Ga naar inhoud

afschaffen bedrijfswagens


binnenmuisarchitekt

Aanbevolen berichten

Ja, dat zeggen de anti-vaxxers, homeopathie-aanhangers en de flat-earthers ook.
LOL. Ik ben heel erg empirisch ingesteld, dus ik geloof maar wat bewezen is, maar heb jij de indruk dat alles al bewezen is dan?
Warmt het klimaat op? Zeker. Heeft de mens daar invloed op? Ook vrij zeker. In welke mate? Nog iets minder zeker.
Vandaag beweren ze A, morgen B.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het klimaat warmt op. ja, de mens heeft er een invloed op, maar we weten niet in welke mate. 
ontstaan van de homo sapiens zit ergens halverwege de ijstijden

blog4_temp.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Polygoon said:

Ik pendel sinds september dagelijks en ik heb, op die 5-10 minuten na, bijna nooit last. 

Misschien dat mijn as/route beter bereden wordt. 

Lijkt me niet meer dan logisch dat de as Antwerpen-Brussel goed bereden wordt en dat er weinig problemen zijn. Neem maar eens een trein van een kleiner station met een overstap waar je 5 a 10 minuten voor hebt, je mist dagelijks uw aansluiting. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, CAS zei:

Op zich al grappig "mijn trein heeft op 5 a 10min na, nooit vertraging!". Zo ben ik ook altijd op tijd natuurlijk. 

Dat is een marge die ik met de wagen nochtans ook neem hoor :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn repliek op topic titel: "GEWOON DOEN"  

Ben dat gezaag over bedrijfswagens zodanig beu, als we ze afschaffen vereenvoudigen we onze fiscaliteit en iedereen leeft nog lang en gelukkig. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Logic zei:

Mijn repliek op topic titel: "GEWOON DOEN"  

Ben dat gezaag over bedrijfswagens zodanig beu, als we ze afschaffen vereenvoudigen we onze fiscaliteit en iedereen leeft nog lang en gelukkig. 

 

Ok, maar waar trek je de grens? Bij de Polo uit het cafetariaplan, de V60 van de vertegenwoordiger, de A4 salariswagen voor de boekhouder, de Panamery eHybrid van de zaakvoerder? Of voer je het hele systeem af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/9/2019 at 7:05 PM, stijn82 said:

de echte smeerlappen zijn de grote bedrijven. zoals shell en exxonmobil, die wisten in de jaren 70 al van de klimaat problematiek maar kochten wetenschappers om om het tegendeel te beweren. 

 

On 2/11/2019 at 12:46 PM, Beta said:

Hoe moet je dat dan bewijzen? Een vriend van mij uit de academische sector gelooft oprecht dat er helemaal geen CO2-probleem is, maar ook hij kan dat niet hard maken.
Is er een evolutie? Ja! Ligt dat aan de mens? Hij denkt van niet. Ik eerder van wel, maar dat kan momenteel niemand met 100 procent zekerheid aantonen.
Of heb jij de pretentie de waarheid in pacht te hebben? Let op het woordje 'geloven' in mijn zin. Daar draait het om. Om niets anders.

 

Wat een non argument om maar niets te doen en de ander te beschuldigen. 

 

US president Lyndon Johnson in 1965: https://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2015/nov/05/scientists-warned-the-president-about-global-warming-50-years-ago-today

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 
Wat een non argument om maar niets te doen en de ander te beschuldigen.


Ik weet niet waarom je mij meequote, Simoni?
Ik ben pro de klimaatbeweging, alleen zou het wel duidelijker mogen zijn wie waar verantwoordelijk voor is.
Het lijkt er alleszins op dat auto’s bijlange niet zoveel invloed hebben als ze ons willen laten doen geloven. Er zijn er zelfs genoeg de beweren dat de opwarming absoluut niet zou stoppen als morgen niemand nog met de auto zou rijden. Tuurlijk vervuilt industrie nog meer, maar vooral ook de veestapel zou voor een enorm teveel aan CO2 zorgen. Dus met zijn allen minder dierlijke producten consumeren dan maar? Mij goed, maar dan moeten er meer alternatieven komen. En niet weer tegen een hogere prijs omdat er een eco-sticker op hangt.
Enfin, ik ben geen expert, maar ik geloof gewoon niet dat milieuvriendelijker leven ons zoveel geld zou kosten als sommige beleidsmakers ons willen doen geloven.
Ik geloof ook niet dat diesels uit de wereld bannen de oplossing is. Alsof elektrisch rijden echt zoveel schoner is...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn repliek op topic titel: "GEWOON DOEN"  
Ben dat gezaag over bedrijfswagens zodanig beu, als we ze afschaffen vereenvoudigen we onze fiscaliteit en iedereen leeft nog lang en gelukkig. 


Voor mensen die hun wagen niet nodig hebben tijdens hun job, vind ik dit heel logisch klinken. Niet alleen omwille van het milieu, eerder om het verkeer te ontmoedigen. En het is idd eenvoudiger dan. Waarom zou je bepaalde groepen mensen immers bevoordelen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Beta said:

Mij goed, maar dan moeten er meer alternatieven komen.

Er zijn geen vegetarische of veganistische alternatieven op dit moment? Ik denk dat iedereen vandaag de dag zonder enig probleem 2 dagen per week geen vlees zou kunnen eten, zonder dat je daar last van zou ondervinden of je gehinderd zou voelen in wat je "mag" eten. 

Ik vind het ook wel grappig dat je zegt dat "de auto's" geen schuld er aan hebben, maar laten we om te beginnen al eens spreken over de luchtkwaliteit in de steden, en vervolgens over die "industrie" waar jij het over hebt. Het stuk van de petrochemische industrie dat draait rond het verwerken van olie en het produceren van brandstof staat compleet los van het al dan niet gebruiken van voertuigen met fossiele brandstoffen? Als morgen het brandstofverbruik met 30% daalt, wat gaat dan het gevolg zijn naar uitstoot van dat soort industrie?

Los daarvan is het gebruik van energie die hernieuwbaar is toch altijd slimmer dan dingen uit de grond gaan pompen die miljoenen jaren nodig hebben gehad om zich te vormen, en die je bij 1 keer gebruiken letterlijk verdampt? Klimaatopwarming of niet.

 

Quote

Alsof elektrisch rijden echt zoveel schoner is...

Ja. Tenzij je je baseert op "betrouwbare" bronnen op internet. Dat is nu al 100 keer weerlegd.

 

Ik vind wel dat de manier waarop dat beleid gevoerd wordt op dit moment compleet verkeerd is, en compleet de verkeerde weg blijft op gaan. Als je echt met de gezondheid en het milieu inzit moet je er qua beleid keihard in hakken en consequent zijn, en niet met wat prulmaatregelen gewoon de mensen meer doen betalen terwijl ze hetzelfde blijven doen. Net zoals bij roken. Men verhoogt de accijnzen zogezegd voor de gezondheid. Als men dat meent doet men morgen de prijs van de sigaretten maal 4. Idem met een taks op gesuikerde dranken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Beta said:

Voor mensen die hun wagen niet nodig hebben tijdens hun job, vind ik dit heel logisch klinken. Niet alleen omwille van het milieu, eerder om het verkeer te ontmoedigen. En het is idd eenvoudiger dan.

Ik vraag me echt af hoeveel man niet gaat pendelen met een auto als ze geen meer krijgen van het werk. Denk dat je daar weinig van gaat merken. Succes met je job in de rand rond Brussel zonder een auto.

1 minute ago, Beta said:

Waarom zou je bepaalde groepen mensen immers bevoordelen?

Jij bent communist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het aanbod van dierlijke producten in een Delhaize bv. enorm. Mensen kopen nu eenmaal wat er voorhanden is. Leg minder dierlijke producten in de rekken en meer alternatieven.
Zelf ben ik vegetariër, noch veganist, maar ik wil gerust een paar keer per week zo eten.
Elektrische wagens... Batterijen produceren en later terug afbreken, is dat zo milieuvriendelijk? En als iedereen in ons land plots elektrisch zou rijden, waar gaan ze dan al de benodigde stroom halen? Een windmolenpark in elk dorp? Ik las recent nog dat we er niet zouden komen moesten we op elk dak in heel het land zonnepanelen leggen. Trouwens, zonnepanelen, zijn die zo ecologisch?
Er op in hakken... Goed idee, maar ga jij dan aanvaarden dat je 911 of M140i plots nog amper de baan op mag en enorm veel van zijn waarde verliest? Op dit vlak geloof ik zelfs niet dat dat allemaal zoveel invloed zou hebben. Laat ze er maar eens op inhakken wat de veestapel betreft, alleen moet dat dan wel mondiaal gebeuren. Dat ze in Zuid-Amerika het Regenwoud omhakken om meer weides te hebben voor hun koeien, kan ook niet echt.
Sigaretten en suiker... Enerzijds is iedereen vrij te doen en te laten wat hij of zij wil, anderzijds gaan de kosten van de gezondheidszorg omhoog als we iedereen laten doen. Het stoort mij persoonlijk ook wel als iemand heel ongezond leeft, maar heb ik mij daarmee te moeien? En sigaretten vier keer duurder maken? Dan kan je ze net zo goed meteen helemaal afschaffen. Het enerzijds ontmoedigen, maar er anderzijds veel taksen op heffen... Enfin, ze doen maar met hun prijsverhogingen voor sigaretten. Ik heb er daar niet veel last van. [emoji16]
En nu we het daar toch over hebben: altijd maar propageren dat we nu met ons allen moeten besparen om de overheidsbegrotingen rond te krijgen, maar ondertussen wel meer ministerpostjes e.d.m. per hoofd van de Belgische bevolking in stand houden dan nodig. Een paar regeringsvormen afschaffen, zou absoluut geen kwaad kunnen. De provincies bv. Of de gewesten. Of meteen het hele koningshuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent communist?


Ik zeg niet dat mensen niet meer mogen pendelen met de auto, wel dat velen er geen van het werk moeten krijgen.
Geef ze kilometervergoeding en/of gratis openbaar vervoer, al naargelang de situatie.

Ik weet niet meer wat ik ben. Geen enkele partij staat mij echt aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, erq zei:

Ok, maar waar trek je de grens? Bij de Polo uit het cafetariaplan, de V60 van de vertegenwoordiger, de A4 salariswagen voor de boekhouder, de Panamery eHybrid van de zaakvoerder? Of voer je het hele systeem af?

Goh, d'er zat een cynische ondertoon in m'n post, foeterend op OVLD. In alle sérieux denk ik dat de discussie meer draait rond fiscaliteit en fileproblematiek, dan rond ons milieu. Natuurlijk is het milieu de laatste tijd hot (phun intended), dat we daarom nog maar eens opnieuw over die bedrijfswagens kunnen zeuren. Maar zeuren over die bedrijfswagens is zeker niks nieuws, en dat maakt mij meteen sceptisch.

Ik zie dat misschien simpel, maar als je in de file staat en dat passief ondergaat, ben je een deel van het probleem. Zoek je actief naar alternatieven, zoals alternatieve werkuren, andere job, dichter bij werk gaan wonen, eens de fiets of openbaar vervoer nemen, proficiat, dan zorg jij tenminste voor de oplossing. Dat ik meer op de fiets zit en niet meer in de file sta, is iets tastbaar. Dat ik daarmee het milieu help, maak ik mezelf en een ander niet wijs hoor. Maar als ik erin slaag om zulke problemen te omzeilen, dan moet een ander dat toch ook kunnen?  

En niemand wil het milieu naar de knoppen helpen, maar ik voel me dom als ik me moet blindstaren op CO2. Ik maak me meer zorgen om de plastiek in de zee, dan de scheten van ons vee (ik zal ze wel opeten, no worries). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Beta said:

Ik vind het aanbod van dierlijke producten in een Delhaize bv. enorm. Mensen kopen nu eenmaal wat er voorhanden is. Leg minder dierlijke producten in de rekken en meer alternatieven.

Dit gaat gewoon nergens over. Precies of je kan in een supermarkt niks kopen als je geen vlees wil eten.

9 hours ago, Beta said:


Elektrische wagens... Batterijen produceren en later terug afbreken, is dat zo milieuvriendelijk? En als iedereen in ons land plots elektrisch zou rijden, waar gaan ze dan al de benodigde stroom halen? Een windmolenpark in elk dorp? Ik las recent nog dat we er niet zouden komen moesten we op elk dak in heel het land zonnepanelen leggen. Trouwens, zonnepanelen, zijn die zo ecologisch?

En dit is echt HLN niveau. Heb je er eigenlijk enig idee van hoeveel extra stroom er nodig is? En olie oppompen, raffineren, transporteren, tanken en verbranden, is dat zo milieuvriendelijk en kost dat geen energie? Die olie kan je maar 1 keer gebruiken.

9 hours ago, Beta said:

Er op in hakken... Goed idee, maar ga jij dan aanvaarden dat je 911 of M140i plots nog amper de baan op mag en enorm veel van zijn waarde verliest? Op dit vlak geloof ik zelfs niet dat dat allemaal zoveel invloed zou hebben. Laat ze er maar eens op inhakken wat de veestapel betreft, alleen moet dat dan wel mondiaal gebeuren. Dat ze in Zuid-Amerika het Regenwoud omhakken om meer weides te hebben voor hun koeien, kan ook niet echt.

Ik heb blijkbaar een 911 :D Nice! En nee dat is niet leuk, en ik heb al gezegd dat ik het niet eens ben met de manier waarop, maar dat is nog altijd iets anders dan doen alsof er compleet niks aan de hand is.

Je weet toch dat men ook heelder bossen omhakt om aan landbouw te doen om gewassen te produceren? Denk je dat als we massaal overschakelen op plantaardig voedsel dat de ontbossing zal stoppen?

9 hours ago, Beta said:

En nu we het daar toch over hebben: altijd maar propageren dat we nu met ons allen moeten besparen om de overheidsbegrotingen rond te krijgen, maar ondertussen wel meer ministerpostjes e.d.m. per hoofd van de Belgische bevolking in stand houden dan nodig. Een paar regeringsvormen afschaffen, zou absoluut geen kwaad kunnen. De provincies bv. Of de gewesten. Of meteen het hele koningshuis.

De federale overheid krijgt jaarlijks 90 miljard euro binnen. Daarvan geeft ze 36 miljoen uit aan het koningshuis. Dat afschaffen levert dus toch wel een besparing op van 0.04%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Logic said:

Goh, d'er zat een cynische ondertoon in m'n post, foeterend op OVLD. In alle sérieux denk ik dat de discussie meer draait rond fiscaliteit en fileproblematiek, dan rond ons milieu. Natuurlijk is het milieu de laatste tijd hot (phun intended), dat we daarom nog maar eens opnieuw over die bedrijfswagens kunnen zeuren. Maar zeuren over die bedrijfswagens is zeker niks nieuws, en dat maakt mij meteen sceptisch.

Zorg er al eens voor dat de belastingdruk verlaagt zodat het incentive om een bedrijfswagen te geven als loon gewoon weg valt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/2/2019 om 09:15, ir_fuel zei:

ahahahahahahahahaha

 

*ademt in*

 

ahahahahahahahahaha

 

 

Ik heb jaren gependeld. Ik ben geen 3 keer per week op tijd thuis geweest 's avonds in al die jaren.

Volgens jezelf of volgens je vrouw? 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid