Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 16/7/2022 om 12:18, Lotuzzz zei:

Hier inderdaad een no-brainer voor mensen die pendelen van de Kempen naar Antwerpen. Op de E313 soms al vanaf Olen in de file staan, of parallel ermee het Albertkanaal afvlammen aan 45 met de SP. 

Mag niet, jaagpad is 30 km/h... Afgelopen week nog op de Turnhoutsebaan in Deurne in zone 30 voorbij de flitspaal geknald tegen 42km/h met de speedpedelec... 

Geplaatst:
4 uren geleden, Riskitalltowin zei:

Mag niet, jaagpad is 30 km/h... Afgelopen week nog op de Turnhoutsebaan in Deurne in zone 30 voorbij de flitspaal geknald tegen 42km/h met de speedpedelec... 

en? Boete gekregen of zo?

Geplaatst:

Ik wacht af… 

Geplaatst:

Eerste omniumofferte is binnen:

85€ per jaar. Eerste 3 jaar 0,0 afschrijving. Enige minpunt is dat als enkel uw batterij wordt gestolen dit niet verzekerd is, of is dit zo bij alle verzekeringen? 

Geplaatst:
8 uren geleden, toere zei:

Eerste omniumofferte is binnen:

85€ per jaar. Eerste 3 jaar 0,0 afschrijving. Enige minpunt is dat als enkel uw batterij wordt gestolen dit niet verzekerd is, of is dit zo bij alle verzekeringen? 

Niemand? 

Geplaatst:

Als jij dat er aan wil geven moet je dat doen hé Toere, denk niet dat hier iemand privé zijn fiets omnium verzekerd heeft.

Tip: bekijk ook eens wat je brandverzekering dekt op dat vlak.

Geplaatst:
30 minuten geleden, Hazen zei:

Als jij dat er aan wil geven moet je dat doen hé Toere, denk niet dat hier iemand privé zijn fiets omnium verzekerd heeft.

Ik denk dat @toere zijn vraag is of het standaard is dat uw batterij niet verzekerd is als enkel deze gestolen wordt.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
36 minuten geleden, Hazen zei:

Wat heeft de brandverzekering te maken met een fietsverzekering? En waarom zou je privé zo geen verzekering hebben? ?

85 euro is niet veel geld. Kijk eens bij Enra. Mijn bestelde speedpedelec wordt daarbij verzekerd. 5 jaar waardebehoud en de batterij is ook verzekerd. Je kunt uw premie online berekenen.

https://www.enra.be/verzekeringen/enra-e-bike-verzekering/

dekkingsoverzicht-be-scaled.jpg

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
33 minuten geleden, Fred zei:

Wat heeft de brandverzekering te maken met een fietsverzekering? En waarom zou je privé zo geen verzekering hebben? ?

85 euro is niet veel geld. Kijk eens bij Enra. Mijn bestelde speedpedelec wordt daarbij verzekerd. 5 jaar waardebehoud en de batterij is ook verzekerd. Je kunt uw premie online berekenen.

https://www.enra.be/verzekeringen/enra-e-bike-verzekering/

Zo'n verzekering nemen als je privé gekocht hebt is zeker zinvol, daar doelde ik niet op. Denk alleen dat het merendeel dure fietsen geleased is en daar zit de verzekering standaard in vervat. Heb toch al eens gelezen dat fietsdiefstal ook in sommige brandverzekeringen zit.

35 minuten geleden, d_s zei:

Ik denk dat @toere zijn vraag is of het standaard is dat uw batterij niet verzekerd is als enkel deze gestolen wordt.

Haaa, daar had ik over gelezen, scuzi.

Geplaatst:

Als uw fiets uit uw garage wordt gestolen en je hebt een extra diefstal optie bij uw brandverzekering wel. Maar je moet er niet op rekenen dat deze gewone diefstal op gelijk welke andere plaats dekt ?

Geplaatst:
7 uren geleden, d_s zei:

Klopt. 

Geplaatst:
8 uren geleden, Hazen zei:

Fiets heeft 2500€ gekost dus dan is 85€ diefstalverzekering niet veel geld vind ik.

Bij Belfius is het 93€ zelfde voorwaarden ongeveer. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Worden er eigenlijk veel electrische fietsen gestolen? 

Geplaatst:
2 uren geleden, toere zei:

Worden er eigenlijk veel electrische fietsen gestolen? 

Ja ?

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, toere zei:

Oeie

Goh ja. Als mijn toekomstige na 4,5 jaar gepikt wordt storten ze het factuurbedrag terug. Ik zou er dus geen traan om laten. Enkel hopen dat hij echt weg is :D

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik ga nog even geduld moeten hebben, mijn ST3 LE staat ingepland voor week 34. Het zal dus september zijn eer ik er mee kan rijden ?

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik vind het topic van niet elektrische fietsen niet, dus even hier de vraag stellen. 

Onze oudste dochter (bijna 6) mag binnen paar maanden door naar haar volgende fiets. 

Haar eerste en derde waren Frog bikes. Heerlijk materiaal vind ik dat. 

Ik overweeg opnieuw een Frog te kiezen. Ze wil zelf deze (de grotere versie van haar huidige): 

https://www.frogbikes.be/Kids-Hybrid-Bikes-Frog-53

Al hoop ik stiekem haar nog te overtuigen om voor het koersfiets model te gaan: 

https://www.frogbikes.be/Road-Bike-Frog-58

Niets stoerder dan een kleine meid op een koersfiets ?

Nu wou ik eens horen welke merken nog te overwegen zijn. Early Rider vind ik bijvoorbeeld super cool, maar dan enkel tweedehands, nieuw toch wat te duur... Iemand nog tips? 

aangepast door Tjeu
Geplaatst:

Hier ook overstag gegaan en dinsdag elektrische fiets gekocht voor mijn vrouw. 

TREK bezocht, kwam uit op District+ 4 (3100€). Had alles wat we nodig hadden: 500w batterij, Bosch Active Plus, schijfremmen maar interne aandrijving (waar ik geen fan van ben voor onderhoud). Vind een niet ingebouwde batterij ook spuuglelijk.

F578594D-7216-4B8D-A7DC-9056BFC49C19.thumb.jpeg.933ebddc09c7f44bce26e28cfff2ba6d.jpeg

Doorgereden naar LBS die Gazelle en Cannondale doet. Gezelle viel al snel af want niet onze goesting of te duur (3500€+). Bij Cannondale staan kwijlen op de Adventure NEO reeks.

CEB7AAEC-FE4B-4237-9230-A1FDFA1E5889.jpeg.9bc6b606fee1f2d578b0fb2d55f86e33.jpeg

Mijn vrouw was er heel zot van na testrit en ik van de specs. Na testrit meegeven dat het voor ons in orde was en hij mocht bestellen, kwam hij af dat hij niet meer leverbaar is in de juiste maat ? Ging het navragen bij collega’s intern en ons iets laten weten.

Thuisgekomen, opgezocht op internet en uit stock leverbaar bij Mantel in de juiste maat. Even getwijfeld en op Mantel uiteindelijk nog het laatste exemplaar van 2021 gekocht met de 400 watt batterij (scheelde 500€). Deze gekocht en wordt vandaag al geleverd.

E8594869-DE91-485D-95D6-E7504C510179.thumb.jpeg.0af1e50f342037c4e602c9fe13760949.jpeg

Stom dat ik weer niet kan kopen bij de lokale dealer, was vorig jaar met mijn Scott ook zo. Geen enkele dealer in de juiste maat op stock, op Mantel gewoon in voorraad te vinden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Cannondale is goed. Ik heb er een, mijn vriendin ook (een oudere) en haar moeder ook een nieuwe.

Opletten met de pook, die durft los komen en bijgevolg zelfs afbreken. Als je de boutjes netjes met extra draadborging vast zet is het ok. Ook regelmatig je balhoofdspeling eens nakijken, na 1000km heb ik die moeten bijstellen.

Geplaatst: (aangepast)

onze his and hers ook's voorstellen

Specialized Turbo Vado en Como. 540 wat baterij. Met nog de heerlijke 90nm Brose motor van 2021. Zalige fietsen. Alleen heb ik bij de mijne wel een ander zadel, verende zadelpen en hoger stuur laten monteren, voor de houding.

Voorbeeld van afbeelding

aangepast door bud wijzer
Geplaatst:

Kleur van de Vado is een beetje moeilijk te capteren, maar in't zonlicht prachtig diep groen, vind ik zelf

Voorbeeld van afbeelding

Geplaatst:
Op 8/8/2022 om 22:05, Tjeu zei:

Ik vind het topic van niet elektrische fietsen niet, dus even hier de vraag stellen. 

Onze oudste dochter (bijna 6) mag binnen paar maanden door naar haar volgende fiets. 

Haar eerste en derde waren Frog bikes. Heerlijk materiaal vind ik dat. 

Ik overweeg opnieuw een Frog te kiezen. Ze wil zelf deze (de grotere versie van haar huidige): 

https://www.frogbikes.be/Kids-Hybrid-Bikes-Frog-53

Al hoop ik stiekem haar nog te overtuigen om voor het koersfiets model te gaan: 

https://www.frogbikes.be/Road-Bike-Frog-58

Niets stoerder dan een kleine meid op een koersfiets ?

Nu wou ik eens horen welke merken nog te overwegen zijn. Early Rider vind ik bijvoorbeeld super cool, maar dan enkel tweedehands, nieuw toch wat te duur... Iemand nog tips? 

@Tjeu

Onze jongens (tweeling) hebben al een beetje vanalles gehad en steeds kom ik terug terecht bij Early Rider.

Ze zijn net voor hun drie jaar beginnen fietsen op een Frog 14”. Ik had toen al 16” Early Rider Belters staan, maar die waren net te groot. Na een paar maanden overgestapt op hun Belter en daar hebben ze echt van genoten. Veel mee gereden en nooit problemen mee gehad. De riem vond ik zeker een plus, vooral wanneer ze nog jong zijn.  Geen gedoe met een vettige ketting.

Momenteel rijden ze al een paar maanden op hun 20” Early Rider. Ik had eerst 20” Frog voorzien (staan nu bij de grootouders), maar ben uiteindelijk toch terug op zoek gegaan naar Early Riders. Waarom? De Frog fietsen vind ik toch merkelijk zwaarder dan die van Early Rider, ook al worden ze als lichtgewicht verkocht. Voor de 20” was ik weggestapt van Early Rider omdat ze een tijdje problemen gehad hebben met de versnellingen op hun Belters. Vandaar dat ze een tijd overgestapt zijn op ketting. Bon, ik het het er toch gewaagd en voorlopig rijden de jongens zonder problemen rond. Onze jongens doen er probleemloos ritjes van een kleine 20 km mee. Ze zijn net 5 geworden.

Met een Frog zit je m.i. zeker niet slecht, maar de voorkeur gaat hier toch uit naar Early Rider. Zoek je op de tweedehandsmarkt, dan moet je snel zijn wanneer er eentje verschijnt. Ze zijn altijd meteen weg. Ik heb de Belters voor de jongens tweedehands gekocht en na gebruik voor dezelfde prijs verkocht (We hebben hun wel geleerd er zorg voor te dragen).

Kokua kan je ook nog overwegen. Zijn degelijk gebouwd en voelen lichter aan dan de Frog. Zo eentje heb ik hier ook al gehad in 16” en 20”. ? Je merkt het. We hebben al ‘t één en ‘t ander geprobeerd en de Early Rider blijft onze nummer 1.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

@Tjeukijk eens op https://www.pantaclub.be/ 

Is soort van huursysteem voor fietsen, maar dan met coole fietsen

Je mag hem mijn groeten doen, heb die mens dit voorjaar leren kennen. Supersymphatiek

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid