Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

700C0B25-93A4-42C5-AE6E-EF5BA9CF45E3.jpeg

DD8AECF7-C756-4881-87CE-82307E9AF738.jpeg

Proficiat!

Ik merk wel op dat de dealer de rem- en versnellingskabels aan het stuur niet volledig op de juiste manier weggewerkt heeft. Daardoor kunnen die deels in de lichtbundel van de koplamp hangen.

Via de ritssluiting aan de kabelsok kan je dit echter zelf makkelijk oplossen, met deze foto's als leidraad: https://www.speedpedelecreview.com/forum/viewtopic.php?p=87445#p87445

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Hazen zei:

Miljaar zo veel geld... Ben eens benieuwd naar die verkoopscijfers (wereldwijd).

Ik heb dus al 2 collega’s die 1 in bestelling hebben. Voor 1x per week naar het werk te komen .. maar ze hebben nu ook al een SP en gebruiken die ook veel om tochtjes te doen in het weekend.

  • Grappig 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verende vork zou ik nooit nemen.

Het grootste comfort komt van een verende zadelpen. Als dat niet genoeg is kan je nog een verende stuurpen erbij nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Waarom steken ze geen verende vork op die dingen?

Kan je bijbestellen. Ik heb 1 op mijn (hopelijk deze zomer nog geleverde) ST3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen voor het eerst naar Vorst gereden met mijn stalen ros.

Heerlijk. Ok, het is nieuw, maar toch. Maar voor mijn hoofd zoveel beter om mij niet zitten op te jagen in dienen auto. Laat ze maar file rijden.

Nog wat zoeken naar wegen, maar uiteindelijk heel vlot geraakt. Na 1 uur en 30 km rijden. Via Asse, Zellik, Dilbeek, Anderlecht en Ruisbroek. De meeste grote banen kunnen ontwijken en paar mooie stukken bij. De volgende weken en maanden nieuwe baantjes proberen.

Wel op bepaald moment in diepe put gereden en plots niks meer op mijn display en dus  ook geen assistentie. Ik zet hem weer aan, plots gaat dink in slot, komt er "diefstal" op en begint hij te claxonneren (fak das luid, deze week eens een gewone fietsbel monteren). Net waar verschillende auto's staan aan te schuiven aan het kruispunt. Wooohoooooo. Alles opnieuw opgestart en code ingetypt en het was ok.

Comfort is goed, bekrachtiging is voldoende.

Batterij uitgepakt en die ligt hier nu naast mij te laden. Al goesting om straks, in de hitte, naar huis te bollen!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Deze morgen voor het eerst naar Vorst gereden met mijn stalen ros.

Heerlijk. Ok, het is nieuw, maar toch. Maar voor mijn hoofd zoveel beter om mij niet zitten op te jagen in dienen auto. Laat ze maar file rijden.

Nog wat zoeken naar wegen, maar uiteindelijk heel vlot geraakt. Na 1 uur en 30 km rijden. Via Asse, Zellik, Dilbeek, Anderlecht en Ruisbroek. De meeste grote banen kunnen ontwijken en paar mooie stukken bij. De volgende weken en maanden nieuwe baantjes proberen.

Wel op bepaald moment in diepe put gereden en plots niks meer op mijn display en dus  ook geen assistentie. Ik zet hem weer aan, plots gaat dink in slot, komt er "diefstal" op en begint hij te claxonneren (fak das luid, deze week eens een gewone fietsbel monteren). Net waar verschillende auto's staan aan te schuiven aan het kruispunt. Wooohoooooo. Alles opnieuw opgestart en code ingetypt en het was ok.

Comfort is goed, bekrachtiging is voldoende.

Batterij uitgepakt en die ligt hier nu naast mij te laden. Al goesting om straks, in de hitte, naar huis te bollen!

Nog iemand die het licht gezien heeft 😎 Doe ik al zes jaar intussen. In het begin was ik bijna de enige. Nu staat de fietsenstalling bijna vol. Ik zou het niet meer kunnen missen.

1 uur terug, Roger zei:

Kan je bijbestellen. Ik heb 1 op mijn (hopelijk deze zomer nog geleverde) ST3.

Welke versie heb jij besteld? Ik ben in blijde verwachting van een ST3 Pinion.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, binnenmuisarchitekt zei:

Deze morgen voor het eerst naar Vorst gereden met mijn stalen ros.

Heerlijk. Ok, het is nieuw, maar toch. Maar voor mijn hoofd zoveel beter om mij niet zitten op te jagen in dienen auto. Laat ze maar file rijden.

Nog wat zoeken naar wegen, maar uiteindelijk heel vlot geraakt. Na 1 uur en 30 km rijden. Via Asse, Zellik, Dilbeek, Anderlecht en Ruisbroek. De meeste grote banen kunnen ontwijken en paar mooie stukken bij. De volgende weken en maanden nieuwe baantjes proberen.

Wel op bepaald moment in diepe put gereden en plots niks meer op mijn display en dus  ook geen assistentie. Ik zet hem weer aan, plots gaat dink in slot, komt er "diefstal" op en begint hij te claxonneren (fak das luid, deze week eens een gewone fietsbel monteren). Net waar verschillende auto's staan aan te schuiven aan het kruispunt. Wooohoooooo. Alles opnieuw opgestart en code ingetypt en het was ok.

Comfort is goed, bekrachtiging is voldoende.

Batterij uitgepakt en die ligt hier nu naast mij te laden. Al goesting om straks, in de hitte, naar huis te bollen!

Dat van uw fiets melding geeft van slot, klopt, dan gaat de claxon vollebak af en kan je amper trappen.
 

Check uw velgen toch maar goed als je door zo'n diepe put hebt gereden! Wel raar dat uw display daar ook van uitvalt.
Op welke stand gereden? 3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fred zei:

Welke versie heb jij besteld? Ik ben in blijde verwachting van een ST3 Pinion.

De rode launch edition. Besteld in september, en nog steeds wachtende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Wel op bepaald moment in diepe put gereden en plots niks meer op mijn display en dus  ook geen assistentie.

Ja, heb dit ook al gehad. Als je een bepaald soort schok kan veroorzaken door een put of drempel valt hij uit omdat de stroom even onderbroken wordt.

4 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik zet hem weer aan, plots gaat dink in slot, komt er "diefstal" op en begint hij te claxonneren (fak das luid, deze week eens een gewone fietsbel monteren).

Je dient te stoppen en te wachten tot de fiets terug opgestart is, en je de pincode ingegeven hebt alvorens je die terug kan bewegen. Anders gaat het alarm inderdaad af...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/7/2022 om 14:55, binnenmuisarchitekt zei:

 

Een giro bexley mips helm en een regen outfit van Agu gekocht. Nu nog kijken voor schoenovertrekken voor de regen. 


 

 

 

 

Ik verkies een fietsbroek, ook als het regent. Nog nooit een regenpak gebruikt, eens het gedaan is met regenen is dat gewoon een zweettent. Traject is wel maar een half uur (enkel), maar fiets wel het ganse jaar rond, ook als het giet. Ik kan wel douchen op het werk, dus fietskledij uit en gewoon laten drogen. Om mijn bovenlijf droog te houden gebruik ik een Northwave Extreme H2O of een light verse ervan als het wat warmer is. En als het warm genoeg is om kort te fietsen laat ik me gewoon nat regenen 😅.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, walter zei:

Ik verkies een fietsbroek, ook als het regent. Nog nooit een regenpak gebruikt, eens het gedaan is met regenen is dat gewoon een zweettent. Traject is wel maar een half uur (enkel), maar fiets wel het ganse jaar rond, ook als het giet. Ik kan wel douchen op het werk, dus fietskledij uit en gewoon laten drogen. Om mijn bovenlijf droog te houden gebruik ik een Northwave Extreme H2O of een light verse ervan als het wat warmer is. En als het warm genoeg is om kort te fietsen laat ik me gewoon nat regenen 😅.

Idem. Ben liever eventjes nat dan dat ik met zo'n serre rond rij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, GTX zei:

In de winter als het koud is 's ochtends doe ik die soms ook aan tegen de gure wind. Scheelt echt wel een pak.

In de winter en herfst draag ik een ademend Gore jasje (regenjasje/windstopper) met daaronder een lichte fleece (herfst) of een iets dikkere (winter). Desnoods nog een thermisch onderlijfje eronder. Laagjes zijn key 🙂 

Nog nooit echt koud gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fred zei:

In de winter en herfst draag ik een ademend Gore jasje (regenjasje/windstopper) met daaronder een lichte fleece (herfst) of een iets dikkere (winter). Desnoods nog een thermisch onderlijfje eronder. Laagjes zijn key 🙂 

Nog nooit echt koud gehad. 

Bovenlichaam is het probleem niet, het zijn vooral de benen. Vaak toegekomen met vuurrode bovenbenen, douchen was dan euhm zeer interessant :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, GTX zei:

Bovenlichaam is het probleem niet, het zijn vooral de benen. Vaak toegekomen met vuurrode bovenbenen, douchen was dan euhm zeer interessant :D

Dat kan pijnlijk zijn zo'n onderkoeld lijf onder een douche, heb dat regelmatig bij het lopen in de winter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fred zei:

In de winter en herfst draag ik een ademend Gore jasje (regenjasje/windstopper) met daaronder een lichte fleece (herfst) of een iets dikkere (winter). Desnoods nog een thermisch onderlijfje eronder. Laagjes zijn key 🙂 

Nog nooit echt koud gehad. 

Zelfde soort jasjes, maar enkel een thermisch lijveke eronder. Ik fiets wel 100% op eigen benenkracht, dus steek me al gemakkelijker warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Fille zei:

Dat van uw fiets melding geeft van slot, klopt, dan gaat de claxon vollebak af en kan je amper trappen.
 

Check uw velgen toch maar goed als je door zo'n diepe put hebt gereden! Wel raar dat uw display daar ook van uitvalt.
Op welke stand gereden? 3?

Deze morgen vooral stand 2, deze namiddag met die warmte gewoon constant op stand 3. Met volle batterij, stand 3, had ik na 30 km, thuis nog een autonomie van 40 km. 

Ik denk stand 3, range van 60-70 km. Stand 2, range van 120-130 km. Stand 1, tegen de 200 km. 

Met de blauwe batterij 983. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Maar voor mijn hoofd zoveel beter om mij niet zitten op te jagen in dienen auto. Laat ze maar file rijden.

 

Vooral dit! Ik zit al de ganse dag op de baan, dan doet het echt deugd om voor/na het werk gewoon de fiets op te springen en met een frisse kop af te stappen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Deze morgen voor het eerst naar Vorst gereden met mijn stalen ros.

Heerlijk. Ok, het is nieuw, maar toch. Maar voor mijn hoofd zoveel beter om mij niet zitten op te jagen in dienen auto. Laat ze maar file rijden.

Nog wat zoeken naar wegen, maar uiteindelijk heel vlot geraakt. Na 1 uur en 30 km rijden. Via Asse, Zellik, Dilbeek, Anderlecht en Ruisbroek. De meeste grote banen kunnen ontwijken en paar mooie stukken bij. De volgende weken en maanden nieuwe baantjes proberen.

Wel op bepaald moment in diepe put gereden en plots niks meer op mijn display en dus  ook geen assistentie. Ik zet hem weer aan, plots gaat dink in slot, komt er "diefstal" op en begint hij te claxonneren (fak das luid, deze week eens een gewone fietsbel monteren). Net waar verschillende auto's staan aan te schuiven aan het kruispunt. Wooohoooooo. Alles opnieuw opgestart en code ingetypt en het was ok.

Comfort is goed, bekrachtiging is voldoende.

Batterij uitgepakt en die ligt hier nu naast mij te laden. Al goesting om straks, in de hitte, naar huis te bollen!

Kijk zeker eens op Komoot of Strava (premium account nodig maar stuur maar PM) voor een “koersfiets” route

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren in de regen naar huis gereden. Mijn regen kostuum aan getrokken. Ik moest aan jullie woorden denken, een zweet-tent. Toen ik het na een uur rijden terug uit trok, was mijn T-shirt doorweekt en mijn armen kletsnat. Lijkt me vooral goed voor in de winter. Of als ik naar huis rijd, gewoon mij laten nat worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Gisteren in de regen naar huis gereden. Mijn regen kostuum aan getrokken. Ik moest aan jullie woorden denken, een zweet-tent. Toen ik het na een uur rijden terug uit trok, was mijn T-shirt doorweekt en mijn armen kletsnat. Lijkt me vooral goed voor in de winter. Of als ik naar huis rijd, gewoon mij laten nat worden.

Inderdaad, ik heb daarom ook geen dedicated regenkledij. Wel de bedenking daarbij dat het aan 40-45 waarschijnlijk anders (rapper koud) aanvoelt dan aan 25-30.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Gisteren in de regen naar huis gereden. Mijn regen kostuum aan getrokken. Ik moest aan jullie woorden denken, een zweet-tent. Toen ik het na een uur rijden terug uit trok, was mijn T-shirt doorweekt en mijn armen kletsnat. Lijkt me vooral goed voor in de winter. Of als ik naar huis rijd, gewoon mij laten nat worden.

Idd, net dezelfde ervaring vroeger.

Als ik door de regen fiets, doe ik enkel qua regenbescherming een regenbroek extra aan.
Ik gebruik doorgaans het jaar altijd dezelfde jas in weer en wind (regen of geen regen)  (https://www.amazon.nl/VAUDE-40332-Tirano-Herenjas/dp/B01LWYHLLF

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid