Jump to content

Lotus Cup Europe 2020

Waky
 Share

Recommended Posts

23 minuten geleden, bud wijzer zei:

Donnington op 7 november... mss sneeuwbanden voorzien voor de zekerheid 🙈

Ik zie dat niet doorgaan eerlijk gezegd, twijfel zelfs of de races in Frankrijk gaan doorgaan 🙈

Gopro.. wat een rommel is dat toch geworden :( gisteren als die lag op te laden was die af en toe random aan het biepen, en vandaag net voor de Quali schakelt die zichzelf uit, 2x herstart maar zonder succes.. reden onbekend 🤔 spel loopt wel zeer snel warm dus mss de settings wa minder zetten 🤷‍♂️ 

Resultaat quali op de valreep nog P3, wordt een interessante koers. P1 is een stuk sneller met een exige maar in koers durven die vermogen verliezen halfweg koers.. ik hoop van snel p2 te pakken en de aansluiting niet te verliezen om hopelijk in het slot misschien de overwinning te pakken.. wishful thinking maybe 🤗

• Like 5

5 minutes ago, Waky said:

Gopro.. wat een rommel is dat toch geworden :( gisteren als die lag op te laden was die af en toe random aan het biepen, en vandaag net voor de Quali schakelt die zichzelf uit, 2x herstart maar zonder succes.. reden onbekend 🤔 spel loopt wel zeer snel warm dus mss de settings wa minder zetten 🤷‍♂️ 

Snap je nu waarom ik die dingen niet meer gebruik voor de live streaming. Ik was die constante stress daarrond ook beu. Zeker in zo een race-auto wordt het veel te warm, en die plastieken camera's zijn niet gemaakt om hun hitte kwijt te geraken.

• Like 1

Snap je nu waarom ik die dingen niet meer gebruik voor de live streaming. Ik was die constante stress daarrond ook beu. Zeker in zo een race-auto wordt het veel te warm, en die plastieken camera's zijn niet gemaakt om hun hitte kwijt te geraken.
Welke gebruik je nu? Heb een GoPro gehad een paar jaar geleden maar was daar niet zo heel tevreden van.

35 minutes ago, Luv4DLM said:
55 minutes ago, ir_fuel said:

Welke gebruik je nu? Heb een GoPro gehad een paar jaar geleden maar was daar niet zo heel tevreden van.

Professionele camera's. 

• 2 weeks later...

Mooi verslag en vooral toffe video. Zo spijitg dat de livestream niet kon werken toen of ik had heel de race gekeken denk ik [emoji16].

Exigés zijn een stuk sneller idd. Moet inderdaad frustrerend zijn want kerel reed toch wel bizarre lijnen vond ik. Duidelijk ook rond 4 minuten in je video bij de eerste bocht. Hij mist hem volledig doch is duidelijk nog sneller weg nr de 2e...
But in the end mooi gepakt!

Mag ik zeggen dat power verschil met de blauwe Evora me eigenlijk vooreerst was opgevallen? [emoji2960]

Dat was Thierry Verhiest in de rode (met zilver rechterkant)? :D 

Je zag 'm inderdaad proberen defensief en blokkerend te rijden.
Dat ging tot z'n grip duidelijk minder was dan de jouwe.
En dan nog een last minute mogingske met zwaar verremmen...
Wat deed jij dan met 't handje links naar 'm? "No no no" ?

Heerlijk wel. Miljaar wat een droom is dit.

Nu die BoP zo overduidelijk in het voordeel van de Exiges staat:
kan je daar bezwaar tegen aantekenen? Kan men tijdens 't seizoen nog iets doen?

14 uren geleden, B3noît zei:

Mooi verslag en vooral toffe video. Zo spijitg dat de livestream niet kon werken toen of ik had heel de race gekeken denk ik emoji16.png.

Exigés zijn een stuk sneller idd. Moet inderdaad frustrerend zijn want kerel reed toch wel bizarre lijnen vond ik. Duidelijk ook rond 4 minuten in je video bij de eerste bocht. Hij mist hem volledig doch is duidelijk nog sneller weg nr de 2e...
But in the end mooi gepakt!

Mag ik zeggen dat power verschil met de blauwe Evora me eigenlijk vooreerst was opgevallen? emoji2960.png

Power zat gelijk, topsnelheid school maar 1 kmh op het rechte stuk. Grote verschil was de accelleratie uit de trage bochten door de zachtere veren, mijn kont brak continu uit als ik op de gas ging. In race 2 was dat een compleet ander verhaal :). Wat ook wel een verschil was was zijn gearing die korter was, hij kon zijn 6e benutten terwijl ik die pas nodig had op 100m van het rempunt. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Similar Content

• Wutputt
      By Wutputt
      While it's been known for a number of months now that English sportscar manufacturer Lotus is planning to launch a brand-new sports car in 2021, and rumour has it that it will be the brand's last petrol-powered car produced. With Lotus already having the £1.7 million Lotus Evija EV hypercar, the brand has made it clear that all future vehicles (including their own take on the sports SUV craze) will make use of some level of electrification.
      Known internally as the 'Type 131', the as-yet-unnamed car will be the firm's first all-new sports car for 12 years, meaning that the Evora GT and Exige will likely still be available to order for a while yet.
      In terms of appearance, sources claim the Type 131 will have a low nose and a wide stance, taking inspiration from the second-generation Lotus Elan. The car will be mid-engined and a manual transmission is likely to make an appearance, albeit possibly as an option rather than standard equipment.
      The Type 131 will be designed to take aim at the likes of the Porsche 718 Cayman and will embody the Lotus philosophy of "simplify, then add lightness." We also know that the Type 131 will be fit in between the Exige and Evora in Lotus' range, and it'll be based upon an all-new specially-designed lightweight platform
      While the engine choice for the new vehicle is still uncertain, it will most likely be sourced from Lotus' parent company Geely. This is a deviation from the norm as for a number of years Lotus has used Toyota engines, upgraded and tweaked with modifications such as the addition of a supercharger.
      Regarding powertrains, Lotus CEO Phil Popham has also previously stated that Lotus is still free to collaborate with, and source engines from, other manufacturers and brands if parent company Geely aren't able to meet their powertrain requirements; So we may yet see a wonderfully-obscure engine choice, though the likelihood is that they will have either chosen or narrowed down their engine options by this stage of development.

https://drivetribe.com/p/more-details-have-been-revealed-IDNLE1mYRN-qZA2M8TbRfg?iid=Oa6O7GIdTzG6jKSlrkdM2g
      https://www.autoexpress.co.uk/lotus/106611/new-lotus-type-131-due-2021-elise-exige-and-evora-bow-out
      https://www.evo.co.uk/lotus/203462/lotus-type-131-production-confirmed-for-this-year-pictures
    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
      Let’s jump right to the chase. Lotus says the Evija will boast no less than 1,973 horsepower (1,471 kilowatts), sent to the pavement through four electric motors capable of generating 493hp (368 kW) each. The power comes from a mid-mount 2,000-kilowatt lithium-ion battery pack, and with all four wheels on accelerative duty, Lotus says the Evija will sprint to 100 km/h (62 mph) in under 3 seconds. While certainly fast, that figure doesn’t sound terribly impressive when you consider many gasoline-powered hypercars can run faster with much less power, not to mention Tesla Model S P100d. 
      However, when you look beyond that benchmark, the Evija’s power becomes rather startling. Lotus says the two-seater needs just another 3 seconds to hit 200 km/h (124 mph), and if you keep the skinny pedal on the floor, it will hit 300 km/h (186 mph) in less than 9 seconds. Top speed is estimated to be somewhere north of 200 mph, so yeah, this car should be seriously quick.

Meer: https://www.motor1.com/news/360174/lotus-evija-ev-hypercar-debuts/
    • Jokke_vlo
      By Jokke_vlo
      Morgen @ FOS onthulling van een nieuwe Lotus.
      De geruchten spreken van een 311 maar niemand is zeker hierover.
      Feit is dat het om de snelste Lotus ooit gebouwd gaat gaan. Ben toch eens benieuwd, geen enkel merk dat er in lukt alles zo geheim te houden, straf toch altijd.

• PJH
      By PJH
      Hallo,
      Ik zou graag een Lotus Exige S240 uit 12/2007 verzekeren. Ik ben te rade gegaan bij verschillende verzekeraars (AXA/Marsh/CoronaDirect/Erard) en er is niemand die mij een prijs wil geven voor een omnium. Gezien het voor mij om een redelijk kapitaal gaat, zou ik dit toch het liefste doen.
      Zijn er hier mensen die een omnium hebben op een wagen van 10j oud? Kan dat? Tips?
      Alvast bedankt,
      PJH
    • quadrifoglio
      By quadrifoglio
      Post hier de knapste dingen uit Hethel.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions