Ga naar inhoud

Mazda CX-60


Geertt

Aanbevolen berichten

Vanochtend de cx60 opgehaald. De man van de garage bevestigde dat er echt wel veel troubles zijn met de phev. Er zijn naast de vervanging van het stuurhuis en de elektrische waterpomp ook nog 3 recalls (software) uitgevoerd.  

Eerste indruk is dat de auto nu een stuk zwaarder stuurt dan voorheen maar kan ook zijn omdat ik uit de Ibiza kwam. Het plakkerig gevoel is weg in ieder geval.

Wat me nu met het vriesweer ook opviel is dat de voorruit zeer slecht ontwasemt.

Ik rij hem nog tot na het weekend en dan ruil ik hem weer in.  Zeker ook voor een stuk met spijt in het hart want ik blijf het een knappe verschijning vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4x4 kwam nog goed van pas bij zijn laatste rit.

Om met een positieve noot af te sluiten. De grip bij dit weer is wel fenomenaal op de winterbanden.1000010039.thumb.jpg.ff7afde82103ed43fd59aaa55e8da250.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig om te lezen dat hij moet vertrekken. Zeker om naar een ID4 te gaan, in mijn ogen een serieuze stap terug. Maar onbetrouwbaarheid is een ramp, dus begrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2023 om 15:00, tuscani zei:

Algemeen geweten bij de T8, toen ook een punt dat mij doen afhaken heeft. Maar looks zijn wel na zoveel jaar nog steeds hip.

Na 62.000 km hebben wij 4,8l gemiddeld, valt dus best mee. Rond de 100km per werkdag, waarvan 35-40 snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat zelf ondertussen op 5.1 maar dat zou wel gaan oplopen met enkele buitenlandse trips in het verschiet. 

Met mijn x1 diesel hang ik rond de 5.5 dus uiteindelijk blijft zo'n hybride toch een wassen neus he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst een trip gedaan van 1200 km met vlot verkeer, dus kon eig mooi aan 140 op cruise control rijden , dan zat ik op een verbruik van 8.6 en moet je 4 keer stoppen om te tanken... Als je dan berichten ziet passeren van een 330i die bij zo'n trip onder de 6l kan blijven, dan kan je heel dat hybridegebeuren idd zwaar in twijfel trekken.

Gecombineerd met elektrisch rijden is dat zo'n 6.9, al vind ik die berekening van het verbruik ook niet al te juist. Als je zomaar elektrisch gebruik ervan aftrekt dan kan je idd toveren met cijfers. Precies alsof die elektriciteit uit de lucht komt vallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, -Fred- zei:

Laatst een trip gedaan van 1200 km met vlot verkeer, dus kon eig mooi aan 140 op cruise control rijden , dan zat ik op een verbruik van 8.6 en moet je 4 keer stoppen om te tanken... Als je dan berichten ziet passeren van een 330i die bij zo'n trip onder de 6l kan blijven, dan kan je heel dat hybridegebeuren idd zwaar in twijfel trekken.

Gecombineerd met elektrisch rijden is dat zo'n 6.9, al vind ik die berekening van het verbruik ook niet al te juist. Als je zomaar elektrisch gebruik ervan aftrekt dan kan je idd toveren met cijfers. Precies alsof die elektriciteit uit de lucht komt vallen

My point exactly

Trouwens is dat metertje bij Mazda nog behoorlijk optimistisch. 

Zeker ook voor het elektrisch verbruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, -Fred- zei:

Gecombineerd met elektrisch rijden is dat zo'n 6.9, al vind ik die berekening van het verbruik ook niet al te juist. Als je zomaar elektrisch gebruik ervan aftrekt dan kan je idd toveren met cijfers. Precies alsof die elektriciteit uit de lucht komt vallen

Dit. Danke. Iedereen maakt constant die fout.

'Ik verbruik maar 4l per 100km met mijn phev.'

Nee, je hebt 4l verbruikt over 't stuk van die 100km dat je motor heeft gedraaid. Als je dus 60km elektrisch hebt afgelegd - aan een bepaalde elektriciteitskost - heb je 4l naft verbruikt over de resterende 40km. Wat overeenkomt met 10l per 100km, een correcte weergave van 't werkelijk verbruik.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij onze XC60 T8 is dat dan rond de 7l per 100km, kan ik wel mee leven. Je moet de PHEV's idd niet heiliger maken dan de paus, maar ik vind dat velen er soms ook gewoon te negatief over zijn. Maar het klopt wel, had ik toen de mogelijkheid gehad om een full electric XC60 te kiezen had ik natuurlijk wel daarvoor gekozen. Het is voor mezelf een fiscale tussenoplossing.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, maar ik ben volledig pro PHEV's voor al diegenen die daar voordeel uit halen!

Ik heb 't gewoon niet met de verkeerde berekeningen die rond het verbruik gemaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Door omstandigheden toch nog even terug in de Mazda beland en een trip naar Polen gedaan zonder opladen.

Op de onbeperkte stukken tussen de 150 en 160 aangehouden gaf dat dit resultaat.

20240221_144155.thumb.jpg.2ac37f4bee8b788b5f50ad8c92d701fb.jpg

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid