msxx 6,718 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Het vorige topic was dicht zag ik, dus bij deze een nieuwe En om het met een glimlach te starten: 4 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJH 17,922 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Voor mij een grijze speed twin aub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 9 minuten geleden, PJH zei: Voor mij een grijze speed twin aub De 'light is right' filosofie wordt niet doorgetrokken naar moto's? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJH 17,922 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 nee, ik wil geen racemachien motos meer. Ik ken mezelf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwiekie 2,582 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 1 uur geleden, msxx zei: Het vorige topic was dicht zag ik, dus bij deze een nieuwe En om het met een glimlach te starten: Een Supersport zou ik nog wel willen naast m'n Hypermotard moest ik een 2e mogen kiezen denk ik. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,399 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 12 minuten geleden, kwiekie zei: Een Supersport zou ik nog wel willen naast m'n Hypermotard moest ik een 2e mogen kiezen denk ik. Ik denk dat ik voor dat budget eerder een Ninja 1000SX zou kiezen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Spaar jullie geld en koop een tweedehands GSX-R 1000 k5. Volgens velen de beste supersport ooit. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msxx 6,718 Posted January 5, 2021 Author Share Posted January 5, 2021 2 uren geleden, kwiekie zei: Een Supersport zou ik nog wel willen naast m'n Hypermotard moest ik een 2e mogen kiezen denk ik. Zo mooi he.... 1 uur geleden, GTX zei: Ik denk dat ik voor dat budget eerder een Ninja 1000SX zou kiezen Hangt er vanaf wat je ermee wilt en ervan verwacht. Een Duc heeft een premium afwerking waar je oprecht blij van wordt. Topvering en componenten. Een SX is in vergelijking een zeer goed werkpaard, maar mist finesse. Met de SX zou ik ook gaan werken, met de Supersport zou ik dat niet zo snel doen. 10 minuten geleden, Frekkel zei: Spaar jullie geld en koop een tweedehands GSX-R 1000 k5. Volgens velen de beste supersport ooit. Een SX of Duc Supersport zijn straatmotoren pur sang. De Gixxer K5 is een echte supersport, inderdaad een extreem goede, maar op geen enkele manier concurrent van bovenstaande motoren (zelf een K2 en K4 gehad, weliswaar de 600 en 750) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 1 uur terug, msxx zei: Een SX of Duc Supersport zijn straatmotoren pur sang. De Gixxer K5 is een echte supersport, inderdaad een extreem goede, maar op geen enkele manier concurrent van bovenstaande motoren (zelf een K2 en K4 gehad, weliswaar de 600 en 750) Ik maak de vergelijking omdat hij ook enorm goed uit de verf komt op straat. Geen extreme zithouding, comfortabel voor mensen groter dan 1,60m, soepel blokje,... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monterey Jack 5,058 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 6 hours ago, msxx said: Het vorige topic was dicht zag ik, dus bij deze een nieuwe En om het met een glimlach te starten: Ooit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICM 22,649 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 12 hours ago, Monterey Jack said: Ooit yo 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 53,310 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 15 hours ago, Frekkel said: Spaar jullie geld en koop een tweedehands GSX-R 1000 k5. Volgens velen de beste supersport ooit. De tijd dat "een duizend" echt nog een veel lomper beest was dan "een zeshonderd" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICM 22,649 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 13 hours ago, Monterey Jack said: Ooit Gisteren is een nieuwe batterij geleverd, zie ik. Ga die dan eens starten (na een paar jaar). Buiten nieuwe benzine, iets om op te letten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,886 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Ik zou die eerst met de starter een paar keer laten rondgaan terwijl de killswitch uit staat, zodat hij niet kan aanslaan. Zo pomp je eerst wat olie rond, wordt alles wat gesmeerd, en dit aan lage rpm. Dan pas killswitch terug opzetten en starten. Nu, gezien het een duc is verwacht ik niet dat die van de eerste keer zal in gang schieten, dus eigenlijk nergens voor nodig om de killswitch af te leggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,399 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Zorgen dat de oude benzine er uit is voor je er nieuwe in doet, anders trekt dat vuil er toch nog door. Of heb je hem gestald met bv Aspen? (Benzine die lang kan staan) Verder idd de olie eens goed laten rond gaan en misschien dat de carbu's moeten gekuist worden. Oja hou enkele potjes in de buurt, je weet nooit dat er ergens een leiding/rubber het begeven heeft (been there, done that) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 2 uren geleden, ir_fuel zei: De tijd dat "een duizend" echt nog een veel lomper beest was dan "een zeshonderd" Wat hier niet echt relevant is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 53,310 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 3 hours ago, ICM said: Gisteren is een nieuwe batterij geleverd, zie ik. Ga die dan eens starten (na een paar jaar). Buiten nieuwe benzine, iets om op te letten? Alle dichtingen verstorven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monterey Jack 5,058 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 5 hours ago, ICM said: yo Ik wist het! Tegen dat ik effectief ene zal kopen staat die bij u ook nog steeds in de weg, dus ik kom nog wel eens terug! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICM 22,649 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 10 hours ago, jan.van.gent said: Ik zou die eerst met de starter een paar keer laten rondgaan terwijl de killswitch uit staat, zodat hij niet kan aanslaan. Zo pomp je eerst wat olie rond, wordt alles wat gesmeerd, en dit aan lage rpm. Dan pas killswitch terug opzetten en starten. Nu, gezien het een duc is verwacht ik niet dat die van de eerste keer zal in gang schieten, dus eigenlijk nergens voor nodig om de killswitch af te leggen 10 hours ago, GTX said: Zorgen dat de oude benzine er uit is voor je er nieuwe in doet, anders trekt dat vuil er toch nog door. Of heb je hem gestald met bv Aspen? (Benzine die lang kan staan) Verder idd de olie eens goed laten rond gaan en misschien dat de carbu's moeten gekuist worden. Oja hou enkele potjes in de buurt, je weet nooit dat er ergens een leiding/rubber het begeven heeft (been there, done that) Thanks. Ik dacht dat met de kill switch er geen stroom was en dus ook geen benzinepomp. Zal eens testen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 3 uren geleden, ICM zei: Thanks. Ik dacht dat met de kill switch er geen stroom was en dus ook geen benzinepomp. Zal eens testen. Normaal gezien niet nee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flupke73 9,654 Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 https://www.classicdriver.com/en/car/motorcycles/moto-guzzi/1971/809611 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msxx 6,718 Posted January 17, 2021 Author Share Posted January 17, 2021 Gisteren de Multi V4 eens van dichtbij bekeken en eens op gaan zitten. In het echt valt hij nog mee, alhoewel niet zo mooi als de 1260 Benieuwd naar het motorkarakter en stuurgevoel. Wel prijzig geworden.. Even daarvoor de MT-10 bekeken, in vergelijking is dat een koopje 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 26 januari, voorstelling van de nieuwe speed triple RS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 17 minuten geleden, Frekkel zei: 26 januari, voorstelling van de nieuwe speed triple RS. Ook gezien, oeh Een 1200 ipv een 1050 ... owv de nood aan extra cilinderinhoud om de (sterk) verhoogde weerstand van EU5-uitlaatlijn te counteren ... of om een serieuze sprong inzake vermogen te maken? Seg, wat gaan we doen in dit forumdeel? Nieuwe voorgestelde moto's allemaal in één topic? Elk hun eigen topic? Merkentopics? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 28 minuten geleden, gTa zei: Ook gezien, oeh Een 1200 ipv een 1050 ... owv de nood aan extra cilinderinhoud om de (sterk) verhoogde weerstand van EU5-uitlaatlijn te counteren ... of om een serieuze sprong inzake vermogen te maken? De 765 had nochtans geen extra cilinderinhoud nodig om EU5 aanpassingen te counteren. Misschien een antwoord op de superduke en andere dikke nakeds. Met 138pk hing hij ergens vanonder te bengelen hé. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.