Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, gTa zei:

Ik ben ook absoluut geen fan van kreide/crayon, maar dit is wel waar wat je zegt. 't Is een kleur die heel veel verschillende uitstralingen heeft, afhankelijk van de tijd van de dag, 't weer, enz. En dat is wel tof.

Da's iets dat ik voor 't eerst ervaren heb (live) op de Frosch van @Lefty. (Trouwens nog altijd dé auto die 'k live ervaren heb bij uitstek, waar ik een zwak voor heb. Een signalgrüne 997-1 GT3 prijkt nog altijd waaay up there op mijn horny list.)
Die kar/kleur had dat ook: soms erg licht en 'dun' ogend, dan weer erg "nat" en diep en warm (bij ondergaande zon), soms de vormen van de auto heel erg vlak trekkend en op andere momenten dan weer veel nuance aanbrengend.
Machtige kleur (op zo'n koetswerk), echt zot van.

Dat uni verhaal van kreit en hetgeen jij beschrijft zorgt er ook voor dat ik voor de PTS van de GT3 ook kijk in de richting van uni kleur...

En daar heeft fjord ook het voordeel van vrij variable te zijn.

1 uur geleden, BMWMB zei:

Ik heb die sideskirts niet genomen, omdat ze altijd meegelakt zijn in de kleur van de auto, en daardoor enkel knap zijn als je het Sportdesign pakket neemt. Het zijn dan ook 'Sportdesign' sideskirts. Ik heb de standaard bumpers, met vooraan het lipje eigen aan de 10mm verlaagde sportophanging, en dat is ongelakt. De combinatie van dat lipje en de gespoten sideskirts past niet bij mekaar imo.  

 

Ziehier het Sportdesign pakket, met de andere voorbumper met mooi geïntegreerde en meegespoten lip vooraan, dat dan ook perfect past icm met de meegespoten sideskirts.

spacer.png

 

En hier icm met de standaard bumper en die zwarte lip vooraan.

spacer.png

 

Dan zou ik nu eerder voor nageplaatste GT3 sideskirts gaan, die ook zwart kunststof zijn.

spacer.png

 

Sportdesign voorbumper en achterbumper zijn lelijk.

De sideskirts trekken de lijn van je voorbumper (die ook naar beneden dropt naast je extra lip vooraan en trekt zo de lijn door.

Smaken en kleuren... Jij vindt zwarte velgen ook mooi en ik ook niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed dat smaken verschillen. Zou maar een saaie boel zijn anders. Een 911 komt goed weg met crayon, en ik snap niet waarom die sportdesign skirts ook maar iets zouden toevoegen. Die GT3 skirts zijn pas dik 😎

 

img_1173_691c558b4f32eabfb376e51efd65600

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa Ik ben absoluut geen fan van zwarte wielen, omdat deze kleur het design wegfiltert, en zeker op foto, en omdat ze vreselijk moeilijk te poetsen zijn. Maar, icm de kleur krijt is het imo de mooiste keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

En het creëert ook een lijn lichtreflectie laag tussen de wielen, waardoor de auto z'n zijkant gebroken wordt in de hoogte. Maakt 'm visueel wat platter, imo.

(Zelfde reden waarom veel andere auto's een chroomstrip krijgen zo laag tussen de wielen.)

Hier zie je dat "lichtlijntje" goed.

IMG_4496.thumb.jpeg.c827e6aa888753d29dca85694ed2d19a.jpeg

IMG_6821.thumb.jpeg.c9d204c5ec309d4dd1539f8d8463b57e.jpeg

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, -Fred- zei:

Maar goed dat smaken verschillen. Zou maar een saaie boel zijn anders. Een 911 komt goed weg met crayon, en ik snap niet waarom die sportdesign skirts ook maar iets zouden toevoegen. Die GT3 skirts zijn pas dik 😎

 

img_1173_691c558b4f32eabfb376e51efd65600

Afgaand op foto vind ik ze eigenlijk net een beetje 'te' dik voor een 'gewone' Carrera, en ook omdat het niet OEM is, twijfel ik om ze te plaatsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh ja, is OEM plus zou ik het noemen... Het is origineel, maar kon in principe niet op dat specifiek model. 

Mocht ik geen gewone sideskirts hebben, dan zou ik direct die willen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, BMWMB zei:

Uw 992 is zeer knap geconfigureerd @ICM😍

Is dat uw woning? ook heel knap!

Zijn woning? Zijn garage is al vele malen groter dan dat. 

En zijn huis was al veel knapper nog voor hij aan de verbouwing begon :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brewster green met zilveren turbo velgen. Een dieper zilver zou ze nog beter doen uitkomen, maar ik ben niet overtuigd dat dit beter is dan zwart. Zou wel eens gunmetal willen zien

 

img_8472_4f3c1905e61d6c0fe5cbf13c739d194

Of gewoon zo

db123cb8_6dea_448f_b573_d225b6d30edb_81b

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

Zijn die velgen achteraan een maat groter @ICM ? of is het een illusie, doordat ze meer diepte hebben.

 

Vooraan 20" en achteraan 21" inderdaad.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, tuscani zei:

Zijn die velgen achteraan een maat groter @ICM ? of is het een illusie, doordat ze meer diepte hebben.

 

Foei. Wat een vraag voor een AMer. Dit heet parate kennis te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Foei. Wat een vraag voor een AMer. Dit heet parate kennis te zijn

Bij elke set zo? Want bij de targa bv valt dat niet op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Voor onder uwe verkochte Carrera S? 😄 

Nee, ik heb de auto bij de skirts gepakt... Ik ben geen zo handige harry om dat te installeren :D

2 uren geleden, tuscani zei:

Zijn die velgen achteraan een maat groter @ICM ? of is het een illusie, doordat ze meer diepte hebben.

 

Alle 992 hebben verschillende diameter vooraan en achteraan. 

Zijn ze op de 991 op de GT3 RS mee gestart.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

Bij elke set zo? Want bij de targa bv valt dat niet op. 

Ja allemaal... 

De carrera gewoon komt op 19 en 20, al de rest op 20 en 21...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, tuscani zei:

Bij elke set zo? Want bij de targa bv valt dat niet op. 

Jup.

Ben er op practisch gebied geen fan van want je kan niet af en toe de banden verleggen om even slijtage te hebben. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, The Swede zei:

Jup.

Ben er op practisch gebied geen fan van want je kan niet af en toe de banden verleggen om even slijtage te hebben. 

Toen de wielen nog even groot waren ook niet, want de breedtes verschilden altijd al.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Toen de wielen nog even groot waren ook niet, want de breedtes verschilden altijd al.

Ook zust. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, tuscani zei:

Zijn die velgen achteraan een maat groter @ICM ? of is het een illusie, doordat ze meer diepte hebben.

 

 

19 uren geleden, The Swede zei:

Foei. Wat een vraag voor een AMer. Dit heet parate kennis te zijn

 

17 uren geleden, tuscani zei:

Bij elke set zo? Want bij de targa bv valt dat niet op. 

 

17 uren geleden, Naish zei:

Alle 992 hebben verschillende diameter vooraan en achteraan.


meer zelfs nog: elke Porsche heeft dat (sinds een jaar of vijf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alexanderr zei:

meer zelfs nog: elke Porsche heeft dat (sinds een jaar of vijf)

Neenee, wat jij bedoelt is velgbreedte en bandbreedte.

Wat tuscani vroeg is de velghoogte, dus de inch.
Is toch enkel de 911 (tot nu toe) die vooraan één maatje kleiner (19" of 20") heeft steken dan achteraan (20" of 21")?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid