Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 uren geleden, DDke zei:

Ik ook

Al maanden… Die World Rally

Mag je 2 moto’s op een BV met 1 zaakvoerder zetten?

Ik heb er altijd meer dan een gehad (voor de werkverplaatsingen). En daarnaast wel nog minstens een privé, voor de privé kilometers. In interessanter voor de VAA dan alles op de zaak houden. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ondertussen al een hele rits hop-ups voor de F6C binnen. Eerstdaags ook een nieuwe set Cobra 6-in-6 laten overkomen. Kost wel een beetje, maar wil het écht, want ik wil meer geluid.

Dan nog eens tijd moeten zoeken voor montage. Zal niet voor de eerstkomende 1,5 maanden zijn vrees ik, want belachelijk druk op 't werk + elk weekend naar zee.

Ik hoop 'm tijdens de herfst-/wintermaanden proper op punt te kunnen zetten, zodat-ie helemaal "mine" is tegen 't voorjaar. Dan krijgt-ie een topicje ook.

Enige wat ik nog moet zoeken is een deftige, mooi gemaakte, minimalistische nummerplaathouder incl. nummerplaatverlichting ... liefst met een halogeen-peertje (geen LED).
Heb voor alle licht LED'jes besteld maar ik ben van 't idee teruggekomen dat ik dat wil, 't zal echt allemaal halogeen zijn, dat brandt zoveel warmer en oldschool.

Geplaatst:

Dit weekend op een clubdag de eerste in de Benelux geleverde SuperVeloce1000ago mogen aanschouwen.

Screenshot_20240908-182238.png.b8de4bf5d39ec714f9d45d7a16f832ec.png

Lichtjes jaloers op de nieuwe eigenaar.

Maar pfoew exclusief kost geld. +70k€ voor ne moto. Da zijn toch mannen die met ander budgetten leven als ik hoor.

Hoef niet te vertellen dat de eigenaar ook nog wat F4's met limited edition plaatjes in zijn collectie heeft zeker.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
18 uren geleden, Joske zei:

Dit weekend op een clubdag de eerste in de Benelux geleverde SuperVeloce1000ago mogen aanschouwen.

Screenshot_20240908-182238.png.b8de4bf5d39ec714f9d45d7a16f832ec.png

Lichtjes jaloers op de nieuwe eigenaar.

Maar pfoew exclusief kost geld. +70k€ voor ne moto. Da zijn toch mannen die met ander budgetten leven als ik hoor.

Hoef niet te vertellen dat de eigenaar ook nog wat F4's met limited edition plaatjes in zijn collectie heeft zeker.

En gaat er daar dan mee gereden worden? 

Geplaatst:

Goestje van de week: CBR 900RR < 1994 met de ronde koplampen  

Er stond vorige week vrijdag plots eentje te koop, maar boven budget. Bod gedaan maar werd niet aanvaard 

image.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 minuten geleden, CharlesV zei:

Er stond vorige week vrijdag plots eentje te koop, maar boven budget. Bod gedaan maar werd niet aanvaard 

image.png

Tof zeg! Ik ben fan.

Geplaatst:
27 minuten geleden, CharlesV zei:

image.png

Heb zo eentje gehad

20210413_210444.jpg

Geplaatst:
4 minuten geleden, toere zei:

Heb zo eentje gehad

20210413_210444.jpg

pfoeaah, van welk jaar was de uwe? 

Ofwel next best thing met de fox-eyes

20cfe5b2-6203-412e-8f62-d6cfc5636bbd?rul

Geplaatst:
8 minuten geleden, CharlesV zei:

pfoeaah, van welk jaar was de uwe? 

Ofwel next best thing met de fox-eyes

20cfe5b2-6203-412e-8f62-d6cfc5636bbd?rul

Dacht van 1992 of 1993,  maar niet zeker. Had die over gekocht van mijn schoonbroer. 

Heb een recentere Blade ook gehad:

20221105_160913.jpg

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Damn ... beasty bumble bee heeft me sinds gisteren extreem positief verrast.

Ik was een beetje teleurgesteld in de maximale hellingshoek die ik ermee kon maken. De F6C/Valkyrie stond destijds gekend om rondjes te rijden rond alle Harleys, met een rijgedrag dat helemaal on point was en de toenmalige nakeds evenaarde (zelfs met die balhoofdshoek, wielbasis, bandenmaten etc). Maar ik reed 'm echt nog te snel naar m'n goesting tegen de grond, zelfs rekening houdend met 't type bike.

Gisteren was ik wat aan het sleutelen geslagen om de voorgenomen werkjes te checken (do or don't) en de staat van wat slijtage-onderdelen en darmpjes etc (oa de benzinekraan ga ik reviseren, die lekt wat) toen ik zag dat 'ie footpeg lowering adapters had steken. Damn! Meteen die dingen eraf gevezen, de voetsteunen staan nu een 5-tal cm hoger en een 3-tal cm meer naar achter. Klein verschil, dacht ik.

Maar damn wat een verandering! Waaaaay more ground clearance, nu kan je bochten gaan nemen aan snelheden die niet meer maatschappelijk aanvaard worden. En hij (zij?) zet zich ook veel rustger aan de grond, erg voorspelbaar eigenlijk.

Blij mee!

Vanavond ook mee aan wat minder katholieke snelheden naar zee gebold, ze gaat hier een paar weken slapen omdat er tijdelijk nog een andere moto in de garage in Gent gaat moeten slapen én totdat de benzinekraan gereviseerd is stinkt ze teveel om thuis te zetten :D en hier is de kelder/garage continu verlucht door openstaande kelderramen (achter smeedijzer traliewerk).

Ik denk dat de inschrijving ook zga rond is (ik heb daarmee getalmd tot eind augustus, wegens focus op vakantie en gezin).

Na de eerste batch hop-ups van een dikke 500 euro is er een 2e batch onderweg. Voornamelijk onderhoudsdingen (oliefilter, luchtfilter, luchtfilterkast-deksel met de EU spec mousse erin, molykote, benzinekraan-revisieset en -filterset, een oem nummerplaatverlichting (met peertje, ik wil die LED eraf, dat schijnt 3 keer feller dan het achterlicht en is veel te wit voor zo'n oldschool bike) en last but not least: zo'n 3-toetsen-knoppending voor op de rechter remhendelvloeistofbeker, moet dienen om de bijkomende lichten te bedienen.

Oktober wordt een lastige maand om sleuteltijd te vinden, dus het zal winterwerk worden, vermoed ik.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
Op 20/9/2024 om 21:41, gTa zei:

Ik was een beetje teleurgesteld in de maximale hellingshoek die ik ermee kon maken. De F6C/Valkyrie stond destijds gekend om rondjes te rijden rond alle Harleys, met een rijgedrag dat helemaal on point was en de toenmalige nakeds evenaarde (zelfs met die balhoofdshoek, wielbasis, bandenmaten etc). Maar ik reed 'm echt nog te snel naar m'n goesting tegen de grond, zelfs rekening houdend met 't type bike.

Gisteren was ik wat aan het sleutelen geslagen om de voorgenomen werkjes te checken (do or don't) en de staat van wat slijtage-onderdelen en darmpjes etc (oa de benzinekraan ga ik reviseren, die lekt wat) toen ik zag dat 'ie footpeg lowering adapters had steken. Damn! Meteen die dingen eraf gevezen, de voetsteunen staan nu een 5-tal cm hoger en een 3-tal cm meer naar achter. Klein verschil, dacht ik.

Maar damn wat een verandering! Waaaaay more ground clearance, nu kan je bochten gaan nemen aan snelheden die niet meer maatschappelijk aanvaard worden. En hij (zij?) zet zich ook veel rustger aan de grond, erg voorspelbaar eigenlijk.

Blij mee!

Vanavond ook mee aan wat minder katholieke snelheden naar zee gebold, ze gaat hier een paar weken slapen omdat er tijdelijk nog een andere moto in de garage in Gent gaat moeten slapen én totdat de benzinekraan gereviseerd is stinkt ze teveel om thuis te zetten :D en hier is de kelder/garage continu verlucht door openstaande kelderramen (achter smeedijzer traliewerk).

Ik denk dat de inschrijving ook zga rond is (ik heb daarmee getalmd tot eind augustus, wegens focus op vakantie en gezin).

Na de eerste batch hop-ups van een dikke 500 euro is er een 2e batch onderweg. Voornamelijk onderhoudsdingen (oliefilter, luchtfilter, luchtfilterkast-deksel met de EU spec mousse erin, molykote, benzinekraan-revisieset en -filterset, een oem nummerplaatverlichting (met peertje, ik wil die LED eraf, dat schijnt 3 keer feller dan het achterlicht en is veel te wit voor zo'n oldschool bike) en last but not least: zo'n 3-toetsen-knoppending voor op de rechter remhendelvloeistofbeker, moet dienen om de bijkomende lichten te bedienen.

Oktober wordt een lastige maand om sleuteltijd te vinden, dus het zal winterwerk worden, vermoed ik.

5cm 😆

Geplaatst:
10 minuten geleden, DDke zei:

5cm 😆

Enorm verschil.

Geplaatst:
10 minuten geleden, gTa zei:

Enorm verschil.

Ja dat zal wel 😅

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn goesting is weer even over, 't is het tegenovergestelde van een Fireblade geworden, meer zeg ik nog niet 😛 Zal een topicje maken als ik hem afhaal en een deftige foto heb.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

AT?

Geplaatst:

Zo zo, daar ben ik gek van :inlove: 
Vriend van me heeft net dezelfde. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik weet dat het wat vloeken in de kerk is, maar moest het de mijnen zijn, dan zou ik daar direct elektronische ontsteking op steken. Dat maakt ze zoveel betrouwbaarder en ook iets vinniger. Je hebt daar ook geen onderhoud meer aan. Is naar mijn mening het moeilijkste deel van het onderhoud dat je dan oplost, waardoor je effectief al de rest zelf kan doen. Er is ook haast niets anders qua onderhoud dan links en rechts wat olie, kleppen stellen en carbs afstellen. 

Geplaatst:
Op 30/8/2024 om 08:31, Naish zei:

Gisteren even met haarzelf overlopen en al die vespa en scooter dingen ziet ze niet zitten :inlove: 

Voorlopig blijft het iets tussen de dax, die hero en die vmoto... 

Persoonlijk ben k meest voor die laatste.

Ah ja en voor @ir_fuel zijn opmerking voor een gewone electrische velo... Dat hadden we al geopperd maar dat wil ze niet. De appel valt niet ver van de boom met haar antwoord: pfff 25, dan kan ik net zo goed met mijn gewone fiets rijden :inlove: 

Geen idee of er al iets aangekocht is ondertussen, maar wat ik ook minder vind aan zo'n Dax is de lage zitpositie.
In het verkeer, zeker op 2 wielen, moet je gezien worden. Op een gewone scooter zit je alvast hoger.
En vergeet daarnaast de verlichting niet. Veel van die brommers / scooters hebben een simpel halogeen lampje waar je weinig mee ziet.
En dat vind ik nochtans erg belangrijk, want met al die slechte straatverlichting en vettige / vuile fietspaden.
Iets met LED verlichting is dan wat mij betreft wel een aanrader, hieronder bijvoorbeeld de verlichting van mijn Aprilia SXR50.

20231010_211244.jpg

Geplaatst:
Op 20/9/2024 om 21:41, gTa zei:

Blij mee!

Heb ik totaal gemist, het hele avontuur van deze aankoop :D

Doet me onmiddellijk terugdenken aan de aankoop van mijn VFR1200F paar jaar geleden. Ook met de TGV richting Toulon, daar moto bekeken en meegenomen. Kerel vroeg toen of ik niet wilde overnachten, dat aanbod heb ik niet afgeslagen, incl. avondeten gekookt door de vrouw des huizes :inlove:

Ik heb er toen wel mijn eigen plaat opgehangen incl. verzekering op chassisnr maar ik zag dat jij gewoon met die Franse plaat hebt gereden :D Moest die niet geschrapt worden? Kerel vertrouwde jou dan toch ook wel 🙂 

Wel een dik ding, zou mij daar ook nog wel op zien zitten om wat "rustigere" ritjes te doen. En die sound, bonkers!

Geplaatst:

Heb zelfs hier nog een maand met die Franse plaat rondgereden :oops:  (wel alle papieren bij die attesteerden dat de inschrijfprocedure lopende was). :D 

Heb een document (sjabloon ter beschikking gesteld door de Franse overheid) ondertekend dat de overdracht van de motorfiets én de plaat attesteert (op datum & uur) dus eigenlijk is er geen discussie mogelijk. Plaat volgt in Frankrijk sowieso het voertuig (itt bij ons). 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Vandaag de R50/2 opgehaald en afgezet bij Steven (Motorepair) in Dentergem. Hij zal hem technisch terug op punt zetten zodat ik ermee naar de keuring kan.

5143418A-79B6-47BE-A9B2-CA90EAE337A2_1_105_c.jpeg.3f38621a9f43ea4a6236b2ed600b2b32.jpeg

286275CF-A02E-45B4-9C9E-0BA372D844EE_1_102_a.thumb.jpeg.488fcd1bcd2515b10b228e7910c64360.jpeg

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
Op 31/7/2024 om 07:01, gTa zei:

Ze staat niet te verkommeren in de garage ❤️  

PXL_20240730_193136930.thumb.jpg.019e021241184be0f65cdace864e2b39.jpg

Al 2.000 km op gezet! (Da's wel inclusief de afhaaltrip, dus na aankomst in BE al 4 tankjes en dus richting de 1.000 km gereden ... en dat terwijl ik eigenlijk geen tijd had want heb 11 dagen Gentse Feesten gewerkt.)

Superwijs om te ervaren hoe relaxed je automatisch gaat rijden met zoiets. Contrast in 'vibe' met de Guzzi is groot (en tussen K13R en Guzzi was die veel te klein om ze naast elkaar te kunnen verantwoorden).

Ik rijd daar wel constant de foot pegs mee tegen de grond :d dus ga regelmatig de boutjes daarvan moeten swappen :D  wel ambetant dat dat imperial vijswerk is op die bike en geen metric. Allez, voor een deel, wat 't helemaal ambetant maakt. :D

Engine is bonkers ❤️ Als je daar tussen de 2,5k en 4k rpm mee bolt is dat een extreeeeem soepele en gewillige motor (koppel te over maar ook niet on/off), dat bokt nooit, dat draait zijdezacht ... maar hoger in de revs is 't echt nice hoeveel power die heeft. Leuk om eens mee door te trekken.

Is wel vééél te stil   Klinkt wel mooi, maar ik wil qua luidsterkte toch nog een stevige stap 'vooruit' gaan. De bike is ook (IRL zeker) zo impressionant dat er een bonkers sound bij hoort (toon/klank zit uiteraard al goed, nu nog de dB zegt).

Ook de fuelling is redelijk goed, denk dat de carbs momenteel nog deftig afgesteld staan. Heb wel al de 6-poorts digitale sync-tool binnen uit de USA waarmee ik makkelijk de carbs op elkaar kan afstellen. Maar lijkt nu nog niet nodig.

Ergens in de rechter cilinderbank is er één carb (de voorste, denk ik) die een klein beetje benzine zweet, nooit puddles of drops te bespeuren maar ik zie wel vuilaftekening eronder (op het blok zelf) die dat doet vermoeden. En hij stinkt stevig naar pure benzine, in de garage. :D 
Maar dat kan ook de benzinekraan zijn, dat is een goed gekend zwak puntje (lekken, etc ... tot zelfs bij lang stilstaande bikes (samen met bad carbs) de oorzaak tot vapour lock). Er zijn nog enkele OEM Honda benzinekraantjes te vinden (worden niet meer gemaakt) dus ga er mij 2 halen.

Ride is zo-zo. 't Is een cruiser, dus soepel en zacht ... maar zware oneffenheden (putdeksels etc) zijn toch nog prominent in de onderrug te voelen. Vegen kan je niet echt met zo'n ding, dus ze verwijten dat ze wat zweverig aanvoelt tijdens richtingswissels wil ik niet echt.
Ga toch in de komende paar jaar eens een degelijke revisie van de voorvork doen, mogelijks een upgrade van het binnenwerk (mag dan graag Öhlins zijn).

Remmen: sans faute. Heel lineaire feel in de levers, als je hard wil remmen moet je hard knijpen, bij zachte bediening kan je prachtig subtiel millimeterwerk doen. Typisch Honda, eigenlijk.

Zéééér tevreden tot nu toe!!

Qua looks: 't is zoals bij de K13R. Het ene moment I'm swept away en op het andere moment denk ik 'hmmm, zou toch liever een andere kleur gehad hebben'.
Maar looks gaan nog stevig vooruit gaan na het herbekleden van 't zadel (no more nails) en de hop-ups die 'k nog voor ogen heb (o.a. triple lights vooraan, cleanere/mooiere nummerplaathouder, ander stuur, ...).
Ga er ook voor de rechter stuurhelft zo'n knoppenblok voor kopen, dan heb ik 3 knoppen om extra verlichting te bedienen.

En ondertussen uitgevogeld dat de sirene wél nog de beide toonsoorten geeft. Is dus een wail en een yelp ... :D  Damn dat heeft effect :lolz:  Gisteren bij 't filefilteren van de kust richting binnenland hielp dat op 2 momentjes zeer goed om hardleerse "helemaal rechts rijden op de linker rijstrook"-nitwits opzij te doen gaan. :D

@gTa ; je moet je dus geen zorgen maken over de kilometers. 😉 

Valkryrie 785000miles.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid