Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor mij sowiezo de 9T. Scrambler is echt een brommertje, 9T is zoveel meer moto. Ik heb 9T gereden, en Scrzmbler van dichtbij gezien.

Geplaatst:

Persoonlijk ook de 9t, maar ik zou zeggen ga er eens met rijden. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hier de laatste pagina's wat bijgelezen.

Ben er precies echt wel helemaal uit wat er op de markt is van mooie bikes😀

Mijn laatste bike is nu ook al 6j weg en kreeg vandaag een herinnering op FB van 10j geleden toen ik juist mijn outfit was gaan kopen😆

Wel wat spijt gehad dat ik die had verkocht en eigenlijk moest ik die vervangen hebben door een hoogpoter want dat vind ik prachtige motos als ik die zie afkomen in mijn spiegel of in het tegenliggend verkeer.

Van al mijn oude bike vrienden is er nog 1 die nog moto rijdt maar die is in pensioen maar die doet toch wel jaarlijks enkele lange ritten richting Zwitserland/ Italie enz...

Zijn huidige bike:

FB_IMG_1746852223080.jpg

FB_IMG_1746854182279.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
42 minuten geleden, toere zei:

Hier de laatste pagina's wat bijgelezen.

Ben er precies echt wel helemaal uit wat er op de markt is van mooie bikes😀

Mijn laatste bike is nu ook al 6j weg en kreeg vandaag een herinnering op FB van 10j geleden toen ik juist mijn outfit was gaan kopen😆

Wel wat spijt gehad dat ik die had verkocht en eigenlijk moest ik die vervangen hebben door een hoogpoter want dat vind ik prachtige motos als ik die zie afkomen in mijn spiegel of in het tegenliggend verkeer.

Van al mijn oude bike vrienden is er nog 1 die nog moto rijdt maar die is in pensioen maar die doet toch wel jaarlijks enkele lange ritten richting Zwitserland/ Italie enz...

(...)

FB_IMG_1746852223080.jpg

Een GS is niks voor jou.

Heb je je rijdersoutfit (Ducati) nog? Zo ja, dan is de keuze al gemaakt: een Multistrada. Eigenlijk is een "gewone" Multistrada V4 S in het rood dan wat jij nodig hebt.
Wil je iets specialers, kan je zelfs naar een Pikes Peak versie gaan, die is iets meer hardcore (17" voorwiel ipv 19", magnifiek mooie enkelzijdige achterbrug, geen elektronisch instelbare ophanging maar een potentere "analoge", etc).
Helemaal speciaal is de V4 RS, met het blok van de Streetfighter en std de droge koppeling ... kan uiteraard ook, maar geen idee of die zo veel meer bang for the buck is, tbh.

Je kan naar hartelust configureren op ducati.com.

Hier een V4 S in "Sport Travel & Radar"-uitvoering (std: verwarmde handgrepen, verwarmde zadels, sportkoffers, centrale bok, radarsysteem, gesmede velgen) met bijkomend "Performance Accessory Pack" (sportuitlaat + carbon spatbord vooraan), "Enduro Accessory Pack" (motorbeschermbeugels, radiatorbeschermroosters, bijkomende verstralers, sterkere handbescherming) en "Urban Accessory Pack" (quicklock tanktas, topcase met kleurpaneel, stroomvoorziening voor tanktas). De opleg voor de gesmede velgen is wel een (stevige) 1.100 EUR maar ... ze zijn zo mooi, meneer. ❤️

2025-05-1007_50_20-Instellingen.thumb.jpg.a748a6c22486f978d2222ed1e0412ef5.jpg

Daarmee heb je een extreem complete fiets en moet je bijna geen opties meer bijnemen.

Aanbevelenswaardige opties zouden nog kunnen zijn:

image.png.ffd11dc696954c0a6fc6a462cd90c52f.png

image.png.eaf1c2a0b7dd69979b1aef713c619bd7.png

image.png.2f0709a2528f06e52ed05c2fac44d34d.png

image.png.ed0d959f9724b566fc9aa26c2435868b.png

En eigenlijk verplicht te nemen wegens veiligheidsfeature:

image.png.94aa00616a86272fbe89dc06f3048a22.png

De opleg voor een Pikes Peak (met dezelfde packs, dus vergelijkbaar met de foto van de V4 S van hierboven) is een 3k EUR. Niet weinig... maar daarmee haal je wel een fiets in huis die meer hardcore is.
Als 't om te toeren is (met 2 evt zelfs) dan lijkt me dat eigenlijk geen noodzaak, tenzij je dat gewoon wil (owv looks or whatever).

2025-05-1007_59_41-Instellingen.thumb.jpg.8acdef359b6c1249fd0770a1c250d934.jpg

Geplaatst:

Tweedehands vind je natuurlijk ook wel wat. Misschien je beperken tot de laatste versies (facelift van voorjaar 2022), de eerste V4 hadden wel wat probleempjes die daarmee verholpen zouden moeten zijn.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ducati-multistrada-v4-s-2023-travel-radar-topcase-benzine-rood-f2d59f65-03e5-47a8-b299-fba6013570d8?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=4&position=4&search_id=pvyc63h1y9&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&new_taxonomy_available=false&mia_tier=t10&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10

Of met nog minder km (wel ietsje duurder), quasi nieuw eigenlijk:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ducati-multistrada-v4-s-touring-radar-front-en-rear-benzine-rood-74c6eb41-84d0-459c-a5b6-1f726cc0e4bf?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=6&position=6&search_id=pvyc63h1y9&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&new_taxonomy_available=false&mia_tier=t10&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10

Da's toch minder dan 2/3e van nieuwprijs, je "bespaart" 12,5k tov nieuw. (Wel geen gesmede velgen, die zijn er pas vanaf dit modeljaar, tenzij in optie maar optioneel waren die heel duur).

Als je buiten België zoekt heb je soms wel wat meer keuze maar je bespaart er (volgens mijn eerste snelle kijk) niet echt veel centen mee uit.

Geplaatst:
20 uren geleden, tuscani zei:

Heb hem al een paar keer gezien, en had het vooral over de looks. :D zal zeker weer overkill zijn voor mij, maar was als reactie op de Yamaha. Ik zoek vooral de " emotionele klik"  die ik niet direct heb bij de Yamaha.  Bij de cb heb ik dat ook weer door mijn joebarteam verzameling. :D

Z900RS?

Triumph Speed Twin? 
Die laatste vind ik knapper dan de R9T (eigen smaak uiteraard) en klinkt niet als een bak rammelende knikkers (weer eigen smaak). 

Geplaatst:
7 minuten geleden, Jan zei:

Z900RS?

Triumph Speed Twin? 
Die laatste vind ik knapper dan de R9T (eigen smaak uiteraard) en klinkt niet als een bak rammelende knikkers (weer eigen smaak). 

Zeer valabele alternatieven & akkoord met je laatste opmerking (sound).

Geplaatst:

Moest ik uithalen met wat flappen om toch een Multistrada te halen, dan zou het echt wel een Pikes Peak moeten zijn voor mij ... en dan kom ik toch op een stevige som uit. 🤯

image.png.bd9a8c0a72ba881fbe2518046cb09557.png

Wel alle toeters en bellen (behalve optioneel carbon, daar betaal ik niet voor):

2025-05-1008_36_07-DucatiConfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.10701584c583b6a741b43865fafe0fe7.jpg

• Grappig 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Moest ik uithalen met wat flappen om toch een Multistrada te halen, dan zou het echt wel een Pikes Peak moeten zijn voor mij ... en dan kom ik toch op een stevige som uit. 🤯

image.png.bd9a8c0a72ba881fbe2518046cb09557.png

Wel alle toeters en bellen (behalve optioneel carbon, daar betaal ik niet voor):

2025-05-1008_36_07-DucatiConfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.10701584c583b6a741b43865fafe0fe7.jpg

Is de moeite:-)

Kleine correctie wel: een Pikes Peak heeft wel elektronische vering, maar dan van Öhlins

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Een GS is niks voor jou.

Heb je je rijdersoutfit (Ducati) nog?

En past hij er nog in? :D

• Grappig 1
Geplaatst:
51 minuten geleden, msxx zei:

Is de moeite:-)

Kleine correctie wel: een Pikes Peak heeft wel elektronische vering, maar dan van Öhlins

Aha thx, 't was de vorige dan, mogelijks?

Stevige prijs is inclusief full "racing" exhaust, door de 3k.... denk wel dat ik die zou laten vallen (niet road legal en men wordt daarop erg streng, zeker in DE en F etc). En denk dat de gewone met de Akra-pot ook al luid genoeg is. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, gTa zei:

Aha thx, 't was de vorige dan, mogelijks?

Stevige prijs is inclusief full "racing" exhaust, door de 3k.... denk wel dat ik die zou laten vallen (niet road legal en men wordt daarop erg streng, zeker in DE en F etc). En denk dat de gewone met de Akra-pot ook al luid genoeg is. :D 

Dat was met de twin, de 1260 inderdaad 

Geplaatst:
7 minuten geleden, msxx zei:

Dat was met de twin, de 1260 inderdaad 

Zou de twin niet ook wat puurder/bruter rijden dan de V4?

Geplaatst:
1 minuut geleden, gTa zei:

Zou de twin niet ook wat puurder/bruter rijden dan de V4?

Absoluut, zeker de eerste generatie!

Geplaatst:
5 uren geleden, gTa zei:

Een GS is niks voor jou.

Heb je je rijdersoutfit (Ducati) nog? Zo ja, dan is de keuze al gemaakt: een Multistrada. Eigenlijk is een "gewone" Multistrada V4 S in het rood dan wat jij nodig hebt.
Wil je iets specialers, kan je zelfs naar een Pikes Peak versie gaan, die is iets meer hardcore (17" voorwiel ipv 19", magnifiek mooie enkelzijdige achterbrug, geen elektronisch instelbare ophanging maar een potentere "analoge", etc).
Helemaal speciaal is de V4 RS, met het blok van de Streetfighter en std de droge koppeling ... kan uiteraard ook, maar geen idee of die zo veel meer bang for the buck is, tbh.

Je kan naar hartelust configureren op ducati.com.

Hier een V4 S in "Sport Travel & Radar"-uitvoering (std: verwarmde handgrepen, verwarmde zadels, sportkoffers, centrale bok, radarsysteem, gesmede velgen) met bijkomend "Performance Accessory Pack" (sportuitlaat + carbon spatbord vooraan), "Enduro Accessory Pack" (motorbeschermbeugels, radiatorbeschermroosters, bijkomende verstralers, sterkere handbescherming) en "Urban Accessory Pack" (quicklock tanktas, topcase met kleurpaneel, stroomvoorziening voor tanktas). De opleg voor de gesmede velgen is wel een (stevige) 1.100 EUR maar ... ze zijn zo mooi, meneer. ❤️

Daarmee heb je een extreem complete fiets en moet je bijna geen opties meer bijnemen.

Aanbevelenswaardige opties zouden nog kunnen zijn:

image.png.ffd11dc696954c0a6fc6a462cd90c52f.png

image.png.eaf1c2a0b7dd69979b1aef713c619bd7.png

image.png.2f0709a2528f06e52ed05c2fac44d34d.png

image.png.ed0d959f9724b566fc9aa26c2435868b.png

En eigenlijk verplicht te nemen wegens veiligheidsfeature:

image.png.94aa00616a86272fbe89dc06f3048a22.png

De opleg voor een Pikes Peak (met dezelfde packs, dus vergelijkbaar met de foto van de V4 S van hierboven) is een 3k EUR. Niet weinig... maar daarmee haal je wel een fiets in huis die meer hardcore is.
Als 't om te toeren is (met 2 evt zelfs) dan lijkt me dat eigenlijk geen noodzaak, tenzij je dat gewoon wil (owv looks or whatever).

Was een Multistrada dat ik overwoog hoor😃

2x maal met de Multistrada Pikes Peak van iemand die ik ken gereden en man dat was een zalige bike!!

Die zithouding alleen al vond ik machtig🤪

Telkens ik naar Ultimate gym ging in Kortrijk stond hij daar altijd voor de deur en ik was er stapelzot van. 

Moest ik mijn Ducati outfit nog gehad hebben toen hij die moto verkocht,  was die zeker van mij😀

Geplaatst:
3 uren geleden, Super95 zei:

En past hij er nog in? :D

Ik woog toen +85 kg denk ik. 

Nu juist onder de 85kg dus ja, maar alles is allang verkocht😃

Geplaatst:
6 uren geleden, gTa zei:

Een Duc moet een "enkelzijdige achterbrug" hebben. En dat grote voorwiel is te lelijk.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, toere zei:

Je kan kledij altijd terug aankopen hé :D

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 uren geleden, ICM zei:

Een Duc moet een "enkelzijdige achterbrug" hebben. En dat grote voorwiel is te lelijk.

Ik ga grotendeels akkoord (niet elke epische Ducati heeft die enkelzijdige achterbrug, evenwel), maar het zou jammer zijn om zo'n goeie bike te laten staan owv die 2 eerder stijlmatige zaken.
De Multistrada blijft een extreem goede motorfiets en zelfs met klassieke achterbrug en het 19" voorwiel is dat een rasechte Duc. Vraag @msxx maar 🙂

Geplaatst:
3 uren geleden, toere zei:

Ik ben ook niet helemaal zeker dat zo'n full leder "race pak" (gesneden op de zithouding op een sportbike) ook de beste keuze is voor een GT-moto, waar je meer rechtop zit én waarop je idealiter een wat breder inzetbaar pak rijdt.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
34 minuten geleden, gTa zei:

Ik ga grotendeels akkoord (niet elke epische Ducati heeft die enkelzijdige achterbrug, evenwel), maar het zou jammer zijn om zo'n goeie bike te laten staan owv die 2 eerder stijlmatige zaken.
De Multistrada blijft een extreem goede motorfiets en zelfs met klassieke achterbrug en het 19" voorwiel is dat een rasechte Duc. Vraag @msxx maar 🙂

Het oog wil ook wat, niewaar?

Geplaatst:
9 minuten geleden, ICM zei:

Ben het daar niet mee oneens, maar de enkelzijdige achterbrug is bij Ducati volledig op zijn retour, helaas.

Streetfighter en Panigale hebben deze ook niet meer..

IMG_5852.jpeg.59328c389a5523cc1c026a09f92828f8.jpeg

Geplaatst:
15 minuten geleden, ICM zei:

Helemaal eens. Is sterk persoonlijk, natuurlijk.

Een hoogpoter is sowieso al niet zo knap als een klassieke naked of een mooi gestylede racer, vind ik.
Dan doet dat 19" voorwiel of de klassieke achterbrug niet zo veel afbreuk dat ik een gewone Multistrada zou laten staan.

Geplaatst:
17 minuten geleden, msxx zei:

Ben het daar niet mee oneens, maar de enkelzijdige achterbrug is bij Ducati volledig op zijn retour, helaas.

Streetfighter en Panigale hebben deze ook niet meer..

IMG_5852.jpeg.59328c389a5523cc1c026a09f92828f8.jpeg

Die enkelzijdige zal technisch complexer zijn en geen voordelen bieden, dus lijkt me logisch.

Maar mooier.

Geplaatst:
12 minuten geleden, gTa zei:

Helemaal eens. Is sterk persoonlijk, natuurlijk.

Een hoogpoter is sowieso al niet zo knap als een klassieke naked of een mooi gestylede racer, vind ik.
Dan doet dat 19" voorwiel of de klassieke achterbrug niet zo veel afbreuk dat ik een gewone Multistrada zou laten staan.

Ik ben geen echte motard (meer), hoewel al 29 jaar mijn motorrijbewijs. WTF eigenlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid