken van een zwarte dakhemel (stof of alcantara) is een echte doodzonde in deze config :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vince522 zei:

Het ontbreken van een zwarte dakhemel (stof of alcantara) is een echte doodzonde in deze config :( 

Agreed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tommie said:

 Ceriumgrau. Net zoals de spiegels en uitlaten.

Merci, @Tommie. Is dat een optie (zoals hoogglans shadowline)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
1 uur geleden, 3000 zei:

 

100% mijn goesting qua spec: 4.0i Excellence in grijs/bruin-combo, die velgen, interieurlijsten en zo moooi zonder verduisterd glas :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kans is groot dat dat bij mij ook de realiteit zal zijn.

Al verdient de E 53 AMG ook een eerlijke kans. Nog niet met die motorisatie gereden, wel hard fan van het model en z'n rij-eigenschappen. 43 zou wat weinig karaktervol zijn, 53 zou heel wat beter zijn op dat vlak. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/20/2020 at 9:19 PM, gTa said:

100% mijn goesting qua spec: 4.0i Excellence in grijs/bruin-combo, die velgen, interieurlijsten en zo moooi zonder verduisterd glas :inlove: 

Gaat ge power missen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Gaat ge power missen. 

Waarschijnlijk niet, wetende hoe ik rijd en wat ik nu heb. 

Plus: ik zou die B58 durven tunen, maar denk niet dat het nodig zou zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, gTa said:

Waarschijnlijk niet, wetende hoe ik rijd en wat ik nu heb. 

Plus: ik zou die B58 durven tunen, maar denk niet dat het nodig zou zijn. 

Die kist heeft echt power nodig. De 30d die ik een week of 6 had kwam toch wel serieus power tekort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Die kist heeft echt power nodig. De 30d die ik een week of 6 had kwam toch wel serieus power tekort.

Ik vind een X5 30d meer dan voldoende, net zoals mijn huidige. Een X7 is nog een tik zwaarder dan een X5, maar dat zou voor mij helemaal volstaan.

De 40i is natuurlijk wat "platter" (minder koppel) maar maakt veel goed - denk ik - door z'n motorkarakter.
En die B58 is makkelijk tot hogere vermogens te kietelen, mocht dat nodig zijn (wat ik dus betwijfel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, gTa said:

Ik vind een X5 30d meer dan voldoende, net zoals mijn huidige. Een X7 is nog een tik zwaarder dan een X5, maar dat zou voor mij helemaal volstaan.

De 40i is natuurlijk wat "platter" (minder koppel) maar maakt veel goed - denk ik - door z'n motorkarakter.
En die B58 is makkelijk tot hogere vermogens te kietelen, mocht dat nodig zijn (wat ik dus betwijfel).

In de X5 valt de 30d inderdaad goed mee. Maar de X7 is een totaal andere wagen. De focus ligt meer op comfort en daarvoor het je meer een “rustige kracht” nodig dan een motor die vermogen heeft in de toeren. 

Als ik zie dat de 40i al moet opgejaagd worden wanneer hij in een 540i touring met xDrive zit (vgl met de gewone rwd 540 bvb), dan vrees ik ten zeerste dat je in een X7 echt op zijn staart gaat moeten staan en dat past niet echt bij een elegante manier van “effortless driving”. 
Als ik voor een X7 zou gaan, dan zou ik ofwel wat extra sparen of een auto met iets meer kms kiezen, maar de M50d nemen (of M50i, maar die zal dan weer fiks gulzig zijn). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft een M50d in het onder- en middengebied en bij deellast zoveel méér te bieden dan een 30d? 'Vroeger' reden gedetunede diesels van dezelfde cilinderinhoud vaak voller dan hun krachtige counterparts. Je voelt dan meer de cubic inches en minder de turbo. Ik weet wel dat het verschil tussen 30d en M50d niet enkel software betreft, maar toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid