Ga naar inhoud

BMW G07 X7


Phil

Aanbevolen berichten

32 minutes ago, The Swede said:

In UK bvb is de RRS echt eerder de wagen voor den Johnny: discoteekuitbater, louche ondernemer in den bouw, tattoo, Brummy of Northerner, all-in-vakantie naar Spanje of Turkije, ... geld? Ja. Smaak? Nee. (Ook al vind ik zelf dat de RRS een heel erg goede wagen is om mee te rijden).

Zoals de X6 bij BMW dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Zoals de X6 bij BMW dus.

Wel, daar stel ik de vraag of dit ook geldt voor de recente versies.

De eerste X6 had (heeft) in UK echt inderdaad hetzelfde imago als de RRS. Het vorig model veel minder. 

Ik heb ook de indruk dat er van het vorig model veel minder rondreden(-rijden). 

Thoughts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Jules_W said:

Maroefen zijn van X6 overgeschakeld op RRS/X5 met mpack

Moeten er veel maroefen zijn want zei Tommie hier niet es dat 95% van de X5’en met M-Pack werden verkocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar de eerste generatie X6 was ook de enige ‘coupe-SUV’. Toen het nieuwe model er kwam had Mercedes ook de GLE coupe uitgebracht en ondertussen is er ook een Cayenne coupe

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste indruk is qua rijden positiever dan ik dacht, maar ook anders dan verwacht. Dacht dat dit als een verlengde X5 zou rijden. Het rijdt echter totaal anders. De X5 rijdt meer als een break op hoge poten en is veel beweeglijker (maar ook een stuk harder afgeveerd en heeft niet die "onstuitbare" indruk van een dikke 4x4).
Deze rijdt veel meer als een luxe 4x4 en gaat eerder richting Range qua gevoel. Alleen mist hij nog wat de zachtheid van een Range en zit je meer als in een gewone auto, i.e. achter je stuur ipv er bovenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, William Blake said:

net zoals GLE vs GLS

rijdt echt totaal anders

Met de GLS kan ik niet vergelijken. De GLE vond ik wel redelijk anders rijden dan de huidige X5. De GLE leunt meer aan bij de 4x4, zowel qua rijgedrag als zithouding. Zit zo een beetje tussen de X5 en X7 in. 

'k Zou wel es een GLS willen rijden een rijdje. Misschien es kijken of ik deze zomer over 1 kan beschikken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nadeel van die kleur is dat die (in de catalogis en op de website) wordt voorgesteld op het basismodel - dan is dat meh.
Op zo'n  Pure Excellence is dat beter. Zal ook wel zo zijn met b.v. Manhattan.

Maar dan nog: 'k zie het mij niet nemen :D  Artic, sapphire, sophisto, carbon ... lijken me de "veiliger" kleuren.

 

Speciaal ook is dat je Phytonic-blauw (normaliter enkel op M Pack of M Performance modellen verkrijgbaar) op de Pure Excellence kan krijgen:

attachment.php?attachmentid=2041264

attachment.php?attachmentid=2034857&d=1555694879

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Stancke zei:

X7 in Pure Exellence is echt 🤩

Yep. Ook zot van. Nog nooit live gezien, wel ene besteld (niet voor mij, helaas :cry: ).

Moest ik budget hebben voor een X7 en een M50i lukt niet (die kost in .be wel een heftige brok meer dan de 3-liters) dan zou ik zelf ook een Excellence willen. Heerlijk statige auto, daarmee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt wel raar dat BMW zo beperkt is met zijn kleuren. Zelfs in wagens als de 7 en de X7 heb je een 10-tal kleuren voor de gewone, een 10-tal voor de M-sport. 

Vooral in die categorie zou ik zeggen: maak alle kleuren beschikbaar voor alle modellen. Kwa productie maakt dat toch geen verschil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Kwa productie maakt dat toch geen verschil. 

Blijkbaar wel, hé, anders zou men toch alle registers open trekken?

Bijkomend: alle merken (en BMW als één van eerste zelfs) heeft het extra geld goed geroken via "Individual"-kleuren. Een kleurengamma buiten het standaardpalet, tegen bijkomende meerprijs = kassa kassa. Zeker als het dan om courante standaardkleuren gaat (technisch dezelfde aard als de gewone kleurenrange) brengt dat wel op. Maar niet op alle reeksen kan je die extra range kleuren krijgen. Op een X7 vooralsnog niet, dacht ik.

Ik heb ooit (bij bezoek BMW Motorrad fabriek in Berlijn) de vraag gesteld waarom de BMW-moto's in zo weinig kleuren beschikbaar zijn (nl. 1, meestal 2, héél soms 3 kleuren per model) en ik maakte daarbij de assumptie dat dat in productiekost toch niet veel extra kan betekenen, maar toen ging de wenkbrauwen omhoog en dat blijkt vooralsnog wél het geval. Of toch in voldoende significante mate, als je dat samen bekijkt met de effectieve vraag.  Blijkbaar maalt de klant daar uiteindelijk niet om en bestelt hij binnen het beschikbare gamma - ook als hij zijn/haar favoriete kleur er niet in vindt.
Kijk maar naar Tesla: daar hebben ze 't aantal kleuren ook teruggeschroefd owv productietempo en -kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aantal kleuren speelt uiteraard een rol want hoe meer kleuren, hoe meer set-ups (en cleaning cycles) er zijn in de spuitafdeling. 

Alleen loopt een 7 en een 7 met M-sport pack van dezelfde lijn. Idem voor de X7. En die spuitrobot kent geen verschil of hij een 7 of een 7 met M-pack aan het spuiten is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Het aantal kleuren speelt uiteraard een rol want hoe meer kleuren, hoe meer set-ups (en cleaning cycles) er zijn in de spuitafdeling. 

Uiteraard. Maar bij de BMW moto's is dat veel minder een thema, want dat zijn kleine onderdelen die op voorhand in grote getallen geprepareerd worden en gestockeerd worden ('t is niet just in time). Dan zou je perfect 1 of 2 kleurtjes extra kunnen voorzien. Maar blijkbaar brengt dat dus totaal niet op: geen méérverkoop maar wel extra kosten door complexere productieplanning en blijkbaar ook moeilijker te slijten overblijvende stock voor de niet-klantbestelde exemplaren.

Bij de auto's is 't zo dat - dacht ik - de kleuren nog altijd in batch gespoten worden en die batches worden gedurende (kortere) tijd in stock gehouden totdat een exemplaar geproduceerd moet worden van die specifieke kleur. En de inplanning van de batches gebeurt dus ngl het bestelvolume. Vandaar dat bepaalde kleuren (vnl. Individual) een iets langere levertermijn kennen.
(Kan zijn dat dat ondertussen al achterhaalde info is.)

4 minuten geleden, The Swede zei:

Alleen loopt een 7 en een 7 met M-sport pack van dezelfde lijn. Idem voor de X7. En die spuitrobot kent geen verschil of hij een 7 of een 7 met M-pack aan het spuiten is. 

Afaik zijn er dan ook bij de X7 geen grotere verschillen tussen kleurenaanbod met/zonder M Pack dan bij andere reeksen, b.v. de '7. Integendeel: 't is denk ik enkel maar bij de X7 (en mogelijks ook de '8) dat er kleuren die eigenlijk M Performance specifiek zijn, ook op de non-M verkrijgbaar zijn.

Blijft over: waarom moet eentje met M Pack minder kleuren ter beschikking hebben. Ik tip op take rate. Iemand die een M Pack wil, zal niet snel naar de klassiekere kleuren grijpen (klassiek gewoon donkerblauw, beige, enz.) en iemand die een M Pack wil en een kleur wil dat niet in 't gamma zit, moet extra dokken via Individual of Individual Sonderwunsch. Klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, Donnington grijs is bvb een kleur die ik enkel op een 7 met M-sport kan hebben.

Productiematig zie ik geen reden. Enige reden die ik zie, is dat BMW Donnigton grijs als "exclusief" ziet en de klant graag eerst doet betalen voor een M-pack dan. 

Al beperkt dat de keuze van de klant wel. En als ik in dit segment nieuw ga winkelen, dan heb ik toch graag echt de keuze over mijn kleur etc.

Het is een beetje zoals een M-pack wagen nemen maar dan moet je in bepaalde landen absoluut het interieur in het zwart hebben. Je kan geen 7 M-pack kiezen bvb met een creme-wit interieur. Misschien vind ik als klant het M-koetswerk pack en M-onderstel wel iets dat ik wil, maar wil ik creme comfortzetels binnenin met warme houten inleg?  Het straffe is soms dat je het in het ene land wel kan krijgen, in het andere niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Wel, Donnington grijs is bvb een kleur die ik enkel op een 7 met M-sport kan hebben.

Productiematig zie ik geen reden. Enige reden die ik zie, is dat BMW Donnigton grijs als "exclusief" ziet en de klant graag eerst doet betalen voor een M-pack dan. 

Da's evident en trouwens altijd zo geweest bij BMW, ook bij Audi (s-Line). Bij Mercedes minder.

Men linkt de sportievere looks van zo'n pakket vaak aan een sportievere kleur en past dus de paletten accordingly aan.

Quote

Al beperkt dat de keuze van de klant wel. En als ik in dit segment nieuw ga winkelen, dan heb ik toch graag echt de keuze over mijn kleur etc.

Het is een beetje zoals een M-pack wagen nemen maar dan moet je in bepaalde landen absoluut het interieur in het zwart hebben. Je kan geen 7 M-pack kiezen bvb met een creme-wit interieur. Misschien vind ik als klant het M-koetswerk pack en M-onderstel wel iets dat ik wil, maar wil ik creme comfortzetels binnenin met warme houten inleg?  Het straffe is soms dat je het in het ene land wel kan krijgen, in het andere niet.

Nog nooit geweten dat je door het kiezen van een M Pack plots geen beschikking meer hebt over diverse interieurkleuren. Sommige speciale versies, ja. En misschien dat de interieurkleurpaletten ook verschillen ngl de versie (nu is M Pack geen optie meer op het model, maar een aparte "lijn").
--> Heb je 'n voorbeeld van een model dat door de keuze van M Pack plots enkel maar een zwart interieur kan krijgen?

Dat de importeurs de beschikbaarheid van zaken kiezen ngl take rate, is gekend. Land per land verschilt dat soms, ook inhoud van optiepakketen e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg u helemaal. Alleen zie ik niet wat de kost is voor de importeur bvb in Zwitserland om bij een M-pack toch een beige interieur te laten kiezen. Als de fabriek die voor Duitsland kan maken en voor Belgie, dan moet diezelfde auto ook op ne camion richting Zwitserland kunnen gaan. (is maar een voorbeeld, he). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

attachment.php?attachmentid=2041264

Heel knap zo! Zou het eens willen zien zonder verduisterde ramen.

Pak knapper zonder M-pack.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

Maar dan nog: 'k zie het mij niet nemen :D  Artic, sapphire, sophisto, carbon ... lijken me de "veiliger" kleuren.

Speciaal ook is dat je Phytonic-blauw (normaliter enkel op M Pack of M Performance modellen verkrijgbaar) op de Pure Excellence kan krijgen:

attachment.php?attachmentid=2041264

Phytonic is nooit specifiek voor M-pakket hoor, Carbonschwarz natuurlijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, William Blake said:

Heel knap zo! Zou het eens willen zien zonder verduisterde ramen.

Pak knapper zonder M-pack.

Vind ik ook. De 22” Individual velgen op zo’n Pure Excellence en dan Arktikgrau met wit leder, superknap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid