Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Krijt komt dikwijls slecht over op foto, maar het grote voordeel imo is het feit dat het een kleur is die afhankelijk van de omstandigheden vrij sterk kan varieren...

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Naish zei:

Krijt komt dikwijls slecht over op foto, maar het grote voordeel imo is het feit dat het een kleur is die afhankelijk van de omstandigheden vrij sterk kan varieren...

 

Inderdaad veel minder lelijk in het echt dan op foto. :D

 

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, PieterA zei:

Wit is wat mij betreft nog veel erger 🤢

Wit werkt op redelijk wat autos. En mits proper en de juiste donkere accenten, kan het er zelfs erg goed uitzien. 

Deze kleur ziet er steeds flets uit.

Imo was krijt gewoon één van die modekleuren, net zoals die matte lakken: even “hip” (tenminste voor Muhammad-Al-Tjoening, die meer belang hecht aan streetcreds voor de disco in Molenbeek dan voor de Hermitage in Monaco), en dan weer voorbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Naish zei:

Ik kreeg toch veel complimenten met de kleur van mijn 911... 

Heb nog nooit iemand horen zeggen: nou, dat is mooi zwart :D

Hoog tijd dat je in beter gezelschap begint te vertoeven dan 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Naish zei:

Mening over kleur geven als je kleurenblind bent :D

Daar heb je het bewijs: als zelfs een kleurenblinde ziet dat dat op niks trekt… :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Naish zei:

Heb nog nooit iemand horen zeggen: nou, dat is mooi zwart :D

Er zijn ook zwarte wagens die mooi zo in een metaalkleurige lak werden gespoten. Ze zijn niet allemaal met matte plastic overtrokken 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Krijt is echt een 'you hate it, or you love it' kleur. 

And i love it! 😍 Nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze. 

ik kan het ook smaken 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ICM zei:

Lijnen komen mooier uit in het zwart.

image.png.c48949e472b1baa1da21ee77263bb0cd.png

Zwart is altijd mooi op een 911, en zeker als je dan chroom rond de ruiten neemt, en deze Carrera Classic velgen. 

spacer.png

En dan het Heritage interieur Atacama beige. Zeer knap!

spacer.png

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, BMWMB zei:

Zwart is altijd mooi op een 911, en zeker als je dan chroom rond de ruiten neemt, en deze Carrera Classic velgen. 

spacer.png

En dan het Heritage interieur Atacama beige. Zeer knap!

spacer.png

 

Nog een sportdesign sideskirtje en 't is goed.

 

Screenshot 2023-01-30 at 12.23.29.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, BMWMB zei:

Zwart is altijd mooi op een 911, en zeker als je dan chroom rond de ruiten neemt, en deze Carrera Classic velgen. 

spacer.png

En dan het Heritage interieur Atacama beige. Zeer knap!

spacer.png

 

Je hebt dat streepje chroom nodig. Maar het is idd klassiek. :inlove:

Mijn dochter… sorry, vriendin, is van zulk een kleurcombo ook geen fan. “For old* men”. (vraag me niet waarom al haar venten altijd ouwe gasten waren :D ).

Zij heeft het ook meer voor fellere kleuren, zwarte of donkere velgen (zilverkleurige velgen vindt ze “cheap” want dat zijn die die je onder elke auto ziet) en carbon binnenin :lolz: Op dat gebied komen we dus totaal niet overeen met elkaar. Ik vind die ganse combinatie nl m’as-tu-vu / nouveau riche. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ICM zei:

Nog een sportdesign sideskirtje en 't is goed.

 

Screenshot 2023-01-30 at 12.23.29.png

De 992 heeft altijd dat skirtje nodig. 

Da’s echt één van die opties waarvan je denkt dat ze het opzettelijk op de lijst hebben gezet wetend dat iedereen dat toch gaat nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er pakken er dat veel NIET...

Was ook iets dat ik sowieso aangevinkt had, ondanks dat het eigenlijk zot geld is voor een beetje ander stukje plastiek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Naish zei:

Er pakken er dat veel NIET...

Was ook iets dat ik sowieso aangevinkt had, ondanks dat het eigenlijk zot geld is voor een beetje ander stukje plastiek...

Dat er veel dat niet pakken, kan goed zijn. Maar de auto ziet er zoveel meer “af” door, dat het idee zonder twijfel door het hoofd van iemand op marketing is gegaan.

Ik durf wedden dat er weinig dat op de configurator of bij de dealer zelfs proberen te bekijken want ze weten niet wat het is. Eens je het gezien hebt… it’s hard to unsee.

Het is idd zot geld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Naish zei:

Er pakken er dat veel NIET...

Was ook iets dat ik sowieso aangevinkt had, ondanks dat het eigenlijk zot geld is voor een beetje ander stukje plastiek...

Op een bleke een must, anders zit je met die zwarte plastic aan de zijkant.

Zelfs op een zwarte zie je het, het verandert de stance van de auto, verbreedt hem visueel naar onder toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

Krijt komt dikwijls slecht over op foto, maar het grote voordeel imo is het feit dat het een kleur is die afhankelijk van de omstandigheden vrij sterk kan varieren...

Ik ben ook absoluut geen fan van kreide/crayon, maar dit is wel waar wat je zegt. 't Is een kleur die heel veel verschillende uitstralingen heeft, afhankelijk van de tijd van de dag, 't weer, enz. En dat is wel tof.

Da's iets dat ik voor 't eerst ervaren heb (live) op de Frosch van @Lefty. (Trouwens nog altijd dé auto die 'k live ervaren heb bij uitstek, waar ik een zwak voor heb. Een signalgrüne 997-1 GT3 prijkt nog altijd waaay up there op mijn horny list.)
Die kar/kleur had dat ook: soms erg licht en 'dun' ogend, dan weer erg "nat" en diep en warm (bij ondergaande zon), soms de vormen van de auto heel erg vlak trekkend en op andere momenten dan weer veel nuance aanbrengend.
Machtige kleur (op zo'n koetswerk), echt zot van.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Alexanderr zei:

Ik ben het volledig eens maar

5 uren geleden, BMWMB zei:

Zilver onder krijt trekt op niks.

5 uren geleden, Alexanderr zei:

dit, absoluut. Echt geen fan van.

Kan ik inkomen.

En dat grijs, dat je op sommige velgtypes kan krijgen? (o.a. die kruisspaakvelgen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ICM zei:

Op een bleke een must, anders zit je met die zwarte plastic aan de zijkant.

Zelfs op een zwarte zie je het, het verandert de stance van de auto, verbreedt hem visueel naar onder toe.

En het creëert ook een lijn lichtreflectie laag tussen de wielen, waardoor de auto z'n zijkant gebroken wordt in de hoogte. Maakt 'm visueel wat platter, imo.

(Zelfde reden waarom veel andere auto's een chroomstrip krijgen zo laag tussen de wielen.)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die sideskirts niet genomen, omdat ze altijd meegelakt zijn in de kleur van de auto, en daardoor enkel knap zijn als je het Sportdesign pakket neemt. Het zijn dan ook 'Sportdesign' sideskirts. Ik heb de standaard bumpers, met vooraan het lipje eigen aan de 10mm verlaagde sportophanging, en dat is ongelakt. De combinatie van dat lipje en de gespoten sideskirts past niet bij mekaar imo.  

 

Ziehier het Sportdesign pakket, met de andere voorbumper met mooi geïntegreerde en meegespoten lip vooraan, dat dan ook perfect past icm met de meegespoten sideskirts.

spacer.png

 

En hier icm met de standaard bumper en die zwarte lip vooraan.

spacer.png

 

Dan zou ik nu eerder voor nageplaatste GT3 sideskirts gaan, die ook zwart kunststof zijn.

spacer.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Ik ben ook absoluut geen fan van kreide/crayon, maar dit is wel waar wat je zegt. 't Is een kleur die heel veel verschillende uitstralingen heeft, afhankelijk van de tijd van de dag, 't weer, enz. En dat is wel tof.

Da's iets dat ik voor 't eerst ervaren heb (live) op de Frosch van @Lefty. (Trouwens nog altijd dé auto die 'k live ervaren heb bij uitstek, waar ik een zwak voor heb. Een signalgrüne 997-1 GT3 prijkt nog altijd waaay up there op mijn horny list.)
Die kar/kleur had dat ook: soms erg licht en 'dun' ogend, dan weer erg "nat" en diep en warm (bij ondergaande zon), soms de vormen van de auto heel erg vlak trekkend en op andere momenten dan weer veel nuance aanbrengend.
Machtige kleur (op zo'n koetswerk), echt zot van.

In onze grijze klimaatzone dus meer of minder flets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid