Jump to content

2019 MAZDA 3


Thebiemerke
 Share

Recommended Posts

It looks like a stylish entry to take on vehicles like the Honda Civic and Toyota Corolla.

The new Mazda Mazda3 is nearing a debut in just a couple weeks at the Los Angeles Auto Show, but here are some spy shots of the sleek new hatchback to whet your appetite until we can see the real thing. There's even a look inside.

The new Mazda3 takes significant cues from the Kai Concept (gallery below). They share a downward sloping nose, although the production model seems to accentuate this slant even more. Sharp corners for the headlights give the front a pointy look, and there's quite a large grille. The roof has a gentle arch that incorporates into the tail, and these photos show that a large part of the hatch opens for access to the cargo area. In silhouette, the vehicle is quite sleek.

Inside, Mazda opts for minimalism. There's a simple three-pod instrument layout. The infotainment screen perches on top of the dashboard, and a photo here shows that it has touchscreen controls. Below the display, the designers mount a few other controls but appear to leave things largely unadorned.

The new Mazda3 will be the company's first vehicle with its Skyactiv-X engine. The powerplant can use compression ignition similar to a diesel for igniting the fuel-air mixture without a spark plug. The incredibly high compression ratios that are necessary to make this happen results in better fuel economy and emissions. The company isn't discussing the engine's output, but previous statements indicate the 2.0-liter supercharged four-cylinder makes around 187 horsepower (139 kilowatts) and 169 pound-feet (230 Newton-meters) of torque. Fuel economy is allegedly about 36 miles per gallon city and 48 mpg highway. This engine family would eventually arrive in other Mazda models.

Source: Carpix

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Timo said:

Integreer die navi nu toch eens mooi in het dasbhoard. Stoppen met die tablet navi's. 

en ophouden met die touchscreens

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Phil said:

Deze heeft wel nog een soort iDrive knop zie ik, goed bezig van Mazda!

Ventilatiemonden naast de instrumentencombi doen me denken aan E36 en S2000.

wist ik niet.. idd mooie auto zal dat worden. Vooral benieuwd naar die revolutionaire motoren!

Link to comment
Share on other sites

Op 13/11/2018 om 18:41, Timo zei:

Integreer die navi nu toch eens mooi in het dasbhoard. Stoppen met die tablet navi's. 

Idd, wat is dat tegenwoordig toch met zo goed als alle merken, het lijkt erop dat ze die schermen er achteraf nog even bij plakken.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, knight-rider said:

Idd, wat is dat tegenwoordig toch met zo goed als alle merken, het lijkt erop dat ze die schermen er achteraf nog even bij plakken.

Hoe hoger hoe beter, maakt het makkelijker om naar te kijken tijdens het rijden. Dus dit is de betere oplossing.

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Phil zei:

Hoe hoger hoe beter, maakt het makkelijker om naar te kijken tijdens het rijden. Dus dit is de betere oplossing.

Mijn gps staat in mijn dashboard en toch is dat heel makkelijk te bekijken tijdens het rijden.
Maar eigenlijk is dat niet eens nodig, want alle nodige aanwijzingen worden toch op mijn head-up display getoond.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, knight-rider said:

Mijn gps staat in mijn dashboard en toch is dat heel makkelijk te bekijken tijdens het rijden.
Maar eigenlijk is dat niet eens nodig, want alle nodige aanwijzingen worden toch op mijn head-up display getoond.

In uw dashboard, niet op. En bij mij dient dat scherm meer dan alleen voor GPS hoor, dus wil ik dat dat zo hoog mogelijk staat om alles makkelijk te kunnen zien/bedienen tijdens het rijden, met een centrale knop op de middenconsole die ik blindelings kan bedienen en zonder vingerafdrukken op het scherm.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Klopt @Jochen. Touchscreen is bij de huidige modellen wel enkel bedienbaar bij stilstand. Heb het nadien kunnen unlocken, maar uiteindelijk gebruik ik vaker de centrale bedienknop (niet graag duimen op het scherm en minder ver reiken).

Link to comment
Share on other sites

On 11/16/2018 at 7:31 AM, Jochen said:

Mazda heeft dus het beste van drie werelden: scherm hoog op het dash met touchscreen, HUD en een centrale knop als alternatieve bediening.

 

Net zoals BMW. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Phil said:

Net zoals BMW. :)

Maar wellicht nog zonder touchfunctie op de centrale draaiknop en gesture control. @Tommie

Spraakbediening is er ook nog maar dat zal Mazda misschien ook wel hebben.

Link to comment
Share on other sites

14 uren geleden, Phil zei:

Maar wellicht nog zonder touchfunctie op de centrale draaiknop en gesture control. @Tommie

Spraakbediening is er ook nog maar dat zal Mazda misschien ook wel hebben.

Gesture Control. :sick: Het eerste wat ik afzet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Gesture Control. :sick: Het eerste wat ik afzet.

Wat kan je daar mee doen? Wuiven om het volgende muzieknummer te selecteren, wapperen om een binnenkomend gesprek aan te nemen of te weigeren, nog iets?

Lijkt me zo'n nutteloze gimmick die idd op een onbewaakt moment (als je iets aan 't uitleggen bent of naar iets grijpt) net ongewilde dingen gaat doen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wat kan je daar mee doen? Wuiven om het volgende muzieknummer te selecteren, wapperen om een binnenkomend gesprek aan te nemen of te weigeren, nog iets?
Lijkt me zo'n nutteloze gimmick die idd op een onbewaakt moment (als je iets aan 't uitleggen bent of naar iets grijpt) net ongewilde dingen gaat doen.


Op onze tv zit dat ook allemaal.
Als ik mij uitrekte ging hij luider.
Als ik de hond naar zijn mand stuur veranderde die van post.
Na 2 dagen alles afgezet en we kijken nu alweer een paar jaar gewoon en doen alles via de simpele afstandsbediening.
Er zat ook ene bij met zo een pad op maar die ligt ook al lang in de kast.
Zal aan de leeftijd liggen zeker. :D
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Niko80
      By Niko80
      Vorige Zaterdag bij @Mazdastruction Mazda De Roover een testrit gaan doen met een ND184, de offerte is ook gemaakt, maar...
      De kleur, ik geraak er niet uit. Iets wat ik nooit zou gedacht hebben maar Wit draagt precies mijn voorkeur, het parelmoer wel. Verder is Machine Grey een optie
      of Jet Black zoals onze CX-5.
      De verlaging die Mazda in de catalogus heeft staan en de BBS'en staan ook op de offerte, dus de foto's kloppen wel op de bodykit na.
      Ceramic White

      Machine Grey

      Jet Black

    • Niko80
      By Niko80
      https://youtu.be/F99-9wXU59g
       

    • dragonfly
      By dragonfly
      Ik heb kort met een Mazda MX-30 kunnen rijden. Zowel de buitenkant als binnenkant oogt als een normale auto wat leuk is. Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 
      https://nl.mazda.be/modellen/mazda-mx-30/


      De auto was rijkelijk uitgerust met oa. een HUD

      Maar hoe rijdt dat nu hé. Wel ik moet zeggen beter dan verwacht. Onderstel en ophanging zijn vrij stug afgeveerd waardoor je bochten kan nemen zonder het gevoel te hebben om op een boot te zitten. Aangenaam verrast en deze wagen is ideaal als 2de wagen of als enige wagen voor gezinnen die niet veel kilometers doen.

      Er is geen push zoals andere elektrische wagens hebben maar het rijdt vlot genoeg en je bent nog steeds sneller weg dan met een 1.4 liter motor die veel wagens nu al hebben.

      Ik ben 1m82 en de zetel stond een 5cm te ver naar achter voor mezelf dus ruimte achterin is voldoende voor kinderen en jongeren.


      Prijs begint aan 33.450 EURO en de wagen heeft "145pk". Testrit kan je aanvragen via Mazda De Roover --> https://de-roover.mazda.be/nl of @Mazdastruction
    • Kakker Scheef
      By Kakker Scheef
      Dit is het niet geworden:
       

       
      Dit ook niet:


       
      Maar dit wel:
       

       
      De presentatie die net plaatsgevonden heeft kan je hier bekijken:
       

       
      Ondanks het feit dat hij er wat massiever uitziet zou hij toch onder de 4 meter blijven en net iets meer dan 1,7 meter breed zijn. Instappen zal misschien iets makkelijker gaan maar de hoogte van 1,22 meter zorgt er voor dat het nog altijd 1 van de weinige auto's zal blijven die Lotuzzz zonder de hulp van een trapladdertje van onder tot boven kan wassen met de spons. De motoren (al heb ik enkel maar van 1 motor gehoord) zullen niet drukgevoed zijn, al had ik dit persoonlijk wel verwacht, maar wel voorzien van directe inspuiting. Ophanging vooraan is dubbele wishbone en achteraan multilink dus men zal geen revolutie qua weggedrag moeten verwachten denk ik.
    • frederic318is
      By frederic318is
      Hallo iedereen! Ik ben nieuw hier op aanraden van een lid. Als ik me moet voorstellen roep dan gerust even, ik vond er niet direct een ruimte voor ¿
       
      To the point
      Wegens lagerproblemen zoek ik een nieuw blok voor een Mazda NC 1.8 voor een normale prijs..
      Volgende motornummers komen in aanmerking, L813, L823, L828 en L8DE. Deze zijn geplaatst geweest in de Mazda 5, 6 en MX5.
       
      Alvast bedankt voor de hulp!
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions