Ga naar inhoud

Porsche 992

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik mijn pook meer dan de flippers [emoji85][emoji28]

Geplaatst:

Als je echt koopinteresse hebt is Autogefühl toch top? Is wel een genre op zich :)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 uren geleden, Daggie zei:

Ik vond die review net interessanter als al de rest .. Duidelijke informatie, terwijl de rest high-level wat dingen herhaald van een ander en wat drifts doet.

Wat niet wil zeggen dat er veel andere auto's zijn waar ik zoveel informatie over wil .. 

Idem... Gaat inderdaad op bepaalde dingen dieper in en volgt niet het standaard stramien van de meeste... Ik kan bijna voorspellen wat ze gaan zeggen tegenwoordig :D

12 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Als je echt koopinteresse hebt is Autogefühl toch top? Is wel een genre op zich :)

Feit... Random daarnaar kijken doe je niet... Heb ook nog maar enkel naar die gekeken van de 992, 991 en de cayman gts :D

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat boeit dat? Dat is toch niet iets dat je constant moet gebruiken zoals bij een manuele? Van mij zou die compleet weg mogen en vervangen mogen worden door een paar drukknoppen om de auto in P/D/R/N te zetten.

Idd, zo denk ik er ook over... Eigenlijk is het zelfs belachelijk dat ze het manueel principe blijven hanteren voor deze... Alvast positief dat er een P knop is...

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik gebruik mijn pook meer dan de flippers emoji85.pngemoji28.png

Echt?

In de M3 gebruik ik nooit de pook... Alleen mijn dochter schakelt daar soms mee als ze vooraan zit als ik rij...

Geplaatst:
Echt?
In de M3 gebruik ik nooit de pook... Alleen mijn dochter schakelt daar soms mee als ze vooraan zit als ik rij...

Ik denk niet dat jullie dezelfde pook bedoelen.. of ben ik nu de viezerik ? [emoji848]
  • Grappig 2
Geplaatst:
3 hours ago, Lotuzzz said:

Als hij een review heeft van een leuke wagen kijk ik altijd volledig uit ?

Geplaatst:
12 hours ago, Naish said:

k kan bijna voorspellen wat ze gaan zeggen tegenwoordig :D

Ik kan dat al jaren bij Chris Harris als er een nieuwe GT3 uit komt.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Denk trouwens dat er zowat elke dag een paar nieuwe filmpjes online komen tegenwoordig :D

Ik denk dat ik ook eens een youtubekanaaltje ga starten en dat ik dan kan gaan rijden op die demo dagen :D

Geplaatst:
1 hour ago, ir_fuel said:

Ik kan dat al jaren bij Chris Harris als er een nieuwe GT3 uit komt.

Het is bijna onmogelijk om de vorige te verbeteren, maar 'they did it'?

Geplaatst:

Die geeft precies wel goed door op de baan :D

Geplaatst:

9:92 zou ook nog ok zijn zeker :D

• Grappig 1
Geplaatst:
34 minutes ago, Naish said:

Die geeft precies wel goed door op de baan :D

Als ik dat manoeuvre op 2:07 doe met mijne, zit ik zeker op die traktor :lol:

Geplaatst:

Laat ons zeggen dat we tenminste iets bleker zouden zijn en iets meer stuuroefeningen gingen gedaan hebben :D

Geplaatst:

Wat is een electrische remkrachtversterker?  Is dat in de plaats van dat vacuumsysteem dat normaal de remkracht versterkt zodat ge minder hard moet duwen?

Wat zou daar het nut van zijn? Ik kan mij een voordeel voorstellen omdat er situaties zijn waar dat vacuum afzwakt zodat ge harder moet duwen om even hard te remmen.

Geplaatst:
Op 2/2/2019 om 12:07, Le Capri Mauve zei:

Wat is een electrische remkrachtversterker?  Is dat in de plaats van dat vacuumsysteem dat normaal de remkracht versterkt zodat ge minder hard moet duwen?

Wat zou daar het nut van zijn? Ik kan mij een voordeel voorstellen omdat er situaties zijn waar dat vacuum afzwakt zodat ge harder moet duwen om even hard te remmen.

Dit vervangt effectief het vacuum systeem van de 991.

voordelen: meer precisie & respons, werkt comfortabeler met de ACC, verbruikt minder energie (en zou dus ook milieuvriendelijker zijn) en naar het schijnt ook PHEV ready. :-)

Geplaatst:
57 minuten geleden, Yves zei:

voordelen: meer precisie & respons, werkt comfortabeler met de ACC, verbruikt minder energie (en zou dus ook milieuvriendelijker zijn) en naar het schijnt ook PHEV ready. ?

Waarom werkt dit comfortabeler met de Adaptieve Cruise Control ?

Heb je ervaring met de ACC in de 991 ? Zou dit beter moeten werken volgens u in de 992 ?

Geplaatst:
1 uur terug, Yves zei:

voordelen: meer precisie & respons, werkt comfortabeler met de ACC, verbruikt minder energie (en zou dus ook milieuvriendelijker zijn) en naar het schijnt ook PHEV ready. :-)

Precisie en respons lijkt om finetuning te gaan: progressiviteit en reactietijd.  In mijn ervaring gaat het om heel grove effecten: omdat het aanvullen van het vacuum afhangt van de gas krijgt ge  bepaalde (onorthodoxe, zoals driftend stoppen) gevallen waar ge eerst licht en dan keihard moet remmen voor hetzelfde effect.  Dus neem ik aan dat die remkracht bij dezelfde pedaalkracht ook varieert in complexe (kleine) circuitsituaties waar het vacuum niet snel genoeg herstelt.

Geplaatst:
Op 2/2/2019 om 11:37, ICM zei:

Als ik dat manoeuvre op 2:07 doe met mijne, zit ik zeker op die traktor :lol:

Huh, nu overdrijf je wel een beetje :)

Geplaatst:

Het is daar natuurlijk wel warm en droog idd...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Heel benieuwd hoe het verschil gaat zijn @Naish met uw huidige M3. Als ik uw posts lees ben je ook een speelse chauffeur. Ik ben bang, als ik ooit een Porsche koop, dat ik het speelse van een M enorm ga missen. Overstuur is al eerder een gewoonte en normaal, als ik dan zie hoe passagiers verschieten :lolz:

Uiteraard heeft Porsche andere voordelen waar een M niet aankan. 

Geplaatst:

Ik vraag het me ook af... Denk dat je wel eens gelijk kan hebben... Maar ik denk als je er bewust mee bezig bent je er ook plezier mee kan hebben.

Niet zoals deze morgen met de M3 nog niet lang vertrokken en kom aan lichten waar ik rechtsaf moet... Ben nog bezig met gsm de whatsapp flitsgroepjes te checken, coyote op te starten en hem in mijn keanu aan het steken. Draai op en dan doe je daar ondertussen driftjes met 1 hand zonder dat je ermee bezig bent... 

Aan de andere kant merk ik toch ook wel eens dat je soms bewust niet voluit gaat (bvb oprijden snelweg) om te vermijden dat hij wegslaat en dat je hoogstwaarschijnlijk iets straffer kon zonder risico.

Nu ja, aan de andere kant gaat die 911 misschien in dagelijks gebruik wat terug temperen ;)

• Thanks Friendly 1
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid