Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
44 minuten geleden, DDé zei:

IMG_0154.jpeg

Franse motor?

Geplaatst:
45 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Franse motor?

Klopt. 

• 2 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst:
Op 9/5/2025 om 09:59, tuscani zei:

Aan de motards hier. Het S4rs verhaal heb ik wat opgeborgen, door de financiële toestanden hier vorig jaar. En ondertussen de bedenking gemaakt dat 130pk op 2 wielen zonder hulpmiddelen, misschien toch niet het beste idee is, voor te beginnen.

Ik zit nog steeds 2dehands markt wat in het oog te houden naar mijn andere liefdes/dromen. Namelijk de R9t en een Scrambler. De R9t omdat ik dat nog steeds een dijk van een model vind. (in de gepaste kleurencombo) En puur op afwerking is die top. (verwarmde handvaten, abs, dat boxerblok,...) De scrambler omdat ik steeds een Ducati-lover geweest ben door het typische twin-geratel. Bij de Scrambler zou de keuze eerder naar een 800cc gaan, omdat ze daar een gelimiteerde versie hebben in voor mij schitterende kleuren. En 800cc zal waarschijnlijk wel meer dan voldoende zijn, voor mijn sporadische gebruik? Ik lees ook (vroeger en nu) dan een lichtere fiets, sowieso ook plezieriger bolt. Enkel voor lange afstanden, zit je wat op je honger. (wat in mijn geval niet echt een hekel punt zou zijn) Het moeilijke is vooral de prijszetting in mijn gedachten. Beide zitten in de 9000€ klasse, maar dan lijkt de BMW me meer waar voor je geld te geven?

dus puur hypothetische "die of dat vraag" Welke heeft jullie voorkeur?

de R9t (model van 21 met max 10K km op)

a15fc97a-4c02-4184-8333-afdabd9a2e18_ddfb91cf-246a-4de9-87ef-e05dfff6f010.thumb.jpg.6a706596ad8806c0f013a3b496c06ec6.jpg

Scrambler Italian independent 800cc (2016 met kmstanden tussen de 1000 en max 5000)

Ducati-WW-Web-%C2%A9Dricot-Thierry-44-su

of zelfs een nieuwere versie de Nightshift van 2023

Scrambler-Nightshift-Next-Gen-riding-mot

Ik weet niet of je ondertussen al iets gekozen hebt. Ik rijd sinds dit jaar met een 2017 R Nine T (voordien 10 jaar met een Speed Triple) die 8k op de klok had toen ik 'm kocht. Ik kan je alvast wel meegeven dat het een heel speelse en leuke moto is. Wel heb ik de achtervering vervangen door een Wilbers 640 die de achterkant met 25 mm verhoogt. Ik vond de zithouding naar mijn gevoel net iets te relaxt, comfort is hetzelfde gebleven en hij stuur een fractie scherper. Nu comfort, verwacht daar niet teveel van, de ophanging is strak en het zadel is vrij dun. De boxermotor is lui te rijden en 't is nog een 'goeie ouwe' lucht/olie gekoelde, uiteraard moet je wel fan zijn van het unieke karakter van een boxer. De laatste R Nine T's (vanaf modeljaar '21) zijn Euro 5 en hebben een LED koplamp. Hoe hoger de Euro norm, hoe armer ze standaard lopen, hoe bokkiger ze rijden. Ook is de standaard uitlaat van de '21 beduidend stiller geworden. En hoe recenter, hoe meer elektronica, maar dat geldt voor alles. Het leuke aan de R Nine T is ook dat je 'm eindeloos kan customizen, al dan niet met de originele (dure) Option 719 spulletjes. Eén nadeel aan de standaard spaakwielen is dat ze niet tubeless zijn. Lek rijden (wat ik al voorgehad heb) is niet even snel een wiek steken. Je hebt Option 719 spaakwielen die wel tubeless zijn, misschien dat ik die nog overweeg als ik ze ergens voor een prijsje kan vinden. 

• Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Jantes zei:

Ik weet niet of je ondertussen al iets gekozen hebt. Ik rijd sinds dit jaar met een 2017 R Nine T (voordien 10 jaar met een Speed Triple) die 8k op de klok had toen ik 'm kocht. Ik kan je alvast wel meegeven dat het een heel speelse en leuke moto is. Wel heb ik de achtervering vervangen door een Wilbers 640 die de achterkant met 25 mm verhoogt. Ik vond de zithouding naar mijn gevoel net iets te relaxt, comfort is hetzelfde gebleven en hij stuur een fractie scherper. Nu comfort, verwacht daar niet teveel van, de ophanging is strak en het zadel is vrij dun. De boxermotor is lui te rijden en 't is nog een 'goeie ouwe' lucht/olie gekoelde, uiteraard moet je wel fan zijn van het unieke karakter van een boxer. De laatste R Nine T's (vanaf modeljaar '21) zijn Euro 5 en hebben een LED koplamp. Hoe hoger de Euro norm, hoe armer ze standaard lopen, hoe bokkiger ze rijden. Ook is de standaard uitlaat van de '21 beduidend stiller geworden. En hoe recenter, hoe meer elektronica, maar dat geldt voor alles. Het leuke aan de R Nine T is ook dat je 'm eindeloos kan customizen, al dan niet met de originele (dure) Option 719 spulletjes. Eén nadeel aan de standaard spaakwielen is dat ze niet tubeless zijn. Lek rijden (wat ik al voorgehad heb) is niet even snel een wiek steken. Je hebt Option 719 spaakwielen die wel tubeless zijn, misschien dat ik die nog overweeg als ik ze ergens voor een prijsje kan vinden. 

Helemaal mijn ervaringen ermee. Ik heb lang getwijfeld tussen één van de eerste (zoals de jouwe) of een recentere, zelfs een R-Nine T Race overwogen (eigenlijk bijna gekocht... tot ik het dwingend advies van de verkoper opvolgde en ermee ging testrijden). Uiteindelijk vond ik onvoldoende klik met de motor (al verkies ik die van de R-Nine T duidelijk boven de 1250 etc) en heb ik m'n pijlen op een Guzzi Griso gezet. Heeft even geduurd eer ik er ene vond maar sinds 3 jaar heb ik er ene.

De tubeless spaakwielen gaan momenteel verdomd veel geld.

Over dat bokkiger rijden: een degelijke motortuner/-afsteller haalt dat er zonder problemen uit. Gezonde (rijkere) afstelling met kennis van zaken: meer souplesse, meer koppel, meer verbruik, meer geur. Can't go wrong there. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De 21 uitvoering is gegeerd. Knappe versie.  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
Op 30/9/2025 om 13:10, tuscani zei:

De 21 uitvoering is gegeerd. Knappe versie.  

Nog eentje van op de Ventoux.

EcWtXEf.jpeg

aangepast door Jantes
  • Vind ik leuk 7
Op 24/7/2025 om 21:53, DDke zei:

@Tjeu

had jij nog een Amigo staan?

IMG_2283.jpeg.4d9c0cf4e69b57be15c6686f36285c2b.jpeg

Heb ik ook nog staan, gekocht op m'n 16, gebruikt tot m'n 18. Dan stil gestaan tot ik zo'n 35 was. Dan heb ik 'm gerestaureerd. Nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe uitlaat en spatborden herlakt. Al de rest is nog origineel (bouwjaar 1971) en 't is eentje zonder achtervering, die zijn vrij zeldzaam. Staat nu alweer meer dan 15 jaar stil. Ik heb 'm wel mooi ingespoten met WD40. 😄

7laAfPG.jpeg

aangepast door Jantes
  • Vind ik leuk 6
Geplaatst:
1 minuut geleden, Jantes zei:

Heb ik ook nog staan, gekocht op m'n 16, gebruikt tot m'n 18. Dan stil gestaan tot ik zo'n 35 was. Dan heb ik 'm gerestaureerd. Nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe uitlaat en spatborden herlakt. Al de rest is nog origineel (bouwjaar 1971) en 't is eentje zonder achtervering, die zijn vrij zeldzaam. Staat nu alweer meer dan 15 jaar stil. Ik heb 'm wel mooi ingespoten met WD40. 😄

[img]https://i.imgur.com/7laAfPG.jpeg[/img]

Wij zijn een modern forum, geen img tags nodig :D 

7laAfPG.jpeg

• Vind ik leuk 1
Op 9/5/2025 om 09:59, tuscani zei:

Aan de motards hier. Het S4rs verhaal heb ik wat opgeborgen, door de financiële toestanden hier vorig jaar. En ondertussen de bedenking gemaakt dat 130pk op 2 wielen zonder hulpmiddelen, misschien toch niet het beste idee is, voor te beginnen.

Ik zit nog steeds 2dehands markt wat in het oog te houden naar mijn andere liefdes/dromen. Namelijk de R9t en een Scrambler. De R9t omdat ik dat nog steeds een dijk van een model vind. (in de gepaste kleurencombo) En puur op afwerking is die top. (verwarmde handvaten, abs, dat boxerblok,...) De scrambler omdat ik steeds een Ducati-lover geweest ben door het typische twin-geratel. Bij de Scrambler zou de keuze eerder naar een 800cc gaan, omdat ze daar een gelimiteerde versie hebben in voor mij schitterende kleuren. En 800cc zal waarschijnlijk wel meer dan voldoende zijn, voor mijn sporadische gebruik? Ik lees ook (vroeger en nu) dan een lichtere fiets, sowieso ook plezieriger bolt. Enkel voor lange afstanden, zit je wat op je honger. (wat in mijn geval niet echt een hekel punt zou zijn) Het moeilijke is vooral de prijszetting in mijn gedachten. Beide zitten in de 9000€ klasse, maar dan lijkt de BMW me meer waar voor je geld te geven?

dus puur hypothetische "die of dat vraag" Welke heeft jullie voorkeur?

de R9t (model van 21 met max 10K km op)

a15fc97a-4c02-4184-8333-afdabd9a2e18_ddfb91cf-246a-4de9-87ef-e05dfff6f010.thumb.jpg.6a706596ad8806c0f013a3b496c06ec6.jpg

Scrambler Italian independent 800cc (2016 met kmstanden tussen de 1000 en max 5000)

Ducati-WW-Web-%C2%A9Dricot-Thierry-44-su

of zelfs een nieuwere versie de Nightshift van 2023

Scrambler-Nightshift-Next-Gen-riding-mot

De R Nine T uit je foto staat sinds vandaag (weer) te koop. Wel opvallend, achteraan heeft ie het gewone spaakwiel (al dan niet achteraf tubeless gemaakt), vooraan de tubeless versie (Option 719). 

https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-bmw/m2318490221-bmw-r-ninet-volledige-optie-719

aangepast door Jantes
Geplaatst:
34 minuten geleden, Jantes zei:

De R Nine T uit je foto staat sinds vandaag (weer) te koop. Wel opvallend, achteraan heeft ie het gewone spaakwiel (al dan niet achteraf tubeless gemaakt), vooraan de tubeless versie (Option 719). 

https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-bmw/m2318490221-bmw-r-ninet-volledige-optie-719

Wel een pak duurder dan eerst. Dacht dat hij rond de 10k zat.

Geplaatst:
16 uren geleden, tuscani zei:

Wel een pak duurder dan eerst. Dacht dat hij rond de 10k zat.

Was dat maar 10k? Dat was wel eenvrij scherpe prijs. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Amigo :inlove:

Ik zou er eigenlijk ook nog ééntje willen 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zeer eigenzinnige bike, dat alleen al verdient 5 sterren. Ik heb er ook eens mee gereden, met stock uitlaat kon de motor/aandrijflijn me niet bekoren maar ik was wel erg positief verrast van z'n rijgedrag. Zo'n pletwals achteraan en toch nog agiel door bochten - onverwacht. Congrats & enjoy (soon). Spoedig herstel, ook. Schouders zijn vreselijke dingen om te herstellen, als het goed misgegaan is. (Ik kan er helaas van meespreken...)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Heb er nooit op gereden maar ken het motorblok zeer goed, daar ga je veel plezier mee beleven!

Motor achter een camper, dat klinkt als een recept voor toffe vakanties!

En beterschap ❤️‍🩹 kan er van meespreken, schouderblessures zijn vervelend en duren lang…

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Merci! Heb 2 jaar een Diavel Strada gehad dus weet waaraan ik me moet verwachten 😉 ik heb eerst nog een BMW GS overwogen.. Maar heb ik ook al gehad en daar rijden er al veel te veel van.

Wat betreft schouder: wat was jullie type operatie, verloop van herstel, als ik vragen mag. Ik ben op 15 sept geopereerd omdat mijn schouder de voorbije 10 jaar 14 keer uit de kom was gegaan.. eerste 2 weken na operatie moest ik dag en nacht een draagdoek dragen. Na die twee weken mocht hij overdag al wat meer af maar arm zo weinig mogelijk gebruiken. Binnen 2 weken moet ik terug op controle en vanaf dan zal het 3 keer per week kine zijn. Volledig herstel pas na 3maanden. Ik vind het vooral ambetant dat ik momenteel niet weet of alles wel goed aan het herstellen is en ik toch geen verkeerde bewegingen heb gedaan.

Was het bij jullie gelijkaardig?

Geplaatst:
15 minuten geleden, M3 is the best zei:

Merci! Heb 2 jaar een Diavel Strada gehad dus weet waaraan ik me moet verwachten 😉 ik heb eerst nog een BMW GS overwogen.. Maar heb ik ook al gehad en daar rijden er al veel te veel van.

Wat betreft schouder: wat was jullie type operatie, verloop van herstel, als ik vragen mag. Ik ben op 15 sept geopereerd omdat mijn schouder de voorbije 10 jaar 14 keer uit de kom was gegaan.. eerste 2 weken na operatie moest ik dag en nacht een draagdoek dragen. Na die twee weken mocht hij overdag al wat meer af maar arm zo weinig mogelijk gebruiken. Binnen 2 weken moet ik terug op controle en vanaf dan zal het 3 keer per week kine zijn. Volledig herstel pas na 3maanden. Ik vind het vooral ambetant dat ik momenteel niet weet of alles wel goed aan het herstellen is en ik toch geen verkeerde bewegingen heb gedaan.

Was het bij jullie gelijkaardig?

Bij mij was het eenvoudiger: hard op terecht gekomen bij een crash, maar dankzij een zeer strak zittend pak/bescherming is hij vanzelf terug in de kom gegaan. Herstel heeft 2jr geduurd, ik sliep altijd op die zij maar dat was het eerste jaar ondenkbaar..

Mijn moeder heeft een nieuwe schouder gekregen recent, maar daar loopt alles mis. Inmiddels vijf operaties verder..

Geplaatst:

Ik ben ondersteboven op m'n schouder gevallen (mountainbike). Van de 5 pezen die je schouder vasthoudt (aan sleutelbeen, schouderblad, etc) waren er 3 door en 1'tje quasi. Eerst zo gelaten, ondanks "pianotoets" van 4-5 cm. Maar veel pijn en verminderde mobiliteit dus toch laten opereren. Ze hebben gaten door m'n schouderblad geboord en m'n schouder met donorpezen "vastgeregen". Pianotoets is weg, wel wat verminderde mobiliteit. Is ondertussen al een jaar of 10, blijft mijn zwakke plek.

Geplaatst:

Hier sleet op de pees en verkalking van het  bot,uiteindelijk toch laten opereren. Toch een 3 maand out geweest vooraleer ik opnieuw wat kracht kon gebruiken. Na 4 maand was ik terug aan het werk (fysieke arbeid).

Geplaatst:

Diavel :inlove:

Ooit nog testrit mogen mee doen bij Hautekiet in Ruddervoorde.

Beetje dezelfde bevindingen als gTa. Zeer lichtvoetig voor zijn proporties en gewicht. Het was voor mij echt een grote verrassing. In die mate dat ik af en toe nog eens kijk naar zoekertjes. 

Mooi vind ik hem na al die jaren nog steeds niet. Vooral het koplamp gedeelte is minder. 

Als ik dan echt ééntje mag kiezen (eerst de lotto winnen), dan is het de AMG editie 🤪 

Proficiat in ieder geval en een goed herstel gewenst. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Diavel :inlove:

Ooit nog testrit mogen mee doen bij Hautekiet in Ruddervoorde.

Beetje dezelfde bevindingen als gTa. Zeer lichtvoetig voor zijn proporties en gewicht. Het was voor mij echt een grote verrassing. In die mate dat ik af en toe nog eens kijk naar zoekertjes. 

Mooi vind ik hem na al die jaren nog steeds niet. Vooral het koplamp gedeelte is minder. 

Als ik dan echt ééntje mag kiezen (eerst de lotto winnen), dan is het de AMG editie 🤪 

Proficiat in ieder geval en een goed herstel gewenst. 

Als je dan toch een motorfiets wel met een "tuner automerk" erop: check eens wat Brabus de voorbije jaren uitbracht en wat ze voor 2026 in de pijplijn hebben zitten. Daar verbleekt een Diavel toch bij, imo. :D  Op élk vlak: rijden én looks.

• Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid