Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

19 hours ago, wooter said:

Daarom; ik denk echt als ze daar met een hybrid uitkomen, niemand nog een gewone koopt.

Denk jij dat de Belgische fiscaliteit overal geldt? 🤨

In Duitsland betaal je EUR700 verkeersbelasting, in UK £500, in Zwitzerland CHF500, ... Er zijn andere markten naast de Belgische.

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, D Squaloid said:

En dan vroeg ik mij nog iets af voor zij die meer thuis zijn in alle mogelijkheden en carconfigs etc ... wat heeft nu zo'n 992 (4) S van opties nodig wil je hem niet laten staan? Een kleurtje naar keuze, een velg waar je warm van wordt en hij is af. Of is dat te kort door de bocht?

 

edit: het enige wat ik er graag bij zou nemen is een sportuitlaatsysteem, het GT stuur en surround view. En zelfs die drie dingen zou ik zonder probleem kunnen laten vallen. Want ... what a beauy.

Agreed, maar ik zou me echt heel moeilijk kunnen inhouden met de opties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, Porker said:

Denk jij dat de Belgische fiscaliteit overal geldt? 🤨

In Duitsland betaal je EUR700 verkeersbelasting, in UK £500, in Zwitzerland CHF500, ... Er zijn andere markten naast de Belgische.

Verkeersbelasting is één ding, dat valt hier ook nog redelijk goed mee voor deze auto, maar hoe zit het daar met de fiscaliteit als je zakelijk rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, Phil said:

Verkeersbelasting is één ding, dat valt hier ook nog redelijk goed mee voor deze auto, maar hoe zit het daar met de fiscaliteit als je zakelijk rijdt?

Het punt is dat je je daar kan veroorloven om zo'n wagen privé te rijden zonder afgestraft te worden met een absurde BIV + VB. Ik weet dat je een Duitsland een fahrtenbuch moet bijhouden als je je wagen zakelijk 100% wil aftrekken, als je dat niet wil doen kan je voor een lagere aftrek kiezen en moet je een percentage van je kilometrage opgeven die je jaarlijks zakelijk verwacht te doen en op basis daarvan berekent men dan. In Zwitserland betaal je VAA op je auto, maar je moet voor de rest niets bijhouden van kilometrage/ritten/etc... Het spreekt voor zich dat het tarief ook in het niets valt tov. het Belgische.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen mij te herinneren dat je in DE 1% van de cataloguswaarde per maand aan VAA hebt. Toch ook niet mals en in veel gevallen meer dan hier. Geen idee of dit nog steeds zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Phil said:

Ik meen mij te herinneren dat je in DE 1% van de cataloguswaarde per maand aan VAA hebt. 

1% van de totale jaarkost, per maand. Dus inclusief brandstof, verzekering etc etc

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, D Squaloid said:

En dan vroeg ik mij nog iets af voor zij die meer thuis zijn in alle mogelijkheden en carconfigs etc ... wat heeft nu zo'n 992 (4) S van opties nodig wil je hem niet laten staan? Een kleurtje naar keuze, een velg waar je warm van wordt en hij is af. Of is dat te kort door de bocht?

Voor mij (het gaat over dit model, niet over alle Porsches, en gebruik als daily):

- volleder (liefst met contrasterende stiksels. Dat dashboard is echt :inlove:)

- verwarmde zetels (dat is echt koud in de winter als hij ergens buiten moet staan, en zitten bevriezen in een kar van 140K, laat het effe zo he ...). Ventilatie mag maar moet niet.

- Stoelen spreek ik me niet over uit zonder erin gezeten te hebben. Als het is zoals bij de 997 moeten de sportstoelen met uitstulpingen aan de schouders erin. Verschil qua "vastgrijpen" is groot tov de andere

- Sport Chrono pakket (voor de PDK)

- PASM sport (-10mm)

- Regensensor

- GT stuur

- parkassist voor en achter met camera

- cruise control. Geen luxe met zoveel paarden onder uwe voet.

- Bose

 

12 hours ago, D Squaloid said:

edit: het enige wat ik er graag bij zou nemen is een sportuitlaatsysteem, het GT stuur en surround view. En zelfs die drie dingen zou ik zonder probleem kunnen laten vallen. Want ... what a beauy.

Sportuitlaat moet ik eerst gehoord hebben.

En dan de nice to haves:

- achterasbesturing

- 90L tank (want gaan tanken suckt)

- noselift

- PDLS Plus

- surround view

- stuurverwarming

- Alcantara dakhemel

- carbon interieurpakket

 

en we zijn rond :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, ir_fuel said:

1% van de totale jaarkost, per maand. Dus inclusief brandstof, verzekering etc etc

Ik wist dat het 1% van iets was. Dit is al wel een stuk interessanter, maar wel wat opslachtiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎2‎/‎12‎/‎2018 om 04:13, Phil zei:

De quad exhaust valt precies ook nog best mee irl, maar zou toch de sportuitlaat nemen.

En het zouden fake exhausts zijn...

Klopt, de sierstukken zijn niet geconnecteerd met het uitlaatsysteem.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen het allemaal tegenwoordig.

Triestige evolutie.

Eergisteren nog achter een Alfa Stelvio gereden met 2 van die grote "uitlaten" waar je dan in het midden 2 kleine pijpjes ziet zitten. Trekt op niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ze doen het allemaal tegenwoordig.

Triestige evolutie.

Eergisteren nog achter een Alfa Stelvio gereden met 2 van die grote "uitlaten" waar je dan in het midden 2 kleine pijpjes ziet zitten. Trekt op niks.

Heb de 992 nu een week elke dag gezien en het is me op geen enkel moment opgevallen. Je moet bij wijze van spreken in het sierstuk kruipen om te zien dat er een zeer kort uitlaatpijpje in huist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Voor mij (het gaat over dit model, niet over alle Porsches, en gebruik als daily): 

- volleder (liefst met contrasterende stiksels. Dat dashboard is echt :inlove:)

- verwarmde zetels (dat is echt koud in de winter als hij ergens buiten moet staan, en zitten bevriezen in een kar van 140K, laat het effe zo he ...). Ventilatie mag maar moet niet. 

- Stoelen spreek ik me niet over uit zonder erin gezeten te hebben. Als het is zoals bij de 997 moeten de sportstoelen met uitstulpingen aan de schouders erin. Verschil qua "vastgrijpen" is groot tov de andere 

- Sport Chrono pakket (voor de PDK)

- PASM sport (-10mm)

- Regensensor

- GT stuur

- parkassist voor en achter met camera

- cruise control. Geen luxe met zoveel paarden onder uwe voet.

- Bose

DAB+ als je naar de radio luistert vind ik persoonlijk toch ook een must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de 992 nu een week elke dag gezien en het is me op geen enkel moment opgevallen. Je moet bij wijze van spreken in het sierstuk kruipen om te zien dat er een zeer kort uitlaatpijpje in huist.

Dat ziet enkel elke achterligger aan de lichten als zn koplampen in de uitlaat schijnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid