Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is de voornaamste reden om nu een GT3 touring te kopen is dat je op deze manier een 'gewone' looks 911 te hebben maar met de atmo 4 liter motor in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is er met uitzondering van de vleugel geen verschil in een touring en een gewone gt3. Touring is dus totaal niet luxueus. 
 

ik vind daar trouwens niets luxe aan, rij eens een dag met een “gewone” 911 en vervolgens een dat met een gt3 ( touring ) manueel. Is wereld van verschil! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Naish zei:

Eigenlijk is de voornaamste reden om nu een GT3 touring te kopen is dat je op deze manier een 'gewone' looks 911 te hebben maar met de atmo 4 liter motor in.

A b s o l u u t, heerlijk blokje

(persoonlijk liever een Taycan dan een 3.0turbo-99?)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Maverick zei:

Voor zover ik weet is er met uitzondering van de vleugel geen verschil in een touring en een gewone gt3. Touring is dus totaal niet luxueus. 
 

ik vind daar trouwens niets luxe aan, rij eens een dag met een “gewone” 911 en vervolgens een dat met een gt3 ( touring ) manueel. Is wereld van verschil! 

Touring kan je nu ook in pdk krijgen hé.

En Touring zal ook veel vaker met de gewone zetels gepakt worden...

Een GT3 touring in een klassiekere kleur met alu raamomlijsting, gewone zetels en PDK vind ik eerder dan een 'gewone' 911 met de goeie motor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Naish zei:

Touring kan je nu ook in pdk krijgen hé.

En Touring zal ook veel vaker met de gewone zetels gepakt worden...

Een GT3 touring in een klassiekere kleur met alu raamomlijsting, gewone zetels en PDK vind ik eerder dan een 'gewone' 911 met de goeie motor :D

Ophanging is voor mij wel nog een groot verschil. Maar inderdaad, standaard zetels, PDK zullen wel een groot verschil maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/5/2023 at 10:27 AM, Rabbit said:

Dat is t spelleke he ... Eerst wil men een GT3 zo brutaal mogelijk maken, om er zoveel mogelijk uit te steken.
Als het vol rijdt met GT3's met decadente vleugels moet men de Touring versie hebben. Eens er teveel Tourings zijn moet men er een zo luxueus mogelijke spec van maken om net wat specialer te zijn.
En als de luxekleurtjes uitgeput zijn gaan we dan een Touring gaan aankleden met nonsense kleuren zoals PTS roze e.d.
 

En zo is de cirkel rond 😆

Zo blijft een 992 natuurlijk wel grenzeloos fascineren natuurlijk 🙂 

En dan binnenkort de GT3 Touring T, met plastic zij- en achterruiten :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, flupke73 zei:

(persoonlijk liever een Taycan dan een 3.0turbo-99?)

Daar ben ik het niet mee eens. Ik rijd nu dagelijks een etron GT, wat zo goed als hetzelfde is als een Taycan, en heb dan ook nog een 992 Carrera S. Qua beleving kan je die 2 toch niet met mekaar vergelijken. Zo'n elektrische kar is toch emotieloos, en enkel om snel en comfortabel saaie kilometers te malen. Neen, ik kijk nog steeds uit naar de weekends om met mijn 992 kunnen te karren. Uiteraard is zo'n GT3 qua sensatie en rijprecisie een klasse hoger dan mijn Carrera S, maar beiden bieden toch wel veel meer rijplezier dan eender welke elektrische auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Naish zei:

Eigenlijk is de voornaamste reden om nu een GT3 touring te kopen is dat je op deze manier een 'gewone' looks 911 te hebben maar met de atmo 4 liter motor in.

Dacht ik ook. Je wil een GT3 maar hebt niet meer het Johnny voorkomen nodig om je imago te ondersteunen. 

 

20 uren geleden, Naish zei:

Touring kan je nu ook in pdk krijgen hé.

En Touring zal ook veel vaker met de gewone zetels gepakt worden...

Een GT3 touring in een klassiekere kleur met alu raamomlijsting, gewone zetels en PDK vind ik eerder dan een 'gewone' 911 met de goeie motor :D

Ik dacht dat de GT3 en GT3 Touring beiden steeds met PDK of handbak konden gekozen worden. 

Dat de gewone zetels ook eerder genomen worden, past in dezelfde lijn. Voor gewoon gebruik heb je die speciale sportstoelen niet nodig. Het ziet er wel cool uit. Net als mijn zoon toen hij 4 jaar was blauw metaal met gouden wielen ook mega vond op mijn Impreza. 

Je gaat wel erg kort door de bocht met "gewone 911 met goeie motor". Als je iemand bent voor wie het uiterlijk van de wagen meer van tel is dan de inhoud, is dat wel zo.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Naish zei:

Touring kan je nu ook in pdk krijgen hé.

En Touring zal ook veel vaker met de gewone zetels gepakt worden...

Een GT3 touring in een klassiekere kleur met alu raamomlijsting, gewone zetels en PDK vind ik eerder dan een 'gewone' 911 met de goeie motor :D

GT3 Touring is veel meer verschil met een 'gewone' 911 dan een motor hé. Onderstel, stuurinrichting,... een wereld van verschil!

Ik zie die grote vleugel gewoon niet zo heel graag. Ik vind dat die beter past op een RS, omdat deze echt gemaakt is om puur hardcore op circuit te rijden. Ook is de RS in z'n totaliteit qua looks gewoon 'dikker' waardoor ik vind dat die spoiler beter past bij het geheel. Een gewone GT3 is dan wat braver, zelfs wat eleganter, waardoor ik 'm dan liever zie zonder vleugel. Enkel als je een GT3 koopt om regelmatig op circuit te gaan rijden, dan vind ik een achterspoiler wel ok, maar als het vooral is voor op de openbare weg, dan is zo'n spoiler toch enkel maar om te posen. 😁

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

En dan binnenkort de GT3 Touring T, met plastic zij- en achterruiten :D 

En dan daarop CXX loslaten voor een bicolor ivoor/blauw lederen interieur met gepersonaliseerde stikking. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

En dan binnenkort de GT3 Touring T, met plastic zij- en achterruiten :D 

De touring heeft al de plastiek ruiten zoals de gewone gt3 :D 

3 uren geleden, The Swede zei:

Ik dacht dat de GT3 en GT3 Touring beiden steeds met PDK of handbak konden gekozen worden. 

Dat de gewone zetels ook eerder genomen worden, past in dezelfde lijn. Voor gewoon gebruik heb je die speciale sportstoelen niet nodig. Het ziet er wel cool uit. Net als mijn zoon toen hij 4 jaar was blauw metaal met gouden wielen ook mega vond op mijn Impreza. 

Je gaat wel erg kort door de bocht met "gewone 911 met goeie motor". Als je iemand bent voor wie het uiterlijk van de wagen meer van tel is dan de inhoud, is dat wel zo.
 

In de 991 die als eerste als touring kwam, dan was die altijd met handbak en had je geen keuze. Met de 992 inderdaad altijd keuze.

Wat is het uiterlijk verschil tussen een GT3 touring en een gewone 911? 90% van de mensen (zelfs onderschatting) zal nooit het verschil zien als ze naast elkaar staan 😉

Hoe meer ik je reacties lees, hoe meer je eigenlijk beter een gewone 2S zou kopen met een manuele bak. Waarom moet jij eigenlijk een GT3 :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

Hoe meer ik je reacties lees, hoe meer je eigenlijk beter een gewone 2S zou kopen met een manuele bak. Waarom moet jij eigenlijk een GT3 :ninja: 

Omdat we niet allemaal een 911 willen omwille van het imago? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, BMWMB zei:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik rijd nu dagelijks een etron GT, wat zo goed als hetzelfde is als een Taycan, en heb dan ook nog een 992 Carrera S. Qua beleving kan je die 2 toch niet met mekaar vergelijken. Zo'n elektrische kar is toch emotieloos, en enkel om snel en comfortabel saaie kilometers te malen. Neen, ik kijk nog steeds uit naar de weekends om met mijn 992 kunnen te karren. Uiteraard is zo'n GT3 qua sensatie en rijprecisie een klasse hoger dan mijn Carrera S, maar beiden bieden toch wel veel meer rijplezier dan eender welke elektrische auto. 

Loopcultuur turbo vs EV

Ik heb dan liever de EV

maar boven alles de atmosferische :party:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, SpeedExceed zei:

echte autoliefhebber!

Erm… de website zegt “autominded”, dus we zouden hier toch enkel echte autoliefhebbers moeten hebben? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, The Swede zei:

Erm… de website zegt “autominded”, dus we zouden hier toch enkel echte autoliefhebbers moeten hebben? :ninja:

Binnen 5 jaar bestaat er niets atmosferisch meer, dus in een bepaalde context ben je meer die hard als je vandaag de dag een stuk meer betaald om geen turbo te hebben. 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij:

  1. Atmo
  2. Bepaalde turbo motoren en meer bepaald deftige turbo motor in een lichte sportauto
  3. EV
  4. Turbo motor in dingen als een gewone auto, suv,...
  5. Diesel
  6. ...
  7. ...
  8. ...
  9. ...

892. Hybride

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Naish zei:

Voor mij:

  1. Atmo
  2. Bepaalde turbo motoren en meer bepaald deftige turbo motor in een lichte sportauto
  3. EV
  4. Turbo motor in dingen als een gewone auto, suv,...
  5. Diesel
  6. ...
  7. ...
  8. ...
  9. ...

892. Hybride

:D

Voorbeeld van deftige turbo-sportwagen?

YarisGR en PlusFour alvast niet 😞

Ze compenseren dat ruimschoots op andere vlakken

A110 misschien, 488 naar ‘t schijnt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, flupke73 zei:

Voorbeeld van deftige turbo-sportwagen?

YarisGR  alvast niet 😞

 

Oei, waar loopt het fout bij de GR?
Staat op nummer 1 in mijn lijst om zeker ooit te willen bezitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, flupke73 zei:

Voorbeeld van deftige turbo-sportwagen?

YarisGR en PlusFour alvast niet 😞

Ze compenseren dat ruimschoots op andere vlakken

A110 misschien, 488 naar ‘t schijnt 

992 gewone vind ik toch een heel goeie auto...

Lotus emira V6 rijdt volgens naar ik hoor ook niet slecht. En er zullen er wel nog een paar zijn, maar inderdaad uitzonderingen 😉

F80 vond ik ook niet slecht hoewel dat alweer nauwelijks een sportauto kan genoemd worden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, flupke73 zei:

Voorbeeld van deftige turbo-sportwagen?

YarisGR en PlusFour alvast niet 😞

Ze compenseren dat ruimschoots op andere vlakken

A110 misschien, 488 naar ‘t schijnt 

A110 absoluut 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Naish zei:

992 gewone vind ik toch een heel goeie auto...

Lotus emira V6 rijdt volgens naar ik hoor ook niet slecht. En er zullen er wel nog een paar zijn, maar inderdaad uitzonderingen 😉

F80 vond ik ook niet slecht hoewel dat alweer nauwelijks een sportauto kan genoemd worden :D

Definieer misschien eerst “in een lichte sportwagen”. Daar vind ik atmosferisch net beter passen. Turbomotoren mi liever in zwaardere auto’s. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid