Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, Porker zei:

Mijn eerste setup was enkel de uitlaatcollectoren zonder kats, en dat aangesloten op de OEM middendemper. Die OEM demper is gebarsten na 12k km (beelden staan in mijn topic), dat is een bekend zwak punt. Dealer erkent ook dat dat gebeurt als je trackt en is een garantiegeval. Uiteraard is dat bij mij sneller gebarsten omdat mijn uitlaatgassen er veel heter doorkomen, bij mijn 997 is het bijvoorbeeld pas gebarsten na 35k km. De OEM demper is nu vervangen door hetzelfde aftermarket spul van de collectoren en is nu voorzien op die hitte.

Zo was het initieel:

991_Header_Website.jpg.4f57ff22db1b4e560de95e161505f8dc.jpg

En dit is de demper die er nu bij opstaat, nu is het dus het volledig systeem:

IMG_0563.thumb.jpg.f75206c9995dc61209a1feacc16115f9.jpg

Geluid is er los over dat het gewoon mega vet is :D

Kan je me even de prijs via pm doorzenden excl. montage van de volledige kit?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Germinal zei:

 


500km

 

Zal wel nog veranderen en luider worden...

Maar ik lees net ergens dat de partikelfilter niet op de US exemplaren gaat zitten... Dus dan moeten ze toch verwijderbaar zijn :ninja:

En hoe zit dat met die kleppen @Alexanderr? geen kleppen meer of niet meer te bedienen en dus keuze te maken tussen sport en normaal? Ook niet met de sportuitlaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na er mee gereden te hebben zou ik, denk ik, persoonlijk geen sportuitlaat meer nemen omdat het verschil kleiner is dan vroeger

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na er mee gereden te hebben zou ik, denk ik, persoonlijk geen sportuitlaat meer nemen omdat het verschil kleiner is dan vroeger


Vond ik ook.. alleen klinkt ie toch nog wel minder zonder... aftermarket opties ? Mss beter idee ?

Ps Hoe vind jij dat de 992 rijdt in vgl met de vorige ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al eens aan het zoeken geweest voor die partikelfilter te verwijderen, maar vind er nog niet zoveel van. 

Kan in principe geen probleem zijn gezien hij in de US die filter niet heeft, zal mogelijks wel programmering vragen.

Aftermarket ga ik nog zien, eerst eens ervaren hoe die is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Germinal zei:

 


Vond ik ook.. alleen klinkt ie toch nog wel minder zonder... aftermarket opties ? Mss beter idee ?

Ps Hoe vind jij dat de 992 rijdt in vgl met de vorige ?

 

Ik heb er enkel nog maar circuit en extreem sportief mee gereden, zou eerst eens “in mijn omgeving” moeten rijden voor een objectief oordeel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al eens aan het zoeken geweest voor die partikelfilter te verwijderen, maar vind er nog niet zoveel van. 
Kan in principe geen probleem zijn gezien hij in de US die filter niet heeft, zal mogelijks wel programmering vragen.
Aftermarket ga ik nog zien, eerst eens ervaren hoe die is...


Heb je er een besteld ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er enkel nog maar circuit en extreem sportief mee gereden, zou eerst eens “in mijn omgeving” moeten rijden voor een objectief oordeel [emoji6]


Wat vind je dan van de prestatie op circuit ? ;) gaan die remmen wat langer mee dan een paar rondjes ?

Aan mijn panamera waren en 5000 euro kosten na keer Francorchamps en 2 keer de ring [emoji33]
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Naish zei:

Ik ben al eens aan het zoeken geweest voor die partikelfilter te verwijderen, maar vind er nog niet zoveel van. 

Kan in principe geen probleem zijn gezien hij in de US die filter niet heeft, zal mogelijks wel programmering vragen.

Aftermarket ga ik nog zien, eerst eens ervaren hoe die is...

Ik snap het, maar als dat dan al weeral de garantie doet vervallen (geen idee hoe hard ze zich daarin sterk kunnen maken, lijkt me toch altijd een causaal verband of toch minstens een voldoende sterke link met de betrokken schade te moeten zijn, dus als uwe PDCC de geest kan Porsche dan nog zeggen "noppes garantie want gene OEM uitlaat"?) ...

OEM US-spec uitlaat en evt software zou wel cool zijn. ❤️   Dan valt ook dat garantie-element weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

 


Wat vind je dan van de prestatie op circuit ? ;) gaan die remmen wat langer mee dan een paar rondjes ?

Aan mijn panamera waren en 5000 euro kosten na keer Francorchamps en 2 keer de ring emoji33.png

 

:shock:  Wat hebt gij uitgespookt op die 3 circuit-uitstapjes? Dat je na een dagje knallen op Spa met zo'n boot misschien wel nieuwe remblokken en rondomrond nieuwe banden nodig hebt ... kan ik snappen. Maar dan zit ge nog maar aan de helft van die 5k.

Edit: ah ja, en dan nog 2 keer NS dagje knallen en nog eens banden rondom, ja dan zijt ge er. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ... elke generatie moeten ze stiller worden he. Bij mijn BMW was dat echt belachelijk. M235i met M Performance einddemper klonk lekker. M140i ... steek je geld niet in die demper, je hoort amper verschil, en ik dacht dat hij ondertussen zelfs niet meer verkocht mocht worden.

 

Een 991.2 GT3 klinkt trouwens ook stil langs buiten, stock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luid genoeg, voor mij.

Tot je Frank z'n erwt hoort. :lolz: :inlove:  Dan wil je dat meteen.

Maar toch, 't zou stock mogen blijven van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan inderdaad stiller moeten worden.

Enige probleem is dat het ook steeds meer gaat opvallen als je er dan achteraf iets aan doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Naish zei:

Ze gaan inderdaad stiller moeten worden.

Enige probleem is dat het ook steeds meer gaat opvallen als je er dan achteraf iets aan doet...

Ik zou toch een oplossing zoeken. Geluid doet zoveel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/27/2019 at 9:28 AM, ir_fuel said:

Ik heb met de OEM setup op mijn 997.2 60.000km gereden waarvan toch een heel pak rondes op de NS en Spa, en daar heeft nooit iets de geest gegeven.

Da's top! Mijn dealer herkent het probleem, vermoedelijk niet omdat het een eenmalig geval is?

That said, die pot is uiteraard niet gemaakt om er vlammen doorheen te krijgen, dat ontken ik ook nergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Alexx zei:

Ik zou toch een oplossing zoeken. Geluid doet zoveel! 

Kan zijn... Maar eerst eens ervaren en zien of ik me eraan stoor (aan het gebrek ervan natuurlijk) want standaard te luid zal wel niet het geval zijn :lolz:

Dan zien we wel... OPF verwijderen, andere uitlaat,...

En sowieso pas beoordelen na 10k of meer want moet toch eerst wat uitbranden natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Naish said:

Kan zijn... Maar eerst eens ervaren en zien of ik me eraan stoor (aan het gebrek ervan natuurlijk) want standaard te luid zal wel niet het geval zijn :lolz:

Dan zien we wel... OPF verwijderen, andere uitlaat,...

En sowieso pas beoordelen na 10k of meer want moet toch eerst wat uitbranden natuurlijk :D

Geef maar een seintje. Dan kijken we eens samen wat we kunnen doen.

71U9Jvx7w6L._SL1500_.thumb.jpg.d32d8f13be65375dcc129640134db497.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid