Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, The Swede zei:

Conclusie: ik koop me beter een goedkope 997 om mee te gaan knallen dan te sparen voor een 992 :P

In plaats van er over te zagen moest er al lang éénen op uwen oprit gestaan hebben.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, The Swede zei:

Conclusie: ik koop me beter een goedkope 997 om mee te gaan knallen dan te sparen voor een 992 :P

Als ik mag kiezen is het de 964. Omdat een 997 te modern is en al teveel gaat aanleunen bij een daily.

Een 964 is een heel andere insteek dan een moderne auto, met meer voldoening van proper rijden, meer beleving en meer karakter. Dat zijn net de eigenschappen die een 3e auto interessant houden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Krikkie zei:

Awel, zelfs een Cayman kan je dagelijks gebruiken, onlangs naar de Delhaize geweest en een overvolle kar (de onhoud😙)  kan met gemak in de frunk en trunk 😄 

Achterbank?

1 uur terug, PJH zei:

Als ik mag kiezen is het de 964. Omdat een 997 te modern is en al teveel gaat aanleunen bij een daily.

Een 964 is een heel andere insteek dan een moderne auto, met meer voldoening van proper rijden, meer beleving en meer karakter. Dat zijn net de eigenschappen die een 3e auto interessant houden.

Derde auto wel. Maar tweede auto ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Achterbank?

Derde auto wel. Maar tweede auto ook?

Cayman heeft twee koffers, één vooraan en een kleinere achteraan, geen achterbank want daar zit de motor 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 29/1/2022 om 11:24, Krikkie zei:

Cayman heeft twee koffers, één vooraan en een kleinere achteraan, geen achterbank want daar zit de motor 😄

Ja, dat weet ik. Maar ge zegt dat hij praktisch is en zonder achterbank kunt ge uw pagadders niet meepakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, The Swede zei:

Ja, dat weet ik. Maar ge zegt dat hij praktisch is en zonder achterbank kunt ge uw pagadders niet meepakken.

Daar heb ik nog twee andere auto's voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Krikkie zei:

Daar heb ik nog twee andere auto's voor.

Ja, maar dan kunt ge niet combineren: Porsche rijden en kinders meenemen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Ja, maar dan kunt ge niet combineren: Porsche rijden en kinders meenemen 

Tutut, ik krijg 4 kinders in mijn Taycan CT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2022 om 20:10, PJH zei:

DJI_0101.jpg

Het zijn de momenten zoals deze waar het leven om gaat.

Het leven gaat niet over geld verdienen, want je kunt er altijd meer proberen verdienen en dat stopt nooit. Het gaat ook niet over cool speelgoed hebben, want als je de tijd niet maakt om er van te kunnen genieten dan heeft dat speelgoed geen enkel nut.
Het leven gaat over de tijd die je hier op deze aardbol hebt zo nuttig mogelijk te gebruiken en daar zoveel mogelijk van te genieten. De wereld is een prachtige speelplaats die je mag delen in het gezelschap van goeie vrienden/geliefden/.... Het is veel te makkelijk om u te laten meeslepen in de dagelijkse stress van het leven en gewoon vast te zitten in het stramien van werken, eten, slapen & herhalen, eindeloos opzoek naar dat punt waarop je eindelijk kunt in pensioen gaan en van het leven kunt beginnen genieten. Vaak zijn mensen in hun beste jaren continue bezig met die carrière, meer geld verdienen en jagen op succes en zijn ze zo heel wat tijd kwijt. Tijd die ze nooit meer gaan terugzien. En dat allemaal om een poging te doen om comfortabel te kunnen genieten van die weinige tijd die hun daarna nog rest.

Ik zeg dat het zo niet hoeft te zijn. Je leest vandaag de dag 100'en van die motivational posts op instagram (allemaal voor wat aandacht en wat likes) en mensen beginnen dan te dromen van een beter leven of denken dat het gras groener is aan de andere kant. Maar toch slagen zo weinigen daarin om zo iets te bereiken, want ze leggen zichzelf continue hoge eisen op terwijl ze schrik hebben om effectief iets te doen dat buiten hun daily grind ligt. Het zijn deze artificiële muren die de pret uit het leven zuigen, de brol die u tegenhoudt om te leven in het moment en te genieten van wat je al hebt. We moeten dringend allemaal wat meer beginnen leven, dingen doen en ons amuseren. Het leven is te kort om als laatste aan te schuiven bij het dessert :)

Moet je daarom stoppen met werken en gaan leven als de paters? Of moet je een modale belg worden zonder dromen of ambitie? Zeker niet. Maar je moet kunnen doseren en af en toe eens denken aan jezelf, ipv aan je bankrekening. Geld maakt wel degelijk gelukkig en iedereen die zegt dat het niet zo is, mag storten op BE95 0017 5908 1458. Geld HEBBEN om er meer te hebben, is de domste investering van onbetaalbare tijd die je maar kunt hebben, en dat alleen gaat idd niet gelukkig maken.

Het is wat je er mee doet, dat is wat telt. Je hebt geen GT3 nodig om de Ardennenrit te rijden en plezier te hebben. Als dat kan is dat prachtig, maar een Mazda MX5 van 10k zal ook niet teleurstellen :) Het is beter om te gaan knallen met die MX5, dan thuis te blijven omdat je moet sparen voor die GT3.

Voor wie geen zin heeft om het te lezen, in een zin alles samengevat: begin niet aan kinderen! 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/5/2022 om 16:48, WoKe zei:

Tutut, ik krijg 4 kinders in mijn Taycan CT

We hadden het over een Porsche. Geen stofzuiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/5/2022 om 17:50, Tjeu zei:

Voor wie geen zin heeft om het te lezen, in een zin alles samengevat: begin niet aan kinderen! 

De kunst is om een goed evenwicht te vinden tussen werk en vrije tijd. Work hard, play hard.
En kinderen kosten idd veel geld, maar je krijgt er ook veel voor terug. Voor een vader is werken belangrijk, maar ook tijd spenderen aan zijn gezin, en daarom wordt er te dikwijls vergeten dat er ook nog zoiets is als me-time, tijd voor jezelf. En net daarom kan je best een hobby-auto hebben zonder achterbank. 😉

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, BMWMB zei:

De kunst is om een goed evenwicht te vinden tussen werk en vrije tijd. Work hard, play hard.
En kinderen kosten idd veel geld, maar je krijgt er ook veel voor terug. Voor een vader is werken belangrijk, maar ook tijd spenderen aan zijn gezin, en daarom wordt er te dikwijls vergeten dat er ook nog zoiets is als me-time, tijd voor jezelf. En net daarom kan je best een hobby-auto hebben zonder achterbank. 😉

En toch hadden we het dit weekend nog over een cabrio met achterbank 😄 

Soms heb je van die korte ritjes (20-30km) waarin het leuk is om met de cabrio te gaan wat met drie of vier ook zou lukken, of dat je nog even iemand af moet zetten onderweg en dat je daarom nu een 'saaie' auto moet nemen.

Maar goed, of je ze de achterbank van een 911 aan wilt doen? 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso is op de achterbank vertoeven bij een cabrio met de kap open niet plezant met al die turbulentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, msxx zei:

Maar goed, of je ze de achterbank van een 911 aan wilt doen? 😄 

Goed als peuter maar dan stopt het inderdaad.

Ik merk dat de mensen (lees babbelaars) die GEEN sportieve Porsche kopen degene zijn die de achterbank als excuus gebruiken :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, dragonfly zei:

Goed als peuter maar dan stopt het inderdaad.

Ik merk dat de mensen (lees babbelaars) die GEEN sportieve Porsche kopen degene zijn die de achterbank als excuus gebruiken :lolz:

Zou eens moeten kijken, soms zetten we één van de kinderen (meestal de dochter) ergens af en hadden we perfect een leuke cabriorit kunnen hebben. Maar nu gaat dat niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

De kunst is om een goed evenwicht te vinden tussen werk en vrije tijd. Work hard, play hard.
En kinderen kosten idd veel geld, maar je krijgt er ook veel voor terug. Voor een vader is werken belangrijk, maar ook tijd spenderen aan zijn gezin, en daarom wordt er te dikwijls vergeten dat er ook nog zoiets is als me-time, tijd voor jezelf. En net daarom kan je best een hobby-auto hebben zonder achterbank. 😉

Herkenbaar. Hier ook veel werken, veel tijd spenderen met het gezin en weinig tijd om even te ontsnappen aan de dagelijkse drukte. Heerlijk als je dan even met de auto kan gaan rondrijden om te onthaasten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, msxx zei:

Zou eens moeten kijken, soms zetten we één van de kinderen (meestal de dochter) ergens af en hadden we perfect een leuke cabriorit kunnen hebben. Maar nu gaat dat niet. 

En dat is je excuus om geen Porsche te kopen? 😄 

Zelfde met bepaalde mannen hier die de gewone zetels willen want hun vrouw gaat er toch wel 1x per jaar mee rijden 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, dragonfly zei:

En dat is je excuus om geen Porsche te kopen? 😄 

Zelfde met bepaalde mannen hier die de gewone zetels willen want hun vrouw gaat er toch wel 1x per jaar mee rijden 😛 

Huh?

Nee, zou in mijn geval een reden zijn om er wél één te kopen, van het type 911 om precies te zijn 😄  Niet dat het nu een prioriteit is, maar een mooie 991 als vervanger van de MX-5 ... zou ik geen straf vinden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

De kunst is om een goed evenwicht te vinden tussen werk en vrije tijd. Work hard, play hard.
En kinderen kosten idd veel geld, maar je krijgt er ook veel voor terug. Voor een vader is werken belangrijk, maar ook tijd spenderen aan zijn gezin, en daarom wordt er te dikwijls vergeten dat er ook nog zoiets is als me-time, tijd voor jezelf. En net daarom kan je best een hobby-auto hebben zonder achterbank. 😉

“Me time” is voor mij tijd met pagadder => mijn passie voor rijden en autos niet kunnen delen is een nono.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, msxx zei:

Nee, zou in mijn geval een reden zijn om er wél één te kopen, van het type 911 om precies te zijn 😄  Niet dat het nu een prioriteit is, maar een mooie 991 als vervanger van de MX-5 ... zou ik geen straf vinden 🙂 

Ander budget maar zeker doen als het kan 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, dragonfly zei:

Ander budget maar zeker doen als het kan 😍

Dit jaar gaat dat er niet in zitten 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, msxx zei:

Dit jaar gaat dat er niet in zitten 😞 

Gaat de business niet in de consulting? Ik kom handen tekort. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Gaat de business niet in de consulting? Ik kom handen tekort. 

Hehe, de business gaat goed. De reward komt vanzelf wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/5/2022 om 16:48, WoKe zei:

Tutut, ik krijg 4 kinders in mijn Taycan CT

 een taycan heeft toch maar 2 plaatsen achteraan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid