Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten



Wel een knappe tijd, sneller dan een 991.2 Carrera S !

Maar ik blijf erbij, die auto’s kan je weinig mee aanvangen op circuit. Daarom dat ik het ridicuul vind dat Porsche uitpakt met kijk we kunnen 26 keer 0-200 doen zonder verlies in performance. Boeien.

Het zijn interessante tijden niet meer en meer merken EV’s beginnen leveren ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is om de aandacht weg te trekken dat ze meer verbruiken dan Tesla, een minder lange actieradius hebben dan Tesla, en dat ze nog geen deftig laadnetwerk hebben zoals Tesla. En het zijn net deze dingen die wel belangrijk zijn voor de meeste mensen om de stap naar een EV te zetten.

Als ik mensen tegenkom, stellen ze mij nooit de vraag ‘En, hoeveel keer kan je na mekaar tot 200 optrekken’, en ‘Welke rondetijd doe je op de Nurburgring’. Wat ze wel altijd vragen ‘Hoeveel km’s kan je nu doen met een volle batterij’ en ‘hoe lang moet je zo’n auto nu laden’ en ‘waar kan je laden’, ‘geraak je ermee in Zuid-Frankrijk’, ‘Kan je ‘m thuis laden’,...

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die effectieve range bij werkelijk gebruik zou ik ook vragen... De rest weet je gewoon...

En idd dat het spel 20 keer of meer tot 200 kan zonder verpinken is minder boeiend, maar het toont mij toch als je eens er mee doorpeert dat het wel zal bijven duren... Waar je met een Tesla toch af en toe eens gaat tegenkomen dat het plots gedaan is...

En nu niet afkomen dat het niet gebeurd, want ik ken er ene die een P100d of p90d heeft en die heeft soms eens dat het spel melding geeft dat er gereduceerd vermogen is... En hij heeft ook dikwijls feit dat er eerst moet opgewarmd worden om performance te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet met de P enkel opwarmen als je tot 100 wil gaan in 2,3 sec ipv 2,6. Ik heb geen P, dus ik heb dat probleem niet. En neen, ik heb nog nooit vermogensverlies gehad in de 45k km die ik al gereden heb.

Ondertussen heeft de 100D nieuwe motoren, waardoor ‘m tot 100 gaat in 3,7sec. Dat is al zot snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even hier herlezen voor de info samen te gooien... Dit wordt dus de line up:

Taycan Turbo --> 625/680 pk - 850Nm - 4WD .  (nu bestelbaar)

Taycan Turbo --> 625/761 pk - 1050Nm - 4WD   (nu bestelbaar)

Taycan 4S -->  ??? pk - ??? nm - 4WD (midden 2020)

Taycan --> ??? pk - ??? nm - ? drive (2021)

 

Maar zal er een S RWD komen of een Taycan 4???

Richtprijzen hier ook al gepasseerd... Ik vrees alleen dat die 4WD zal nodig zijn om de performance te halen gezien het niet in 1 motor kan... 

Zullen ze altijd in optie verkrijgbaar zijn met de zware 96kw batterij?

 

Idealiter zou ik het volgende willen:

RWD

450pk ongeveer met een 0-100 tijd van max 5 sec

96kw batterij

Range van 500 a 550 opgegeven en dus rond de 400 realistisch :D

 

Misschien een ideetje voor Porsche om naast de 96kw op de RWD modellen een soort extra range te geven door extra batterij te steken in plaats van de motor vooraan :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taycan Carrera Taycan Carrera Taycan Carrera 4S Taycan Carrera 4S Taycan Turbo Taycan Turbo S Taycan GTS
Batterie-Kapazität 80 kWh 80 kWh 96 kWh 96 kWh 93,4 kWh 93,4 k.A.
Leistung 336 PS  381 PS 435 PS 490 PS
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vermogensverlies bij Tesla is ook ferm overdreven. Een maat van me rijdt met een Model S 75. Hij heeft hem eens in die “noodloop” laten gaan door constant op te trekken. Noodloop zoals in beperkt tot 200kw. Dus ferm boeiend eigenlijk 😏

Link naar reactie
Delen op andere sites


 
Idealiter zou ik het volgende willen:
RWD
450pk ongeveer met een 0-100 tijd van max 5 sec
96kw batterij
Range van 500 a 550 opgegeven en dus rond de 400 realistisch [emoji3]
 
Misschien een ideetje voor Porsche om naast de 96kw op de RWD modellen een soort extra range te geven door extra batterij te steken in plaats van de motor vooraan [emoji3]
 
 


Alles ok behalve de range.. hij gaat op normale snelheden een stuk onziiniger zijn dan een model 3.

Ik blijf er ook bij dat de taycan 4s eerder qua grootte en specs vergeleken moet worden met een model 3 dan een model s.
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Rabbit zei:

Bij nader inzien zou hij gestripped geweest zijn, maar toch ... het toont toch aan dat ze geenszins moeten onderdoen voor Porsche, en eigenlijk weeral een voorsprong hebben op het vlak van aandrijflijn. Echt sad ... zo gehyped de taycan was, zo snel werd ie afgetroefd.

morgenavond is er een officiele timing... benieuwd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/9/2019 om 13:30, Germinal zei:

 


Alles ok behalve de range.. hij gaat op normale snelheden een stuk onziiniger zijn dan een model 3.

Ik blijf er ook bij dat de taycan 4s eerder qua grootte en specs vergeleken moet worden met een model 3 dan een model s.

 

Jij mag die vergelijken met wat je wil en of dat nu een model 3 is of een S... Voor mij blijven die op criteria die ik belangrijk vind minder dan een Taycan en die is bovendien groot genoeg voor mij...

Moet hem wel nog eens irl bekijken natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nader inzien zou hij gestripped geweest zijn, maar toch ... het toont toch aan dat ze geenszins moeten onderdoen voor Porsche, en eigenlijk weeral een voorsprong hebben op het vlak van aandrijflijn. Echt sad ... zo gehyped de taycan was, zo snel werd ie afgetroefd.
morgenavond is er een officiele timing... benieuwd.
Laten we even wel nuchter blijven over deze poging, dat ding staat op speciaal gefabriceerde semi slicks van Goodyear, heeft gigantische keramische schijven, de ruiten ( zelfs de voorruit) zijn zo hard getint dat er voor het zelfde geld niks van interieur in zit. En misschien nog het laatste, niemand weet wat er van vermogen onder zit, men spreekt al van drie motoren ipv de gebruikelijke twee.

Als dit allemaal in productie gaat komen is dat top, maar we kennen Tesla ondertussen ook al een beetje. Als het maar is om tweets te sturen die de beurscijfers doen stijgen is het goed. En dat laatste is al gelukt met het aankondigen van de 20sec sneller dan Porsche.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat ze het wel gewoon doen ( als die tijd klopt) of dat nu met een Productie auto is of niet is minder relevant aangezien een taycan ook nog niet op de wegen te zien is.

Het enige dat mij interesseert is : ligt er een 100kwh accu in of niet.

Die plaid motoren komen er sowieso en mogelijks steken ze in het top model er 3 ipv 2.

Taycan reed ook niet op “gewone” banden

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Naish said:

Jij mag die vergelijken met wat je wil en of dat nu een model 3 is of een S... Voor mij blijven die op criteria die ik belangrijk vind minder dan een Taycan en die is bovendien groot genoeg voor mij...

Moet hem wel nog eens irl bekijken natuurlijk...

Gisteren bij Wax-it geweest. Die demonteren daar al eens een Tesla om de boel te wrappen. 't Schijnt toch redelijk dramatisch te zijn.

Ze hebben daar overlaatst een Model 3 gedaan en die stak beter in mekaar qua panel gaps en toleranties na hermontage dan hoe hij uit de fabriek kwam :fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Germinal zei:

Feit is dat ze het wel gewoon doen ( als die tijd klopt) of dat nu met een Productie auto is of niet is minder relevant aangezien een taycan ook nog niet op de wegen te zien is.

Het enige dat mij interesseert is : ligt er een 100kwh accu in of niet.

Die plaid motoren komen er sowieso en mogelijks steken ze in het top model er 3 ipv 2.

Taycan reed ook niet op “gewone” banden

Plus het feit dat die Taycan van in den beginne ontwikkeld geweest is met een zekere "ring purpose".

Ik spreek het niet allemaal goed, maar ik vind het toch wel zot hoe zo'n jong merk met wat knutselaars aan den band de gevestigde waarden op hun grondvesten doen daveren. Ik heb een maat ( die met de Model S ), die is ietwat fanboy en zegt al langer " je zult zien dat de gevestigde merken er ooit met verstomming gaan naar zitten zien, als ze niet in actie schieten". Lange tijd heb ik daar geen bal van geloofd, hoe langer hoe meer denk ik dat hij nog gelijk krijgt.

Tesla gaat nooit de kwaliteit evenaren van de gevestigde waarden, nog hun supply chain ervaring, maar toch vent. Er moeten er daar toch een paar nerveus aan het worden zijn in Duitsland ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

grappig om elektrische motoren uit te drukken in pk's. Voelt zo amerikaans aan die hebben ook van die elektrische slijptollen met 1pk (+- 750watt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortweg: ze zijn niet zo goed in het 'auto'-gedeelte, maar zeer straf in het 'elektrisch'. Dat is gewoon zo.


Inderdaad , zo is dat.. de vraag stelt zich dan of tesla niet meer geld zou kunnen verdienen door aandrijflijnen te leveren aan andere fabrikanten.. maar goed, zoals in elke sector denkt iedereen dat hij het beter kan dan de concurrentie... zoals Williams in de F1 [emoji23][emoji23][emoji23]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid