Ga naar inhoud

BMW 2 Gran Coupé


Stancke

Aanbevolen berichten

En zoals op die voorlaatste foto ga je 'm ook nog eens het vaakst tegenkomen. Een quasi even trieste verschijning als een kale CLA van voor de facelift, en da's best een prestatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de 3 "premium" contenders in dat segment is dit wat mij betreft met gigantische voorsprong de minst aantrekkelijke. Een A3 berline is best yum en de nieuwe CLA vind ik ook een serieuze stap vooruit tov de 1e generatie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat de echte zescilinder in de 2 Coupe dan heten aja! [emoji50]


Maakt dat veel uit? Een A45 is een viercilinder, een C43 heeft twee extra cilinders in het vooronder. Just saying...

Ik twijfel er trouwens niet aan dat er een M145i met 400 pk komt. Het kan gewoon niet anders. De M135i is concurrentie voor de A35 en de S3, niet voor de A45 en de RS3.
Trouwens, het 35i-blok komt volgend jaar ook in de (gelimiteerde) Mini GP. Nog een reden om iets zwaarder te monteren in een 1-reeks.
Idem voor de 2-reeks GC.

Ik snap overigens het succes niet van de GC-wagens van BMW. Een vierdeurs die er uit moet zien als een coupé? Het lijkt nergens op. Zelfs de 8 GC zou ik niet moeten. De gewone coupé is zoveel mooier. Ik heb de oude 3- en 5- reeks ook altijd mooier gevonden dan de respectievelijke afgeleiden in 4- en 6-livrei. Als vierdeurs dan, bedoel ik, want de gewone 4 en 6 zijn vind ik wel mooi.

Nog een bedenking ivm de nieuwe FWD-wagens bij BMW: ze hebben altijd gezegd dat ze eraan begonnen waren omdat de productiekosten dan lager uitvallen. Waarom zijn de nieuwe 1 en 2 GC dan duurder dan de vorige generatie? Ik heb trouwens gemerkt dat zelfs de M240i een stuk duurder geworden is dan een jaar geleden. En ik heb het dan echt wel over een paar duizend euro. Ze konden niet anders zeker? Anders was hij goedkoper geweest dan dat nieuwe onding van een M135i.
Ach, bij Audi en Mercedes durven ze ook hoge prijzen vragen voor hun hot hatches, dus dan volgen ze gewoon bij BMW.
Ik vind het opmerkelijk hoe je twee jaar geleden bij BMW voor 50k nog een heel leuke wagen kon kopen, en je je nu voor dat bedrag al zwaar moet inhouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Beta zei:

Ik snap overigens het succes niet van de GC-wagens van BMW. Een vierdeurs die er uit moet zien als een coupé? Het lijkt nergens op.

 

Leasing policy: geen 2-deurs. Dus als je een coupé-lijn wil, moet je een "4-deurs coupé" nemen. Klaar.

Vandaar de A5 Sportback, de '4 Gran Coupé, de '6 Gran Coupé, enzovoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Van de 3 "premium" contenders in dat segment is dit wat mij betreft met gigantische voorsprong de minst aantrekkelijke. Een A3 berline is best yum en de nieuwe CLA vind ik ook een serieuze stap vooruit tov de 1e generatie.

Idem, en dan te bedenken dat het design van de A3 al van 2013 meegaat... Je begint het er nu wel wat aan te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n RS3 (zowel Sportback als berline) vind ik echt een vet machientje. En de sound. :inlove:  Gesteld dat ik het budget had en ik wou voor de vrouw des huizes een karaktervolle city runabout kopen met wat kloten aan, 't werd zo-eentje. :inlove: 

Rijdt wel niet zo geinig naar 't schijnt (en die optie waarbij je bredere voorbanden kan bestellen dan achteraan :lolz: ) ... maar ja, nu is er geen M140i (met RWD en sixpack) meer dus plots is het wél goed. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leasing policy: geen 2-deurs. Dus als je een coupé-lijn wil, moet je een "4-deurs coupé" nemen. Klaar.
Vandaar de A5 Sportback, de '4 Gran Coupé, de '6 Gran Coupé, enzovoort.


I know. Ik wou gewoon aangeven dat ik de oude 3 en 5 mooier vind dan die GC-afgeleiden. Goedkoper ook bovendien. Of is dat prijsverschil kleiner in leasing?
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Zo'n RS3 (zowel Sportback als berline) vind ik echt een vet machientje. En de sound. :inlove:  Gesteld dat ik het budget had en ik wou voor de vrouw des huizes een karaktervolle city runabout kopen met wat kloten aan, 't werd zo-eentje. :inlove: 

Rijdt wel niet zo geinig naar 't schijnt (en die optie waarbij je bredere voorbanden kan bestellen dan achteraan :lolz: ) ... maar ja, nu is er geen M140i (met RWD en sixpack) meer dus plots is het wél goed. :D 

Sorry voor de off topic:

https://youtu.be/YstQsFQESjE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n RS3 (zowel Sportback als berline) vind ik echt een vet machientje. En de sound. :inlove:  Gesteld dat ik het budget had en ik wou voor de vrouw des huizes een karaktervolle city runabout kopen met wat kloten aan, 't werd zo-eentje. :inlove: 
Rijdt wel niet zo geinig naar 't schijnt (en die optie waarbij je bredere voorbanden kan bestellen dan achteraan [emoji38]z: ) ... maar ja, nu is er geen M140i (met RWD en sixpack) meer dus plots is het wél goed. [emoji3] 
Je moet de facelift nemen met het quattro sperdifferentieel. Alles gaat wel van zelf en belachelijk hard maar eens je de elektronica uitzet durft de achterkant gerust een stapje opzij zetten. Zeer on-Audi maar des te leuker.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, gTa said:

Het feit dat de M140i ons verliet als allerlaatste "medium hatchback met RWD-architectuur en zescilinder" en vervangen werd door de huidige M135i die niks anders is dan een Audi S3 (FWD-architectuur, mee aangedreven achteras, vierpitter, pops & bangs galore) was jou ontgaan, dan?  @The Swede 

Je bent het ergste nog vergeten.  ( @The Swede kan nog wat harder beginnen janken nu :D ).

Op de website van BMW heb je de verschillende modellen staan: 1, 2, 3, ... en dan de M modellen.

Toen ik mijn M140i kocht stond die gewoon bij de 1, terwijl een M3 bij de M modellen stond. Aja, logisch, dat is geen echte M, dat is "M Performance". Een M240i staat ook bij de 2, terwijl de M2 bij de M modellen staat.

 

Wat staat er nu te blinken naast de M3, M4, M5 etc?

 

Jawel hoor ....

 

Screenshot 2019-10-16 at 16.29.38.jpg

 

 

Tief toch op met die zever, FFS ...

Van de M240i daar geen spoor trouwens ...

  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Luv4DLM said:

Je moet de facelift nemen met het quattro sperdifferentieel. Alles gaat wel van zelf en belachelijk hard maar eens je de elektronica uitzet durft de achterkant gerust een stapje opzij zetten. Zeer on-Audi maar des te leuker.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 

Blijft FWD-biased meuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n RS3 (zowel Sportback als berline) vind ik echt een vet machientje. En de sound. :inlove:  Gesteld dat ik het budget had en ik wou voor de vrouw des huizes een karaktervolle city runabout kopen met wat kloten aan, 't werd zo-eentje. :inlove: 
Rijdt wel niet zo geinig naar 't schijnt (en die optie waarbij je bredere voorbanden kan bestellen dan achteraan :lolz: ) ... maar ja, nu is er geen M140i (met RWD en sixpack) meer dus plots is het wél goed. [emoji3] 


Klopt.
De goedkoopste echt leuke RWD van een Duits merk, is nu plots de M340xi. Moet je dan wel 20k extra voor neertellen dan voor een vergelijkbaar uitgeruste M140i. De M240i is er voorlopig ook nog even, maar die kost nu ineens 6k meer dan die hot hatch (tegenover 2-3k vroeger) en is niet de meest praktische.
Link naar reactie
Delen op andere sites

M340XI is AWD he, het is zo ver gekomen bij BMW dat je voor een berline met RWD  en een zes-in-lijn benzine je al een een M3 moet kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die is niet meer verkrijgbaar zeker? Foei foei :lolz: 


M4.
En oh, ik vergat de M2 CS, maar ook niet de meest praktische. Even duur als de M340xi trouwens. Allicht wel een betere koop naar herverkoopwaarde toe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Beta said:

 


Maakt dat veel uit? Een A45 is een viercilinder, een C43 heeft twee extra cilinders in het vooronder. Just saying...

 

 

Jawel, dat maakt uit. Want de reden waarom je meer geld uitgeeft om een BMW te hebben, is juist omdat je een melodieuse 6-cilinder krijgt en RWD. geen ordinaire 4 pitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wordt vervangen door een M3 met xdrive [emoji14] 


Uitschakelbaar, zoals op de M8? Blijf je natuurlijk wel met het extra gewicht zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Beta zei:

 


M4.
En oh, ik vergat de M2 CS, maar ook niet de meest praktische. Even duur als de M340xi trouwens. Allicht wel een betere koop naar herverkoopwaarde toe.

 

Dat zijn coupés. Berline heeft bij mijn weten nog altijd 4 deuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, The Swede said:

Jawel, dat maakt uit. Want de reden waarom je meer geld uitgeeft om een BMW te hebben, is juist omdat je een melodieuse 6-cilinder krijgt en RWD. geen ordinaire 4 pitter.

Nou, niet als je op straat kijkt iig.

Trouwens "melodieuse" (sic)? Al eens een M3 gehoord? :lol: Dat trekt ook op niks hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Het feit dat de M140i ons verliet als allerlaatste "medium hatchback met RWD-architectuur en zescilinder" en vervangen werd door de huidige M135i die niks anders is dan een Audi S3 (FWD-architectuur, mee aangedreven achteras, vierpitter, pops & bangs galore) was jou ontgaan, dan?  @The Swede 

Ik had gezien dat de RWd 140i er niet meer zou komen, @gTa, maar ik dacht niet dat ze zo ver gingen gaan de 6 cilinders in de 1 helemaal te laten vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, ir_fuel said:

Je bent het ergste nog vergeten.  ( @The Swede kan nog wat harder beginnen janken nu :D ).

Op de website van BMW heb je de verschillende modellen staan: 1, 2, 3, ... en dan de M modellen.

Toen ik mijn M140i kocht stond die gewoon bij de 1, terwijl een M3 bij de M modellen stond. Aja, logisch, dat is geen echte M, dat is "M Performance". Een M240i staat ook bij de 2, terwijl de M2 bij de M modellen staat.

 

Wat staat er nu te blinken naast de M3, M4, M5 etc?

 

Jawel hoor ....

 

Screenshot 2019-10-16 at 16.29.38.jpg

 

 

Tief toch op met die zever, FFS ...

Van de M240i daar geen spoor trouwens ...

Moet ik optiefen of BMW, @ir_fuel

Ik zie ook dat de M760Li mankeert. (en die mag wel de M badge dragen, imho)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid