Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

Omdat het een bloedmooie wagen is, die superknap is afgewerkt, en die je zelfs aan rustige snelheden al een heerlijk gevoel geeft aan het stuur, zelfs met de meest moderne en krachtige versie.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook veel mensen die een Porsche kopen omdat ze het zich kunnen permitteren, zonder zich af te vragen of die wel gaat gebruikt worden waarvoor hij is gemaakt,  niet meer niet minder.

Moest geld geen probleem zijn stond hier allang een mooie 911 gewoon omdat ik het prachtige auto's vind😀

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ze de kost niet geven diegenen die hun 'sport'wagen constant in stand 'comfort' rijden. Enige keer dat die kar dan boven 3500 toeren gaat is tijdens de testrit van de technieker bij het jaarlijks onderhoud. Geen waardeoordeel whatsoever, enkel een vaststelling.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me geen enkel type 911 inbeelden waar ik niet eens mee zou willen rijden. Het zijn stuk voor stuk juweeltjes die fantastisch in mekaar zitten. Ik snap alleen de hele discussie niet van sportwagen/ GT. Was de 964 voor zijn tijd ook niet al een GT en nooit een rasechte sportwagen.

Als ik morgen zou moeten vertrekken richting zuid frankrijk met een 964 dan zou ik daar niet mee inzitten. Zetels zijn super comfy, ophanging ook niet bikkelhard, afwerking on-point. Wat je ziet bij de huidige generatie is niet meer dan een doorontwikkeling van een fantastische basis.

Zelf zou ik geen één van de twee kopen. Doe mij maar een 996 als "betaalbare" 911. Vroeger vond ik die niet mooi, maar zoals bij zoveel gewaagde ontwerpen, worden ze mooier na de jaren. Sound is fantastisch, analoog genoeg om betrokken te zijn tijdens het rijden en recent genoeg dat je er met wat kleine aanpassingen een moderne auto kan van maken.

964 komt op een punt dat het te duur wordt om in goeie conditie te houden, en 997 vind ik persoonlijk de minst mooie 911. Proporties kloppen niet imo. Wielbasis te kort tov die lange neus, gat hangt ook teveel over... Op zich lijkt de stap niet zo groot naar de 991, als je de grote lijnen gaat vergelijken, maar toch klopt het plaatje niet.

Porsche 997 Or 991: How Do You Decide?

Dus al ik echt zou moeten kiezen dan een 964 als geld geen issue zou zijn, maar dan alleen om er een lichte restomod van te maken.

aangepast door -Fred-
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Redfive zei:

991 is net iets gestrekter en net daardoor toch zo veel mooier dan de 997 kwa verhoudingen. Just my 2 cents..

Is 991 niet al met elektrisch bekrachtigd stuur en wat hakkerige 7 bak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 991 is vooral veel volwassener geworden, in die zin dat ‘m groter en comfortabeler is. Wat mij vooral stoorde bij mijn 997 waren de rolgeluiden, wat bij de 991 al veel beter is.

Qua look and feel blijf ik de 997 een knappe 911 vinden. Dit was de mijne.

773EF145-5E99-4F80-9562-E03056FC79C0.jpeg.75858fe11fbb1b53e28968f4418a899e.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Is 991 niet al met elektrisch bekrachtigd stuur en wat hakkerige 7 bak?

Ik vind er niks hakkerig aan eigenlijk. Heb wel 'servolenkung Plus' en dat is wel lekker licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, -Fred- zei:

997 vind ik persoonlijk de minst mooie 911. Proporties kloppen niet imo. Wielbasis te kort tov die lange neus, gat hangt ook teveel over...

Is me voorheen nooit opgevallen maar damn, can’t unsee it 🥲

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/6/2022 om 23:05, BMWMB zei:

De ene rijdt er dagelijks mee, en de andere gebruikt 'm enkel voor in de vrije tijd. De ene koopt een Carrera, en wil er eerder rustig mee rijden en af en toe eens wat power voelen, terwijl de andere er ritten mee gaat doen in de Ardennen aan een eerder hoger tempo en er ook af en toe eens een trackday mee doet. De ene koopt een GT3 en doet er zijn weekendkm's mee met af een toe een leuke rit, terwijl de andere er dikwijls trackdays mee doet. De ene wil een PDK met vierwieltractie om gemakkelijk snel en veilig te kunnen rijden, terwijl de andere een manuele koopt met achterwieltractie om meer betrokkenheid te hebben tijdens het rijden,... Neen, het gebruik  van een 911 hangt af van zijn eigenaar, en dat is telkens anders.

Ik hoef niet verder te kijken dan mijn eigen vriendenkring, met een 912, een 996 cabrio tiptronic, een 964RS, een 964 cabriolet, een Cayman GT4,... voor ieder van mijn vrienden is rijplezier duidelijk anders.

964 RS ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meningen over de kleur? (Had aan mijn madam gezegd dat het ne witte was 🫣) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, The Swede zei:

Meningen over de kleur? (Had aan mijn madam gezegd dat het ne witte was 🫣) 

Alles is beter dan een witte.

Dat blauw werkt in een zonnige omgeving zoals Zuid-Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, The Swede zei:

Meningen over de kleur? (Had aan mijn madam gezegd dat het ne witte was 🫣) 

Gewoon bij Versace of whatever ‘in’ is een passend cocktail jurkje bestellen

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, flupke73 zei:

Gewoon bij Versace of whatever ‘in’ is een passend cocktail jurkje bestellen

Dacht het al :lolz: 

Zelf vind ik het redelijk (ik zie ook geen kleuren) en het is een stuk minder onnatuurlijk dan een Duitse sportwagen in Brits groen bestellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Dacht het al :lolz: 

Zelf vind ik het redelijk (ik zie ook geen kleuren) en het is een stuk minder onnatuurlijk dan een Duitse sportwagen in Brits groen bestellen. 

MIAMI heet dat blauw, vandaar Versace

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ICM zei:

Alles is beter dan een witte.

Dat blauw werkt in een zonnige omgeving zoals Zuid-Frankrijk.

Ik vind wit best sportief. Heeft wel een streepke nodig.

3 uren geleden, Super95 zei:

Heb je niet bijna een nieuwe voor dat geld?

Een nieuwe zit hier al snel aan 170k. 

Probleem is ook er eentje vastkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid