Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Soundstorm zei:

Wel ja, dat is het probleem. Er is geen deftig beheer over wie op welke fase zit. Op wijk/dorp vlak zal dat wel al wat uitmiddelen, maar per straat is dat dus niet zo.

Met de digitale tellers is dat gelukkig wel in kaart te brengen.

De netwerkbeheerder sluit aan, dus zal dat wel weten als ze mensen enkelfasig aansluiten.

Binnenaansluiting ia iets anders. Recent bij een maat een kast gezien waar licht of 1 fase stond, prizes op een andere fase en zonnepanelen monofase op de 3e.

Kwestie van het simpel te houden voor de elektricien denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

De netwerkbeheerder sluit aan, dus zal dat wel weten als ze mensen enkelfasig aansluiten.

Binnenaansluiting ia iets anders. Recent bij een maat een kast gezien waar licht of 1 fase stond, prizes op een andere fase en zonnepanelen monofase op de 3e.

Kwestie van het simpel te houden voor de elektricien denk ik dan.

Misschien dat ze dat van nieuwe aansluitingen nu wel bijhouden (hopelijk toch), maar als ze al niet weten waar hun kabels liggen, dan zou het mij verwonderen dat ze het van alle huizen weten.

Maar het probleem is niet de normale huisverbruikers. Zonnepanelen en laadpalen sluit je zelf aan. Kan dus goed zijn dat iedereen in de straat dat op dezelfde fase aansluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Soundstorm zei:

Misschien dat ze dat van nieuwe aansluitingen nu wel bijhouden (hopelijk toch), maar als ze al niet weten waar hun kabels liggen, dan zou het mij verwonderen dat ze het van alle huizen weten.

Maar het probleem is niet de normale huisverbruikers. Zonnepanelen en laadpalen sluit je zelf aan. Kan dus goed zijn dat iedereen in de straat dat op dezelfde fase aansluit.

Die copy-paste wijken van de laatste jaren.

1 plan voor 10 huizen, elk huis exact gelijk aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is terugbetaling via werkgever aan CREG tarief eigenlijk een 0 operatie? Ik heb het gevoel dat ik hier aan ga moeten toesteken: 15 cent incl btw nacht en 19 cent dag tarief. CREG is 31 cent terwijl verbruik en btw zogezegd 53% van de kostprijs uitmaakt. Met mijn 19 cent zit ik daar dus al boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ken zei:

Is terugbetaling via werkgever aan CREG tarief eigenlijk een 0 operatie? Ik heb het gevoel dat ik hier aan ga moeten toesteken: 15 cent incl btw nacht en 19 cent dag tarief. CREG is 31 cent terwijl verbruik en btw zogezegd 53% van de kostprijs uitmaakt. Met mijn 19 cent zit ik daar dus al boven.

Gewoon zelf je tarief bepalen.
Je hebt capaciteitstarief, de plaatsing, de paal zelf etc. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Gewoon zelf je tarief bepalen.
Je hebt capaciteitstarief, de plaatsing, de paal zelf etc. 

 

Ik ben werknemer hé. De plaatsing & paal wordt door mijn werkgever betaald. Het gaat om het opladen en de kost die ik daarvan zal hebben. Of dat met CREG wel 100% dekt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Ken zei:

Ik ben werknemer hé. De plaatsing & paal wordt door mijn werkgever betaald. Het gaat om het opladen en de kost die ik daarvan zal hebben. Of dat met CREG wel 100% dekt. 

Neen, ik volg zelf de VREG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Ken zei:

Ik ben werknemer hé. De plaatsing & paal wordt door mijn werkgever betaald. Het gaat om het opladen en de kost die ik daarvan zal hebben. Of dat met CREG wel 100% dekt. 

Ik ben ook werkgever en heb de paal zelf gezet net voor flexibiliteit 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik ben ook werkgever en heb de paal zelf gezet net voor flexibiliteit 🙂

dat is niet overal een optie, verrevan

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, jan.van.gent zei:

dat is niet overal een optie, verrevan

Standaard zat dat bij mij ook in de leasing inbegrepen. Je kan dat er gewoon laten uithalen. Legio voorbeelden van mensen die dat niet kunnen/hoeven te plaatsen. Mensen op een appartement, mensen die er al een hebben staan, etc. 

Zeer benieuwd hoe dat allemaal gaat uitdraaien als je twee laadpassen hebt en je paal maar 1 aanvaard die dan rechtstreeks aan de WG, die paal heeft “gefinancierd” gekoppeld is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, jan.van.gent said:

dat is niet overal een optie, verrevan

Dat houdt toch ook geen steek?

Stel dat je thuis al een laadpaal hebt van de werkgever van je partner, hoe gaat dat dan geregeld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Ken said:

Is terugbetaling via werkgever aan CREG tarief eigenlijk een 0 operatie? Ik heb het gevoel dat ik hier aan ga moeten toesteken: 15 cent incl btw nacht en 19 cent dag tarief. CREG is 31 cent terwijl verbruik en btw zogezegd 53% van de kostprijs uitmaakt. Met mijn 19 cent zit ik daar dus al boven.

Ik snap niks van die cijfers hier. Wat is 15 cent nacht en 19 cent dag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Dat houdt toch ook geen steek?

Stel dat je thuis al een laadpaal hebt van de werkgever van je partner, hoe gaat dat dan geregeld worden?

ik zeg niet dat het steek houdt, het is jammer genoeg gewoon de realiteit. 

Bij ons is er 0.0 flexibiliteit. je kan geen euro over budget gaan (en ook niet zelf opleggen), is altijd voor 30.000 per jaar ook al rij je er maar 5.000, laadpaal installatie van 2500 euro zit inbegrepen en als je er geen kunt zetten is dat jammer maar dat budget kan je niet anders gebruiken etc etc.

Corporate bullshit regels en gewoon geen beginnen aan om dat te veranderen.

Ze zijn nu al 1.5 jaar gezig met werken aan een nieuwe policy, je moet niet denken dat ze al eens gevraagd hebben wat we willen of net niet. Mensen die moeten bestellen (zoals ik een maand terug) polsen dan al eens of de nieuwe policy er bijna zal zijn en hoe die er zal uitzien en of we dus beter nog even wachten of niet, maar er wordt niets gelost, noch naar inhoud noch naar timeline.

ik werk zeer graag waar ik werk binnen onze r&d afdeling, waar we gelukkig nog redelijk wat autonoom kunnen doen los van de grote zwitserse reus, maar al hetgeen er rond hangt (IT, HR,...) is een zeer log corporate apparaat dat gewoon niet functioneert.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat houdt toch ook geen steek?

Stel dat je thuis al een laadpaal hebt van de werkgever van je partner, hoe gaat dat dan geregeld worden?

Dat gebeurt tegenwoordig.

Mn vriendin krijgt een laadpaal van haar werk. Om haar wagen te laden moet ze een Total laadpas gebruiken waarvoor we dan vergoed worden. Om andere wagens te laden krijgen we dan een blanco kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik snap niks van die cijfers hier. Wat is 15 cent nacht en 19 cent dag?

Nacht- en dagtarief, da’s dan incl btw maar excl heffingen en netwerk/distributie

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Asserti zei:

Dat gebeurt tegenwoordig.

Mn vriendin krijgt een laadpaal van haar werk. Om haar wagen te laden moet ze een Total laadpas gebruiken waarvoor we dan vergoed worden. Om andere wagens te laden krijgen we dan een blanco kaart.

Dus die andere werkgever wordt dan maar opgezadeld met de admin van kostennotas e.d.? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ken said:

Nacht- en dagtarief, da’s dan incl btw maar excl heffingen en netwerk/distributie

Waar haal je die cijfers vandaan? CREG/VREG spreken toch gewoon over om en bij de 35 cent/kWh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Polygoon said:

Dus die andere werkgever wordt dan maar opgezadeld met de admin van kostennotas e.d.? 

 

Die kan toch ook een "Total laadpas" geven (of iets anders) waarmee ze vergoed worden? Zelfde principe toch? De laadpaal staat er los van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die kan toch ook een "Total laadpas" geven (of iets anders) waarmee ze vergoed worden? Zelfde principe toch? De laadpaal staat er los van.

Hangt af van het abonnement die gekoppeld is aan de laadpaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waar haal je die cijfers vandaan? CREG/VREG spreken toch gewoon over om en bij de 35 cent/kWh?

VREG 38cent
https://dashboard.vreg.be/report/DMR_Prijzen_elektriciteit.html

CREG 33cent
https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Prices/Dashboard/boordtabel202310.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waar haal je die cijfers vandaan? CREG/VREG spreken toch gewoon over om en bij de 35 cent/kWh?

Da’s mijn contract e, mijn kost. Vandaar de vraag of ik dat wel voldoende terugkrijg aan VREG/CREG als ik zelf al 15 tot 19 cent betaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die kan toch ook een "Total laadpas" geven (of iets anders) waarmee ze vergoed worden? Zelfde principe toch? De laadpaal staat er los van.

Ze zullen bij ons staan springen om 4000 andere mensen een “Total laadpas” te geven omdat madame haar bedrijf geen flexibeliteit in hun lease aanbod krijgt :D 

Nu bon, moet nog niet te hard van de toren blazen want buiten de laadpaal is er hier nog niets gebeurd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Polygoon said:

Ze zullen bij ons staan springen om 4000 andere mensen een “Total laadpas” te geven omdat madame haar bedrijf geen flexibeliteit in hun lease aanbod krijgt :D 

Wat gaan ze dan doen?

"Je krijgt een 2e laadpaal met pas van ons, het is te nemen of te laten", en dan maar 2 laders aan de muur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat gaan ze dan doen?

"Je krijgt een 2e laadpaal met pas van ons, het is te nemen of te laten", en dan maar 2 laders aan de muur?

Zou ik hoegenaamd niet van verbazen. Wacht de polemiek over dit soort toestanden maar af, de komende twee jaar. 

Om al die redenen dus een eigen paal gezet met een service als Mobiflow erachter. ALS men die mogelijkheid heeft: doen. Kan je nog voor de ene pas VREG vragen en de andere pas 5 euro per kWh (bij wijze van spreken). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid