Ga naar inhoud

2020 BMW iX EV


Rabbit

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Tommie zei:

110k btwi. Maar ik heb alle opties, het B&W Diamond Surround Sound System kost al 6k. 
Basisprijs van de iX 40 is 84k BTWi. 

Heb je al ergens een verslag staan? Tevreden van bereik bv en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker. Ik haal 315km in de vrieskou en 380km 5 weken geleden in normale temperaturen. Wagen rijdt stukken beter dan een X5 qua wegligging en comfort, heel pak sportiever ook. Ik ben niet echt wild van ‘t zeskantig stuur, als een rond exemplaar bestond dan ging ik daar wel voor.

Ik keer alvast niet terug naar de X5 45e, voor mijn gebruik. Dit is perfect.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De X5 45e is een prachtig pakket maar denk dat ik je snap. Die auto heeft een groot nadeel imo rijdt totaal gevoelloos, dan is de stap naar een EV bijna evident. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ir_fuel zei:

Op de snelweg?

Hopelijk want 315 in de bebouwde kom zou het pas echt erg zijn...  😀 "Zit daar geen begrenzer op ?" vraag ik me dan af.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Zeker. Ik haal 315km in de vrieskou en 380km 5 weken geleden in normale temperaturen.

Ik kijk echt zo uit naar een EV.....

image.png.593ffa419f32d2c225674d2a248f0571.png

Zo'n iX is zo massive omdat het een rijdende batterij is. Dat gaat de max zijn, die nieuwe generatie sportwagens :(

Hopelijk komt er nog een dikke evolutie aan.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg nergens dat dat niet gaat met een EV.

Ik zeg dat PJH z'n gebruik niet representatief is voor de meerderheid. Hij doet - dacht ik - iets van een 90k kms per jaar. Ik heb misschien 2 klanten op 10.000 die dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Yes, afgelopen zondag Begijnendijk-Ieper gedaan. 175km enkel. Thuis vertrokken met 275km rijbereik en met exact 100km overschot in Ieper aangekomen.

Zondag was nog geen vriesweer. Was koud, maar geen vriesweer.

Dit terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tommie zei:

Jouw gebruik is totaal niet representatief voor de meerderheid he Pieter-Jan, weet jij ook. ;) 

Ja, maar ik zal er wel moeten mee rijden. Dus 't gaat sowieso knap lastig zijn voor mij. Vandaar de hoop naar een evolutie want zo gaat het toch ne minderen zijn vrees ik.

15 minuten geleden, BMWMB zei:

En waarom niet? Omdat 'm 3x per jaar eens 1000km doet in 1 dag? Dat gaat met een EV ook.

Dat zijn de km's van de Exige en die heeft eigenlijk niet veel gereden dit jaar wegens weinig events.

Ik blijf er bij dat er nog wat updates nodig zijn voor mij. Een EV kun je meestal maar rijden van 80 tot 20% omdat de laadsnelheden anders exponentieel toenemen. Bovendien kun je dat niet laden op de plaatsen waar ik meestal zit te rijden. Neem daar dan nog bij dat een iX geen 400km doet, wat gaat een kleine sportkar dan doen met wss de helft van de batterijcapaciteit als je er wat mee gaat doorrijden?

Een Model 3 Performance haalt blijkbaar maar 2 rondjes nurburgring op één lading. Da's 40km full speed. 3 zou ook lukken, als je op't einde kunt tevreden zijn met een performance drop en uitbollen om er te geraken. Dus da's dan 55km full speed ofzo. Op straat ga je nooit zo rijden, dus laat ons het houden op 200km bruikbaar. Maar op de ring reden ze hem van 100 naar 2%....dat kan niet op straat want ik ga mijn trajecten moeten verlaten om naar de bewoonde wereld te rijden om daar een SuC te vinden. 

'k heb nog een paar jaar gelukkig. We'll see hoe het evolueert.

edit:

9 minuten geleden, Tommie zei:

Ik zeg nergens dat dat niet gaat met een EV.

Ik zeg dat PJH z'n gebruik niet representatief is voor de meerderheid. Hij doet - dacht ik - iets van een 90k kms per jaar. Ik heb misschien 2 klanten op 10.000 die dat doen.

Ik denk dat het voor de daily haalbaarder is vreemd genoeg. Die doet meestal 150km enkel en staat dan ergens een paar uur. Die kan perfect geladen worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, JanC zei:

Het concept is een auto om rustig mee te rijden, en er komt een 'M' van... :fp:

Wie zegt dat het concept van een EV is om er rustig mee te rijden? Wat wel is, is dat je gemakkelijker rustig rijdt met een EV omdat het minder opzwepend is dan een aandrijflijn met brullende motor en versnellingsbak. Maar power is altijd leuk, dus ik begrijp zo'n iX 60M wel.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2021 om 21:33, Rabbit zei:

Des te frappanter: hoe oud een x5 er naast lijkt

72C7BB4C-6437-4BD2-8351-E26E3FEC698E.thumb.jpeg.c3ba261be7ba731c13f64aef67feee71.jpegE77F08C8-A0F3-4D75-A7B7-2030405EF558.thumb.jpeg.ac9d74110962dddf1645a6d6d591b7da.jpeg

Ook frappant hoeveel eleganter de X5 is.

Op 21/12/2021 om 10:36, Tommie zei:

Jouw gebruik is totaal niet representatief voor de meerderheid he Pieter-Jan, weet jij ook. ;) 

De meerderheid zit niet op AM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid