Ga naar inhoud

afschaffen bedrijfswagens


binnenmuisarchitekt

Aanbevolen berichten

9 minutes ago, Mazdastruction said:

Dan kost je autorit € 50.000. Tenzij je van plan bent er meerdere keren per jaar in te zitten. 

Vergelijking gaat niet op, als je sporadisch een trein neemt moet je die hele kaart kopen. Ik ga echt niet wekelijks naar zee gaan en 2x 2u op een trein zitten.

Openbaar vervoer is gewoon geen alternatief in België, al zeker niet buiten de steden. Grote fan van het openbaar vervoer in andere gebieden, maar hier raak ik niet overtuigd. Duur, inefficiënt, verouderd, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verouderd en inefficiënt volg ik je in. Maar daar lag het punt niet.

Duur is het niet. De auto is voor 'ons' te goedkoop. Hetgeen het openbaar vervoer gewoon duur doet lijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Mazdastruction said:

Duur is het niet. De auto is voor 'ons' te goedkoop. Hetgeen het openbaar vervoer gewoon duur doet lijken. 

Dat is niet waar.

Het probleem is dat dat "openbaar vervoer is niet duur" verhaal enkel op gaat als je geen auto hebt. Als je al een auto te bekostigen hebt is die kost al gedekt en komt de kost van het openbaar vervoer bovenop die auto die je toch al afschrijft. Dat je goedkoper af bent zonder auto en met enkel openbaar vervoer wil ik wel geloven, maar wie kan dat, buiten in stedelijk gebied?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ga me eens uitleggen hoe het komt dat het 40 euro kost om heen en terug naar de kust te gaan, in 2de klasse, gebruik makend van een instituut waar miljarden aan overheidsgeld in kruipen, en je voor 80 euro heen en terug kunt vliegen in Europa, gebruik makend van een privé bedrijf dat winst moet maken?

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

- de personeelskost per kilometer ligt veel lager dan bij de trein (want ge doet veel minder lang over dezelfde afstand)

- geen taks op kerosine

- in de lucht moet ge geen spoorlijn aanleggen inclusief bovenleiding en het onderhoud daarvan, de stations (luchthavens) volstaan. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, stijn82 said:

- de personeelskost per kilometer ligt veel lager dan bij de trein (want ge doet veel minder lang over dezelfde afstand)

En hoeveel man loopt er op een vliegtuig rond + bagage afhandeling etc etc. tov op een trein?

2 minutes ago, stijn82 said:

- geen taks op kerosine

Op elektriciteit wel?

 

2 minutes ago, stijn82 said:

- in de lucht moet ge geen spoorlijn aanleggen inclusief bovenleiding en het onderhoud daarvan, de stations (luchthavens) volstaan. 

Nee, in de lucht heb je luchtverkeersleiding nodig (en we weten allemaal wat die kosten ...) + de hele luchthaveninfrastructuur waarbij je waarschijnlijk alle treinstations van België op de grondoppervlakte van de luchthaven van Zaventem kunt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is niet waar.

Het probleem is dat dat "openbaar vervoer is niet duur" verhaal enkel op gaat als je geen auto hebt. Als je al een auto te bekostigen hebt is die kost al gedekt en komt de kost van het openbaar vervoer bovenop die auto die je toch al afschrijft. Dat je goedkoper af bent zonder auto en met enkel openbaar vervoer wil ik wel geloven, maar wie kan dat, buiten in stedelijk gebied?

Brandstof kost toch ook geld? 

Nu het gaat hier verder over de afschaffing van de tankkaart. 

Waarbij je dan zit met een: 'we kunnen gratis naar de zee' tgo 'het kost € 33'. Dan neem je natuurlijk het eerste. 

Je kan toch niet anders dan vaststellen dat die situatie wat scheef zit, nee? 

Is alles wat ik zeg 100 procent waar? Ik geloof persoonlijk van wel. :inlove: 

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

En ga me eens uitleggen hoe het komt dat het 40 euro kost om heen en terug naar de kust te gaan, in 2de klasse, gebruik makend van een instituut waar miljarden aan overheidsgeld in kruipen, en je voor 80 euro heen en terug kunt vliegen in Europa, gebruik makend van een privé bedrijf dat winst moet maken?

Dat kan ik niet, sorry. :D 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mazdastruction zei:

Brandstof kost toch ook geld? 

Nu het gaat hier verder over de afschaffing van de tankkaart. 

Waarbij je dan zit met een: 'we kunnen gratis naar de zee' tgo 'het kost € 33'. Dan neem je natuurlijk het eerste. 

Je kan toch niet anders dan vaststellen dat die situatie wat scheef zit, nee? 

Is alles wat ik zeg 100 procent waar? Ik geloof persoonlijk van wel. :inlove: 

Dat kan ik niet, sorry. :D 

Met de trein naar zee komt nooit in je op, behalve als je een hekel hebt aan autorijden.

Ik woon op loopafstand van een station en ik heb een auto in mijn garage staan. De kosten daarvan betaal ik zelf want kilometers naar de zee kan ik uiteraard niet declareren. 

Mijn vervoermiddel zal de wagen zijn.

Mijn vrouw gaat wel af en toe met de kinderen naar zee met de trein. Maar zij rijdt niet graag. Kosten zijn hierin geen afweging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Mazdastruction said:

Brandstof kost toch ook geld? 

Brandstof kost even veel wanneer je alleen bent dan wanneer je met 4 in de auto bent.

Ga nu eens een treinticket kopen voor je gezin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, ir_fuel said:

En hoeveel man loopt er op een vliegtuig rond + bagage afhandeling etc etc. tov op een trein?

Op elektriciteit wel?

 

Nee, in de lucht heb je luchtverkeersleiding nodig (en we weten allemaal wat die kosten ...) + de hele luchthaveninfrastructuur waarbij je waarschijnlijk alle treinstations van België op de grondoppervlakte van de luchthaven van Zaventem kunt zetten.

vliegtuig heeft dubbel zoveel personeel dan een trein, vliegt wel meer dan 10 x sneller. 

trein heeft even goed verkeersleiding nodig (10x zo lang in tijd).

de 3 grote stations van brussel zijn samen wellicht even groot dan de terminals van zaventem ( al eens door brussel zuid gelopen?), en zijn wel wat duurder dan de grond waarop ze liggen.

pasop ik ben voorstander van goede en betaalbare treinen, zeker voor korte tot middellange trajecten, maar er is ook een werkelijk voordeel aan vliegen tov treinen (ze vliegen sneller, kunnen over de berg en zee vliegen), heeft niet enkel met management te maken. in onze buurlanden zijn treinticketsduurder dan hier... https://www.treinreiziger.nl/tarieven-ns-op-gemiddeld-europees-niveau/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ma enfin. Het gaat mij alleen om Janneke en Mieke met een bedrijfswagen met tankkaart die naar de zee willen. Op dat moment kunnen ze een keuze maken of er €16 van hun rekening af gaat of €0.

Het is niet correct om de mensen die keuzemogelijkheid te geven, want dat geeft een vertekend beeld van mobiliteit en dat creeërt slechte gewoontes.

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Brandstof kost even veel wanneer je alleen bent dan wanneer je met 4 in de auto bent.

Ga nu eens een treinticket kopen voor je gezin. 

Ja en hoeveel auto’s naar de kust bevatten meer dan 2 personen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Mazdastruction said:

Ja en hoeveel auto’s naar de kust bevatten meer dan 2 personen?

Ah, ik wist niet dat een uitstap naar de kust iets was dat je alleen deed?

Lijkt me toch de typische gezinsuitstap te zijn, inclusief kinderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ah, ik wist niet dat een uitstap naar de kust iets was dat je alleen deed?

Lijkt me toch de typische gezinsuitstap te zijn, inclusief kinderen.

ik heb geen kinderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/2/2019 om 14:21, The Swede zei:

En gij dacht dat als ge in Monaco woont ge de F1 zomaar moogt zien? Hoge hekken rond de ganse nest en only access for VIPs :(

Woont ge tegenwoordig IN Monaco? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Brandstof kost even veel wanneer je alleen bent dan wanneer je met 4 in de auto bent.

Ga nu eens een treinticket kopen voor je gezin. 

Kinderen onder de 12 zijn gratis op de trein + In het weekend kost een ticket slechts 50% van de prijs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kinderen onder de 12 zijn gratis op de trein + In het weekend kost een ticket slechts 50% van de prijs...
Dat het qua kost inderdaad allemaal kan "meevallen" geloof ik wel. En met de trein is zelfs een deel van de ontspanning voor mij als het vrijetijds uitstappen zijn. Daarom doen wij dat wel, terwijl we twee wagens met tankkaart staan hebben. Maar dat is voor mij net het bewijs dat de kost niet de drijfveer is om al dan niet met de wagen te gaan.

Ik ga mijn gasten hun step/skateboard/fiets niet meenemen op de trein en tram als ik ook nog wat bagage voor 2 overnachtingen mee heb bijvoorbeeld. In de praktijk zijn het bij ons dan ook enkele ritten met de trein naar zee en ik die dan op een ander moment vertrek en de rommel meepak. De "meerkost" van de trein wordt goedgemaakt door het comfort van niet met 2 wagens te gaan of minder dagen te gaan door mijn agenda.

Vrijdagavond naar den haag vertrekken en zondag terugkomen is met de trein, dan kan ze minder bijeen shoppen [emoji16]

Link naar reactie
Delen op andere sites





Vrijdagavond naar den haag vertrekken en zondag terugkomen is met de trein, dan kan ze minder bijeen shoppen [emoji16]



Man math: de trein is goedkoper [emoji23][emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat ze in de wetstraat maar eens naar hun eigen exuberante extralegale voordelen kijken, ipv een 'probleem' op te willen lossen dat voornamelijk op jaloezie gebaseerd is door een horde mensen die het hele financiële plaatje ervan niet verwerkt krijgt.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

de rekening/beheer van 't land is zo ingewikkeld geworden, de putten zo diep

dat ge dat nooit nog opgelost krijgt

enigste oplossing is 't land splitsen in EU-regio's en nieuwe belastingsstelsels etc invoeren

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid