Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Vandaag een testrit mee gedaan. Grootste teleurstelling is wel het geluid [emoji22] niet zo erg als de 718 maar komaan ergens gaat het toch verkeerd dat een panamera hybrid beter klinkt dan een 911 ??

Ik heb er een video van gemaakt maar kan die precies niet uploaden via Tapatalk ? Moest iemand een idee hebben zet ik het erop.

240cce7000f60ede10ce6eff071487d0.jpg

Wel een knappe bak al zou ik hem eerder in t zwart nemen.

Volgens mij zou ik wel niet lang mijn rijbewijs houden moest ik hier regelmatig mee rijden. Sleurt er hard aan.. 0-200 in 12 sec [emoji322]

een GTS van de 991.2 klinkt vele malen beter, al weet ik niet of dat is omdat het een GTS is ?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

992 is een stuk stiller dan de 991.2 omwille van de nieuwe wetgeving. Niettemin vind ik het turbogeluid bij de 922 minder aanwezig dan bij de 991.2.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

992 is een stuk stiller dan de 991.2 omwille van de nieuwe wetgeving. Niettemin vind ik het turbogeluid bij de 922 minder aanwezig dan bij de 991.2.


Juist.. had ik ook gehoord, een partikelfilter als ik mij niet vergis. Neemt wel niet weg dat een groot deel van de beleving wegvalt!

Met de panamera genoot ik van tunneltjes met open raam [emoji2][emoji2][emoji108]

Met de 992 zit dat er echt niet in
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en de truken van de foor met kleppen enzo mogen ook niet meer.

Als je langs de andere kant mijn Spyder hoort is het eigenlijk zot dat dat gehomologeerd is geraakt :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ir_fuel said:

Ja en de truken van de foor met kleppen enzo mogen ook niet meer.

 

say what? :(

Stukken uithalen à la Porker dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja, de homologatie voor geluid moet gebeuren in de luidste stand, maw het heeft geen zin meer van kleppen te steken die enkel open gaan bij bepaalde toerentallen/snelheden.

De M135i heeft kleppen in de Performance uitlaat. De M140i niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Als je langs de andere kant mijn Spyder hoort is het eigenlijk zot dat dat gehomologeerd is geraakt :lol: 

Ik denk dat dat ne mega aankoop was ..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Porker said:

Want de stock demper overleeft anders wel bij stevig gebruik? 🤨

Wat was het probleem, weledelgestrenge heer met de skone dennie veste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ICM zei:

Wat was het probleem, weledelgestrenge heer met de skone dennie veste?

Zo zie je dat een veste ook skone kan zijn wi.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, ICM said:

Wat was het probleem, weledelgestrenge heer met de skone dennie veste?

Mijn eerste setup was enkel de uitlaatcollectoren zonder kats, en dat aangesloten op de OEM middendemper. Die OEM demper is gebarsten na 12k km (beelden staan in mijn topic), dat is een bekend zwak punt. Dealer erkent ook dat dat gebeurt als je trackt en is een garantiegeval. Uiteraard is dat bij mij sneller gebarsten omdat mijn uitlaatgassen er veel heter doorkomen, bij mijn 997 is het bijvoorbeeld pas gebarsten na 35k km. De OEM demper is nu vervangen door hetzelfde aftermarket spul van de collectoren en is nu voorzien op die hitte.

Zo was het initieel:

991_Header_Website.jpg.4f57ff22db1b4e560de95e161505f8dc.jpg

En dit is de demper die er nu bij opstaat, nu is het dus het volledig systeem:

IMG_0563.thumb.jpg.f75206c9995dc61209a1feacc16115f9.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen omwille van de partikelfilter, ook de wetgeving inzake geluidsnormen worden de komende jaren strikter.


Dus koop je beter een 991.2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Germinal hoeveel km had je demo?

Je moet ook rekening houden met feit dat een uitlaat moet ingebrand worden en zo... Die van mijn M3 is ook veel luider geworden na 10k en dan nog wat extra erna, dus op een nieuwe auto is dat geen referentie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=3957]Germinal[/mention] hoeveel km had je demo?
Je moet ook rekening houden met feit dat een uitlaat moet ingebrand worden en zo... Die van mijn M3 is ook veel luider geworden na 10k en dan nog wat extra erna, dus op een nieuwe auto is dat geen referentie...


500km
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Naish said:

Die van mijn M3 is ook veel luider geworden na 10k en dan nog wat extra erna, dus op een nieuwe auto is dat geen referentie...

Ja dat is natuurlijk wel minder op zo een M3 :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Porker said:

bij mijn 997 is het bijvoorbeeld pas gebarsten na 35k km

Ik heb met de OEM setup op mijn 997.2 60.000km gereden waarvan toch een heel pak rondes op de NS en Spa, en daar heeft nooit iets de geest gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid