Ga naar inhoud

2019 Toyota Supra


Martini Racing

Aanbevolen berichten

Wist zelfs niet dat dat bestond in ‘maar’ een 2.0 😱. Looks vs prestaties zijn dan wel niet echt in evenwicht vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, zwoemba zei:

Ik heb een aantal dagen met de 2.0 mogen rondrijden. Het was geen mindblowende ervaring, maar zeker ook niet slecht. De auto heeft een goede balans maar valt wel een beetje door de mand als je echt op de scherp van snee gaat rijden. De ophanging is daar imo een tik te zacht voor afgesteld - wat er dan wel voor zorgt dat 'ie prima te doen is als daily sportwagen.

Wel enorm veel bekijks mee, en eigenlijk allemaal positief. De gele MB A45 wekte echt veel negativiteit op, een Supra in het geel komt blijkbaar wel een pak positiever over. Of het moet de badge van 'maar' een Toyota zijn die minder afgunst opwekt 🙂

 

hot-hatch-toyota-supra-6.jpg

Is dus deze die ik gisteren heb gespot😀

20200706_192656.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb er ook al een paar gezien, ook allemaal gele.  

Het lijkt wel hetzelfde fenomeen als bij de Seat Ibiza'tjes van eertijds: alle TDi's waren knalgeel, met blauwe decals op de flanken.

Ofwel rijdt er maar 1 enkele rond in't hele land :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ewel, ik heb die van [mention=9]toere[/mention] gisteren ook gezien in de Gullegemstraat in Wevelgem

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ewel, ik heb die van [mention=9]toere[/mention] gisteren ook gezien in de Gullegemstraat in Wevelgem

Naam straat ken ik niet maar zal wel daar zijn😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/7/2020 om 18:35, Jenkins zei:

Wist zelfs niet dat dat bestond in ‘maar’ een 2.0 😱. Looks vs prestaties zijn dan wel niet echt in evenwicht vind ik.

Goh ja maar dat is geen traag beestje hoor. En tegenwoordig steken ze in alles een 2.0 :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/7/2020 om 19:32, Le Capri Mauve zei:

Ofwel rijdt er maar 1 enkele rond in't hele land :)

In Ieper staat er bij de dealer ook een ingeschreven gele, en het is een andere dan deze van hierboven. Kleur past hem gewoon bijzonder goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Bompa zei:

In Ieper staat er bij de dealer ook een ingeschreven gele, en het is een andere dan deze van hierboven. Kleur past hem gewoon bijzonder goed.

Ik had niet echt een serieus antwoord verwacht maar - ge hebt gelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/7/2020 om 20:38, Le Capri Mauve zei:

Ik had niet echt een serieus antwoord verwacht maar - ge hebt gelijk :)

't Is omdat ik dezelfde bedenking maakte en sindsdien valt elke nieuwe Supra me op, ook al zie je ze niet veel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

@Luv4DLM wijst op besprekingen over de nieuwe Supra bij Apex. Er is een video of vier van op Mischa Charoudin's youtube site. Samengevat zeggen ze dat dat ding te veel bump steer heeft en dat dat toe out krijgt bij af de gas gaan, met onstabiliteit tot gevolg waardoor ze die niet kunnen verhuren want dat gaat een keer crashen. En dat ze dat al lang proberen te fixen. En daar  doen ze dus heel verontwaardigd over. Terecht? Ze merken terloops op dat hun McLaren dat ook had en dan denk ik ok... mischien niet zo abnormaal.  Maar ze krijgen het dus niet weg. Meningen? De vering is wel vervangen maar weet niet of ze verlaagd hebben.
 hier is de laatste (van 8:30)  .

aangepast door Le Capri Mauve
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luv4DLM wijst op besprekingen over de nieuwe Supra bij Apex. Er is een video of vier van op Mischa Charoudin's youtube site. Samengevat zeggen ze dat dat ding te veel bump steer heeft en dat dat toe out krijgt bij af de gas gaan, met onstabiliteit tot gevolg waardoor ze die niet kunnen verhuren want dat gaat een keer crashen. En dat ze dat al lang proberen te fixen. En daar  doen ze dus heel verontwaardigd over. Terecht? Ze merken terloops op dat hun McLaren dat ook had en dan denk ik ok... mischien niet zo abnormaal.  Maar ze krijgen het dus niet weg. Meningen? De vering is wel vervangen maar weet niet of ze verlaagd hebben.
 
is de laatste (van 8:30)  .
Vering is vervangen door een JRZ pro ophanging, afgesteld door Raeder motorsport (Manthey Racing hun non Porsche bedrijf) en dan een nieuw subframe van Verkline.

Niet van de minste bedrijven dat er aan geholpen hebben en nog is het een probleem.

Nu is er een lokaal bedrijf daar dat een Supra aan het prepareren is/was voor de VLN, die hebben deze maand dat project gestaakt omdat ze het zelfde probleem zijn tegen gekomen en ze er niks aan kunnen doen.

Zeer bizar allemaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen er maw geen deftige racewagen van maken? 
 
Denk dat het wel mogelijk is, als je dat spel ombouwd naar GT3 specs. Maar in de VLN ging dat team voor een veel lagere klasse en ondanks de aanpassingen die ze mogen doen valt er blijkbaar met die racewagen totaal geen land mee te bezeilen.

Zoals al aangehaald, bij Apex staat die huurwagen in een hoekje omdat ze hem niet willen uitlenen. Hij is te tricky en gaat 9/10 de verkoop in.
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, William Blake zei:

Ze kunnen er maw geen deftige racewagen van maken? 
 

Zo beschrijven ze het niet. Apex wil hem als track auto gebruiken, McChip wil een clubsport package aanbieden. Beide vinden ze de  auto onvoorspelbaar en dus gevaarlijk door te veel bumpsteer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een paar opmerkingen over hoe groot dat probleem dan wel kan zijn

- hoeveel varieert die ophanging naargelang de auto

- hoeveel verschil tss 6 cylinder en 4 cylinder

- den 2020 is geen 2021. misschien was er een reeel probleem dat al minder was in de 2021

- Den S2000 had ook zo'n liftoff instabiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant. In GT4 rijden ze daar toch ook mee? Ik volg Nico Verdonck op fb en naast races doet die daar test- en afstelwerk voor.

Is die achtertrein dan zo anders dan de Z4? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/11/2020 om 11:35, Ambi zei:

Bumpsteer?

De mate waarin de wielen naar binnen/buiten keren op het moment dat ze over een bult gaan of als ge remt, dus als de vering samenduwt/lost.

Dat is maar efkens maar als dat zo erg is dat ze naar buiten wijzen(dat de voorkant naar buiten wijst) dan wordt de auto nerveus. Als de chauffeur dan ook nog eens nerveus is komen daar malheuren van.  En deze auto heeft dat als ge voluit gaat.

De eenvoudigste oplossing is 'keer de wielen al op voorhand een beetje meer naar binnen'. Dat kan werken.

 

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
Op 16/2/2021 om 19:49, Speedhunter zei:

Blijft zonde dat hij niet in manueel bestaat. 

Dit topic nog eens oprakelen. 

Goed filmpje, die Japanners is toch geweldig om zien, tussen de manuele en de automatische versnellingsbak

Ben benieuwd als binnenkort de Z4 M40i manueel komt, hoe die gaat zijn.

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou leuk zijn! Is dta al bevestigd dat BMW die boite ook overneemt? Is dus blijkbaar een eigen Toyota-ontwikkeling, niet de bak uit de M2? (Je zou denken dat dat toch snel gefikst moet zijn.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid