ir_fuel 58.282 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 Van 't weekend in Gent (waar anders ) een fiets gezien met plaats voor 1 volwassene, 3 kinderen ervoor, en dan nog een kinderzitje achteraan op het bagagerek. Dat was ook nogal een bakbeest. Heb niet gezien of dat ding elektrisch was maar ik mag hopen van wel. Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 Zo rijden er nog wel een aantal rond in Gent . Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 21 minuten geleden, ir_fuel zei: Van 't weekend in Gent (waar anders ) een fiets gezien met plaats voor 1 volwassene, 3 kinderen ervoor, en dan nog een kinderzitje achteraan op het bagagerek. Dat was ook nogal een bakbeest. Heb niet gezien of dat ding elektrisch was maar ik mag hopen van wel. Onderwaterfiets? https://images.app.goo.gl/6vnyY7LGqcuDNhge7 De meesten zijn niet elektrisch omdat de kinderen zelf moeten trappen. De nieuwe wel. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 11 uren geleden, -Fred- zei: Kan je daarmee vooruit en achteruit? Is merkafhankelijke. Vooruit allemaal, achteruit komt minder voor Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 21 minutes ago, Tjeu said: Onderwaterfiets? https://images.app.goo.gl/6vnyY7LGqcuDNhge7 De meesten zijn niet elektrisch omdat de kinderen zelf moeten trappen. De nieuwe wel. Ja idd, maar dan met nog een zitje extra vooraan + een kinderstoel op het bagagerek. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 15 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja idd, maar dan met nog een zitje extra vooraan + een kinderstoel op het bagagerek. Zeker dat je niet op de dijk van blankenberge zat. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 Wel, Gent begint er meer en meer op te lijken qua fietsbeeld. Al kletsen ze meer tegen de grond, wegens geen aparte bedding voor de tram. 2 Quote
walter 4.428 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 21 uren geleden, Tjeu zei: Een bakfiets heeft een kruipfunctie, waarbij die aan 3km per uur zelf vooruit gaat om zo hellingen op te kruipen zonder dat je zelf moet duwen Elke elektrische fiets heeft zo'n wandelfunctie toch? Quote
walter 4.428 Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 23 uren geleden, STA911 zei: Ook van plan hier 2 elektrische fietsen te kopen. Maar op de duur zorgt het overaanbod voor chaos. Ik zou graag een speedpedelec hebben, geen idee of mijn vrouw daar ook “nood” aan heeft. Pittig budget ook als je er 2 pedelecs moet kopen. Hoe zit dat met de 25’ers die tunebaar zijn? Veel reviews? We zouden graag iets hebben dat er ook goed uitziet, slick design. Ooit eens naar de Codboy’s en Van Moof’s gekeken en dacht dat er daar eentje bij was die tot 32km/u ging? Leek me een mooi compromis maar ik las ergens dat de huidige software dat niet meer toeliet? Enfin, tips en adviezen altijd welkom. Zouden dienen om wat mee naar het werk te gaan, kinderen op te halen op termijn, eens mee naar het voetbal etc, geen grote afstanden en niet elke dag. Veloretti heeft ook een best knappe e-bike. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 't Is een Tern geworden. Al de rest valt er bij in het niet, qua kwaliteit, doordachtheid, soliditeit, stabiliteit, gebruiksgemak, enz. 't Ziet er niet uit maar 't is gelijk onze '6 GT: kwaliteit, nut en gebruikscomfort über alles. En in een contemporary graublau uni! Ik vind het verschrikkelijk maar mevrouwtje vond het wijs. (Op foto pakt het niet, IRL is het wel nog ça va.) Rijdt wel belachelijk goed voor zo'n moped longtail ding. 1 Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 Op 20/6/2022 om 20:42, STA911 zei: Ook van plan hier 2 elektrische fietsen te kopen. Maar op de duur zorgt het overaanbod voor chaos. Ik zou graag een speedpedelec hebben, geen idee of mijn vrouw daar ook “nood” aan heeft. Pittig budget ook als je er 2 pedelecs moet kopen. Hoe zit dat met de 25’ers die tunebaar zijn? Veel reviews? We zouden graag iets hebben dat er ook goed uitziet, slick design. Ooit eens naar de Codboy’s en Van Moof’s gekeken en dacht dat er daar eentje bij was die tot 32km/u ging? Leek me een mooi compromis maar ik las ergens dat de huidige software dat niet meer toeliet? Enfin, tips en adviezen altijd welkom. Zouden dienen om wat mee naar het werk te gaan, kinderen op te halen op termijn, eens mee naar het voetbal etc, geen grote afstanden en niet elke dag. Ik zit een beetje met dezelfde vragen als jij. Helaas nog niet veel antwoorden gelezen hier Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 Blijf van dat chippen weg. Fabrikanten beginnen vanalles uit te vinden om het tegen te houden, flikken worden slimmer met de dag en schakelen desnoods fietsenmakers in om uw fiets te "inspecteren" bij vermoeden van. Bye bye fiets en betalen ga je. En dan heb ik het nog niet over een eventueel serieus ongeval, dan ben je genaaid. De verzekeringen weten uiteraard ook dat er van die slimmeriken zijn die van een 25km/h een speedpedelec maken, dan wil ik niet in de schoenen staan van diegene die net moemoe van haar sokken heeft gereden en in coma ligt... Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 2 uren geleden, Greg zei: Blijf van dat chippen weg. Fabrikanten beginnen vanalles uit te vinden om het tegen te houden, flikken worden slimmer met de dag en schakelen desnoods fietsenmakers in om uw fiets te "inspecteren" bij vermoeden van. Bye bye fiets en betalen ga je. En dan heb ik het nog niet over een eventueel serieus ongeval, dan ben je genaaid. De verzekeringen weten uiteraard ook dat er van die slimmeriken zijn die van een 25km/h een speedpedelec maken, dan wil ik niet in de schoenen staan van diegene die net moemoe van haar sokken heeft gereden en in coma ligt... X jaar later en er worden dezelfde discussies gevoerd als met de scooters vroeger Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 20 uren geleden, gTa zei: 't Is een Tern geworden. Al de rest valt er bij in het niet, qua kwaliteit, doordachtheid, soliditeit, stabiliteit, gebruiksgemak, enz. 't Ziet er niet uit maar 't is gelijk onze '6 GT: kwaliteit, nut en gebruikscomfort über alles. En in een contemporary graublau uni! Ik vind het verschrikkelijk maar mevrouwtje vond het wijs. (Op foto pakt het niet, IRL is het wel nog ça va.) Rijdt wel belachelijk goed voor zo'n moped longtail ding. Waar is de tijd dat @gTa nog waardevol stijladvies gaf? Na je twee laatste aankopen is je geloofwaardigheid echt naar de vaantjes 3 Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 Zo’n lelijke dingen zie je meer dan bakfietsen tegenwoordig. Die is alweer out. Onze overburen hebben ook 2 van die lange toestanden. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: Waar is de tijd dat @gTa nog waardevol stijladvies gaf? Na je twee laatste aankopen is je geloofwaardigheid echt naar de vaantjes Mocht ik dit gekocht hebben of geadviseerd hebben ifv stijl, zou je helemaal gelijk hebben. Gelukkig denk ik niet zo unilateraal 't Is trouwens niet mijn fiets, maar die van mijn madam! En ik vind dat ook écht hondslelijk, for the record. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 2 uren geleden, Ugeken zei: Zo’n lelijke dingen zie je meer dan bakfietsen tegenwoordig. Die is alweer out. Onze overburen hebben ook 2 van die lange toestanden. Komt in steden enorm op en nu ik daarmee gereden heb, snap ik wel waarom. Het advies van @Tjeu om een bakfiets te verkiezen boven dit, snap ik voor geen meter en wijt ik vooral aan "mijn kind, schoon kind"? Jouw advies ter harte nemend heb ik bij 2 shops ook (goeie) bakfietsen gereden en dat rijdt langs geen kanten zo aangenaam als zo'n longtail. Enige voordeel dat ik erken: je ziet je kroost voor je zitten. Voor de rest rijdt dat onnoemelijk veel lomper, het stuurt minder direct, je draaicirkel is veel groter, de (stuur)reactiesnelheid ligt een heel pak lager, het is moeilijker te manoeuvreren, langer (om te parkeren) en je rijdt ook leeg met een camion rond (terwijl zo'n longtail leeg als een gewone elektrische fiets rijdt). Ik hoor van de vakmensen dat zo'n longtails aan rotvaart de bakfietsen aan 't verdringen zijn qua succes en ik kan niet anders beamen dat dat met recht en reden is. Edit: ik lieg, er is nog een voordeel (als dat nodig/gewenst is): een bakfiets heeft effectief een bak waarvan 't diepste punt veel lager ligt dan het achterzadel van een longtail. Je kan dus grotere objecten meenemen (op een platformfiets) en 't effectief als "camion" gebruiken. Is voor ons van nul meerwaarde. Quote
Redfive 242 Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 Eigenlijk zouden die 'valbaren' aan de zijkant voor de kinderpollekes dubbel moeten zijn, want als je daarmee kantelt en ze houden zich goed vast, zijn de vingerjes er aan.. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 2 uren geleden, gTa zei: Komt in steden enorm op en nu ik daarmee gereden heb, snap ik wel waarom. Het advies van @Tjeu om een bakfiets te verkiezen boven dit, snap ik voor geen meter en wijt ik vooral aan "mijn kind, schoon kind"? Jouw advies ter harte nemend heb ik bij 2 shops ook (goeie) bakfietsen gereden en dat rijdt langs geen kanten zo aangenaam als zo'n longtail. Enige voordeel dat ik erken: je ziet je kroost voor je zitten. Voor de rest rijdt dat onnoemelijk veel lomper, het stuurt minder direct, je draaicirkel is veel groter, de (stuur)reactiesnelheid ligt een heel pak lager, het is moeilijker te manoeuvreren, langer (om te parkeren) en je rijdt ook leeg met een camion rond (terwijl zo'n longtail leeg als een gewone elektrische fiets rijdt). Ik hoor van de vakmensen dat zo'n longtails aan rotvaart de bakfietsen aan 't verdringen zijn qua succes en ik kan niet anders beamen dat dat met recht en reden is. Edit: ik lieg, er is nog een voordeel (als dat nodig/gewenst is): een bakfiets heeft effectief een bak waarvan 't diepste punt veel lager ligt dan het achterzadel van een longtail. Je kan dus grotere objecten meenemen (op een platformfiets) en 't effectief als "camion" gebruiken. Is voor ons van nul meerwaarde. Wat een ondankbare en neerbuigende repliek. Tnx. Ik heb ik gans de uitleg nochtans meerdere keren en duidelijk onderschreven dat het gebruik een belangrijk aspect is. Bij ons dagelijks, weer wind, winter zomer. Niet enkel bij goed weer. Het is ons hoofdvoertuig. En gezien we drie kinderen hebben waarvan de jongste een jaar is, is de weersbescherming voor ons wel van groot belang, wat ook duidelijk uit het betoog naar voor kwam als de grote plus van de bakfiets. Je vraag was om uitgedaagd te worden, waar ik op in ging. In mijn besluit schreef ik ook dat zo een longtail alles behalve een slechte keus is, dus geen idee waarom je nu zo uit de hoek moet komen... Niet wat ik van iemand van jouw kaliber verwacht. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 27 juni 2022 Geplaatst: 27 juni 2022 Oei, neerbuigend was allerminst de bedoeling. Ondankbaar al helemaal niet. Niet zo persoonlijk opnemen, alstublieft. Ik schrijf toch net dat ik jouw advies ter harte heb genomen en effectief moeite heb gedaan om 3 verschillende bakfietsen te testen? En 't is niet omdat een mening v/e ander grondig anders is, dat ze per definitie neerbuigend is. Ik herinner me goed wat je schreef en net daarom zeg ik dat ik snap dat je advies heel specifiek voor jouw gebruik was en dat je dan ook vooral van daaruit schreef. (We hebben dat allemaal, 't is een zeer normaal iets.) Mij voelt het aan alsof je, gelet op je advies over hoe die dingen rijden, onvoldoende met de nieuwste longtails gereden, omdat ik op dat vlak hetgeen je schreef absoluut niet kan terugvinden in mijn tests. By far, zelfs. Mijn vraag toen was om gebruikerservaringen te krijgen, idd, mogelijks over meerdere concepten "transportfiets", vooral dan qua rijden. Jouw advies inzake gebruiksdoelstellingen, daar ben ik minder mee omdat onze doelstellingen helemaal anders zijn. Maar qua rijden... ik had uit jouw advies nogal sterk 't idee meegenomen dat je een bakfiets ook veel beter vond rijden (los van het beoogde gebruik en de transportnoden), handelbaarder, enz. ... misschien heb ik 't verkeerd begrepen ... maar iig: dat vind ik dus ab-so-luut niet. Integendeel: ik was redelijk cru in mijn bewoordingen over hoe de 2 concepten (ten opzichte van elkaar) rijden, net omdat ik de verschillen in rijden zo frappant vind. Zo'n bakfiets rijdt naar mijn gevoel echt lomp, onhandig, ... That's all. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 27 juni 2022 Geplaatst: 27 juni 2022 11 uren geleden, Redfive zei: Eigenlijk zouden die 'valbaren' aan de zijkant voor de kinderpollekes dubbel moeten zijn, want als je daarmee kantelt en ze houden zich goed vast, zijn de vingerjes er aan.. Denk effectief dat er modellen op de markt zijn met dubbele. Hier bij deze zitten er toppekes aan thv de verticale staven, maar of ze er zijn om vingertjes te beschermen of eerder om bij een occasioneel omvallen (zonder opzittenden) lakwerk te beschermen..... Sowieso denk ik dat het niet aangewezen is om ermee te vallen Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 27 juni 2022 Geplaatst: 27 juni 2022 Op 25/6/2022 om 20:24, gTa zei: 't Is een Tern geworden. Al de rest valt er bij in het niet, qua kwaliteit, doordachtheid, soliditeit, stabiliteit, gebruiksgemak, enz. 't Ziet er niet uit maar 't is gelijk onze '6 GT: kwaliteit, nut en gebruikscomfort über alles. En in een contemporary graublau uni! Ik vind het verschrikkelijk maar mevrouwtje vond het wijs. (Op foto pakt het niet, IRL is het wel nog ça va.) Rijdt wel belachelijk goed voor zo'n moped longtail ding. nog nooit gezien dit, maar lijkt me idd wel handig vanaf een bepaalde leeftijd. Mijn dochter heeft een Urban Arrow met 2 zoontjes van 2j en 4md nu. Dat is toch wel een serieus bakbeest om door een agglomeratie te loodsen, vind ik zelf ook. Heb je een foto, hoe ze daar dan op zitten? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 27 juni 2022 Geplaatst: 27 juni 2022 2 minuten geleden, bud wijzer zei: nog nooit gezien dit, maar lijkt me idd wel handig vanaf een bepaalde leeftijd. Mijn dochter heeft een Urban Arrow met 2 zoontjes van 2j en 4md nu. Dat is toch wel een serieus bakbeest om door een agglomeratie te loodsen, vind ik zelf ook. Heb je een foto, hoe ze daar dan op zitten? Mijn eigen gasten niet, neen. Maar het interwebz heeft wel foto's: = hoe mijn madam 'm de komende 1 à 1,5 jaar wil gaan gebruiken: Archie (nu net 2) in een Yepp achteraan, en Elliott (6) vooraan. De fietstassen hebben we momenteel nog niet erbij gekocht. Kosten 250 euro (li+re) en aangezien we er eigenlijk geen boodschappen mee gaan doen... Eens Archie niet meer in een Yepp past/mag: Ook 2 Yepp passen na elkaar: Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 27 juni 2022 Geplaatst: 27 juni 2022 Thx, ga ik toch's aan mijn dochter tonen. Ik was sowieso van in't begin al geen voorstander van zo'n bakfietsbeest. Dit lijk me echt zoveel handiger. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.