Ga naar inhoud

Toyota Yaris GR


mrbbs

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...
3 uren geleden, berengun zei:

beetje voorzichtig met onze ex-auto he 😉

hopelijk is m wat je ervan verwachtte ?

Ja! Enkel minder speels dan ik verwachtte (en hoopte) zeker in Sport stand. Je moet heel hard gooien en smijten om de grip te doorbreken op droog.

Ik besef natuurlijk dat het concept van de wagen maximale grip maar hoopte dat de stand van de diffs dat nog meer ging beinvloeden.

Dat hoop ik nog op te lossen met bandendruk, uitlijning, mindere banden,...

Of misschien moet ik ook gewoon de winter afwachten 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Ward zei:

Ja! Enkel minder speels dan ik verwachtte (en hoopte) zeker in Sport stand. Je moet heel hard gooien en smijten om de grip te doorbreken op droog.

Ik besef natuurlijk dat het concept van de wagen maximale grip maar hoopte dat de stand van de diffs dat nog meer ging beinvloeden.

Dat hoop ik nog op te lossen met bandendruk, uitlijning, mindere banden,...

Of misschien moet ik ook gewoon de winter afwachten 😉

ja met gewicht spelen en hard inremmen vlak voor de bocht en fel insturen wil hij wel gaan, maar het is een feit dat hij vooral erg efficiënt (en daardoor bloedsnel) is.  Op laag tempo "spelen" is er niet bij, dat doet onze MX5 beter, maar doe met slecht weer een ritje in Luxemburg en zowat niets kan volgen... Voor mij is het dus niet de sport stand die je moet gebruiken (daar bestaan leukere auto's voor) maar wel de trackstand, dan komt hij helemaal tot zijn recht.  Voor het driftwerk kan je beter je andere speelgoed gebruiken 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2022 om 16:32, berengun zei:

ja met gewicht spelen en hard inremmen vlak voor de bocht en fel insturen wil hij wel gaan, maar het is een feit dat hij vooral erg efficiënt (en daardoor bloedsnel) is.  Op laag tempo "spelen" is er niet bij, dat doet onze MX5 beter, maar doe met slecht weer een ritje in Luxemburg en zowat niets kan volgen... Voor mij is het dus niet de sport stand die je moet gebruiken (daar bestaan leukere auto's voor) maar wel de trackstand, dan komt hij helemaal tot zijn recht.  Voor het driftwerk kan je beter je andere speelgoed gebruiken 😉

Ik had toch gehoopt op iets meer Jekyll en Hyde karakter 😉

Enerzijds een precisie instrument met bakken grip in Track mode en een gooi-en-smijt hooligan in Sport.

Moet volgens mij wel lukken om dat dubbele karakter er nog feller uit te krijgen door die aanpassingen hierboven! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen zetten niet gauw de stap om er slechte(re) banden onder te zwieren maar dat lijkt me toch de aangewezen aanpak om bij lagere snelheden iets speels te krijgen. Als ge er een aparte wielenset voor gebruikt hebt ge ook niet die drempel van 'ja maar dan zit ik aan die banden vast tot ze op zijn'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2022 om 16:32, berengun zei:

ja met gewicht spelen en hard inremmen vlak voor de bocht en fel insturen wil hij wel gaan, maar het is een feit dat hij vooral erg efficiënt (en daardoor bloedsnel) is.  Op laag tempo "spelen" is er niet bij, dat doet onze MX5 beter, maar doe met slecht weer een ritje in Luxemburg en zowat niets kan volgen... Voor mij is het dus niet de sport stand die je moet gebruiken (daar bestaan leukere auto's voor) maar wel de trackstand, dan komt hij helemaal tot zijn recht.  Voor het driftwerk kan je beter je andere speelgoed gebruiken 😉

Ik kan beamen, Ardennenrit twee jaar geleden in de regen de kop getrokken met een GR in mijn gat. Ging goed vooruit, maar bij momenten moest ik toch inhouden om niet teveel te schuiven en dan was de GR nog wat prominenter te zien in mijn spiegels 😄 

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat rijdt..

 

Mooie auto Ward! Je ziet ze niet veel in die kleur.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Als ge er een aparte wielenset voor gebruikt hebt ge ook niet die drempel van 'ja maar dan zit ik aan die banden vast tot ze op zijn'.

Lijkt me sowieso aangeraden gezien de absurde kost om - worst case - een van de originele te moeten vervangen (2,5k per velg(!) volgens @mrbbs). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2.5k per velg???De introductieprijs was destijds 36.600 euro, dus daarvan is er 10.000 voor de velgen? 😮 Dat kan toch niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, PJH said:

2.5k per velg???De introductieprijs was destijds 36.600 euro, dus daarvan is er 10.000 voor de velgen? 😮 Dat kan toch niet

Een auto in onderdelen kopen is iets duurder dan in 1 stuk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, PieterA zei:

Lijkt me sowieso aangeraden gezien de absurde kost om - worst case - een van de originele te moeten vervangen (2,5k per velg(!) volgens @mrbbs). 

Ik weet nog niet of het financiele argument zo doorweegt. De kans dat ge een serieus wiel moet vervangen is toch klein, en een tweede wielenset is nu ook niet zo goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, PJH zei:

2.5k per velg???De introductieprijs was destijds 36.600 euro, dus daarvan is er 10.000 voor de velgen? 😮 Dat kan toch niet

Dat is idd de richtprijs die de ronde doet, BBS gesmede velg.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/8/2022 om 08:48, Le Capri Mauve zei:

Mensen zetten niet gauw de stap om er slechte(re) banden onder te zwieren maar dat lijkt me toch de aangewezen aanpak om bij lagere snelheden iets speels te krijgen. Als ge er een aparte wielenset voor gebruikt hebt ge ook niet die drempel van 'ja maar dan zit ik aan die banden vast tot ze op zijn'.

Ik zou het wel durven om bv een set Pro Track wielen te kopen (ca va qua prijs) en daar winterbanden op te leggen en dan mogelijk volgende zomer door te rijden 🙂 De occasionele trackday of rit kan dan nog gewisseld worden met de BBS'en op PS4S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd nu op de M140i wegens "aanloop naar keuring" met mijn winterset (bewust met goeie allseasons op, the reason why staat in een ander topic hier uitgelegd, na 1 winter zonder winterse neerslag en 1 zomer, bevestigt de praktijk helemaal mijn gedachtengang voorafgaand aan de aankoop) en ik moet toegeven: dat is eigenlijk méér fun dan met een goeie sportband. Toch wat de achtertrein betreft :D  Het onpreciese op de vooras is absoluut geen winst, maar 't makkelijker en geleidelijker glijden achteraan is hemels. Enige minpunt: die winterbanden met groefjes maken een vreselijk sqreetch-lawaai bij de minste drift. Je komt er dus niet incognito mee weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2022 om 12:47, Ward zei:

Eerste keer Nordschleife zondag, wat een machine 😍

1901808210_racetracker_18484625_285444(Large).thumb.jpg.39eb36f8d4054b5c4484d7035d2cd47f.jpg

1417241848_racetracker_18479240_285443(Large).thumb.jpg.6ccd1b094f2929ebcc690e71ee4fdc08.jpg
518120278_racetracker_18500951_285445(Large).thumb.jpg.b90bdf89b111b619b5b2eb224002f8c2.jpg

Heb je zien rijden zondag, mooi ding in die kleur. En speelser maken @mrbbs kan je tips geven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/8/2022 om 09:17, Ward zei:

Ik zou het wel durven om bv een set Pro Track wielen te kopen (ca va qua prijs) en daar winterbanden op te leggen en dan mogelijk volgende zomer door te rijden 🙂 De occasionele trackday of rit kan dan nog gewisseld worden met de BBS'en op PS4S.

Protrack wielen zou ik je afraden. Helemaal niet sterk ook en de rest van het verhaal kan je lezen in het topic hierboven.

Heb zelf EvoCorse wielen waar ik zeer tevreden van ben.  Met winterbanden kan je de GRY inderdaad een stuk speelser krijgen! Maar het verandert het karakter van de wagen wel vrij dramatisch.  Het scherpe is er dan volledig vanaf en je moet het dan ook durven 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfiew wat een ontgoocheling ... Misschien is bv PS4S op de vooras en iets minder grippy band ( all season oid) op de achteras best of both worlds. Ik ben normaal geen voorstander van verschillende banden owv de onvoorspelbaarheid maar zou zomaar eens kunnen werken natuurlijk. Trial and error

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/8/2022 om 09:44, PJH zei:

2.5k per velg???De introductieprijs was destijds 36.600 euro, dus daarvan is er 10.000 voor de velgen? 😮 Dat kan toch niet

Je moet wel het Performace pack hebben voor de forged wielen, dus ietsje duurder dan 36.600 eur.

Velgen lijken een 1600GBP per stuk te zijn inderdaad:

https://www.tegiwaimports.com/genuine-toyota-bbs-forged-10-spoke-circuit-pack-18-x-8j-alloy-wheel-yaris-gr.html

Dus eerder 8000€ op een auto van 39.000€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid