ir_fuel 58.440 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 30 minutes ago, Mich said: Bwaah... ik wil gerust Taycan rijden daily als mij dat zo een GT3 ernaast mogelijk maakt, bij wijze van spreken Je kan ook een auto kopen die de helft van die Taycan kost, dat maakt dan een GT3-RS mogelijk Een Porsche EV kopen "om te besparen", ik zal het nooit snappen Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Lolzzz inderdaad. Maar in EV zou ni weten watEn.... niet onbelangrijk, mijn vrouw ziet zo een Taycan wel graag [emoji854][emoji6]Een dure wagen is een zaak, maar het zijn vooral de verdomde belastingen die we ni graag dokken he Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Denk dat ge er u gewoon best moet bij neerleggen dat een leuke auto met een deftige motor die tof rijdt idd gewoon een pak belastingen kost. Heb je die belastingen er niet voor over, dan is het hoog tijd om te ontnuchteren en om die dromen van een vette kar definitief op te geven. It is what it is unfortunately. Maar idd, Mich, NIEMAND dokt graag die belastingen... maar er is (voor mij) geen alternatief... Die EV's zeggen me nu is niks... Zelfs een EV van 45k is voor mij al 45k in de vuilbak die ik anders (met tegenzin) nog liever zou gebruiken om de belastingen op een 'echte' dikke bak te dokken. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 2 uren geleden, The Swede zei: Ik blijf helemaal met u akkoord. Degene die zijn auto eerst kiest op basis van fiscale criteria is gewoon geen autoliefhebber en moet dus ook bij Porsche wegblijven. Er rijden nu al genoeg Cayenne dieselrijders rond die het merkimago vervuilen. Geef die dakrails aan mij. Gij moogt het scheerapparaat eronder hebben. Ik ben een echte autoliefhebber, maar rijdt toch graag met mijn Tesla. Om mij dagelijks door het drukke verkeer te loodsen, en door al die trajectcontroles, zou ik niet meer tevreden kunnen zijn dan met mijn ‘scheerapparaat’. In de vrije tijd heb ik dan mijn 964 en 992, waarmee ik dan andere wegen ga opzoeken waar je wel nog kan genieten van deze heerlijke machines. Nog een reden waarom ik graag elektrisch rijd, is dat ik er zoveel rustiger mee rijd, omdat de wagen niet uitnodigt tot snel rijden, hoewel ‘m retesnel is. Met de Porsches daarentegen wil ik net altijd sneller rijden. Dat is mijn ervaring. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 1 uur geleden, ir_fuel zei: Je kan ook een auto kopen die de helft van die Taycan kost, dat maakt dan een GT3-RS mogelijk Een Porsche EV kopen "om te besparen", ik zal het nooit snappen Een Tacyan moet je idd niet kopen om te besparen. Dat moet je kopen als je elektrisch wil rijden, en daarbovenop met een mooie, comfortabele en toch wel speciale, exclusieve auto wil rijden. Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 1 minute ago, BMWMB said: Een Tacyan moet je idd niet kopen om te besparen. Dat moet je kopen als je elektrisch wil rijden, en daarbovenop met een mooie, comfortabele en toch wel speciale, exclusieve auto wil rijden. Idd. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 1 uur geleden, Mich zei: Lolzzz inderdaad. Maar in EV zou ni weten wat En.... niet onbelangrijk, mijn vrouw ziet zo een Taycan wel graag Een dure wagen is een zaak, maar het zijn vooral de verdomde belastingen die we ni graag dokken he Dat bedoel ik. Er is vandaag geen EV alternatief voor een Taycan, en het is een mooie, zeer goed afgewerkte auto, met top rijplezier. Je kan er idd niet om heen, maar met een EV of hybride moet je vandaag gewoon veel minder belastingen betalen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 1 uur terug, -krikke- zei: Denk dat ge er u gewoon best moet bij neerleggen dat een leuke auto met een deftige motor die tof rijdt idd gewoon een pak belastingen kost. Heb je die belastingen er niet voor over, dan is het hoog tijd om te ontnuchteren en om die dromen van een vette kar definitief op te geven. It is what it is unfortunately. Maar idd, Mich, NIEMAND dokt graag die belastingen... maar er is (voor mij) geen alternatief... Die EV's zeggen me nu is niks... Zelfs een EV van 45k is voor mij al 45k in de vuilbak die ik anders (met tegenzin) nog liever zou gebruiken om de belastingen op een 'echte' dikke bak te dokken. In uw situatie, met zo weinig kilometers, zou ik ook geen EV kopen. Ikzelf doe 40k km per jaar voor de firma, en dat wil ik doen met een comfortabele auto, die ook niet teveel opvalt. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 ik zou er eens een maand mee moeten kunnen rijden denk ik. Om te zien welke gradatie van "beu" ik ermee bereik. 'k Zit 1000-1500km per week in mijn camionette. Veel "fun" rijden zit er voor mij niet meer in. Heb een C63 in LV besteld nog waarmee ik een deel van mijn werkkm's aangenamer kan maken. Probleem met EV voor ons is ook de nachtelijke tripjes naar frankrijk waar ik tijd nog zin heb om daar aan diene paal te blijven staan. EV kan momenteel ni als gezinswagen. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Een Tacyan moet je idd niet kopen om te besparen. Dat moet je kopen als je elektrisch wil rijden, en daarbovenop met een mooie, comfortabele en toch wel speciale, exclusieve auto wil rijden. En je vergeet: TIJD GENOEG hebt om lange afstanden te doen langs geijkte punten. Ik vind dat toch een enorm belangrijk punt. Anders zou ik dat ook wel durven kopen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Ik zeg het toch... als je elektrisch wil rijden. Als je idd dikwijls lange afstanden moet doen, en je te dikwijls lang moet staan laden, dan zou ik ook (nog) geen EV willen.Ik heb het geluk niet te dikwijls meer dan 400km te moeten doen in 1 dag, en als we ver op vakantie gaan, staat hier nog een SUV diesel. 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Ik zeg het toch... als je elektrisch wil rijden. Als je idd dikwijls lange afstanden moet doen, en je te dikwijls lang moet staan laden, dan zou ik ook (nog) geen EV willen.Ik heb het geluk niet te dikwijls meer dan 400km te moeten doen in 1 dag, en als we ver op vakantie gaan, staat hier nog een SUV diesel.Ik zeg het toch een EV is de derde/tweede auto voor rijke mensen in veel gevallen Quote
ICM 24.976 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 6 hours ago, Jokke_vlo said: Ik zeg het toch een EV is de derde/tweede auto voor rijke mensen in veel gevallen Of voor werknemers die toch de ganse dag aan de laadpaal op bureau staan. 1 Quote
toere 17.054 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 Ik heb het geluk( en ongeluk) dat ik zeer dicht bij het werk woon en dus zeer weinig km's doe met mijn auto(s) dus een EV zal hier niet rap binnen komen Quote
Germinal 464 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 Ik zeg het toch een EV is de derde/tweede auto voor rijke mensen in veel gevallen @jokke_vlo : al eens met de taycan gereden ? Normaal zal je toch moeten toegeven dat die beter rijdt dan de pana-hybrid ?Ik vond al dat de tesla bij snelheden onder de 120 beter reed dan de pana. De Taycan zijn chassis, stuurgevoel, ... is dan weer stukken beter dan de Tesla.. Natuurlijk als je vaak lange ritten doet is het onhandig. Ik doe ongeveer 50-200km / dag dus voor mij ideaal want allemaal snelweg. Niemand zou er mij plezier mee kunnen doen om met een GT die ritten te laten doen.Wat belastingen betref : Die EV’s schrijven ook serieus af dus wat je wint aan minder tax verlies je dubbel en dik aan afschrijving. Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 Zet die ploat af mannen, ze blijft hangen 1 Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 9 uren geleden, toere zei: Ik heb het geluk( en ongeluk) dat ik zeer dicht bij het werk woon en dus zeer weinig km's doe met mijn auto(s) dus een EV zal hier niet rap binnen komen een elektrieken velo , dan maar ? Quote
toere 17.054 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 Zojuist, ex-Mooseman zei: een elektrieken velo , dan maar ? Awel ik overweeg dat dan wel ja, maar ga toch nog 5j wachten. Dat is meer iets voor gepensioneerden he Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 Een gewone velo , dan maar ? Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 32 minuten geleden, toere zei: Awel ik overweeg dat dan wel ja, maar ga toch nog 5j wachten. Dat is meer iets voor gepensioneerden he Hoe ver woon je van je werk? <12km? Quote
toere 17.054 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 10 minuten geleden, -krikke- zei: Hoe ver woon je van je werk? <12km? 1.8km Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 Zojuist, toere zei: 1.8km Tammen aap... Ik maak zelden reclame voor m'n eigen commerce maar nen elentrieke step is voor luierikken gelijk gij ideaal eh. Kunde nog rechtstaand e Jupke drinken ook onderweg. 2 Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 1 minuut geleden, toere zei: 1.8km Da's toch echt vreselijk slecht voor je auto? Ik huiver van zo'n ritjes. EV is eigenlijk ideaal voor zoiets. Maar dan een MX-30 ofzo. Quote
Fille 800 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 20 minuten geleden, -krikke- zei: Tammen aap... Ik maak zelden reclame voor m'n eigen commerce maar nen elentrieke step is voor luierikken gelijk gij ideaal eh. Kunde nog rechtstaand e Jupke drinken ook onderweg. Dit! Ik zie hier op de industrie waar ik werk, heel veel mensen met een E-step. Sommige van die E-steps gaan wel hard, richting 30 kmh of harder! 1 Quote
toere 17.054 Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 2 uren geleden, -krikke- zei: Tammen aap... Ik maak zelden reclame voor m'n eigen commerce maar nen elentrieke step is voor luierikken gelijk gij ideaal eh. Kunde nog rechtstaand e Jupke drinken ook onderweg. Ik rij wel regelmatig naar mijn leverancier van kippevlees dus heb mijn auto wel nodig op het werk hoor 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.