Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik neem toch aan dat we het hier over een hobby-auto hebben? Eentje voor erbij, voor in de vrije tijd?

Ik zou dan altijd voor de jongste gaan, dus de 997. Voor 50-60k heb je een zeer ruime keuze, zowel coupé als targa als cabrio. Ik zou voor een coupé gaan, met schuifdak, manuele versnellingsbak, vollederen interieur, Sport Plus stoelen en sportuitlaat. 

Zoals bijvoorbeeld deze hier. Heel mooie 911! https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-997-carrera-s-benzine-ea30312b-885a-4ad4-a8d0-c3e3ed8893bd?lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=13

 

Dit is inderdaad een erg mooi en klassiek exemplaar. 

Vraag is wat een hobby-auto is. Als je van thuis meestal werkt, dan is elke auto een hobby-auto. Want je gaat niet zo vaak op pad en als je dat doet is het vaak voor je eigen vrijetijd.

Als ik hier zelf naar kijk, dan zou het inderdaad geen auto zijn voor langere ritten (bvb om op weekend naar België of Tsjechië te gaan)(ik krijg daar nooit genoeg bier en chips in mee naar huis :D ). Eerder een auto om hier zelf lokaal mee rond te rijden, af en toe eens een klant te bezoeken (en die zitten nooit echt meer dan een uur weg) of es een rit in de bergen te doen. Dus je gaat niet echt super veel kilometers doen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Dit klinkt meer als een senioren swingersclub dan een groep autoliefhebbers 🤔

Wij rijden toch behoorlijk wat kilometers hoor. De man met de 912 en de 996 zijn eerder cruisers, maar de anderen durven ook wel eens gas geven, en gaan regelmatig mee met mij de Ardennen in, en dan gaat het toch stevig vooruit. De man met de zwarte 964 cabrio heeft ook een Cayman GT4, en doet ook regelmatig trackdays. 

Neen, swingen doen we niet. 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Dit is inderdaad een erg mooi en klassiek exemplaar. 

Vraag is wat een hobby-auto is. Als je van thuis meestal werkt, dan is elke auto een hobby-auto. Want je gaat niet zo vaak op pad en als je dat doet is het vaak voor je eigen vrijetijd.

Als ik hier zelf naar kijk, dan zou het inderdaad geen auto zijn voor langere ritten (bvb om op weekend naar België of Tsjechië te gaan)(ik krijg daar nooit genoeg bier en chips in mee naar huis :D ). Eerder een auto om hier zelf lokaal mee rond te rijden, af en toe eens een klant te bezoeken (en die zitten nooit echt meer dan een uur weg) of es een rit in de bergen te doen. Dus je gaat niet echt super veel kilometers doen. 

Een hobby-auto dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BMWMB zei:

Een hobby-auto dus.

Is een auto als een 911 niet altijd een hobby-auto? 

Er zijn er niet veel die er dagelijks gaan mee pendelen, of het als "kilometervreter" gebruiken. (ook al kan het inderdaad want het is een erg capabele wagen).

Is uwe 992 geen hobby-auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderweg naar Epernay… Toen wilden we ook de 964 nemen, maar de dag voordien gaat het sluitmechanisme van de cabriokap stuk, dus moesten we de 992 nemen. Gelukkig hebben we er 2. 😊 Dit is dus wat @binnenmuisarchitekt bedoelt, dat je bij zo'n oude auto altijd wel iets vervelend voor kan hebben.

867B09C2-E508-4DB6-89F6-1189D7F70F73.thumb.jpeg.f0bb868de0f034e2a43be8c868fd893c.jpeg

Mijn schatteke tijdens een rondrit in de Ardennen van het VKW
AB7FAACF-F11F-465B-926A-168E4D3EC1A6.thumb.jpeg.2bd4bac115555fea781b16337bbe0547.jpeg

Onderweg naar Knokke door Zeeland
1D0AFBA3-543A-4A8A-9485-B4BF070FBC1A.thumb.jpeg.26b3f6e3ec35ba9d995e5e2355e761c7.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Is een auto als een 911 niet altijd een hobby-auto? 

Er zijn er niet veel die er dagelijks gaan mee pendelen, of het als "kilometervreter" gebruiken. (ook al kan het inderdaad want het is een erg capabele wagen).

Is uwe 992 geen hobby-auto?

Mijn Tesla is mijn werkauto/gezinsauto, mijn 992 voor de kilometers buiten de werkuren, en de 964 is een hobby-auto. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, BMWMB zei:

Mijn schatteke tijdens een rondrit in de Ardennen van het VKW
AB7FAACF-F11F-465B-926A-168E4D3EC1A6.thumb.jpeg.2bd4bac115555fea781b16337bbe0547.jpeg

Ze is wel erg enthousiast met die jonge gast naast haar... :ninja: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, BMWMB zei:

Mijn Tesla is mijn werkauto/gezinsauto, mijn 992 voor de kilometers buiten de werkuren, en de 964 is een hobby-auto. 😀

In dat geval heb ik geen hobby-auto (als in een auto die ik enkel heb om voor de fun in te rijden).

Spijtig genoeg geen geld en ook gene tijd daarvoor... (steek die tijd op dit moment liever in mijn madame en hopelijk binnenkort in mijne kleine weer)

En als ik weer es geld en tijd heb voor zo iets... dan wordt het iets totaal anders als een Porsche 911. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

dan wordt het iets totaal anders als een Porsche 911. :D 

Waar gaat de discussie hier dan over? :D 

Of was het een hypothetische vraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, The Swede said:

Je had het gewicht en de torsie van de Cabrio. Zonder dat het ech open rijden is. 

Interessant.

Zo had ik het nog niet bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Interessant.

Zo had ik het nog niet bekeken.

Die reed echt wel zo. Had het geluk die dag zowel de coupé als de targa te kunnen rijden. Dat was op kleine wegen in de buurt van Reading en je voelde echt duidelijk dat de wagen een stuk zwaarder en minder rigide was dan de coupé. 

Vond dat ook de minst geslaagde targa van allemaal want je had niet echt de Targa lijn met die dikke rolbeugel (welk ik echt wel knap vind).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Waar gaat de discussie hier dan over? :D 

Of was het een hypothetische vraag?

Het is geen hypothetische vraag want een 911 is geen hobbyauto voor mij. Ik ben niet rijk getrouwd, jongeman. Ik steek geld in mijn vrouwen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Ze is wel erg enthousiast met die jonge gast naast haar... :ninja: 

Dat vond ze inderdaad heel leuk, zo'n jonge knappe vent naast haar. Ze heeft ook onmiddellijk terug ingeschreven voor de volgende rit. 😄

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Het is geen hypothetische vraag want een 911 is geen hobbyauto voor mij. Ik ben niet rijk getrouwd, jongeman. Ik steek geld in mijn vrouwen :D

Ik steek iets anders in mijn vrouw. 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat vond ze inderdaad heel leuk, zo'n jonge knappe vent naast haar. Ze heeft ook onmiddellijk terug ingeschreven voor de volgende rit. 😄

 

6 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik steek iets anders in mijn vrouw. 😜

Die jonge gast ?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik steek iets anders in mijn vrouw. 😜

Mijn vrouw wil te vaak dat ik dat erin steek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

 

Die jonge gast ?

Ik hoop het voor hem. En wat niet weet, niet deert. 

13 minuten geleden, The Swede zei:

Mijn vrouw wil te vaak dat ik dat erin steek. 

Stoefer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Ik hoop het voor hem. En wat niet weet, niet deert. 

Stoefer.

Stoefer? 

Dude, moest ik stoefen, dan zou ik zeggen dat ik ze 3 keer per dag afkar! Niet dat ik regelmatig “oh no, not again” moet zeggen omdat ik niemeer meekan. :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Tja wie is er dan de loemperik. 

Liever arm en met een schat van een madame dan rijk en op een ander kwijlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Liever arm en met een schat van een madame dan rijk en op een ander kwijlen.

Er is natuurlijk ook de gulden middenweg. Madame die geen geld kost en hoef niet op een ander te kwijlen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/1/2022 om 16:33, binnenmuisarchitekt zei:

PJH zegt altijd, het is niet wat je hebt, maar wat je er mee doet.

 

DJI_0101.jpg

Het zijn de momenten zoals deze waar het leven om gaat.

Het leven gaat niet over geld verdienen, want je kunt er altijd meer proberen verdienen en dat stopt nooit. Het gaat ook niet over cool speelgoed hebben, want als je de tijd niet maakt om er van te kunnen genieten dan heeft dat speelgoed geen enkel nut.
Het leven gaat over de tijd die je hier op deze aardbol hebt zo nuttig mogelijk te gebruiken en daar zoveel mogelijk van te genieten. De wereld is een prachtige speelplaats die je mag delen in het gezelschap van goeie vrienden/geliefden/.... Het is veel te makkelijk om u te laten meeslepen in de dagelijkse stress van het leven en gewoon vast te zitten in het stramien van werken, eten, slapen & herhalen, eindeloos opzoek naar dat punt waarop je eindelijk kunt in pensioen gaan en van het leven kunt beginnen genieten. Vaak zijn mensen in hun beste jaren continue bezig met die carrière, meer geld verdienen en jagen op succes en zijn ze zo heel wat tijd kwijt. Tijd die ze nooit meer gaan terugzien. En dat allemaal om een poging te doen om comfortabel te kunnen genieten van die weinige tijd die hun daarna nog rest.

Ik zeg dat het zo niet hoeft te zijn. Je leest vandaag de dag 100'en van die motivational posts op instagram (allemaal voor wat aandacht en wat likes) en mensen beginnen dan te dromen van een beter leven of denken dat het gras groener is aan de andere kant. Maar toch slagen zo weinigen daarin om zo iets te bereiken, want ze leggen zichzelf continue hoge eisen op terwijl ze schrik hebben om effectief iets te doen dat buiten hun daily grind ligt. Het zijn deze artificiële muren die de pret uit het leven zuigen, de brol die u tegenhoudt om te leven in het moment en te genieten van wat je al hebt. We moeten dringend allemaal wat meer beginnen leven, dingen doen en ons amuseren. Het leven is te kort om als laatste aan te schuiven bij het dessert :)

Moet je daarom stoppen met werken en gaan leven als de paters? Of moet je een modale belg worden zonder dromen of ambitie? Zeker niet. Maar je moet kunnen doseren en af en toe eens denken aan jezelf, ipv aan je bankrekening. Geld maakt wel degelijk gelukkig en iedereen die zegt dat het niet zo is, mag storten op BE95 0017 5908 1458. Geld HEBBEN om er meer te hebben, is de domste investering van onbetaalbare tijd die je maar kunt hebben, en dat alleen gaat idd niet gelukkig maken.

Het is wat je er mee doet, dat is wat telt. Je hebt geen GT3 nodig om de Ardennenrit te rijden en plezier te hebben. Als dat kan is dat prachtig, maar een Mazda MX5 van 10k zal ook niet teleurstellen :) Het is beter om te gaan knallen met die MX5, dan thuis te blijven omdat je moet sparen voor die GT3.

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 2
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/1/2022 om 15:50, The Swede zei:

Is een auto als een 911 niet altijd een hobby-auto? 

Er zijn er niet veel die er dagelijks gaan mee pendelen, of het als "kilometervreter" gebruiken. (ook al kan het inderdaad want het is een erg capabele wagen).

Is uwe 992 geen hobby-auto?

Awel, zelfs een Cayman kan je dagelijks gebruiken, onlangs naar de Delhaize geweest en een overvolle kar (de onhoud😙)  kan met gemak in de frunk en trunk 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid