Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Challazer zei:

Toegegeven, ik heb de chance van meestal met speed-dingen te rijden, dus ik heb zelf met gewone elektrische fietsen minder ervaring. 

Maar toen hier 1 van die dingen van mijn schoonouders stond om mijn zwangere vrouw mee te krijgen op fietstochtjes werd de fiets een pak meer gebruikt dan nu. Het verlaagt de drempel om dingen met de fiets te doen. 

Als ik een nieuwe stadsfiets zou kopen is het ook een elektrische, idem mijn vrouw. Keer met de kleine mee achteraan, gaat toch allemaal een pak vlotter met ondersteuning. 

Wordt iets nieuws/tijdelijk in de garage niet altijd meer gebruikt (ongeacht of het elektrische ondersteuning heeft)? Hoeveel keer komt die na een/twee winters nog buiten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/8/2022 om 16:26, Stancke zei:

Ondertussen de fiets al teruggestuurd, zitpositie was niet top voor mijn vrouw.
Teruggereden naar de winkel en daar eerst gefilterd op beschikbare maten. Uiteindelijk boven budget moeten gaan (want we hadden nog steeds geen fiets dus), en daar op de Gazelle Ultimate C8 HMB uitgekomen. Niet lang getwijfeld en deze dan aangekocht, was nog 1 maat Large in voorraad in Belgie. Binnen 2 weken gaan ophalen.
Onderstaand exemplaar was nog een maatje kleiner, maar mijn vrouw heeft kunnen rijden op een Gazelle in Large met dezelfde geometrie dus dat was al in orde.

IMG_4414.thumb.JPG.f769d93523b7920f23e9628ea8f5e862.JPGIMG_4415.thumb.JPG.a010d9bbd9aeb5de96f48bb164bc2838.JPG

 

Ondertussen ben ik uiteraard ook beginnen kijken voor een eBike want mijn vrouw kan wel fietsen, maar daarmee ben ik nog niet geholpen :D
Ook beginnen rondkijken op internet, wou wel onder de 3k blijven want zo stopt het nooit natuurlijk... Weinig fietsen die ik "mooi" vond en specs had waarmee ik kon leven, maar deze morgen dan onderstaande Canyon Precede:ON 5 AL besteld uit voorraad:

Precede:ON 5 | CANYON BE

Ik snap niet wat jij met een ebike gaat doen? Die van mij zat snel buiten wegens te traag, zat dat ding constant boven de 25km/u te stampen, dan kan je beter gewoon zelf fietsen.

Zelf al zitten twijfelen om zo'n Canyon Commuter 7 ,https://www.canyon.com/nl-be/hybride-fietsen/commuter-fietsen/commuter/commuter-7/2798.html?dwvar_2798_pv_rahmenfarbe=GY,te kopen, maar dat online gedoe houd me wat tegen, zou hem eigenlijk al op andere buitenbanden willen geleverd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, walter zei:

Ik snap niet wat jij met een ebike gaat doen? Die van mij zat snel buiten wegens te traag, zat dat ding constant boven de 25km/u te stampen, dan kan je beter gewoon zelf fietsen.

Samen fietsen met mijn vrouw? 🙂 Is voor de lokale afstanden en met dat ik geen fiets had (behalve racefiets), ook maar eBike gekocht. Kunnen we de afstanden overbruggen met de fiets idpv met de auto. Zal -voor mij- beperkt gebruik zijn dus denk niet dat ik mij zal ergeren aan de snelheid. Ik en mijn vrouw zullen nu tenminste aan dezelfde snelheid kunnen rijden want vroeger was het altijd te snel of te traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, walter said:

Ik snap niet wat jij met een ebike gaat doen? Die van mij zat snel buiten wegens te traag, zat dat ding constant boven de 25km/u te stampen, dan kan je beter gewoon zelf fietsen.

Zelf al zitten twijfelen om zo'n Canyon Commuter 7 ,https://www.canyon.com/nl-be/hybride-fietsen/commuter-fietsen/commuter/commuter-7/2798.html?dwvar_2798_pv_rahmenfarbe=GY,te kopen, maar dat online gedoe houd me wat tegen, zou hem eigenlijk al op andere buitenbanden willen geleverd hebben.

Die banden wissel je toch gewoon zelf?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ir_fuel zei:

Hoe groot is je vrouw? 1m85? 🙂 

1m80!

Maar amper LBS’ers te vinden die grote maten op stock nemen blijkbaar. Ook amper aanbod voor hen om aan te kopen, wat ik natuurlijk niet betwist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die banden wissel je toch gewoon zelf?

Is toch interessanter om die direct met de juiste geleverd te kunnen krijgen? Anders zit je daar met een set waar je niets mee kan doen en heb je extra kosten voor de juiste set aan te kopen (toch ook snel een stuk boven de 100 euro). 
+ dan moet nog eens gaan sleutelen aan een nieuwe fiets in garantie. 

Ik begrijp wel wat Walter wil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tjeu zei:

Is toch interessanter om die direct met de juiste geleverd te kunnen krijgen? Anders zit je daar met een set waar je niets mee kan doen en heb je extra kosten voor de juiste set aan te kopen (toch ook snel een stuk boven de 100 euro). 
+ dan moet nog eens gaan sleutelen aan een nieuwe fiets in garantie. 

Ik begrijp wel wat Walter wil. 

Bij je LBS kan je dat natuurlijk meteen erbij vragen, bij Canyon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week zijn ik en mijn madam, met onze elektrische fiets naar mijn ouders gereden. Op het einde van de dag hadden we 110 km gereden.

Ik dacht initieel ook om met mijn "gewone" fiets toerkes te doen met mijn madam. Maar na een dagske werken eens 30 km te fietsen naar een café of restaurant, en terug, is toch verdomd veel aantrekkelijker om ook met een elektrische fiets te doen.

Momenteel elke dag naar het werk. Heerlijk. Ik heb er geen ander woord voor.

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Vorige week zijn ik en mijn madam, met onze elektrische fiets naar mijn ouders gereden. Op het einde van de dag hadden we 110 km gereden.

Ik dacht initieel ook om met mijn "gewone" fiets toerkes te doen met mijn madam. Maar na een dagske werken eens 30 km te fietsen naar een café of restaurant, en terug, is toch verdomd veel aantrekkelijker om ook met een elektrische fiets te doen.

Momenteel elke dag naar het werk. Heerlijk. Ik heb er geen ander woord voor

Wat brengt dat op aan fietsvergoeding per maand? :D

Onbegrijpelijk dat Vlaamse Overheid geen lease-fiets kan nemen voor mensen die in het onderwijs werken. Scholen liggen toch meestel in (drukke) stadscentra dus ideaal om iedereen aan het fietsen te krijgen en de auto te verbannen?

Nuja, ze wachten ook nog op de covid zelftesten voor de scholen van juli 2021. Ben Weyts zal ze wel op 2ehands gezet hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Stancke zei:

Wat brengt dat op aan fietsvergoeding per maand? :D

 

 

10 Euro per dag

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Tjeu said:

Is toch interessanter om die direct met de juiste geleverd te kunnen krijgen? Anders zit je daar met een set waar je niets mee kan doen en heb je extra kosten voor de juiste set aan te kopen (toch ook snel een stuk boven de 100 euro). 
+ dan moet nog eens gaan sleutelen aan een nieuwe fiets in garantie. 

Ik begrijp wel wat Walter wil. 

Je gaat een nieuwe fiets laten staan omdat er geen banden naar je zin op zitten? Dat is toch van de pot gerukt?

En een band kost ongeveer 25 euro. Waar jij aan "een stuk boven de 100" komt voor 2 weet ik niet.

En sleutelen aan een nieuwe fiets in garantie? Als je een autoband moet vervangen is dat ook "sleutelen aan een nieuwe auto in garantie"?

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Lotuzzz zei:

En plus bespaarde naft voor mensen zonder company car 🙂

ook al

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

ook al

Bij mij 14 + 7.5 per dag (en de 7.5 is nog gerekend aan 1.8euro/L dus de voorbije tijd was het zelfs even een beetje meer)

Maar vooral het gevoel he :inlove:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden jullie allemaal zo snel tijdens gewone uitstapjes? ( continue 25km/u) 

Denk dat wij gemiddeld rond de 18 of 19 of zo zitten. 

Moesten mijn vrouw en ikzelf continue 25km/u zitten trappen, we zouden idd ook bezweet toe komen. Maar dat zijn dan geen familiale uitstapjes meer, dat is proberen elkaar er af te rijden. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Die banden wissel je toch gewoon zelf?

 

5 uren geleden, Tjeu zei:

Is toch interessanter om die direct met de juiste geleverd te kunnen krijgen? Anders zit je daar met een set waar je niets mee kan doen en heb je extra kosten voor de juiste set aan te kopen (toch ook snel een stuk boven de 100 euro). 
+ dan moet nog eens gaan sleutelen aan een nieuwe fiets in garantie. 

Ik begrijp wel wat Walter wil. 

Banden wisselen kan ik zelf inderdaad. Maar nog eens €50 à 100 extra kwijt, mijn vaste fietsenboer maakt er vast geen probleem van om die fiets met andere banden af te leveren zonder meerprijs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Je gaat een nieuwe fiets laten staan omdat er geen banden naar je zin op zitten? Dat is toch van de pot gerukt?

En een band kost ongeveer 25 euro. Waar jij aan "een stuk boven de 100" komt voor 2 weet ik niet.

En sleutelen aan een nieuwe fiets in garantie? Als je een autoband moet vervangen is dat ook "sleutelen aan een nieuwe auto in garantie"?

Moest dat het enige zijn, ik zou hem er niet voor laten staan. Maar in het geval van Canyon zit je sowieso zonder lokale verdeler en ik val net tussen 2 maten in. Testritje, om die twijfel weg te nemen, zit er ook al niet in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook 11 euro per dag fietsvergoeding, zonder besparing van brandstof nog maar te tellen.

Doet echt deugd met momenten om zo uw hoofd eens te "resetten" als je met de fiets gaat werken.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, walter zei:

Moest dat het enige zijn, ik zou hem er niet voor laten staan. Maar in het geval van Canyon zit je sowieso zonder lokale verdeler en ik val net tussen 2 maten in. Testritje, om die twijfel weg te nemen, zit er ook al niet in. 

Er was ergens in oostvlaanderen een winkel waar je ze kunt testrijden.  Ik zoek het even op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lotuzzz zei:

 

Maar vooral het gevoel he :inlove:

Echt eh!

Gisteren bij een bergop, offroad, in een put gereden. Voorwiel kwam hierdoor efkes los om vervolgens, mijn ondersteuning stond op het maximum, de ganse boel naar boven te duwen. Ik besefte eerst niet goed wat er gebeurde, maar uit reflex pedaal waarschijnlijk losgelaten. Om daarna de voorkant neer te kwakken en pedaal tegen mijn scheenbeen. 

Alweer iets bijgeleerd!

Wheelieke trekken :inlove:

Voor de rest, reflectoren afgevallen. En bij mijnen dealer geweest voor mijn klep van de accu die bleef open staan. Maar het is blijkbaar een bepaalde techniek die ik dus niet kende.

Wat een instrument zo’n Stromer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, walter zei:

Moest dat het enige zijn, ik zou hem er niet voor laten staan. Maar in het geval van Canyon zit je sowieso zonder lokale verdeler en ik val net tussen 2 maten in. Testritje, om die twijfel weg te nemen, zit er ook al niet in. 

Bij Canyon kan je testen zonder naar Keulen te tsjoolen. Campe in Maldegem is Canyon Service punt en kan je daar testritten doen. (Heb ik wel niet gedaan want ze zijn in verlof)

https://bikefittingcampe.be/

EDIT:

Al gepost dus

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

10 Euro per dag

 

17 uren geleden, Lotuzzz zei:

Bij mij 14 + 7.5 per dag (en de 7.5 is nog gerekend aan 1.8euro/L dus de voorbije tijd was het zelfs even een beetje meer)

Maar vooral het gevoel he :inlove:

Doen ze bij ons niet aan mee 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid