Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, msxx zei:

Als derde auto is een cabrio toch juist ideaal :) 

Dat hangt ervan af wat je zoekt. Bepaalden houden van open cruisen, af en toe een dot gas en dan is een cabrio ok.

Als je echter iemand bent die graag wat harder of sportiever rijdt, en dan geconcentreerd wil zitten, dan is het storend.

Mijn beste maat kocht x jaar terug een Boxster S. Ik moest die gaan halen en heb er een tijdje mee kunnen rijden. Prachtige wagen, hopen rijplezier, reed precies, … maar als ik het sportief potentieel er van wou gebruiken en die fijne wegligging wou aanvoelen, dan had ik geen zin om een hoop herrie rond mijn hoofd te hebben. Dus reed ik dan met de kap dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, The Swede said:

Als je echter iemand bent die graag wat harder of sportiever rijdt, en dan geconcentreerd wil zitten, dan is het storend.

Wat een zever :D 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat een zever :D 

Jij vindt dat misschien niet storend, ik wel. 

En als ik afga op een andere Porsche rijder hier, dan ben ik niet de enige. Ook een enthousiast en vertelde vorige zomer net hetzelfde: als hij doorrijdt, heeft hij liever niet al de turbulentie en lawaai van een open dak rond zijn oren. 

Elk zijn eigen voorkeur zeker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, The Swede said:

Jij vindt dat misschien niet storend, ik wel. 

Volgens jou geldt dat voor iedereen.

"Als je echter iemand bent ..."

Aja, maar ik koop dat niet om mee sportief te rijden, ik koop dat voor de m'as-tu vu, dat is juist ... excuseer, dan heb ik niks gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet alleen dat ik sportjournalist wil worden en aan elke F1-piloot wil vragen of dat niet stoort zo cabrio rijden. En of ze die stuurfout ook zouden gemaakt hebben zonder.

Nu, zelf trekt mij dat open dak ook niet aan hoor, en radio is ook snel storend.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, msxx zei:

Zag vandaag met 4 graden nog een 997turbo cabrio rijden, met dak open! Zo hoort dat 🙂 

Ben maandag ook nog op pad geweest met dak open, zalig toch 🙂 

Misschien was zijn dak kapot he😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik vooral een aversie tegen cabrio omdat ik het associeer met gewapper, die oscillerende druk op de oren, maar ik ben ook niet dol op in de zon zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Le Capri Mauve zei:

Misschien heb ik vooral een aversie tegen cabrio omdat ik het associeer met gewapper, die oscillerende druk op de oren, maar ik ben ook niet dol op in de zon zitten.

Cabrio is eigenlijk het leukst als de zon niet schijnt. En er bestaan heel efficiente windnetjes :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, saabi zei:

indien 997 beveel ik deze spec. aan. In ons dorp rijdt er zo eentje, gewoon prachtig

De bronafbeelding bekijken

Targa :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Cabrio is eigenlijk het leukst als de zon niet schijnt. En er bestaan heel efficiente windnetjes :)

Of een hoedje😁

En het valt nooit af blijkbaar🤣

20210817_155210.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Cabrio is eigenlijk het leukst als de zon niet schijnt. En er bestaan heel efficiente windnetjes :)

Wat zijn windnetjes? Is dat om mijn wapperende manen uit mijn ogen te houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Dat hangt ervan af wat je zoekt. Bepaalden houden van open cruisen, af en toe een dot gas en dan is een cabrio ok.

Als je echter iemand bent die graag wat harder of sportiever rijdt, en dan geconcentreerd wil zitten, dan is het storend.

Euhm.... ieder zijn definitie van sportief rijden natuurlijk. 

De cabrio vind ik een pak comfortabeler sportief te rijden dan mijn moto. Referentiekader is alles he :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Lotuzzz said:

Cabrio is eigenlijk het leukst als de zon niet schijnt. En er bestaan heel efficiente windnetjes :)

Idd.

Anders bak je gewoon kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Lotuzzz said:

En al die mannen met een modern geisoleerde auto met dicht dak maar geld steken in sportuitlaten. Manman... Je leest hier ook wat.

Of een zwarte dakhemel, maar dan wel een pano dak "voor het ruimtegevoel"

 

ahum ... 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Of een zwarte dakhemel, maar dan wel een pano dak "voor het ruimtegevoel"

 

ahum ... 😛 

In een Peugeot kan je dat allemaal niet kiezen 😛

Maar wel fakking geniaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/1/2022 om 13:55, The Swede zei:

We zitten hier met budgetten rond de 50-60k. Misschien iets meer, of beter iets minder. 

Ik neem toch aan dat we het hier over een hobby-auto hebben? Eentje voor erbij, voor in de vrije tijd?

Ik zou dan altijd voor de jongste gaan, dus de 997. Voor 50-60k heb je een zeer ruime keuze, zowel coupé als targa als cabrio. Ik zou voor een coupé gaan, met schuifdak, manuele versnellingsbak, vollederen interieur, Sport Plus stoelen en sportuitlaat. 

Zoals bijvoorbeeld deze hier. Heel mooie 911! https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-997-carrera-s-benzine-ea30312b-885a-4ad4-a8d0-c3e3ed8893bd?lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=13

23 uren geleden, gTa zei:

Als 't 911 moet zijn, dan mjah. Maar als 't Porsche mag zijn zonder dat het 911 moet zijn: quid Boxster/Cayman? Middenmotor met de navenante voordelen (en uitdagingen), een heel stuk goedkoper ook. En bij de Boxster het allergrootste voordeel: topless if needed. ❤️  @binnenmuisarchitekt zal beamen.

Volledig mee eens. Ik heb graag een zo jong mogelijke Porsche dan, dus voor mij mag het een Boxster zijn.

22 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

En ja, uiteraard zullen daar wel nog deftige ook tussen zitten, geluk kan je altijd hebben. Maar de kans om ongeluk te hebben ligt een stuk hoger. Motor in de soep of miserie. Eerlijk gezegd was ik daar veel te bang voor. Ik wou ook veel rijden en op reis gaan. Zelfs in mijn E28 tijdperk, uiteindelijk ben ik daar nooit mee in panne gevallen, was ik nooit echt echt op mijn gemak als ik ging rijden. En ik haat dat. Je hebt mensen die daar perfect rustig in blijven, maar ik kan het niet.

En dan kwam de 981 boxster. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. 

*Open rijden is DE MAX -> de zin om constant op die gas te duwen is er soms niet, open rijden kan dan enorm relaxerend zijn. Maar je moet er voor zijn. In de zomer, 's avonds, is er niks leukers.

Dit begrijp ik volledig, want ik heb dat ook probleem. Ik kan niet sleutelen aan auto's, dus ik ken er ook niks van, en daarom ben ik altijd bang dat er stukken aan die auto's komen. Hoewel een 964 behoorlijk betrouwbaar is, blijft het een 30 jaar oude ketel, waar iets aan stuk kan gaan. Voor een ritje van 1 dag is dat nog ok, maar als ik een verdere trip moet doen, en eventueel over meerdere dagen, dan heb ik ook altijd wat stress. gelukkig heb ik dikwijls vrienden mee, die ook zot zijn vaan een oude 911, en die wel kunnen sleutelen en die dingen van binnen en buiten kennen. Maar dan nog, want niet alles is onmiddellijk te maken. Ze zeggen dat dit de charme is van een oude auto, maar ik vind daar weinig charmant aan, integendeel. 😅

En dat je tevreden bent van uw Boxster, dat begrijp ik volledig. Ik vind de Boxster trouwens veel mooier dan een 997 cabriolet, dus moest ik echt een cabrio willen voor dat budget, dan zou ik ook altijd voor een Boxster gaan. En inderdaad, die avondritten 's avonds in de zomer, als de hitte weg is, dat is echt genieten. 

21 uren geleden, The Swede zei:

Als ik die auto bekijk: een nachtmerrie. Erger qua 911 kan ik me niet indenken. Een 996, cabrio, automaat in het blauw metaal met blauw lederen interieur... :fp:  De minst populaire 911 generatie kopen... als cabrio... in een land/streek waar je 4 dagen per jaar open kan rijden... in een kleur die wel erg "het moet uwe smaak zijn" is en met een boite die die auto zodanig fnuikt dat je het bezwaarlijk een sportwagen kan noemen... En dan denken dat dit direct wel weer te verkopen valt. 🤔 Ik dacht het niet.

Eén van onze vrienden heeft zich een paar jaren geleden ook een 911 gekocht, om samen met ons kunnen mee te rijden. We zijn met een aantal koppels veel samen, en een aantal keren per jaar gaan we een paar dagen op pad met de Porsches. Zo zijn we vorig jaar in mei naar de Opaalkust geweest, in juli met de mannen naar het Zwarte Woud, midden september 3 dagen naar Epernay, en begin oktober naar Knokke. Deze vriend is veel minder een autofreak, en wilde er niet meer dan 35k aan spenderen. Hij wilde wel liefst een 911, een cabrio, en een automaat. Hij heeft zich van een eerste eigenaar een 996.2 C4 cabrio tiptronic gekocht, een zilvergrijze met blauw interieur en blauwe kap, en 100% origineel. O, de 996 is minder geliefd, maar ik vind het wel een zeer mooie 996. Vorig jaar heeft 'm uit voorzorg de IMS vervangen, maar tot op heden heeft 'm nog geen grote problemen gehad, en hij geniet van elke rit. Meer moet dat toch niet zijn...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, saabi zei:

indien 997 beveel ik deze spec. aan. In ons dorp rijdt er zo eentje, gewoon prachtig

De bronafbeelding bekijken

Mooie kleur. Was wel geen fan van de Targa na testrit destijds. Je had het gewicht en de torsie van de Cabrio. Zonder dat het ech open rijden is. 

Als coupé wel een mooie klassieke combinatie anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BMWMB zei:

Eén van onze vrienden heeft zich een paar jaren geleden ook een 911 gekocht, om samen met ons kunnen mee te rijden. We zijn met een aantal koppels veel samen, en een aantal keren per jaar gaan we een paar dagen op pad met de Porsches. Zo zijn we vorig jaar in mei naar de Opaalkust geweest, in juli met de mannen naar het Zwarte Woud, midden september 3 dagen naar Epernay, en begin oktober naar Knokke. Deze vriend is veel minder een autofreak, en wilde er niet meer dan 35k aan spenderen. Hij wilde wel liefst een 911, een cabrio, en een automaat. Hij heeft zich van een eerste eigenaar een 996.2 C4 cabrio tiptronic gekocht, een zilvergrijze met blauw interieur en blauwe kap, en 100% origineel. O, de 996 is minder geliefd, maar ik vind het wel een zeer mooie 996. Vorig jaar heeft 'm uit voorzorg de IMS vervangen, maar tot op heden heeft 'm nog geen grote problemen gehad, en hij geniet van elke rit. Meer moet dat toch niet zijn...

 

Dit klinkt meer als een senioren swingersclub dan een groep autoliefhebbers 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid