Ga naar inhoud

2020 BMW iX EV


Rabbit

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, BMWMB zei:

Ja, maar kan je ook online een liedje kiezen, dus niet uit uw playlist?

Zoals ik nu in mijn Tesla kies ‘u2 unforgettable fire’, wat niet in mijn playlist staat.

7222FC40-88CF-4D3C-BDD1-D2C8021C0A41.thumb.jpeg.eaa02bfab02678ece433752127be4dc5.jpeg

Werkt perfect in onze XC40 P8 met de ingebouwde spotify app.

Eat this Tesla 😛 

37A5E5BD-7BDF-4CB0-AD04-ECF6927CE8BB.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/11/2020 om 19:11, Rabbit zei:

Onder het motto, it's alive !!! (I guess ... ) De BMW iX EV.

  • BMW’s new technological flagship in a Sports Activity Vehicle design.
  • 5th Generation of BMW’s eDrive technology producing 500 hp.
  • EPA estimated range of 300 miles.
  • New exterior and interior design architecture.
  • New BMW Charging Powered by EVgo service using 100% renewable energy.

BRON: https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1774073

P90407462_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg?w=2543&h=1063&fit=clip&crop=edges

P90407453_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg?w=2543&h=1063&fit=clip&crop=edgesP90407443_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg?w=2543&h=1063&fit=clip&crop=edges

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat telt niet.

 

Inderdaad, dat is een gedwongen keuze 😛 

We moeten ene hebben die het uit volledig vrije wil doet ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Rabbit zei:

Inderdaad, dat is een gedwongen keuze 😛 

We moeten ene hebben die het uit volledig vrije wil doet ! 

Nochtans is dat een volledig vrije keuze. Ik kon perfect X5 45e blijven rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Tommie zei:

Nochtans is dat een volledig vrije keuze. Ik kon perfect X5 45e blijven rijden.

Ik ben je maar aant jennen Tom 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Nochtans is dat een volledig vrije keuze. Ik kon perfect X5 45e blijven rijden.

En wat zijn je bevindingen.  Nog terug naar gewone motorvarianten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tommie zei:

Nee. In alle eerlijkheid, I’m all for EV.

Sommigen verwijten me hier teveel into EV te zijn, maar als daily klopt dat toch als een bus?

Alles wat je kunt opwerpen in het voordeel van ICE zijn irrationele argumenten. En akkoord we zitten hier op een forum rond irrationele materie 😅

Maar dat het het soms wat eendimensioneel en saai is, ja dat is waar.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Rabbit zei:

Sommigen verwijten me hier teveel into EV te zijn, maar als daily klopt dat toch als een bus?

Alles wat je kunt opwerpen in het voordeel van ICE zijn irrationele argumenten. En akkoord we zitten hier op een forum rond irrationele materie 😅

Maar dat het het soms wat eendimensioneel en saai is, ja dat is waar.

Net zoals ik in 2005 niets anders meer wou dan automaat rijden als daily sinds die DSG, denk ik nu hetzelfde over EV. Als daily is dat idd top.

  • Vind ik leuk 2
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik al jaren! Een EV is perfect als daily, en een leuke benzine voor de funkilometers in de vrije tijd. Langzaam maar zeker beginnen ook anderen dit in te zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nu al enkele maanden iX3 en voor woon werkverkeer zou ik ook bijna niets anders meer willen. Ik moet @BMWMB bijna bijtreden dat een verbrandingsmotor eigenlijk een erg archaïsche en onnodig complexe manier is van voortbewegen.

Een ev is zoveel simpeler, zoveel eenvoudiger. Je wordt er rustig van maar ze zijn toch snel als het nodig is. Je vertrekt als je het correct doet altijd met een volle batterij, je hoeft de motor niet op te warmen, integendeel, het interieur is al voorverwarmd eer je vertrekt. Dankzij de Driving assistant kan ik tijdens de commute het sturen in de trajectcontrole ook grotendeels aan de auto overlaten, geen last meer van andere weggebruikers.
 

Nu ik heb geen laadkaart, laden doe ik enkel op het werk, dus als ik eens wat afstanden moet doen heb ik wel de luxe om een verbrandingsmotorauto te gebruiken. Moest ik thuis laden en willen betalen om openbaar te laden zou het ook wel lukken.

Uiteraard haal ik nog graag m’n benzinewagens uit voor het plezier. Karakter hebben die motoren wel. Maar voor m’n commute met 90% autosnelweg met trajectcontrole 0 meerwaarde. Het koudstarten van m’n 540 mis ik wel
 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om verder te gaan op de discussie uit je i4 testtopic, die iX3 en dus ook de i4 edrive40 vind ik genoeg vermogen hebben om comfortabel te zijn. Veel vermogen is zeker een deel van het comfort, maar bij een M50 zie ik die meerwaarde niet meer.

iX3 moet een beetje toegeven tegen een 430i gran coupé van 120 tot begrenzer. Das meer dan ok. Zeker in combinatie met de instant gasrespons naar maximaal koppel

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

iX3 gaat daarover 😬
 

Moesten we hier geen snelheidslimieten hebben zoals in DE zou de balans meteen richting 540 kantelen. Kan ik rustig aan 220 van Aalst naar Gent knallen.

Toen ik vroeger Moeskroen - Gent deed vaak genoeg gedaan. Dan ergerde ik me aan de Modus met een top van 150-160

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/11/2020 om 02:23, Audi S8 zei:

bmw-ix.jpg

bmw-ix.jpg

Het stuur is echt een zoveelste triestig voorbeeld hoe de regelgeving autos kapot maakt. Zulke sturen gaan meer en meer komen, iedereen vindt die potlelijk, maar niemand vindt een alternatief. Tenzij je een stuur van een camion erin steekt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid