Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 uur terug, The Swede zei:

Waar staat dat in de configurator?

Ik zie agaatgrijs bij de gewone kleuren en een nest grijs in de pts kleuren, maar geen Quartz.

Dit zijn alle PTS kleuren en de Q wordt overgeslagen. 

 

Goede vraag. Staat in ieder geval zo in de annonce. Vermoedelijk weet @Alexanderr meer?

https://www.lartdelautomobile.com/fiche/porsche-992-targa-4-gts-red-accents

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PieterA zei:

Goede vraag. Staat in ieder geval zo in de annonce. Vermoedelijk weet @Alexanderr meer?

https://www.lartdelautomobile.com/fiche/porsche-992-targa-4-gts-red-accents

Hoewel ik nooit fan ben van zwarte wielen, valt deze combinatie aan de buitenkant echt mee en de rode accenten, ook binnenin zijn echt smaakvol. 
Over welk grijs dat is... no clue.

Naast het feit dat het een automaat is, heeft dit ding nog iets anders serieus tegen: de prijs 😳 
Een occasie aan meer dan nieuwprijs, het blijft geschift. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Een occasie aan meer dan nieuwprijs, het blijft geschift. 

Naar verluidt wordt die geschifte Franse inschrijvingstaks vaak toegevoegd aan de prijs van een tweedehandssportwagen. Misschien dat dat er voor iets tussenzit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, PieterA zei:

Naar verluidt wordt die geschifte Franse inschrijvingstaks vaak toegevoegd aan de prijs van een tweedehandssportwagen. Misschien dat dat er voor iets tussenzit. 

Zoals BPM in NL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal vergelijkbaar denk ik maar in ieder geval bijzonder stevig op alles met maar een beetje CO2-uitstoot en/of veel cilinders.

"Lors de l’achat de leur voiture, nos voisins Français sont soumis à un système de bonus-malus récompensant les voitures les moins émettrices de CO2 et pénalisant lourdement les autres. A partir de 2021, et plus encore en 2022, c’est la quasi-totalité des voitures non-électrifiées qui pourraient être frappées d’une taxe additionnelle selon les nouveaux barèmes présentés par le gouvernement français. Avec un plafond à 50.000€ !"

https://www.dhnet.be/conso/auto-moto/2020/10/05/bientot-50000-de-taxe-sur-les-voitures-polluantes-en-france-T2T6ZGC65VCJRJAZ5VWLMILQ74/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Welke kleur is da? Mooi met dat rood dak. 

 

5 uren geleden, PieterA zei:

Quartz Metallic.

 

4 uren geleden, The Swede zei:

Waar staat dat in de configurator?

Ik zie agaatgrijs bij de gewone kleuren en een nest grijs in de pts kleuren, maar geen Quartz.

Dit zijn alle PTS kleuren en de Q wordt overgeslagen. 

A4EDA068-8EC4-4798-BD71-AE65D31288AA.png

 

3 uren geleden, PieterA zei:

Goede vraag. Staat in ieder geval zo in de annonce. Vermoedelijk weet @Alexanderr meer?

https://www.lartdelautomobile.com/fiche/porsche-992-targa-4-gts-red-accents

 

1 uur geleden, The Swede zei:

Hoewel ik nooit fan ben van zwarte wielen, valt deze combinatie aan de buitenkant echt mee en de rode accenten, ook binnenin zijn echt smaakvol. 
Over welk grijs dat is... no clue.

Naast het feit dat het een automaat is, heeft dit ding nog iets anders serieus tegen: de prijs 😳 
Een occasie aan meer dan nieuwprijs, het blijft geschift. 


Gris Quartz is gewoon de Franse vertaling van Agaatgrijs, zoals indischrot hetzelfde is als rouge indien of guards red.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PieterA zei:

Naar verluidt wordt die geschifte Franse inschrijvingstaks vaak toegevoegd aan de prijs van een tweedehandssportwagen. Misschien dat dat er voor iets tussenzit. 

Mogelijks.

Die zitten inderdaad ook met een rotsysteem. Stel u een BIV van 50k voor 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben wel geen jaarlijkse taks meer dacht ik. Gewoon eenmalig dus?  Het is een zure, maar als je dan vergelijkt met belgie ,waar je jaarlijks ook een mooi bedrag mag betalen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

Ze hebben wel geen jaarlijkse taks meer dacht ik. Gewoon eenmalig dus?  Het is een zure, maar als je dan vergelijkt met belgie ,waar je jaarlijks ook een mooi bedrag mag betalen....

Jein. Het probleem is dat, indien deze taks niet recupereerbaar is, je Europese tweedehandsmarkt (en de ganse markt an sich) scheeftrekt.

Wordt es hoog tijd dat ze op Europees vlak 1 taxatie systeem uitwerken. Autos zijn nl de enige goederen waar de taxatie de werking van de vrije markt tegengaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Jein. Het probleem is dat, indien deze taks niet recupereerbaar is, je Europese tweedehandsmarkt (en de ganse markt an sich) scheeftrekt.

Wordt es hoog tijd dat ze op Europees vlak 1 taxatie systeem uitwerken. Autos zijn nl de enige goederen waar de taxatie de werking van de vrije markt tegengaat. 

Iets zegt me dat het gelijktrekken niet in ons voordeel gaat zijn. Ze zullen kijken naar welk systeem het meeste opbrengt en dat pushen naar de hele EU. 
No thanks :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Polygoon zei:

Iets zegt me dat het gelijktrekken niet in ons voordeel gaat zijn. Ze zullen kijken naar welk systeem het meeste opbrengt en dat pushen naar de hele EU. 
No thanks :D 

Er zijn iets grotere landen dan België. Dus ik zou er niet over wakker liggen.

En wil je niet gelijktrekken, maar het vrije handelsprincipe niet in de weg staan, dan haal je alle taksen weg die éénmalig bij nieuwe aankoop of invoer zijn (tenzij terugvorderbaar) en vervang je die door jaarlijkse taksen op de wagen terwijl hij in het land gebruikt wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, The Swede zei:

En wil je niet gelijktrekken, maar het vrije handelsprincipe niet in de weg staan, dan haal je alle taksen weg die éénmalig bij nieuwe aankoop of invoer zijn (tenzij terugvorderbaar) en vervang je die door jaarlijkse taksen op de wagen terwijl hij in het land gebruikt wordt.

Het aller eerlijkste zouden enkel taksen op de brandstof zijn. Dat rekent zich direct door in veel of weinig rijden, zuinig of sportief, kleine of grote motor, etc. Maar dat is een utopie natuurlijk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, PieterA zei:

Het aller eerlijkste zouden enkel taksen op de brandstof zijn. Dat rekent zich direct door in veel of weinig rijden, zuinig of sportief, kleine of grote motor, etc. Maar dat is een utopie natuurlijk. 

En al maar goed, niet iedereen heeft een tankkaart van het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Dimitri zei:

En al maar goed, niet iedereen heeft een tankkaart van het werk.

Belasting op gebruik is toch veel eerlijker dan belasting op bezit? Snap niet wat je daar op tegen kan hebben?

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jenkins zei:

Belasting op gebruik is toch veel eerlijker dan belasting op bezit? Snap niet wat je daar op tegen kan hebben?

Dat riedeltje hoor ik alleen maar van mensen met veel vermogen of een tankkaart.

De gemiddelde persoon verdiend nog geen 2000€ netto, en die zouden jullie nog wat meer straffen als die iets sportiever wilt rijden. Of dat die naar de voetbal wilt gaan, een dagje naar de kust of een reisje naar Frankrijk. Die meerkost is gigantisch en onhaalbaar voor veel gezinnen, en een alternatief is er niet echt. 

En als je het nu wilt of niet, de auto blijft een van de grootste symbolen van vrijheid om te gaan en te staan waar en wanneer je wilt. Jij noemt rekeningrijden eerlijk, ik vind het eerder vrijheidsberoving van de werkende klasse.

Het blijft mij ook altijd verbazen hoe dat mensen nog meer macht willen geven aan de overheid, en nog meer belastingen willen betalen in een land waar dit al totaal is scheef gegroeid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hierboven beschreven staat is het vervangen van vaste kosten door variabele (ECHTER, er komt een "echter" op het einde van mijn stuk)

vb mainstream autoliefhebber met daily en liefhebbersauto

liefhebbersauto Peugeot 406 coupé 3.0 V6 - hoge taks voor sporadisch gebruik : variabele kosten  is voordeliger voor de Peugeot

daily VW Golf TDI - lage taks voor veel gebruik : variabele kosten is duurder voor de Golf

Het klopt wat je zegt dat mensen met een firmawagen met tankkaart hier uiteindelijk de grote overwinnaars zijn (wegens tankkaart voor de daily) maar ook vele mensen die dichtbij huis werken, gepensioneerden, gebruikers van openbaar vervoer, autoliefhebbers met een gevulde schuur youngtimers, ...).  Mensen zonder firmawagen die ver weg werken zijn de pineut... 

Moeilijkheid met het variabele systeem is (en hier komt de ECHTER) de omschakeling : iedereen heeft al vaste taksen betaald (vooral de eenmalige BIV bvb voor Porsche) en in die zin klopt het ook wat Dimitri zegt : in de overgang is het inderdaad geen vervanging maar een additionele taks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervanging is idd het codewoord. Zou veel verschil opleveren voor velen, mocht het een taks op verbruik zijn ipv gewoon een jaarlijkse taks. Zo zou je als liefhebber minder moeten betalen, als je een specialeke in de garage staan hebt, die je enkel zou buiten halen wanneer het je eens past.  Of voor mensen die gewoon minder rijden. mijzelf inclusief, al moet ik er wel direct bijschrijven dat ik sinds de aankoop van de Q7 (en de Y) geen biv of jaarlijkse taks meer betaald heb. :D

Al zal dat laatste wel gaan veranderen, eens er nog meer ev's zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Polygoon zei:

Iets zegt me dat het gelijktrekken niet in ons voordeel gaat zijn. Ze zullen kijken naar welk systeem het meeste opbrengt en dat pushen naar de hele EU. 
No thanks :D 

Als alle wegen dan in onberispelijke staat zijn, dan kan ik daar nog wel mee leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, berengun zei:

Wat hierboven beschreven staat is het vervangen van vaste kosten door variabele (ECHTER, er komt een "echter" op het einde van mijn stuk)

vb mainstream autoliefhebber met daily en liefhebbersauto

liefhebbersauto Peugeot 406 coupé 3.0 V6 - hoge taks voor sporadisch gebruik : variabele kosten  is voordeliger voor de Peugeot

daily VW Golf TDI - lage taks voor veel gebruik : variabele kosten is duurder voor de Golf

Het klopt wat je zegt dat mensen met een firmawagen met tankkaart hier uiteindelijk de grote overwinnaars zijn (wegens tankkaart voor de daily) maar ook vele mensen die dichtbij huis werken, gepensioneerden, gebruikers van openbaar vervoer, autoliefhebbers met een gevulde schuur youngtimers, ...).  Mensen zonder firmawagen die ver weg werken zijn de pineut... 

Moeilijkheid met het variabele systeem is (en hier komt de ECHTER) de omschakeling : iedereen heeft al vaste taksen betaald (vooral de eenmalige BIV bvb voor Porsche) en in die zin klopt het ook wat Dimitri zegt : in de overgang is het inderdaad geen vervanging maar een additionele taks.

 

Omschakelen is altijd moeilijk. Men wil steeds omletten bakken zonder eieren te breken.

En jawel, er hebben zich een heel pak mensen ingesteld op deze scheefgetrokken situatie van taxatie-op-verkeerde-basis, gecombineerd met aftrekpostjes allerhande. 

Door de vrij-te-gebruiken tankkaart aan te bieden bvb (of brandstof en autokosten te laten aftrekken van de belastingen), gaat men de bureaubaan in Brussel combineren met het willen wonen in de dikke villa (die enkel betaalbaar is in de middle of noweher waar genen trein of bus passeert). Schaf dat morgen af en je hebt een revolutie in Vlaandrenland. 

4 uren geleden, tuscani zei:

vervanging is idd het codewoord. Zou veel verschil opleveren voor velen, mocht het een taks op verbruik zijn ipv gewoon een jaarlijkse taks. Zo zou je als liefhebber minder moeten betalen, als je een specialeke in de garage staan hebt, die je enkel zou buiten halen wanneer het je eens past.  Of voor mensen die gewoon minder rijden. mijzelf inclusief, al moet ik er wel direct bijschrijven dat ik sinds de aankoop van de Q7 (en de Y) geen biv of jaarlijkse taks meer betaald heb. :D

Al zal dat laatste wel gaan veranderen, eens er nog meer ev's zijn.

Ik denk dat je nog een stap verder mag gaan in je codewoord. Het is niet vervanging, maar vervanging-zonder-economisch-verschil dat je zou moeten verkrijgen (in de ideale wereld waar je omletten kan bakken zonder eieren te breken).

Voor de burger spelen een paar elementen mee:

- Er is de vrees dat een "vervanging" een "verhoging" gaat betekenen (niet dat de Staat dat ooit zou hebben gedaan...). Dat sceptiscisme lijkt me de hoofdoorzaak te zijn waarom veel mensen nee zeggen.

- De rekening gaat niet voor iedereen dezelfde blijven. Er gaan winnaars en verliezers zijn.  Berengun geeft hoger al aan dat er nu mensen zijn die er voordeel uit halen en mensen die er nadeel uit hebben. Verander het systeem en je krijgt een bende klagers die meer lawaai gaan maken dan wie ook.

Maar ook voor de overheid is er een serieus "risico":

- Wanneer ze de vaste inkomsten afschaffen, zijn ze helemaal afhankelijk van het gedrag van de burger. En dan is er een enorm risico dat, wat een "vervanging" leek, voor een gigantische daling van de inkomsten gaat leiden want de mensen gaan minder kms malen. 
Ze hebben doorheen de jaren trouwens al gezien dat de burgers hun gedrag aanpassen. Er was de taksatie op CO2 waarde. Eens elke berdrijfswagen een Plug in hybride werd, was het plots bijschakelen.

In geval van de overheid, kan dit enkel opgelost worden wanneer men de hypocrisie laat vallen en toegeeft dat de auto een inkomstenpost is die men nodig heeft om andere uitgaveposten te dekken.
Als ze echt zouden takseren om het gedrag te beinvloeden van de burger om minder/trager te rijden, dan zouden ze enkel een taks op gebruik (brandstof) moeten hebben en eventueel op gewicht. (met een zware auto belast je het wegennet meer zonder dat je daarom meer verbruikt).  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden een soort rekeningrijden perfect kunnen toepassen op dezelfde manier zoals ze vanaf dit jaar elektriciteit willen gaan berekenen, met een gedeelte piekvermogen.

Ik ze ze eerder zo'n systeem toepassen, dan dat ze gaan vervangen. In dat opzicht gaat het voor velen geen goede zaak zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, -Fred- zei:

Ze zouden een soort rekeningrijden perfect kunnen toepassen op dezelfde manier zoals ze vanaf dit jaar elektriciteit willen gaan berekenen, met een gedeelte piekvermogen.

Ik ze ze eerder zo'n systeem toepassen, dan dat ze gaan vervangen. In dat opzicht gaat het voor velen geen goede zaak zijn.

Dan heb je het over extra takseren om rijden op piekmomenten te ontmoedigen ipv het taks systeem te verschuiven naar iets dat wij als ‘beter’ zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze dat gat van een begroting moeten vullen denk ik niet dat ze tot een oplossing zullen komen dat wij beter vinden. Maar ik hoop mee met jullie dat ik ongelijk krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid