Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
26 minuten geleden, DDke zei:

Harley rem je wel meer dan op een andere moto met de achterrem normaal gezien. 

Met de F6C ook. Zelfs bijna vaker achter dan voor, bij gewoon boemelen.

Geplaatst:

Toen ik op mijn Street Glide mijn 2 voorste schijven krom had op minder dan 5k kms vroegen die gasten in het atelier aich af wat ik daarmee gedaan had. En waarom ik mijn voorrem gebruikte 😆

• Grappig 1
Geplaatst:

:lolz: 

Ik snap het wel, als ge rustig cruiset en zachtjes afremt (meestal om tot stilstand te komen) is het makkelijker en geleidelijker om met 't voetje te remmen.
Bijkomend duikt die (meestal nogal zachte) voorvork dan ook veel minder in onder dat enorme gewicht.

Geplaatst:
Geplaatst:

Hmnee dat is veel te veel zoals de F6C.

Geplaatst:
Op 20/3/2025 om 15:08, HIM-250 zei:

Ik moet bekennen ik heb de nieuwe sportsters ook al bekeken, maar een harley is me precies toch een brug te ver.

Indian heeft ook wel wat leuke modellen, maar betrouwbaarheid zou niet zo geweldig zijn... (nu Harley heeft ook zo zijn problemen) 

Ik ben vandaag nog eens binnengesprongen bij de BMW verdeler, de R12nineT ziet er echt knap uit, maar ik ben precies aan de grote kant voor dat model, dus terug naar de R1250R gaan zien... en dat blijft toch wel een knap spel. Dus momenteel neig ik toch meer naar de moderne R1250R. De R1300R word 29 april voorgesteld, maar dat zou nog lang duren tegen dat ge er dan effectief ene thuis hebt staan... Dus misschien word het een stock model R1250R...  
Spijtig dat Suzuki geen nieuwe SV1000 meer heeft, dat vond ik ook altijd wel een tof ding. (mijn eerste moto was een SV650S K5) 

Moet het nieuw zijn?

Geplaatst:
11 uren geleden, Polygoon zei:

Moet het nieuw zijn?

Best wel, ik wil hem via een renting op de zaak zetten. ☺️

Geplaatst:

Mocht er iemand goesting hebben in deze bijkomende moto (BMW K1100RS 1994, amper 20k kms), stuur een PM 🙂 

image.png.c1c745be507843485827a5a83d8b149e.png

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

*must not give in*

gggggnnnnnnnnnh

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

godver, het kriebelt hier ook.
Heb daar eigenlijk wel zeer graag mee gereden, ook al was ik eigenlijk toen nog niet klaar voor zo'n machine (was mijn eerste moto na een 125cc, mijn motor historiek was beter achterstevoren geweest). 
Ketel was ook zeer betrouwbaar, ondanks zijn 100k km's op de teller. Gekocht voor €940 destijds.

image.jpeg.ec3d2ff1a1c5c35ff79578c71b43e686.jpeg

Maar heb baan-moto's afgezworen toen onze eerste zoon geboren is, dus ik ga toch moeten volharden en niet plooien 😞 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ah trouwens, bij een grote motordealer in Goes zag ik (onder andere) deze.

PXL_20250306_145906570_small.thumb.jpg.bfa917a8572136c44528341dbe097855.jpg

Compleet verlekkerd op, vnl. owv de kleur. ❤️

Lekbakje spreekt wel boekdelen. :D 

@Tjeu ik ben 0% thuis in pre-80's motorfietsen.
Heb je info waar ik wat gerichter mee kan zoeken?

Er hangen op mijn kast in de garage, waarin mijn motoruitrusting zit, nl. 3 bordjes: Honda, Moto Guzzi en BMW.
Momenteel heb ik geen BMW motorfiets meer en het lijkt me toffer om dat in huis te halen ipv dat bordje van m'n kast af te halen.

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Geplaatst:

Als het wat fijn moet rijden, dan kijk je best naar /5 en later (long frame!), vanaf 70 dus. Alles ervoor is een andere wereld... Slap, geen remmen, veel meer onderhoud, olielekken en vooral gemaakt om rechtdoor te gaan 

Ik heb me er zelf nooit op voorhand over ingelezen. Gewoon een gekocht en gaandeweg geleerd (dat ik de juiste had gekocht). Had toen wel (bij rad) een sleutelcollega gehad met een 50/2 en een 75/5, dus wist van hem wel heel veel. 

Wat zou je zoeken? 

Geplaatst:
1 uur terug, Tjeu zei:

Als het wat fijn moet rijden, dan kijk je best naar /5 en later (long frame!), vanaf 70 dus. Alles ervoor is een andere wereld... Slap, geen remmen, veel meer onderhoud, olielekken en vooral gemaakt om rechtdoor te gaan 

Ik heb me er zelf nooit op voorhand over ingelezen. Gewoon een gekocht en gaandeweg geleerd (dat ik de juiste had gekocht). Had toen wel (bij rad) een sleutelcollega gehad met een 50/2 en een 75/5, dus wist van hem wel heel veel. 

Wat zou je zoeken? 

Jij hebt een /5 gehad hé? 

Ik heb gisteren mijn R50/2 (1966) afgehaald en kan nu goed vergelijken met mijn R75/5 (1973 SWB). Ik kan me eigenlijk echt niet vinden in wat je zegt. 

Zou niet inzien waarom een R50/2 meer onderhoud zou vergen dan een /5. Het is evenzeer bulletproof, je zit wel een magneto-ontsteking en hebt olieslingers ipv oliefilter. In dat opzicht is een /5 blok al een stuk moderner

Normaal lekt een BMW boxer NOOIT olie. Zowel mijn R100GS, R75/5 en R50/2 lekken geen druppel.

Qua rijden, ik vind de /2 zelfs iets strakker rijden dan de /5. Met de Earles-vork op de /2 heb je geen "duik", dat spel rijdt als een trein. En enorm comfortabel met het solo-zadel. Nu, ik heb wel nieuwe Wilbers voorvork-veren liggen voor op de /5 te monteren, met een opgefriste vork zal het misschien beter zijn.

Remmen van de /2 zijn op dit moment beter dan die van de /5. Zal puur afstelling zijn want het is compleet zelfde systeem.

/5 en /2 zijn alletwee 4-vitessen. Maar goed gespreid, dus die 5e is eigenlijk geen gemis. 

image.png.f22065bf7499fba4584445f4c3810a75.png

7FC7F4B7-148A-4B45-9684-DE200DC4B256_1_105_c.jpeg.910bfd70f8b15e84cbea3a703b850e16.jpeg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

@gTa als je eens wil rijden, stuur gerust een PM 😉 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, CharlesV zei:

Ik heb gisteren mijn R50/2 (1966) afgehaald en kan nu goed vergelijken met mijn R75/5 (1973 SWB). Ik kan me eigenlijk echt niet vinden in wat je zegt. 

Zou niet inzien waarom een R50/2 meer onderhoud zou vergen dan een /5. Het is evenzeer bulletproof, je zit wel een magneto-ontsteking en hebt olieslingers ipv oliefilter. In dat opzicht is een /5 blok al een stuk moderner

Normaal lekt een BMW boxer NOOIT olie. Zowel mijn R100GS, R75/5 en R50/2 lekken geen druppel.

Qua rijden, ik vind de /2 zelfs iets strakker rijden dan de /5. Met de Earles-vork op de /2 heb je geen "duik", dat spel rijdt als een trein. En enorm comfortabel met het solo-zadel. Nu, ik heb wel nieuwe Wilbers voorvork-veren liggen voor op de /5 te monteren, met een opgefriste vork zal het misschien beter zijn.

Remmen van de /2 zijn op dit moment beter dan die van de /5. Zal puur afstelling zijn want het is compleet zelfde systeem.

/5 en /2 zijn alletwee 4-vitessen. Maar goed gespreid, dus die 5e is eigenlijk geen gemis. 

7FC7F4B7-148A-4B45-9684-DE200DC4B256_1_105_c.jpeg.910bfd70f8b15e84cbea3a703b850e16.jpeg

Ja, ik heb r50/5 en r60/5 gehad. 

/2 maar kort eens mee gereden. Qua rijden is jouw oordeel dus meer waard. Van remmen volg ik niet. /2 is enkele trommelrem, /5 dubbele, dat is een wereld van verschil. Mijn /5 remde ook aanzienlijk krachtiger dan mijn 750 Four met schijfrem. Alleen geeft een trommel minder gevoel op de limiet en reageert die iets trager. En bij vochtig koud meer geeft die 0 progressie, dan is het niets of blokkeren tot er wat temperatuur in zit. 

De vierbakken van de /5 en later zijn aanzienlijk sterker dan de vijfbakken. Het missen van een vijfde had ik wel, gezien de 50 een kortere overbrengingsverhouding had. Op de 60 was een vijfde idd geen gemis. 

Qua ontsteking zou ik altijd - ongeacht merk en type moto - een elektronische ontsteking naplaatsen. Meer vermogen, beter starten, minder onderhoud en geen kans om schade op te lopen als de ontsteking ontregeld raakt. Heb ik destijds gedaan op de jawa, de r50/5 en op nog een andere, maar weet niet meer welke... Steeds top beslissing gebleken. Je kan dan ook de batterij achterwege laten als je wilt. 

Geplaatst:
6 uren geleden, CharlesV zei:

Wat een vloot heb je daar. ❤️

Geplaatst:
5 uren geleden, CharlesV zei:

@gTa als je eens wil rijden, stuur gerust een PM 😉 

Much appreciated! Maar tot nu toe deed ik dat met moto's nooit en ik denk niet dat ik daar snel anders in ga doen.
Ik denk niet dat het (effectief) rijden doorslaggevend zou zijn in een evt aankoop, ttz "wil ik zo'n oude bike of niet", want ik denk dat ik me dat redelijk goed kan inbeelden.
Ik verwacht daar ook niet meer van dan hetgeen je logischerwijs van zo'n fiets mag verwachten.

• 3 weken later...
Geplaatst:
21 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Dan moet je zeker geen Ducati Superbike van die generaties kopen. 916/996/998/748

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minuten geleden, ICM zei:

Dan moet je zeker geen Ducati Superbike van die generaties kopen. 916/996/998/748

Nee dat weet ik, maar de goesting blijft wel omdat die zo bloedmooi zijn. 

Geplaatst:
9 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Nee dat weet ik, maar de goesting blijft wel omdat die zo bloedmooi zijn. 

Absoluut. De latere versie 998 nog een tikkeltje mooier met de gesloten zijkanten van de kuip in tegenstelling tot de 916/996.

Ik had een 748S, open, en nu nog een 748S Senna, gesloten.

image.png.ae87115a54a43c8e1d2942aafaa452c7.png

Ducati_9981_557d205e-d93d-4a1f-bd4a-36dc9e4ad0ef_1024x1024.jpg.webp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid