Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

115k voor een T van 4 jaar oud en met 3 vorige eigenaars 🤣, die Porsche Gebrauchtwagen prijzen zijn nog geen klein beetje bij het haar getrokken.😵

En wat is nu de toegevoegde waarde van zo'n T? Je hebt de basismotor van de Carrera, het sportonderstel van de S, een PSE en een verwaarloosbare gewichtsbesparing. 

Alleen Porsche komt daarmee weg om zoiets met een gigantische premie in de markt te zetten (en nog te verkopen ook)

Kleur gelijkt een beetje op Tuur Bo zijn GT3 van weleer, combinatie met Racinggelb is wel wat bizar. Ik zou het zelf alleszins niet nemen maar als je een figuur bent die graag wat opvalt (veel kans bij een T-koper) dan kan het wel.

Is dat ongenuanceerd genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Fr79 zei:

115k voor een T van 4 jaar oud en met 3 vorige eigenaars 🤣, die Porsche Gebrauchtwagen prijzen zijn nog geen klein beetje bij het haar getrokken.😵

En wat is nu de toegevoegde waarde van zo'n T? Je hebt de basismotor van de Carrera, het sportonderstel van de S, een PSE en een verwaarloosbare gewichtsbesparing. 

Alleen Porsche komt daarmee weg om zoiets met een gigantische premie in de markt te zetten (en nog te verkopen ook)

Kleur gelijkt een beetje op Tuur Bo zijn GT3 van weleer, combinatie met Racinggelb is wel wat bizar. Ik zou het zelf alleszins niet nemen maar als je een figuur bent die graag wat opvalt (veel kans bij een T-koper) dan kan het wel.

Is dat ongenuanceerd genoeg?

Die gingen in mei 2020 voor 80-85k weg… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Fr79 said:

En wat is nu de toegevoegde waarde van zo'n T? Je hebt de basismotor van de Carrera, het sportonderstel van de S, een PSE en een verwaarloosbare gewichtsbesparing. 

Die auto is meer dan enkel een optiepakket, maar dat snap je pas als je er eens mee gereden hebt 🙂 

De mijne zou wel mogen komen met kuipen en zonder achterbank. En als het dan toch met de "luxe" stoelen is moet er een leder dash in.

😛

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/6/2022 om 23:10, The Swede zei:

Second: de ene koopt een Carrera en wil er rustig mee rijden… WHY THE FCUK gooi je dan je geld tegen een 911 aan???? 

Reality check required. 

Ik heb die een kennis die met een M5 rijdt, enkel en alleen om wat het is en het gevoel te hebben PK's over te hebben. Heeft er nog nooit 150km/h mee gedaan, Maar haalt zijn plezier om daar rustig mee te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, The Swede zei:

minder onnatuurlijk dan een Duitse sportwagen in Brits groen bestellen. 

@flupke73 je hebt het gelezen hé, je kent er geen hol van en smaak heb je ook niet.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Niko80 zei:

Ik heb die een kennis die met een M5 rijdt, enkel en alleen om wat het is en het gevoel te hebben PK's over te hebben. Heeft er nog nooit 150km/h mee gedaan, Maar haalt zijn plezier om daar rustig mee te rijden.

Pa van mijn vennoot rijdt Bentley en heeft daar naar het schijnt nog nooit meer dan 120 km/u mee gereden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/6/2022 om 14:27, The Swede zei:

Meningen over de kleur? (Had aan mijn madam gezegd dat het ne witte was 🫣) 

Gaaf! Miami blue in person is best dik. Niet de beste foto's om de kleur te tonen.

Zo'n T zou zomaar een goeie belegging kunnen zijn. Los van het feit of dat nu persé beter is of niet, zo'n vergeten model doet het meestal niet slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is idd een love it / hate it kleur. Naar mijn gevoel ook "moeilijker" te smaken dan b.v. mexico/riviera. Dat zijn zuivere blauwtinten ofte "blauw blauw", terwijl dit miamiblauw een groenige ondertoon heeft die niet iedereen kan smaken.

Moet subliem zijn in zonnige streken (b.v. in - ik zeg maar wat - Miami :D ) maar geen idee hoe dat hier in ons België in 't tussenseizoen overkomt.

Ik vind 't in ieder geval een machtig mooie kleur. En die foto's van de Porsche dealer waar-ie staat zijn idd om te huilen zo slecht :lolz: bijna potsierlijk :D 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, gTa said:

Ik vind 't in ieder geval een machtig mooie kleur. En die foto's van de Porsche dealer waar-ie staat zijn idd om te huilen zo slecht :lolz: bijna potsierlijk :D 

Idd. Prachtig maar ik zou het zelf niet moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij hebt 't al vaker IRL kunnen zien, ik nog ni, denk ik of hoogstens ne keer vluchtig. Dus ik kan 't ni zo goed inschatten.

't Zit wel in de buurt van m'n favo kleuren, sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/6/2022 om 22:50, Fr79 zei:

115k voor een T van 4 jaar oud en met 3 vorige eigenaars 🤣, die Porsche Gebrauchtwagen prijzen zijn nog geen klein beetje bij het haar getrokken.😵

En wat is nu de toegevoegde waarde van zo'n T? Je hebt de basismotor van de Carrera, het sportonderstel van de S, een PSE en een verwaarloosbare gewichtsbesparing. 

Alleen Porsche komt daarmee weg om zoiets met een gigantische premie in de markt te zetten (en nog te verkopen ook)

Kleur gelijkt een beetje op Tuur Bo zijn GT3 van weleer, combinatie met Racinggelb is wel wat bizar. Ik zou het zelf alleszins niet nemen maar als je een figuur bent die graag wat opvalt (veel kans bij een T-koper) dan kan het wel.

Is dat ongenuanceerd genoeg?

De kleur is ook niet direct mijn smaak. Het interieur en de spec wel.

Probleem is: waar vind je een redelijke 911 met handbak die geen 200K kost, een achterbank heeft en nog een garantie kan krijgen van Porsche? 

Ik heb alle Porsche sites van de omliggende landen afgezocht en het is karig als aanbod.

Op 27/6/2022 om 13:07, ir_fuel zei:

Welke idioot zet nu zo een auto te koop met foto's enkel in de schaduw getrokken :fp: 

Een vriend van me heeft een Cayman in die kleur. Mooi, maar je moet durven 🙂 

Die fotos zijn inderdaad 🙄

Ik dacht eerst dat het een witte was die gewoon in de schaduw stond.

Dat gezegd zijnde… ik vind de kleur op die fotos beter dan in het eigenlijke licht waar dat Airforce One blauw me toch een beetje te opzichtig lijkt 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/6/2022 om 17:40, flupke73 zei:

echt zonde dat nagenoeg niemand dat spoiler-pakketje nam 😞

Tja. Ge hebt er die zelfs een GT3 zonder spoilers kopen 🫤

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

 

Probleem is: waar vind je een redelijke 911 met handbak die geen 200K kost, een achterbank heeft en nog een garantie kan krijgen van Porsche? 

Ik heb alle Porsche sites van de omliggende landen afgezocht en het is karig als aanbod.

 

Dus je zoekt een 991 met handbak en achterbank? Daar vind ik er toch veel van in België en de buurlanden voor minder dan 100k. Er heeft hier op het forum zelfs 2 jaar ene te koop gestaan voor een spotprijs.

Voor een Porsche garantie moet je niet noodzakelijk bij een dealer kopen. Je kunt op elk moment je Porsche aanmelden voor Approved garantie zolang die jonger is dan 15 jaar en minder dan 200.000km heeft. Dan ondergaat die de 111 punten check. Indien goedgekeurd en jij betaalt, dan start de garantie. Zelfs al heb je die in het buitenland of bij een particulier gekocht, dat speelt geen rol. Je kunt bijvoorbeeld zo'n 111 punten check mee onderhandelen bij aankoop, dan weet je ineens of die Approved-fähig is of niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/6/2022 om 08:19, The Swede zei:

Tja. Ge hebt er die zelfs een GT3 zonder spoilers kopen 🫤

Je lacht er mee maar echt dat maakte de auto af, ik heb het nog maar op 3 991’s gezien en :inlove:

vraag eens wat het kost om dat op de jouwe na te plaatsen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 29/6/2022 om 13:12, Fr79 zei:

Dus je zoekt een 991 met handbak en achterbank? Daar vind ik er toch veel van in België en de buurlanden voor minder dan 100k. Er heeft hier op het forum zelfs 2 jaar ene te koop gestaan voor een spotprijs.

Voor een Porsche garantie moet je niet noodzakelijk bij een dealer kopen. Je kunt op elk moment je Porsche aanmelden voor Approved garantie zolang die jonger is dan 15 jaar en minder dan 200.000km heeft. Dan ondergaat die de 111 punten check. Indien goedgekeurd en jij betaalt, dan start de garantie. Zelfs al heb je die in het buitenland of bij een particulier gekocht, dat speelt geen rol. Je kunt bijvoorbeeld zo'n 111 punten check mee onderhandelen bij aankoop, dan weet je ineens of die Approved-fähig is of niet.

Ik ben efkes op Porsche DE en Porsche CH gaan kijken en onder 130k Euro stonden er van de 991 en 992 welgeteld 5 in totaal. Waarvan er 2 meer dan 4 eigenaars hadden gehad. 😕

In België kan je je misschien aanmelden voor die 111 punten check en garantie krijgen van Porsche. Hier is het echter "eens de wagen buiten het Porsche netwerk werd verhandeld => geen Porsche garantie meer mogelijk". 😞 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

chien aanmelden voor die 111 punten check en garantie krijgen van Porsche. Hier is het echter "eens de wagen buiten het Porsche netwerk werd verhandeld => geen Porsche garantie meer mogelijk". 😞 

 

1 uur terug, abtler zei:

 

Of uwe dealer heeft er niet veel zin in en zegt u dat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 18/7/2022 om 15:13, Joske zei:

 

Of uwe dealer heeft er niet veel zin in en zegt u dat.

Klopt. Als ik zie hoe ze een garantiegeval nu behandelen…

Dat gezegd zijnde, de duitse dealers zitten maar een uur rijden van hier…

Deze ziet er wel goed uit, al vind ik de advertentie wat raar.

https://www.automobile.fr/Voiture/x/vhc:car,cnt:,pgn:0,pgs:0,srt:,sro:,dmg:/pg:vipcar/348895659.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid