Soundstorm 2.632 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 23 minuten geleden, Polygoon zei: Ik ben vrij in het kiezen van de tarieven maar om nu meer te gaan vragen dan de allego in de straat is er wat over En wat vragen die? Zal je toch ook die 10 cent op kunnen 'verdienen'? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 6 november 2023 Auteur Geplaatst: 6 november 2023 5 minuten geleden, Soundstorm zei: En wat vragen die? Zal je toch ook die 10 cent op kunnen 'verdienen'? 53 cent, geen idee wat mijn capaciteitstarief wordt. Momenteel nog genietende van een terugdraaiende teller tot Fluvius mee is Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 6 november 2023 Auteur Geplaatst: 6 november 2023 29 minuten geleden, jan.van.gent zei: Niemand verplicht je ook te laden aan 11kW... Tot nu toe heb ik nog geen enkele keer boven de ondergrens geladen (3.6 kW) die bij de Tesla kan ingesteld worden. Ik kan 11 kW laden, maar voorlopig nog niet in een situatie gezeten dat ik het nodig had. Elke nacht aan 3.6 kW dekt makkelijk mijn verbruik. (een nachtje van 12 uur aan 3.6 kW is 43.2 kWh) Dooddoener, niemand verplicht me om sneller te rijden dan 120. Rij gewoon tegen 90 achter een camion en je moet maar de helft meer laden. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 3 minuten geleden, Polygoon zei: Dooddoener, niemand verplicht me om sneller te rijden dan 120. Rij gewoon tegen 90 achter een camion en je moet maar de helft meer laden. Maar aan 90 verlies ik tijd. Met dat spel een hele nacht in de stekker te laten, verlies ik geen tijd. Opnieuw, jouw gedachtegang van zelfs 22kW te willen laden snap ik echt niet. 2 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 10 minuten geleden, jan.van.gent zei: Maar aan 90 verlies ik tijd. Met dat spel een hele nacht in de stekker te laten, verlies ik geen tijd. Opnieuw, jouw gedachtegang van zelfs 22kW te willen laden snap ik echt niet. Is zoals 160 willen rijden en dan klagen over brandstofverbruik. Quote
Mazdastruction 4.258 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 12 minuten geleden, jan.van.gent zei: Maar aan 90 verlies ik tijd. Met dat spel een hele nacht in de stekker te laten, verlies ik geen tijd. Opnieuw, jouw gedachtegang van zelfs 22kW te willen laden snap ik echt niet. Laden aan 11kw ipv aan 3.6 heeft voor mij al enkele keren gezorgd dat ik wel/niet kon vertrekken en de rit maken zonder snellader. Net als bij fuel: Je eigen laadsituatie is niet de enige juiste. Er bestaan ook andere, of je dat nu leuk vindt of niet. En als we straks met negatieve prijsmomenten zitten zoals in NL zal ik ook blij zijn om te laden aan 11kW 2 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 Zojuist, Mazdastruction zei: Laden aan 11kw ipv aan 3.6 heeft voor mij al enkele keren gezorgd dat ik wel/niet kon vertrekken en de rit maken zonder snellader. Net als bij fuel: Je eigen laadsituatie is niet de enige juiste. Er bestaan ook andere, of je dat nu leuk vindt of niet. En als we straks met negatieve prijsmomenten zitten zoals in NL zal ik ook blij zijn om te laden aan 11kW negatieve prijsmomenten, ik vermoed dat dit in België nog niet voor direct is? Gezien ze denk ik steeds werken met gemiddelde energieprijs per maand? Of ben ik mis? (negatieve energie wilt nog niet zeggen dat de energie gratis is, want distributietarieven zal je wel moeten betalen). Quote
Mazdastruction 4.258 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 12 minuten geleden, jan.van.gent zei: negatieve prijsmomenten, ik vermoed dat dit in België nog niet voor direct is? Gezien ze denk ik steeds werken met gemiddelde energieprijs per maand? Of ben ik mis? (negatieve energie wilt nog niet zeggen dat de energie gratis is, want distributietarieven zal je wel moeten betalen). Frank Energie is normaal beschikbaar en komt als eerste met dynamic pricing. Indien niet negatief voor consument, maar wel goedkoper, dan wordt het nog altijd interessanter als je fixed bedrag naar je werkgever hanteert. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 6 november 2023 Auteur Geplaatst: 6 november 2023 2 minuten geleden, Mazdastruction zei: Frank Energie is normaal beschikbaar en komt als eerste met dynamic pricing. Indien niet negatief voor consument, maar wel goedkoper, dan wordt het nog altijd interessanter als je fixed bedrag naar je werkgever hanteert. Zoals een slimme laadpaal en zonnepanelen bv. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 6 november 2023 Auteur Geplaatst: 6 november 2023 23 minuten geleden, Mazdastruction zei: Je eigen laadsituatie is niet de enige juiste. Er bestaan ook andere, of je dat nu leuk vindt of niet. Laten we het hier op houden. Zonde dat er zo’n inflexibiliteit is bij sommige WG. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 3 uren geleden, Polygoon zei: Laten we het hier op houden. Zonde dat er zo’n inflexibiliteit is bij sommige WG. Volgens jou moet electriciteit toch gratis zijn ? (net als arbeid onbezoldigd). Blij trouwens dat je eindelijk es een foto van jezelf als avatar hebt gezet Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 Welk tarief hanteren jullie op je semi-publieke laadpalen? Ook een tarief ingesteld per sessie / uur? Quote
Ugeken 11.750 Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 Op 4/11/2023 om 21:22, josenjef zei: Waarom niet? Je krijgt toch een laadpas waarmee je ook publiek kan laden? Bij mijn vrouw houden ze de laadpaal, die ze niet neemt, ook gewoon van haar budget. Ze gaat publiek laden op onze oprit. Ik heb de laadpaal niet genomen (geen mogelijk om thuis te laden) en heb daardoor 1800€ meer budget. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 november 2023 Geplaatst: 8 november 2023 Op 3/11/2023 om 20:57, Ken zei: Is terugbetaling via werkgever aan CREG tarief eigenlijk een 0 operatie? Ik heb het gevoel dat ik hier aan ga moeten toesteken: 15 cent incl btw nacht en 19 cent dag tarief. CREG is 31 cent terwijl verbruik en btw zogezegd 53% van de kostprijs uitmaakt. Met mijn 19 cent zit ik daar dus al boven. Kheb het al eens geschreven. Er zijn firma's die gewoon een vastgelegd gemiddelde nemen en uitbetalen aan hun werknemers. Het is dan aan de werknemer zelf op te letten of hij bij een duurdere of goedkopere leverancier zit. Win je er aan, zit je goed, verlies je zit je dus boven het gemiddelde en zoek je best een andere leverancier. Quote
Mazdastruction 4.258 Geplaatst: 8 november 2023 Geplaatst: 8 november 2023 Op 6/11/2023 om 20:26, Lefty zei: Welk tarief hanteren jullie op je semi-publieke laadpalen? Ook een tarief ingesteld per sessie / uur? 0,45/kWh geen vaste kost per sessie of uur 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Geplaatst: 9 november 2023 17 uren geleden, Mazdastruction zei: 0,45/kWh geen vaste kost per sessie of uur Natte vinger werk of zit daar een berekening achter? Quote
Mazdastruction 4.258 Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 Ik kan daar een berekening achter steken als je dat wilt. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Geplaatst: 9 november 2023 Zojuist, Mazdastruction zei: Ik kan daar een berekening achter steken als je dat wilt. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat het natte vinger werk is, daar had ik evenveel mee geweten Quote
Mazdastruction 4.258 Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 43 minuten geleden, Polygoon zei: Je had ook gewoon kunnen zeggen dat het natte vinger werk is, daar had ik evenveel mee geweten Bekeken wat gemiddelde prijs is van laadpalen in de buurt, afgezet tegen onze elektriciteitskost. En gezorgd dat maandelijke kost van € 10 die wordt aangerekend voor beheer mee betaald wordt bij de laadbeurten. 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 Valt die pricing eigenlijk te automatiseren? Ik bedoel: kan je met een API de prijs van je laadpaal aanpassen? Dan zou je automatisch prijzen kunnen scannen ergens en daar een formule op los laten om altijd correct vergoed te worden voor het gebruik. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Geplaatst: 9 november 2023 9 minuten geleden, Mazdastruction zei: Bekeken wat gemiddelde prijs is van laadpalen in de buurt, afgezet tegen onze elektriciteitskost. En gezorgd dat maandelijke kost van € 10 die wordt aangerekend voor beheer mee betaald wordt bij de laadbeurten. Zelfde methode als ik heb gebruikt. Gewoon prijs allego van einde straat overgenomen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 7 minutes ago, Polygoon said: Zelfde methode als ik heb gebruikt. Gewoon prijs allego van einde straat overgenomen. En als dan iemand komt laden, moet jij dat aangeven en daar belastingen op betalen? Ik vind dat nog altijd redelijk vaag, dat openstellen van laadpalen van particulieren. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Geplaatst: 9 november 2023 1 minuut geleden, ir_fuel zei: En als dan iemand komt laden, moet jij dat aangeven en daar belastingen op betalen? Ik vind dat nog altijd redelijk vaag, dat openstellen van laadpalen van particulieren. Geen idee en niemand die het me kan zeggen. Als ik zelf laad aan die paal, komt dat ook binnen via die intermediair dus er is geen onderscheid tussen mezelf en een ander in deze. Ik kan mijn laadpas een ander tarief aanrekenen dan een andere zijn pas maar het blijft een inkomst. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 Het zou ook geen steek houden daar belastingen op te betalen, want dan zou je je elektriciteitskost ook moeten kunnen aftrekken, anders maak je verlies. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Geplaatst: 9 november 2023 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Het zou ook geen steek houden daar belastingen op te betalen, want dan zou je je elektriciteitskost ook moeten kunnen aftrekken, anders maak je verlies. Klopt, ik heb het moeilijk om daar het woord "inkomsten" op te plakken. Dat is een vergoeding van een gemaakte kost, een onkostennota als het ware. Het probleem start bij: wat is de kost en wat is de "winst". Ik zou evengoed 3 euro per kWh kunnen vragen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.