Jump to content

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden, msxx zei:

Het vorige topic was dicht zag ik, dus bij deze een nieuwe 😄 

 

En om het met een glimlach te starten:

 

Life goals.JPG

Een Supersport zou ik nog wel willen naast m'n Hypermotard moest ik een 2e mogen kiezen denk ik.

duc.thumb.jpg.2015c51e1b5d64aa32811f0cd036bb60.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, kwiekie zei:

Een Supersport zou ik nog wel willen naast m'n Hypermotard moest ik een 2e mogen kiezen denk ik.

duc.thumb.jpg.2015c51e1b5d64aa32811f0cd036bb60.jpg

Ik denk dat ik voor dat budget eerder een Ninja 1000SX zou kiezen :)

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, kwiekie zei:

Een Supersport zou ik nog wel willen naast m'n Hypermotard moest ik een 2e mogen kiezen denk ik.

duc.thumb.jpg.2015c51e1b5d64aa32811f0cd036bb60.jpg

Zo mooi he....

1 uur geleden, GTX zei:

Ik denk dat ik voor dat budget eerder een Ninja 1000SX zou kiezen :)

Hangt er vanaf wat je ermee wilt en ervan verwacht. Een Duc heeft een premium afwerking waar je oprecht blij van wordt. Topvering en componenten. Een SX is in vergelijking een zeer goed werkpaard, maar mist finesse.
Met de SX zou ik ook gaan werken, met de Supersport zou ik dat niet zo snel doen.

10 minuten geleden, Frekkel zei:

Spaar jullie geld en koop een tweedehands GSX-R 1000 k5. Volgens velen de beste supersport ooit.

Een SX of Duc Supersport zijn straatmotoren pur sang. De Gixxer K5 is een echte supersport, inderdaad een extreem goede, maar op geen enkele manier concurrent van bovenstaande motoren :) 
(zelf een K2 en K4 gehad, weliswaar de 600 en 750)

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, msxx zei:

Een SX of Duc Supersport zijn straatmotoren pur sang. De Gixxer K5 is een echte supersport, inderdaad een extreem goede, maar op geen enkele manier concurrent van bovenstaande motoren :) 

(zelf een K2 en K4 gehad, weliswaar de 600 en 750)

Ik maak de vergelijking omdat hij ook enorm goed uit de verf komt op straat. Geen extreme zithouding, comfortabel voor mensen groter dan 1,60m, soepel blokje,...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, msxx said:

Het vorige topic was dicht zag ik, dus bij deze een nieuwe 😄 

 

En om het met een glimlach te starten:

 

Life goals.JPG

Ooit :inlove: 

ducati-916_010.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Frekkel said:

Spaar jullie geld en koop een tweedehands GSX-R 1000 k5. Volgens velen de beste supersport ooit.

De tijd dat "een duizend" echt nog een veel lomper beest was dan "een zeshonderd"

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Monterey Jack said:

Ooit :inlove: 

ducati-916_010.jpg

Gisteren is een nieuwe batterij geleverd, zie ik.

Ga die dan eens starten (na een paar jaar). Buiten nieuwe benzine, iets om op te letten?

Link to comment
Share on other sites

Ik zou die eerst met de starter een paar keer laten rondgaan terwijl de killswitch uit staat, zodat hij niet kan aanslaan.
Zo pomp je eerst wat olie rond, wordt alles wat gesmeerd, en dit aan lage rpm.

Dan pas killswitch terug opzetten en starten.

 

Nu, gezien het een duc is verwacht ik niet dat die van de eerste keer zal in gang schieten, dus eigenlijk nergens voor nodig om de killswitch af te leggen :D 

Link to comment
Share on other sites

Zorgen dat de oude benzine er uit is voor je er nieuwe in doet, anders trekt dat vuil er toch nog door. Of heb je hem gestald met bv Aspen? (Benzine die lang kan staan)

Verder idd de olie eens goed laten rond gaan en misschien dat de carbu's moeten gekuist worden. Oja hou enkele potjes in de buurt, je weet nooit dat er ergens een leiding/rubber het begeven heeft :D (been there, done that)

 

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

De tijd dat "een duizend" echt nog een veel lomper beest was dan "een zeshonderd"

Wat hier niet echt relevant is.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ICM said:

Gisteren is een nieuwe batterij geleverd, zie ik.

Ga die dan eens starten (na een paar jaar). Buiten nieuwe benzine, iets om op te letten?

Alle dichtingen verstorven :D 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, ICM said:

yo

Ik wist het! :D Tegen dat ik effectief ene zal kopen staat die bij u ook nog steeds in de weg, dus ik kom nog wel eens terug!

  • Funny 2
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, jan.van.gent said:

Ik zou die eerst met de starter een paar keer laten rondgaan terwijl de killswitch uit staat, zodat hij niet kan aanslaan.
Zo pomp je eerst wat olie rond, wordt alles wat gesmeerd, en dit aan lage rpm.

Dan pas killswitch terug opzetten en starten.

 

Nu, gezien het een duc is verwacht ik niet dat die van de eerste keer zal in gang schieten, dus eigenlijk nergens voor nodig om de killswitch af te leggen :D 

 

10 hours ago, GTX said:

Zorgen dat de oude benzine er uit is voor je er nieuwe in doet, anders trekt dat vuil er toch nog door. Of heb je hem gestald met bv Aspen? (Benzine die lang kan staan)

Verder idd de olie eens goed laten rond gaan en misschien dat de carbu's moeten gekuist worden. Oja hou enkele potjes in de buurt, je weet nooit dat er ergens een leiding/rubber het begeven heeft :D (been there, done that)

 

Thanks.

Ik dacht dat met de kill switch er geen stroom was en dus ook geen benzinepomp. Zal eens testen.

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, ICM zei:

 

Thanks.

Ik dacht dat met de kill switch er geen stroom was en dus ook geen benzinepomp. Zal eens testen.

Normaal gezien niet nee.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gisteren de Multi V4 eens van dichtbij bekeken en eens op gaan zitten. In het echt valt hij nog mee, alhoewel niet zo mooi als de 1260

Benieuwd naar het motorkarakter en stuurgevoel. Wel prijzig geworden..

Even daarvoor de MT-10 bekeken, in vergelijking is dat een koopje 😄 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minuten geleden, Frekkel zei:

26 januari, voorstelling van de nieuwe speed triple RS.

Ook gezien, oeh ❤️  Een 1200 ipv een 1050 ... owv de nood aan extra cilinderinhoud om de (sterk) verhoogde weerstand van EU5-uitlaatlijn te counteren ... of om een serieuze sprong inzake vermogen te maken?

 

Seg, wat gaan we doen in dit forumdeel? Nieuwe voorgestelde moto's allemaal in één topic? Elk hun eigen topic? Merkentopics? 

Link to comment
Share on other sites

28 minuten geleden, gTa zei:

Ook gezien, oeh ❤️  Een 1200 ipv een 1050 ... owv de nood aan extra cilinderinhoud om de (sterk) verhoogde weerstand van EU5-uitlaatlijn te counteren ... of om een serieuze sprong inzake vermogen te maken?

De 765 had nochtans geen extra cilinderinhoud nodig om EU5 aanpassingen te counteren. Misschien een antwoord op de superduke en andere dikke nakeds. Met 138pk hing hij ergens vanonder te bengelen hé.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions