Ga naar inhoud

2019 Toyota Supra


Martini Racing

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, lancer-evo zei:

Hier is de 2.0l turbo versie die tot 100kg lichter is. Prijzen starten vanaf 47k euro dacht ik.

https://newsroom.toyota.eu/toyota-announces-first-extension-of-the-gr-supra-sports-car-range-with-new-20-litre-turbo-engine/

die 100kg lichter, dat beloofd wel veel goeds voor de Morgan PlusFour, die dan ook nog eens MET manuele bak zou gaan komen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog naar wat filmpjes zitten kijken over de Supra en de Z4. Geen van beide lijkt met écht begerenswaardig. De BMW is ook echt duur en ik vind hem nog steeds niet mooi, ook al dacht ik aanvankelijk dat ik het gewoon wat tijd moest geven om aan het design te wennen. Het ‘nieuwe’ BMW-interieur spreekt me ook niet echt aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/1/2020 om 13:41, Jenkins zei:

Gisteren nog naar wat filmpjes zitten kijken over de Supra en de Z4. Geen van beide lijkt met écht begerenswaardig. De BMW is ook echt duur en ik vind hem nog steeds niet mooi, ook al dacht ik aanvankelijk dat ik het gewoon wat tijd moest geven om aan het design te wennen. Het ‘nieuwe’ BMW-interieur spreekt me ook niet echt aan. 

 

Op 15/1/2019 om 22:20, Bouncing Bullet zei:

Eigenlijk kunnen we dit topic sluiten met het advies een M2 Competition te kopen, die is 1k goedkoper en manueel. 

Q.E.D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in hoofdzaak geinteresseerd in bochten en als ik zie hoe die hier bochten pakt denk ik dat de auto beter is dan de chauffeur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De prijs in op heet eerste zicht een stuk lager, maar als je de uitrusting bekijkt, dan is em precies niet zoveel goedkoper dan de 3.0L . 

Staan wel een paar rare dingen op de Toyota website. Zo heeft de 2.0L geen tractiecontrole 9wist niet dat dat nog bestond) en geen... electrisch bediende buitenspiegels... :lol: 
Zal wel een foutje zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 30/7/2019 om 17:07, Dimitri zei:

Dit dus, auto verdient de Supra badge niet. Ze hadden er beter Celica op gezet.

Ik vind die uitleg van Toyota wel heel goedkoop. Toyota is de nummer 1 in de wereldwijde verkoop, een nieuw model dat met wat verlies gemaakt word gaat hun heus niet zuur opbreken.

Kijk naar Nissan met de GT-R. Die zullen er ook vast en zeker verlies op maken, maar de return van dat model is gigantisch qua imago, naamsbekendheid, fans en dergelijke. De GT-R is in zijn huidige vorm al 12 jaar op de markt en nog steeds de droomauto van velen, dus dat model heeft echt wel een gigantische impact gehad.

Had Toyota beter ook gedaan met de Supra, want dat werd in JDM kringen toch ook gezien als de eeuwige rivaal van de GT-R, nu blijft daar niks meer van over. En het is ook onbegrijpelijk dat ze geen enkel designelement hebben overgenomen van de vorige legendarische Supra.

Dus op het eind van de dag zal deze Supra niet meer zijn dan een opgeleukte Japanse BMW, en alles behalve het icoon dat de vorige was. Echt een gemiste kans van Toyota.

In de toekomst zal het vooral rond imago draaien. Als bijna iedere wagen hybride is en/of volledig elektrisch is. Dan is dat slim van Toyota om samen te werken met andere constructeurs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
12 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Eerste keer zien rijden in het wild. Een gele. Niet opvallend mooi maar wel heel herkenbaar.

Ik heb er ook al een paar gezien, ook allemaal gele.  

Het lijkt wel hetzelfde fenomeen als bij de Seat Ibiza'tjes van eertijds: alle TDi's waren knalgeel, met blauwe decals op de flanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Le Capri Mauve zei:

Eerste keer zien rijden in het wild. Een gele. Niet opvallend mooi maar wel heel herkenbaar.

Gisteren ook eentje gezien😀

Wel knap👍

20200705_163557.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin hem ook knapper en knapper te vinden. Het helpt als je de concept vergeet en dit op zichzelf bekijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vind de achterkant veel te overstyled.

Zijkanten en dak ook. Beetje sign of the times.

Niettemin...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij bij de Supra altijd stoort (zeker zichtbaar op zo'n gele kleur) zijn de carrosserie naden.

Die lopen zo kris kras door het al heel drukke design, wat het geheel allemaal nog onrustiger maakt.

 

Het is wel zo'n auto die zich heel moeilijk op foto laat capteren. IRL ziet hij er toch wel lekker uit.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Ik begin hem ook knapper en knapper te vinden. 

Ik ook 😚 moet ik mij nu schamen?

De daklijn en de A stijlen doen denken aan een GTR, dat heb ik altijd al mooi gevonden. Zal wel helpen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal dagen met de 2.0 mogen rondrijden. Het was geen mindblowende ervaring, maar zeker ook niet slecht. De auto heeft een goede balans maar valt wel een beetje door de mand als je echt op de scherp van snee gaat rijden. De ophanging is daar imo een tik te zacht voor afgesteld - wat er dan wel voor zorgt dat 'ie prima te doen is als daily sportwagen.

Wel enorm veel bekijks mee, en eigenlijk allemaal positief. De gele MB A45 wekte echt veel negativiteit op, een Supra in het geel komt blijkbaar wel een pak positiever over. Of het moet de badge van 'maar' een Toyota zijn die minder afgunst opwekt 🙂

 

hot-hatch-toyota-supra-6.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid