Ga naar inhoud

Mazda CX-60


Geertt

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, bud wijzer zei:

Collega van me, krijgt haar hybride geleverd in april. Besteld ergens juni vorig jaar, geloof ik.

Had hem zelf ook graag besteld, maar op korte tijd zoveel duurder geworden dat hij enkel nog basic binnen het leasebudget ging.  En uiteindelijk dan toch maar voor full EV gegaan.

Zoveel? 1.6k? 3a4% ?

3 minuten geleden, bud wijzer zei:

En kan je je ophanging dan nog laten vervangen als je een early bird bent?

Ja hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ophanging werd nogal aan de harde kant bevonden dacht ik. Zeker als je de eerste tests ziet.

Onlangs de eerste in het wild gespot, full black met zwarte wielen en grille (had nochtans het beige interieur) was dat best wel te pruimen. Zag er compacter uit dan ik dacht.

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, -Fred- zei:

Ophanging werd nogal aan de harde kant bevonden dacht ik. Zeker als je de eerste tests ziet.

Onlangs de eerste in het wild gespot, full black met zwarte wielen en grille (had nochtans het beige interieur) was dat best wel te pruimen. Zag er compacter uit dan ik dacht.

Ik vind het ook een raar geplaatste auto binnen het Mazda gamma. Zou hoger in rang moeten zijn dan een CX-5, maar qua binnenruimte is die niet of amper ruimer dan die CX-5. Dan is de meerwaarde snel zoek voor Jan modaal gok ik.

Wel een zeer knappe kist imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mazdastruction zei:

Ja, ophanging is gewijzigd sinds productie september. Veel issues die we niet gewoon zijn bij Mazda, maar worden stelselmatig en zeer gedegen opgelost.
Best vlot leverbaar, nu bestellen is wellicht levering september 2023. Laat maar weten als je wilt rijden!

Ok goed om weten dat hij vooral zelf moet rijden en qua ophangingsopmerkingen niet teveel moet afgaan op de vroege reviews. 
Zie dat jullie een witte Takumi hebben staan. Mijn pa gaat eerst in de buurt eens een snelle testrit doen, indien interesse concreet zou worden doe ik m'n best hem jouw richting uit te duwen 😉 

Zie dat ze bij Waasland Automotive ook enkele modellen hebben staan. Scherp geprijsd, maar via 'huurkoopformule'. Leasing maw? Zou raar zijn mocht je dat niet gewoon kunnen aftikken en meenemen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Alexis zei:

Ok goed om weten dat hij vooral zelf moet rijden en qua ophangingsopmerkingen niet teveel moet afgaan op de vroege reviews. 
Zie dat jullie een witte Takumi hebben staan. Mijn pa gaat eerst in de buurt eens een snelle testrit doen, indien interesse concreet zou worden doe ik m'n best hem jouw richting uit te duwen 😉 

Zie dat ze bij Waasland Automotive ook enkele modellen hebben staan. Scherp geprijsd, maar via 'huurkoopformule'. Leasing maw? Zou raar zijn mocht je dat niet gewoon kunnen aftikken en meenemen :D 

Witte Takumi is verkocht, ik stuur je nog iets anders door! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dimitri zei:

Ik vind het ook een raar geplaatste auto binnen het Mazda gamma. Zou hoger in rang moeten zijn dan een CX-5, maar qua binnenruimte is die niet of amper ruimer dan die CX-5. Dan is de meerwaarde snel zoek voor Jan modaal gok ik.

Wel een zeer knappe kist imo.

Zelfde met X1 vs X3

 

CX-60 is een zeer goede keuze, rijdt zeer fijn. Maar ik wil geen hybride

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkeerd topic maar vind niet meteen een CX-5 topic bij nieuwe wagens (mogelijk omdat ze elk jaar incrementeel verbeteren ipv halverwege de life cycle een facelift uit te brengen), dus hier maar even vragen aan @Mazdastruction, de 2,5 liter viercilinder benzine mét turbo (250pk en 420Nm) wordt in geen enkel voor de Europese markt bestemd model gelepeld? 

Zou nochtans heel wat extra klanten over de streep kunnen trekken, lijkt me. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Alexis zei:

Zou nochtans heel wat extra klanten over de streep kunnen trekken, lijkt me. 

CO2/WLTP-gerelateerd. Forummers op de tweedehandsmarkt zouden misschien af en toe een 2.5 met turbo oppikken idd. 
In de markt voor nieuwe auto's zou daar zeer weinig vraag naar zijn. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Mazdastruction zei:

Zoveel? 1.6k? 3a4% ?

Ja hoor. 

Offerte voor een zelfde spec van april 2022 en nov 2022, scheelde 6K

Mijne was wel met trekhaak, hare zonder.

Exclusive line.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar jaar geleden waren die verschillen hier intern ook nog wel onderhandelbaar, maar die tijden zijn jammer genoeg voorbij, met die transitiefase naar EV 😞

De offertes er nog's op nagekeken.

Bij haar 41.7K all in, in april dus

Bij mij  in nov 47.3 all in, dus 5,6K verschil.

Daarna nog prime line laten uittellen.  Die kwam op 46,6€

 

Ik vond de korting sowieso wel top en had zeker verwacht dat het wel zou lukken, maar restwaarde tov BMW of VAG blijft een probleem met Mazda hé?

Uiteindelijk is het dan een redelijk gespecte ID4 geworden.

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mazdastruction zei:

CO2/WLTP-gerelateerd. Forummers op de tweedehandsmarkt zouden misschien af en toe een 2.5 met turbo oppikken idd. 
In de markt voor nieuwe auto's zou daar zeer weinig vraag naar zijn. :D 

Jammer. Ik zou een Mazda 6 op naft serieus overwegen, maar niet met de huidige engine line-up. 2 liter met ochot 163 pk's of 2,5 liter met 194pk :noparty:
Dat zal wellicht geen slak zijn mits wat uitwringen. Maar als geladen familiewagen wil je toch liever wat low-end shove? Kan me inbeelden dat als het wat vooruit moet gaan je dan ook al snel +10 liter zit? Alhoewel, skyactiv en atmo zal het wel wat binnen de perken houden wellicht? 
Waarom lepelen ze daar eigenlijk niet de aangepaste 2 liter uit de MX-5 ND met 184pk in? Of is die nieuw al bestelbaar? 

Maar idd, wat autoliefhebbers zoeken vs brede bevolking ligt meestal niet echt in lijn :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Alexis zei:

Jammer. Ik zou een Mazda 6 op naft serieus overwegen, maar niet met de huidige engine line-up. 2 liter met ochot 163 pk's of 2,5 liter met 194pk :noparty:
Dat zal wellicht geen slak zijn mits wat uitwringen. Maar als geladen familiewagen wil je toch liever wat low-end shove? Kan me inbeelden dat als het wat vooruit moet gaan je dan ook al snel +10 liter zit? Alhoewel, skyactiv en atmo zal het wel wat binnen de perken houden wellicht? 
Waarom lepelen ze daar eigenlijk niet de aangepaste 2 liter uit de MX-5 ND met 184pk in? Of is die nieuw al bestelbaar? 

Maar idd, wat autoliefhebbers zoeken vs brede bevolking ligt meestal niet echt in lijn :D 

Ik heb een weekend met die 2.5 gereden, een goeie 2500km en ik zat op 8.4l gemiddeld.

Was een fijne auto maar niks voor mij. @Niko80 heeft er dat weekend ook nog mee gereden en was van het zelfde gedacht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er mee moeten rijden, maar kan me moeilijk voorstellen dat ik tevreden zou zijn met de 194pk en geen zak koppel, niks turbo...Toch op een gezinswagen van dit formaat.

De diesel was met 175pk en 420nm altijd in orde, maar ik bleef met het idee zitten dat 40pk meer 'perfect' zou zijn. 

Zo bleek ook.😍 Zo had er een versie van de band moeten rollen, echt plezant. Hernemingen zijn telkens opnieuw lachen met een kleine 500Nm op dik 1500kg.

Echter raad ik de diesel absoluut niet aan om 'op te rijden'. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, bud wijzer said:

Offerte voor een zelfde spec van april 2022 en nov 2022, scheelde 6K

Mijne was wel met trekhaak, hare zonder.

Exclusive line.

De prijs is omhoog gegaan doordat er vroeger een optie packet apart was en er nu standaard inzit. Mijn dealer zei dat iedereen het packet nam en ze het er dus ineens bij hebben gestoken

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, smoesjimoesji said:

De prijs is omhoog gegaan doordat er vroeger een optie packet apart was en er nu standaard inzit. Mijn dealer zei dat iedereen het packet nam en ze het er dus ineens bij hebben gestoken

Het gaat over het comfort pack. Dit staat nog op mijn offerte (vorig jaar mei) en met de huidige configuratpr kan je dit niet meer selecteren.

Net vergeleken en de prijs is idd zelf met het pack 2k meer geworden 

Ik wacht overigens nog steeds op mijn wagen (zou deze maand geleverd moeten worden) dus reken maar een wachttijd van een jaar

Screenshot_20230407_230116_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Alexis zei:

Jammer. Ik zou een Mazda 6 op naft serieus overwegen, maar niet met de huidige engine line-up. 2 liter met ochot 163 pk's of 2,5 liter met 194pk :noparty:
Dat zal wellicht geen slak zijn mits wat uitwringen. Maar als geladen familiewagen wil je toch liever wat low-end shove? Kan me inbeelden dat als het wat vooruit moet gaan je dan ook al snel +10 liter zit? Alhoewel, skyactiv en atmo zal het wel wat binnen de perken houden wellicht? 
Waarom lepelen ze daar eigenlijk niet de aangepaste 2 liter uit de MX-5 ND met 184pk in? Of is die nieuw al bestelbaar? 

Maar idd, wat autoliefhebbers zoeken vs brede bevolking ligt meestal niet echt in lijn :D 

Is toch niet zoveel anders dan een goede oude 523/525i? Die was bij het hernemen trager dan een moderne 2.0 diesel, maar bij gewoon gebruik ervaar je die toch niet als hol of traag. Op de cruciale momenten moet je wel eens een verzet terug schakelen, maar dat is niet altijd iets negatief. Het is gewoon anders. 

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tjeu zei:

Is toch niet zoveel anders dan een goede oude 523/525i? Die was bij het hernemen trager dan een moderne 2.0 diesel, maar bij gewoon gebruik ervaar je die toch niet als hol of traag. Op de cruciale momenten moet je wel eens een verzet terug schakelen, maar dat is niet altijd iets negatief. Het is gewoon anders. 

Daar had je wel een mooie soundtrack om de tijd mee te doden 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/4/2023 om 20:46, Geertt zei:

Echter raad ik de diesel absoluut niet aan om 'op te rijden'. 

 

 

Kan je wat meer uitleg geven waarom je dat niet zou doen?  Ik rij zelf met een 6 met 2.2d (model 2016). Momenteel 155k op de teller. Rond 110k heb ik de inlaatcollector moeten laten reinigen omdat die vol met roet zat. Nu merk ik dat die aan bepaalde constante snelheden soms schokt. Mogelijk dus weer problemen met ophopend roet?

Ik twijfel soms om hem weg te doen voor iets anders, maar eerlijk gezegd rij ik er nog altijd heel graag mee.  Langs de andere kant zou ik graag de "grote" kosten willen vermijden, maar dat is natuurlijk altijd een gok.

aangepast door Koen42
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/4/2023 om 21:05, Koen42 zei:

Kan je wat meer uitleg geven waarom je dat niet zou doen?  Ik rij zelf met een 6 met 2.2d (model 2016). Momenteel 155k op de teller. Rond 110k heb ik de inlaatcollector moeten laten reinigen omdat die vol met roet zat. Nu merk ik dat die aan bepaalde constante snelheden soms schokt. Mogelijk dus weer problemen met ophopend roet?

Ik twijfel soms om hem weg te doen voor iets anders, maar eerlijk gezegd rij ik er nog altijd heel graag mee.  Langs de andere kant zou ik graag de "grote" kosten willen vermijden, maar dat is natuurlijk altijd een gok.

Toch niet zo probleemloos dan dat ik aan het merk zou toegeschreven hebben of hoopte dat ze zouden zijn.
Ik heb iets voor de 140k km het volledige inlaattraject preventief laten reinigen, net als jou. Dit zou trouwens helemaal niet zo snel meer mogen 'vol zitten', lijkt me zeker niet dat dit bij jou het geval is.

Dan op 140k de kleine turbo erdoor (mèt tussenkomst van Mazda, het moet gezegd).

Nu op 166k km al een tijd aan het sukkelen met noodloop; oliezeef werd vervangen, injectordichtingen (of voorgaande noodzakelijk was, dat laat ik in het midden), luchtmassameter (wat al helemaal niet nodig was, achteraf gezien), ... 1000 EUR is niks, natuurlijk. Potentieel zijn het nu nog een paar klepjes van het vacuümcircuit van 't een of 't ander, dan zou het met een paar honderd EUR eindelijk opgelost zijn. 

Op dat moment begin je rustig te denken dat je er weer tegenaan kan met een 'half nieuw blok', staat er bij de dealer een exemplaar met motor die volledig in de soep gedraaid is. Ketting of riem van oliepomp gesprongen, nice one. Kilometerstand lag lager dan de mijne.
Mocht dat niet voldoende zijn, dan hebben ze blijkbaar ook nog last van inlopende nokkenassen.
Doodjammer, want het blijven geweldige auto's.

Ik geef het maar mee...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van welk bouwjaar is die van u dan? Dacht dat de problemen met ingesleten nokkenassen vooral bij de eerste exemplaren voorkwam. (Rond 2013)

 

En nu ga ik stoppen met het topic van de CX-60 te vervuilen.😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Koen42 zei:

Van welk bouwjaar is die van u dan? Dacht dat de problemen met ingesleten nokkenassen vooral bij de eerste exemplaren voorkwam. (Rond 2013)

 

En nu ga ik stoppen met het topic van de CX-60 te vervuilen.😀

2015, de facelift dus 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid