Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb toch al mooiere Bimota's gezien

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 uren geleden, Jantes zei:

Ik vind die wielen net knap, visueel zo'n beetje een mengeling van spaak- en gegoten/gesmede wielen. En het zijn gesmede wielen, sterk en licht.

Geen discussie over de kwaliteit, maar ik was teleurgesteld toen ik ze live zag.
Valt niet in foto te vatten, plus ik zoek echt spijkers op laag water ook. :D 

Ik zou hier echter niet mee over bochtige bergpassen willen sjezen. Teveel schrik om zoiets op z'n kant te leggen.

Dat zou me nu echt eens niet tegenhouden.

Anderzijds: mocht ik zoiets kopen, ik denk dat ik er idd meteen een setje koetswerkdelen bij koop als reserve.

En dat blok, tja, zo'n charged viercilinder Kawa blok. Doet me niet onmiddellijk iets ...

Ik vind het gevaarlijk om daarover te oordelen zonder ermee gereden te hebben. Allez, ik heb daar iig nog niet mee gereden.

Het is qua power & grunt goed vergelijkbaar met mijn ex K1300R. Alleen in topvermogen gaat deze hier nog een 30pk extra door vanaf pakweg 9k rpm, waar m'n BMW dan zachtjes richting top "afzwakte".

en dan zwijg ik nog over het, voor de gewone mens, totaal onbruikbare vermogen.

Dat klopt wel. Het is eenvoudigweg iets dat je quasi nooit ten volle inzet.

Maar ALS je 't inzet: waauw. Onbeschrijfelijk.

Als ik m'n K13R weg deed, was dat ook deels een argument: zoveel vermogen heb je niet nodig.
Maar ik merk nu wel dat ik héél af en toe toch wel dat immense vermogen mis.

Het is onbeschrijfelijk wat dat met je doet, voluit op zo'n pk-kanon. In bochtige wegen moet dat niet (het kán wel maar dan wordt het wel heel intens en gevaarlijk).
Maar als je eens een stukje rechtdoor hebt, of je wil gewoon eens even op een stuk autoweg doorheen wat versnellingen blazen ... onbeschrijfelijk. ❤️ 

Maar ja, 't gaat 'm uiteindelijk meer om de exclusiviteit. En dan is het geheel uiteraard wel geslaagd. 

Ik ben 'm gaan kijken omdat ik op foto/video enkele bedenkingen had. Die blijven na 't live zien grotendeels overeind. En dat van de wielen en de "lelijke" linker motorzijde komt er nog bij.

Bijkomend: er zijn (nog) geen bagageoplossingen voor, noch aftermarket parts. Niet dat je een bimota (godbetert...) moet customizen om "uniek" te zijn, dat is sowieso een mega-unieke moto.
Maar ik zou van die licht/nummerplaat-unit af willen die aan de achterbrug vertrekt en achter 't wiel uit komt (wettelijk verplicht, maar wel aartslelijk ook al is het helemaal in carbon gemaakt).
En ik zou mooi gemaakte, perfect passende valbeugels willen. En een mogelijkheid om de duo-voetsteunen te deleten.
Mooi bijpassende koffers, ook niet beschikbaar. En zelfs met een "kit op maat" daar generieke Givi's aan hangen ... mmmeh, I don't know.

Da's natuurlijk de keerzijde van de medaille van zo'n handgemaakt ding dat -inderdaad- eerder beoogt z'n leven in een collectie te slijten en niet veel baan te zien.

Maar da's dan net wat ik wél wil doen (en ook effectief doe). Ik rijd op m'n unlikely Griso ook winter/zomer, ik ben heel bewust met m'n Valkyrie de 100colls gaan doen, etc.
Zo'n Tera zou ik ook niet sparen, integendeel. Technisch (motorisch/aandrijflijn) kan die daar absoluut tegen, Kawa is op dat vlak een betrouwbare keuze. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 uren geleden, 3000 zei:

Heb toch al mooiere Bimota's gezien

Een hoogpoter is nooit mooi, vind ik.

Voor een hoogpoter te zijn, vind ik 'm wel lekker.

De mooiere stond er pal naast:

PXL_20260130_110419721_MP.thumb.jpg.a94d7957b39d861d0b81598dd65f9667.jpg

Maar eigenlijk ...

... een bimota is nooit perfect. Vaak zelfs hebben ze wreed quirky elementen. Dat is net deel van het bimota-DNA.

Ook die KB4 bijvoorbeeld. Live valt die een pak beter mee dan op foto (ook op bovenstaande foto). Maar dan nog:

bimota is altijd (sterk) een aquired taste.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik zie het niet.. 

Die overdreven grote Akra-demper past er niet op, veel te druk rond het motorblok, vrij "simpel" ogende achterbrug, ... 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, CharlesV zei:

Ik zie het niet.. 

Die overdreven grote Akra-demper past er niet op, veel te druk rond het motorblok, vrij "simpel" ogende achterbrug, ... 

Optisch vind ik een (naar mijn smaak gespecte) S 1000 XR of Multistrada (en al helemaal de Pikes Peak of RS) ook knapper.

Maar die zijn, vergeleken hiermee, "saai". Dit hier is ... uniek. Een stevige hoek af, eigenwijs. Past bij mij. :D 

Geplaatst:
7 uren geleden, gTa zei:

Geen discussie over de kwaliteit, maar ik was teleurgesteld toen ik ze live zag.
Valt niet in foto te vatten, plus ik zoek echt spijkers op laag water ook. :D 

Dat zou me nu echt eens niet tegenhouden.

Anderzijds: mocht ik zoiets kopen, ik denk dat ik er idd meteen een setje koetswerkdelen bij koop als reserve.

Ik vind het gevaarlijk om daarover te oordelen zonder ermee gereden te hebben. Allez, ik heb daar iig nog niet mee gereden.

Het is qua power & grunt goed vergelijkbaar met mijn ex K1300R. Alleen in topvermogen gaat deze hier nog een 30pk extra door vanaf pakweg 9k rpm, waar m'n BMW dan zachtjes richting top "afzwakte".

Dat klopt wel. Het is eenvoudigweg iets dat je quasi nooit ten volle inzet.

Maar ALS je 't inzet: waauw. Onbeschrijfelijk.

Als ik m'n K13R weg deed, was dat ook deels een argument: zoveel vermogen heb je niet nodig.
Maar ik merk nu wel dat ik héél af en toe toch wel dat immense vermogen mis.

Het is onbeschrijfelijk wat dat met je doet, voluit op zo'n pk-kanon. In bochtige wegen moet dat niet (het kán wel maar dan wordt het wel heel intens en gevaarlijk).
Maar als je eens een stukje rechtdoor hebt, of je wil gewoon eens even op een stuk autoweg doorheen wat versnellingen blazen ... onbeschrijfelijk. ❤️ 

Ik ben 'm gaan kijken omdat ik op foto/video enkele bedenkingen had. Die blijven na 't live zien grotendeels overeind. En dat van de wielen en de "lelijke" linker motorzijde komt er nog bij.

Bijkomend: er zijn (nog) geen bagageoplossingen voor, noch aftermarket parts. Niet dat je een bimota (godbetert...) moet customizen om "uniek" te zijn, dat is sowieso een mega-unieke moto.
Maar ik zou van die licht/nummerplaat-unit af willen die aan de achterbrug vertrekt en achter 't wiel uit komt (wettelijk verplicht, maar wel aartslelijk ook al is het helemaal in carbon gemaakt).
En ik zou mooi gemaakte, perfect passende valbeugels willen. En een mogelijkheid om de duo-voetsteunen te deleten.
Mooi bijpassende koffers, ook niet beschikbaar. En zelfs met een "kit op maat" daar generieke Givi's aan hangen ... mmmeh, I don't know.

Da's natuurlijk de keerzijde van de medaille van zo'n handgemaakt ding dat -inderdaad- eerder beoogt z'n leven in een collectie te slijten en niet veel baan te zien.

Maar da's dan net wat ik wél wil doen (en ook effectief doe). Ik rijd op m'n unlikely Griso ook winter/zomer, ik ben heel bewust met m'n Valkyrie de 100colls gaan doen, etc.
Zo'n Tera zou ik ook niet sparen, integendeel. Technisch (motorisch/aandrijflijn) kan die daar absoluut tegen, Kawa is op dat vlak een betrouwbare keuze. 

Klopt wel, (te)veel vermogen is nooit verkeerd. Maar ik vind het in de praktijk voor mij zelden tot nagenoeg nooit iets bij te brengen aan het rijplezier. Volgas rechtdoor, oké, maar je zit binnen de kortste keren aan illegale snelheden. Het meeste plezier haal ik uit bochtige wegen en dan het liefste met een moto waar wat op gewerkt mag worden. Een vier-in-lijn is eigenlijk het beste wat je kan hebben. Smooth, lineaire vermogensopbouw, beperkte trillingen, enz... . Ik heb al redelijk wat viercilinders test gereden, maar het doet me niet veel. Zo'n CB1000R uit 2008 heb ik bijvoorbeeld eens gereden. Daar heb je dus werkelijk niks op aan te merken, maar dat is een zulk zielloos ding. Mij doet dat niets. Ik heb ook nooit een viercilinder gehad (twee dikke V-twins, een driepitter en nu een boxer). De R Nine T heeft zo'n 25 Pk minder dan m'n Speed, ik mis dat echt niet. Voor mij persoonlijk, alles boven pakweg de 100 Pk tot 150 Pk is genoeg. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De lente komt dichterbij. Dus stilaan aan het uitkijken voor nieuw rubber, de 10 jaar oude Bridgestones moeten er echt onderuit.

Twijfel tussen:

• Bridgestone S23
  • Dunlop Sportsmart Mk4
  • Metzeler Sportec M9RR
Geplaatst:
47 minuten geleden, CharlesV zei:

Ik zie het niet.. 

Die dempers zijn tegenwoordig haast allemaal zo. Lang leve emissie- en geluidsnormen. 

• Verdrietig 1
Geplaatst:
8 uren geleden, gTa zei:

Idd, rijeuh. 😎 En ne MV staat daarentegen niet zo bekend om de betrouwbare keuze, maar ik doe het toch. 😆

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, Joske zei:

Idd, rijeuh. 😎 En ne MV staat daarentegen niet zo bekend om de betrouwbare keuze, maar ik doe het toch. 😆

Dat betrouwbaar is nog zo geen issue als je 't maar gebruikt als vrijetijdsding. De technische ondersteuning als het misloopt, dat is nog een ander ding. Een kennis van me had een MV, was iets mis met de ECU, heeft een half jaar moeten wachten eer het in orde was. Ik vind de wat minder courante moto's ook helemaal m'n ding, maar als het misloopt is het wel dikwijls ellende. Ik heb een Buell XB gehad, begon op een gegeven moment vierkant te draaien, te stotteren... enfin, er was niet meer mee te rijden. Heeft duizend kilometer op de aanhangwagen gestaan, tot het noorden van Nederland toe. Niemand die de kennis had, noch enige deftige ondersteuning kon aanbieden. Ik heb dat ding ver onder de prijs moeten verkopen omdat 'm niet meer bolde. 

• Whut?! 1
Geplaatst:

Bimota :inlove:

Ik wil er één

Geplaatst:
9 uren geleden, gTa zei:

Een hoogpoter is nooit mooi, vind ik.

Voor een hoogpoter te zijn, vind ik 'm wel lekker.

De mooiere stond er pal naast:

PXL_20260130_110419721_MP.thumb.jpg.a94d7957b39d861d0b81598dd65f9667.jpg

Maar eigenlijk ...

... een bimota is nooit perfect. Vaak zelfs hebben ze wreed quirky elementen. Dat is net deel van het bimota-DNA.

Ook die KB4 bijvoorbeeld. Live valt die een pak beter mee dan op foto (ook op bovenstaande foto). Maar dan nog:

bimota is altijd (sterk) een aquired taste.

das zoooo wijs eh

Geplaatst:

De M1000XR had altijd het nadeel dat er geen koffers op konden, en de kleuren vond ik ook te schreeuwerig.

Dat lijkt nu opgelost te zijn 😄 

image.png.7960dfa360df289bf1eb32187c98444a.png

image.png.cf182676a2b7ba3bf2a154c8fbe1a4c0.png

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Ow, @gTa is waarschijnlijk al onderweg naar de dealer 😛 

• Grappig 1
Geplaatst:

Die blauwe remklauwen vloeken wel met dat groen.

En die katalysator, wat een gedrocht

Geplaatst:

Heb 'm al live gezien en het is absoluut mijn smaak niet, dat groen.

Ik zou ook het M Pack niet willen (dat kost... 5k ofzo?): ik vind de gesmede lichtmetalen wielen mooier dan de carbon wielen en al de carbonpanelen etc. interesseren me nauwelijks.
Dan komt-ie in de standaard witte kleur en dat vind ik best knap. (Ook de S1000XR zou ik zo bestellen: met het Sport Pack, in wit, met de gesmede wielen, etc.)

M1000XR kan je achteraan ombouwen naar S, dus waardoor koffers wel kunnen.
Enige probleem: kan enkel als je de midpipe (collector tem bevestiging einddemper) verandert.
Iets wat ik sowieso zou doen, op zo'n fiets :D 

Wel die Wunderlich-koffers nog niet gezien op de M1000XR, nice find msxx!
Hoe zien de bevestigingen eruit als je de koffers niet monteert?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zelfs snel even gekeken, koffers zien er redelijk uit (vind ze niet mooi, maar ook niet lelijk). Ik zou de zilverkleurige nemen en nadien die zilveren panelen in de hoofdkleur van de motorfiets spuiten (wit, in mijn geval).

Zijn ook vario-koffers, zoals BMW ze op heel wat modellen heeft. Nice!

30184-102_02f_1500_blank.gif.440a464250e350d1151d108435243fcb.gif

Bevestiging is aan stevige beugels die elk met 4 bouten vastzitten (dus 8 in totaal).
Lijkt me dat dat snel te verwijderen is, als je de koffers niet nodig hebt.
En de beugels zijn op zich ook niet lelijk. Propere oplossing!

30184-100_06_1500_blank.jpg.thumb.jpg.3cea6ca638053d7428d06370456474ec.jpg

Geplaatst:

Had ook al even gekeken, en als je er eenvoudig bij kan (zoals het geval lijkt te zijn) dan is dat zo verwijderd. Wat echt wel een must is, want het is uiteindelijk niet zo mooi natuurlijk....  De koffers zelf zien er bijzonder netjes uit, ze hoeven niet onder te doen voor standaard exemplaren.

De groene kleur kan ik overigens op foto alvast wel smaken. Zou best goed passen bij mijn nieuwe pak ook 😄 

Geplaatst:

Haaa, hebt ge een 2dehandspak van de Duitse Schwarzwaldökopolizei gekocht, dan? :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Haaa, hebt ge een 2dehandspak van de Duitse Schwarzwaldökopolizei gekocht, dan? :D 

Hij kijkt wel een beetje Duits ja....

image.png.c3f4dc10478eec61c16ca6d578b3d501.png

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Oei nee

Geplaatst:

Ik heb een zwak voor een rood lijntje hé.

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik ben wel fan!

Ergens is het een beetje jammer dat een R Nine-T "dichtgemept" wordt met al dat zwart, maar los daarvan: toffe spec.
De R1250R-wielen gaan er ook goed op, enkel jammer dat ze matzwart zijn (is natuurlijk makkelijk en goedkoper), die in een kleurenspec steken zoals de tank zou helemaal af zijn.

Geplaatst:

Knap, maar ben ook niet meteen fan van al dat zwart. Vooral de zwart geanodiseerde vorkpoten, doe dat niet, blijf daar af. Velgen zijn inderdaad wel heel schoon. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid