Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, Mazdastruction zei:

Pas op.

Dynamisch tarief komt eraan. In Nederland, dat een stuk verder staat mbt zonnepanelen, heb je nu al momenten van negatieve stroomprijs op zonnige dagen in de weekends. (Effectief interessanter om je zonnepanelen af te dekken op zo'n momenten)

Als je tegen erg lage of zelfs negatieve prijs je batterij kan volstampen, lijkt 22 kW wel aangenaam. 

 

Negatieve prijs voor energie misschien. Maar distributie zal je toch nog steeds moeten betalen.

Beter dan volle pot betalen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand die weet hoe je het beste een laadtarief berekent om door te rekenen aan je werkgever?

Ik heb m'n laadpaal privé gezet en wil die kosten, bovenop de CREG voor elektriciteit, ook doorrekenen aan de WG (of iemand anders die komt laden met z'n laadpaal).
Ik wil er echter geen misbruik van maken ook niet natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Polygoon zei:

Iemand die weet hoe je het beste een laadtarief berekent om door te rekenen aan je werkgever?

Ik heb m'n laadpaal privé gezet en wil die kosten, bovenop de CREG voor elektriciteit, ook doorrekenen aan de WG (of iemand anders die komt laden met z'n laadpaal).
Ik wil er echter geen misbruik van maken ook niet natuurlijk.

Moet je dat niet afspreken met je WG of maakt het voor hun niets uit?

Starttarief van €1 aanrekenen? Sowieso zal je al winst maken door optimaal gebruik te maken van je zonnepanelen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

Moet je dat niet afspreken met je WG of maakt het voor hun niets uit?

Starttarief van €1 aanrekenen? Sowieso zal je al winst maken door optimaal gebruik te maken van je zonnepanelen 😄 

Die willen het waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk :D.
Er zijn nog geen guidelines. Heb me al opgegeven bij de fleet dude om eventueel een kleine "EV-community" met wat collega's te maken om hem een klankbord te geven.

Starttarief is wel een goeie. Zou eens moeten kijken wat gangbaar is voor een openbare 22 kW lader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die rekenen gewoon per kWh.

 

35 minuten geleden, Mazdastruction zei:

0.45 is courant atm.

Zonder startbedrag. Die in mijn straat althans. 0,56 per kWh als je gewoon met bankpas betaalt.
Laadpassen zullen goedkopere tarieven hebben veronderstel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info voor mensen die Mobiflow overwegen.

De installateur moet je laadpaal aanmelden op hun platform, om daar toegang toe te krijgen moet die een training volgen 🙄

Makkelijkste is dus om gewoon de info door te geven en OCCP zelf in te stellen. Dan doet Mobiflow de rest.

Quote

URL: wss://proxy.optimile.eu/services/ocppj

Dan vragen ze nog hoe die aangesloten is.

Quote
  • Aantal connectoren?
  • Type connector?
  • Is de connector aangesloten via een vaste kabel of niet?
  • Hoe is het toestel aangesloten op de stroom?
    • 1 x 16A
    • 1 x 32A
    • 3 x 16A
    • 3 x 32A

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Polygoon zei:

 

Zonder startbedrag. Die in mijn straat althans. 0,56 per kWh als je gewoon met bankpas betaalt.
Laadpassen zullen goedkopere tarieven hebben veronderstel ik.

Niet altijd, sommige laadpassen zijn duurder dan andere aan dezelfde paal. De reden dat de die hards verschillende laadpassen hebben, en telkens gaan vergelijken.

en anders kijk je even op shellrecharge wat de prijs is van de laadpaal in je straat. (ik wil ook wel kijken, maar dan moet je natuurlijk je adres doorgeven. :D )

Even zitten bekijken in de buurt hier, die staan allemaal aan 0.65kWh.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, dragonfly zei:

Voor een snellader?

?

Polygoon heeft toch geen snellader? Vergelijking voor de gewone 22kW laders op straat en de kost er van.  😉

de SC staan hier aan 0.80kWh dacht ik (gabriels en fastned)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Ter info voor mensen die Mobiflow overwegen.

De installateur moet je laadpaal aanmelden op hun platform, om daar toegang toe te krijgen moet die een training volgen 🙄

Makkelijkste is dus om gewoon de info door te geven en OCCP zelf in te stellen. Dan doet Mobiflow de rest.

Dan vragen ze nog hoe die aangesloten is.

 

Ik ga hier ook naar moeten kijken om de laadkaarten van onze beide WG's te accomoderen.
Plugnet raadde eflux aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Ritsuke zei:

Dat is om jullie laadpaal publiek beschikbaar te stellen?

 

Zojuist, dragonfly zei:

Klopt en split billing te doen.

Semi-publiek, jep.
Niet de bedoeling dat iedereen hier komt laden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Mobiflow is hier rond geraakt. Je kan dus een verschillend tarief instellen voor je eigen werknemers en vreemden 👍

Kan je hem ook dicht zetten voor vreemden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Kan je hem ook dicht zetten voor vreemden?

Als die echt publiek toegankelijk is, zou ik die ook volledig open laten staan. Maar zet het dan op 3€/kWh of zo. Je weet nooit dat er eentje is die bijt 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier trouwens die bij het plaatsen van een laadpaal ook de verliesstroomschakelaar hebben aangepast?

Normaal zit in een residentiele zekeringskast een verliesstroomschakelaar Type A. Maar die zijn niet geschikt om kleine DC(-component) verliezen te detecteren (wat je kan voor hebben bij het laden van een auto). Een Type B kan dat wel.

Een 40A 30mA 4p Typa A verliesstroomschakelaar kost +/- 50€.
Een 40A 30mA 4p Typa B verliesstroomschakelaar kost +/- 500€.

Lijkt mij niet dat veel installateurs dit wisselen. Maar volgens AREI in principe wel nodig. Bij een keuring zou dit in principe dus afgekeurd moeten worden.

Ik zeg nu wel wisselen, maar eigenlijk moet die gewoon als extra er bij komen, specifiek voor de laadpaal. Er mag niks anders bij zitten. Maar ik gok dat er daar ook wel af en toe van afgeweken wordt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

interessant om weten! dus als ze de paal komen installeren toch eens voor pushen (ze rekenen er toch voldoende voor aan...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, Soundstorm said:

Zijn er hier trouwens die bij het plaatsen van een laadpaal ook de verliesstroomschakelaar hebben aangepast?

Normaal zit in een residentiele zekeringskast een verliesstroomschakelaar Type A. Maar die zijn niet geschikt om kleine DC(-component) verliezen te detecteren (wat je kan voor hebben bij het laden van een auto). Een Type B kan dat wel.

Een 40A 30mA 4p Typa A verliesstroomschakelaar kost +/- 50€.
Een 40A 30mA 4p Typa B verliesstroomschakelaar kost +/- 500€.

Lijkt mij niet dat veel installateurs dit wisselen. Maar volgens AREI in principe wel nodig. Bij een keuring zou dit in principe dus afgekeurd moeten worden.

Ik zeg nu wel wisselen, maar eigenlijk moet die gewoon als extra er bij komen, specifiek voor de laadpaal. Er mag niks anders bij zitten. Maar ik gok dat er daar ook wel af en toe van afgeweken wordt.

Ik heb een apart differentieel zitten voor mijn laadstation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid