Ga naar inhoud

BMW 2 Gran Coupé


Stancke

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, brjefs zei:

Twee keer niks, daar kan je het niet voor laten

Zal ergens rond de 800 euro zitten zeker? In verhouding tot wat je er ervoor terugkrijgt vind ik dat toch ook relatief meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Beta zei:

Waar haal je dat? Wat gaat BMW dan wel tegenover de A45/RS3 zetten?
De oude M140i viel altijd een beetje tussen de S3 en RS3 in, maar de M135i is een duidelijke stap terug, dus gaan ze met íets moeten komen dat boven 35i staat. Een nieuwe M2 (CS) gaat nog wel even op zich laten wachten.
Het makkelijkste is gewoon het blok van de 35i meer vermogen geven, net zoals Mercedes doet met de A45. En aangezien BMW nu toch bezig is met dat merk na te apen...

Niks. 35i blijft max. Is al langer dan vandaag gekend.

En je bent slecht geinformeerd; 35 AMG en 45 AMG zijn totaal andere motoren, die laatste zelfs handgemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, J3nkins zei:

Zal ergens rond de 800 euro zitten zeker? In verhouding tot wat je er ervoor terugkrijgt vind ik dat toch ook relatief meevallen.

Niet veel inderdaad, heb al meer betaald voor een platte drie liter benzine 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks. 35i blijft max. Is al langer dan vandaag gekend.
En je bent slecht geinformeerd; 35 AMG en 45 AMG zijn totaal andere motoren, die laatste zelfs handgemaakt.
Maar wel een viercilinder. En die past ook in het vooronder van de nieuwe 1'.
Dat dat al langer gekend is, is bullshit. De M135i is pas uit en er wordt druk over gespeculeerd. Zou niet zo zijn als het zo zeker was.
Time will tell.
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, J3nkins zei:

Zal ergens rond de 800 euro zitten zeker? In verhouding tot wat je er ervoor terugkrijgt vind ik dat toch ook relatief meevallen.

Ik heb mijn M135i hier nog staan, weet nog niet goed of ik hem weg ga doen of niet. Zie me dat volgend jaar gewoon terug inschrijven om me wat mee te amuseren :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, brjefs zei:

Ik heb mijn M135i hier nog staan, weet nog niet goed of ik hem weg ga doen of niet. Zie me dat volgend jaar gewoon terug inschrijven om me wat mee te amuseren :inlove:

Doen nu het nog kan!
Wat een wagenpark heb je :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Beta zei:

Maar wel een viercilinder. En die past ook in het vooronder van de nieuwe 1'.
Dat dat al langer gekend is, is bullshit. De M135i is pas uit en er wordt druk over gespeculeerd. Zou niet zo zijn als het zo zeker was.
Time will tell.

Dat is geen bullshit. Marcus Flasch (baas van BMW M) heeft dit in juli van dit jaar in diverse interviews bevestigd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, William Blake zei:

Dat is geen bullshit. Marcus Flasch (baas van BMW M) heeft dit in juli van dit jaar in diverse interviews bevestigd.

Maar wat is dat nog waard zo'n verklaring? 

BMW kan daar toch heel snel verandering in brengen als ze zien dat A AMG's en RS3's goed zouden scoren (en ze dus marktaandeel laten liggen)? 
En gezien de trend van downsizing toch onherroepelijk is ingezet, zullen ze toch ooit met nog performantere 4 cilinders moeten komen. 
Of zie ik dat verkeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beslissing is al lang op voorhand gemaakt. Wellicht bij de start van de ontwikkeling van de nieuwe 1.

BMW heeft ook geen motor die meekan, of ze moeten er één ontwikkelen ...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben wel een motor die meekan, laat dat duidelijk zijn. ;) Die motor is echter voorzien voor andere komende modellen (Reeksen).

BMW wilt gewoon op dat vlak:

1) niet langer de M2 kannibaliseren met een 1 Reeks (zoals M140i in het verleden)

2) het FWD-concept beperkt tot 't vermogen dat nu beschikbaar is in de M135i

Neemt niet weg dat er binnen 5 jaar uiteraard iets anders kan zijn. Maar nu? niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tommie zei:

We hebben wel een motor die meekan, laat dat duidelijk zijn. ;) Die motor is echter voorzien voor andere komende modellen (Reeksen).

BMW wilt gewoon op dat vlak:

1) niet langer de M2 kannibaliseren met een 1 Reeks (zoals M140i in het verleden)

2) het FWD-concept beperkt tot 't vermogen dat nu beschikbaar is in de M135i

Neemt niet weg dat er binnen 5 jaar uiteraard iets anders kan zijn. Maar nu? niks.

Maar niet alle 140i kopers zijn toch M2 kopers? Akkoord er zullen er altijd zijn, maar de twee kunnen perfect naast mekaar bestaan.
Dat bewijzen andere modellen toch ook? 

Alle merken hebben tegenwoordig modellen die overlappen en kannibaliseren. Waarom zou dat niet kunnen met motorisaties? 

Maar goed... BMW en zijn strategie... is al lang compleet niet meer te volgen. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

We hebben wel een motor die meekan, laat dat duidelijk zijn. ;) Die motor is echter voorzien voor andere komende modellen (Reeksen).

Welke motor gaan ze in de nieuwe 1 dan steken?

Een R6 past niet hé..

Link naar reactie
Delen op andere sites

M135i blok + elektromotor? [emoji2960]

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk


Ik weet dat dat vorig jaar een gerucht was, maar ik zie ze de mild hybrid-technologie uit de nieuwe 520d nog wel doortrekken (heel algemeen). Waarom ook niet in een M-light? Emissienormen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tommie zei:

Nee, in de nieuwe 1 blijft 't gewoon de 35i he.

We begrijpen elkaar verkeerd.

Ik bedoelde welke motor BMW zou gebruiken als ze een variant zouden aanbieden tegen RS3/A45. (in de nieuwe 1 welteverstaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tommie zei:

Like I said, geen. :) 

Er is wel een motor komende die dat zou KUNNEN, maar die komt niet in de 1.

Da's al. 😛 

Weet ik, zie hierboven.

Maar welke motor dan, dàt wil ik weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, William Blake said:

Weet ik, zie hierboven.

Maar welke motor dan, dàt wil ik weten.

a mai

Als ge nu nog niet door hebt dat het vertrouwelijke informatie is :lol: 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertrouwelijke informatie vertelt ge alleen door aan mensen die het behandelen als vertrouwelijke informatie eh. En dat doen we hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid