Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je auto daar een ganse nacht staat is die ook vol aan 11kW hoor. Het feit dat je kar vol is om 4h 's morgens ipv om 7h gaat in de praktijk niks veranderen.

tenzij op plekken waar je moet beginnen betalen wanneer die volgeladen aan de lader hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Waarom laad je niet gewoon DC publiek? Dan begin je aan 50kW.

Destination charging (supermarkt, openbare parkeerplaatsen, etc.) aan 22 kW laat je toe om dubbel zoveel te laden op dezelde tijd. 

Kost voor 50 kW laadpaal is te hoog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Liquid Li0n said:

tenzij op plekken waar je moet beginnen betalen wanneer die volgeladen aan de lader hangt.

Toon me een hotel dat dat doet. Ga je dan je wekker zetten? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Toon me een hotel dat dat doet. Ga je dan je wekker zetten? :D 

wie weet wordt het wel het nieuwe handdoek leggen 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Liquid Li0n zei:

tenzij op plekken waar je moet beginnen betalen wanneer die volgeladen aan de lader hangt.

Ik dacht dat dat op de plaatsen waar dat zo is, dat je moet betalen vanaf wanneer de auto is volgeladen, dat dat 's nachts tussen bepaalde uren niet geld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/8/2023 om 06:38, knight-rider zei:

Ik dacht dat dat op de plaatsen waar dat zo is, dat je moet betalen vanaf wanneer de auto is volgeladen, dat dat 's nachts tussen bepaalde uren niet geld?

zelf geen idee. daar blijkbaar niet. Was ook in Frankrijk, ondanks dat het ook een EU land is, zijn er misschien andere regels voor laadpalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
7 minuten geleden, Polygoon zei:

De laadpaal hebben staan betekent niet hem al-tijd volle charge (haha hebdem) gebruiken natuurlijk.

Maar na een kwartier zit je al in je piek voor die maand, dus waar is je winst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Maar na een kwartier zit je al in je piek voor die maand, dus waar is je winst?

Niet als je met een slimme laadpaal werkt en dus enkel "piekt" als de zon volop schijnt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je 't dus enkel overdag gebruiken ALS de zon schijnt ALS je thuis werkt EN je niet te veel andere verbruikers hebt opstaan.

Again, ik zie er 't nut niet van in thuis. Destination wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, d_s said:

Niet als je met een slimme laadpaal werkt en dus enkel "piekt" als de zon volop schijnt. 

Wat moet je hebben liggen qua panelen om 20kW naar je lader te kunnen sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Dan kan je 't dus enkel overdag gebruiken ALS de zon schijnt ALS je thuis werkt.

Again, ik zie er 't nut niet van in thuis. Destination wel.

Laat dat voor mij nu net van toepassing zijn :D . En de kleine meerkost tov een 11kW maakte dat ik ineens de volle capaciteit heb genomen. Wie weet wat er binnen 4 jaar de standaard is 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Laat dat voor mij nu net van toepassing zijn :D . En de kleine meerkost tov een 11kW maakte dat ik ineens de volle capaciteit heb genomen. Wie weet wat er binnen 4 jaar de standaard is 🙂 

Dan nog, wat heb je voor omvormer? 5 kW? Met 11kW laden heb je dus ruimshoots voldoende.


Boven de 10kW omvormer moet je al netstudie laten uitvoeren, maar zeer weinig mensen die dat particulier thuis hebben liggen lijkt me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Dan nog, wat heb je voor omvormer? 5 kW? Met 11kW laden heb je dus ruimshoots voldoende.


Boven de 10kW omvormer moet je al netstudie laten uitvoeren, maar zeer weinig mensen die dat particulier thuis hebben liggen lijkt me...

Ik heb geen 20kW zonnepanelen liggen, neen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Polygoon said:

Wie weet wat er binnen 4 jaar de standaard is 🙂 

Maximaal laden aan 3kW want het netwerk is compleet overbelast met de verplichte omschakeling naar EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Polygoon zei:

Laat dat voor mij nu net van toepassing zijn :D . En de kleine meerkost tov een 11kW maakte dat ik ineens de volle capaciteit heb genomen. Wie weet wat er binnen 4 jaar de standaard is 🙂 

22kW thuisladen alvast niet.

Allee, als je 't je effectief niet veel meer gekost heeft, allemaal goed uiteraard. Maar reken er niet op, 't gaat er ofwel niet zijn, of wel niet te betalen zijn, ofwel de moeite niet waard zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maximaal laden aan 3kW want het netwerk is compleet overbelast met de verplichte omschakeling naar EV.

Dat kan mijn laadpaal ook 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 28/8/2023 om 09:54, Tommie zei:

Ik zie geen toekomst in 22 kW thuisladen idd. 

 

Pas op.

Dynamisch tarief komt eraan. In Nederland, dat een stuk verder staat mbt zonnepanelen, heb je nu al momenten van negatieve stroomprijs op zonnige dagen in de weekends. (Effectief interessanter om je zonnepanelen af te dekken op zo'n momenten)

Als je tegen erg lage of zelfs negatieve prijs je batterij kan volstampen, lijkt 22 kW wel aangenaam. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het nadeel ook niet om meer te hebben.
Is zoals pk's, je hoeft ze niet telkens te gebruiken maar weten dat je ze hebt geeft wel comfort voor de keren dat het handig kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid