Ga naar inhoud

afschaffen bedrijfswagens


binnenmuisarchitekt

Aanbevolen berichten

de echte smeerlappen zijn de grote bedrijven. zoals shell en exxonmobil, die wisten in de jaren 70 al van de klimaat problematiek maar kochten wetenschappers om om het tegendeel te beweren. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/2/2019 om 09:12, erq zei:

De fiscale toegift op een doorsnee passat ligt aanzienlijk lager dan dat van een panamera e-hybrid. Zal ook moeilijk zijn om voor elk geval een juiste oplossing te bedenken omdat de standpunten hierin ver uit elkaar liggen. Als je dan beseft welk bedrag we met z'n allen betalen voor onze mobiliteit is het geen wonder dat er vanuit politieke kant weinig drive is om het probleem grondig aan te pakken. 

Zelf heb ik al gerekend wat het resultaat is van de cash for car regeling, en initieel kan ik mijn leasing inruilen voor een leuk alternatief. Met het voordeel dat ik niet naar vaa en co2 gebonden ben aan een ecodiesel. Maar dat bedrag wordt niet geïndexeerd, is vast tot het einde van het arbeidscontract,... waardoor je na 3-4j eigenlijk al verlies draait.

Een "oplossing" zou kunnen zijn om na een tijd terug een jaartje met een firmawagen te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/2/2019 om 18:07, Beta zei:


Is alles wat ik zeg 100 procent waar? Ik geloof persoonlijk van wel.
 

Wat een prachtige zin om je punt te bewijzen. :inlove: 

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een prachtige zin om je punt te bewijzen. :inlove: 
Hoe moet je dat dan bewijzen? Een vriend van mij uit de academische sector gelooft oprecht dat er helemaal geen CO2-probleem is, maar ook hij kan dat niet hard maken.
Is er een evolutie? Ja! Ligt dat aan de mens? Hij denkt van niet. Ik eerder van wel, maar dat kan momenteel niemand met 100 procent zekerheid aantonen.
Of heb jij de pretentie de waarheid in pacht te hebben? Let op het woordje 'geloven' in mijn zin. Daar draait het om. Om niets anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/2/2019 om 15:17, CAS zei:

die wel op tijd vertrekt

Dooddoener van formaat. Ik wil de NMBS niet afschilderen als top bedrijf maar die trein is op, laten we zeggen 5 minuten na, bijna altijd op tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

Dooddoener van formaat. Ik wil de NMBS niet afschilderen als top bedrijf maar die trein is op, laten we zeggen 5 minuten na, bijna altijd op tijd.

Hangt er vanaf waar je kijkt. In het Brusselse mag je toch vaak op meer rekenen dan dat, en bij uitbreiding elke trein die door de noord-zuid-verbinding moet. Het probleem met de trein is dat er een (te) snelle groei geweest is van het aantal passagiers. De capaciteit van het spoornet zit op zijn tandvlees. Bij het minste dat er dan misloopt (spoorlopers, kabeldiefstal...), heb je een kettingreactie van vertraging.

Los van dat voor mij, in mijn situatie, veruit het meest aangename vervoersmiddel om naar Brussel te pendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Polygoon said:

Dooddoener van formaat. Ik wil de NMBS niet afschilderen als top bedrijf maar die trein is op, laten we zeggen 5 minuten na, bijna altijd op tijd.

ahahahahahahahahaha

 

*ademt in*

 

ahahahahahahahahaha

 

 

Ik heb jaren gependeld. Ik ben geen 3 keer per week op tijd thuis geweest 's avonds in al die jaren.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ir_fuel zei:
ahahahahahahahahaha

 

*ademt in*

 

ahahahahahahahahaha

 

 

Ik heb jaren gependeld. Ik ben geen 3 keer per week op tijd thuis geweest 's avonds in al die jaren.

Ik doe mee, geen idee van waar zulke beweringen komen !!!!

Katrien heeft het kantorennet vaarwel gezegd en gaat vanaf VANDAAG aan de slag op het hoofdkantoor in Brussel (BNP).

De eerste trein reis: 

 

 

1500d3514179227e969401c2d1251668.jpg

 

 

 

En morgen staking.

 

Dat zijn dan de eerste twee dagen van haar nieuwe werk ! Ik weet echt niet van waar sommige beweringen komen.

image.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ir_fuel zei:

ahahahahahahahahaha

 

*ademt in*

 

ahahahahahahahahaha

 

 

Ik heb jaren gependeld. Ik ben geen 3 keer per week op tijd thuis geweest 's avonds in al die jaren.

Ik pendel sinds september dagelijks en ik heb, op die 5-10 minuten na, bijna nooit last. 

Misschien dat mijn as/route beter bereden wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik doe mee !!!!

Katrien heeft het kantorennet vaarwel gezegd en gaat aan de slag op het hoofdkantoor in Brussel (BNP).

Vandaag de eerste trein reis: 

 

 

1500d3514179227e969401c2d1251668.jpg

 

 

 

En morgen staking.

 

Dat zijn dan de eerste twee dagen van haar nieuwe werk ! Ik weet echt niet van waar sommige beweringen komen.

Uit eigen ervaring, naar datzelfde hoofdkantoor van datzelfde bedrijf overigens :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voorbeeld dat ik geef is toch pure realiteit he, valt niet te ontkennen :)

Op welke dienst zit je? Katrien iets van risicobeheer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies of dat wil iets zeggen.
Zitten er daar ook die geloven in chemtrails en andere nonsens.


Als je denkt dat ik daar zoveel waarde aan hecht in dit geval, mis je de pointe van mijn post.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Beta said:

 


Als je denkt dat ik daar zoveel waarde aan hecht in dit geval, mis je de pointe van mijn post.

 

Waarom moet je het dan vermelden, als het irrelevant is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Het voorbeeld dat ik geef is toch pure realiteit he, valt niet te ontkennen :)

Op welke dienst zit je? Katrien iets van risicobeheer.....

 

Op dat eerste: klopt, maar dat is bij mij ook zo :). Ik ga niet zeggen dat de NMBS zonder zonde is en altijd op tijd is. Verre van. Maar nooit op tijd vind ik erover. Ik wil ook niet wooteresque, of beta-esque, overkomen en mijn eigen mening als enige waarheid aannemen maar ik heb persoonlijk niet zo veel last van die treinen. Antwerpen - BXL, that is.

Momenteel Innovative Development bij het EBC. Vanaf maart iets bij BCQ. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Beta said:

 


OK...

 

Eh ja?

Zo toont men bv aan dat bepaalde medicijnen werken?  Als je heel veel proeven kan doen in verschillende omstandigheden en je komt telkens tot hetzelfde resultaat (bv 90% van de gebruikers geneest) dan toon je aan dat je medicijn werkt, zonder dat je dmv 1+1=2 volledig chemisch/biologisch/... aantoont hoe dat exact werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daar ging het hier niet over...
Al wat ik zei is dat het klimaat verandert en dat ik geloof dat het geen kwaad daar iets te proberen doen, maar dat in mijn ogen nog niemand bewezen heeft hoe de klimaatverandering exact werkt. Historisch gezien komen we uit een mini-ijstijd, dus ergens kan het best logisch zijn dat ons klimaat ietofwat opwarmt. Het zal alleen niet de enige oorzaak zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid