Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eigenlijk zin om idd de standaard uitlaten te nemen 

Geplaatst:
1 uur terug, Jantes zei:

Afgelopen zomer drie weken in de streek rond de Ventoux rond getoerd, wel flikken gezien, maar geen enkel controle. Vorig jaar nog met de Speed Triple met bleirpijp op in de Alpen en de Provence, ook niks. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet klopt, hé. Ik zal ze waarschijnlijk net overal gemist hebben. 😁

In de Eifel is het elke zonnige zondag prijs, kom er ook gewoon niet meer. 

Ik heb ze in Duitsland ook al altijd gemist, tot nu toe. En nochtans al veel rond geknald :D  Idem Oostenrijk en Zwitserland.

't Is idd niet dat er geen controles meer gebeuren. In D/F/CH/AT alvast wel, in B niet, over NL durf ik me niet uitspreken.

Geplaatst:
4 uren geleden, gTa zei:

Ducs zijn de laatste jaren sowieso 't luidst van allemaal, in die mate zelfs dat men van standaardexemplaren verwonderd is dat die gehomologeerd geraken...
Ik zou 'm idd niet met race only uitlaten laten leveren. En de optieprijzen van de optionele uitlaten bekijkend... ik zou dat std laten komen. :oops:  Een uitlaat is altijd makkelijk veranderd.

De volledige lijn veranderen op een Streetfighter is een heel werk. Ik veronderstel dat dat hetzelfde lastige werk is op de Pani. Ik spreek wel over de 4S. Geen idee of dat bij de 2S ook het geval is, maar misschien wel iets om rekening mee te houden?

Geplaatst:
24 minuten geleden, thiva zei:

De volledige lijn veranderen op een Streetfighter is een heel werk. Ik veronderstel dat dat hetzelfde lastige werk is op de Pani. Ik spreek wel over de 4S. Geen idee of dat bij de 2S ook het geval is, maar misschien wel iets om rekening mee te houden?

Je moet dat gewoon niet doen. Allemaal leuk en aardig maar de verdraagzaamheid is al lang tanende. Misschien dat ze het in Spanje nog kunnen waarderen maar de rest van Europa baalt ervan. Met als gevolg tal van restricties in NL, D en Oostenrijk.

Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

't Is idd niet dat er geen controles meer gebeuren. In D/F/CH/AT alvast wel, in B niet, over NL durf ik me niet uitspreken.

Bij de barrage de l’eau d’heure staan ze in de zomer heel regelmatig te meten. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 uren geleden, gTa zei:

Ik heb ze in Duitsland ook al altijd gemist, tot nu toe. En nochtans al veel rond geknald :D  Idem Oostenrijk en Zwitserland.

13 jaar geleden in Duitsland al miserie, ik kan erover meespreken. :D

• Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:

De tolerantie voor lawaai is inderdaad weg. Ik ga dat stock bestellen. Silencers lijken me gemakkelijk na te plaatsen.

Geplaatst:
18 uren geleden, DDke zei:

Bij de barrage de l’eau d’heure staan ze in de zomer heel regelmatig te meten. 

Aha, wist ik niet!

Ik zou wel eens willen weten hoe die mannen dat doen, want de Belgische reglementering inzake geluidsmeting is dermate verouderd en beperkt, dat een legale meting van geluid op de openbare weg eigenlijk zga niet mogelijk is.
Men kan natuurlijk wel meten om een indicatie te hebben van een eventuele niet-conforme uitlaat en dan nakijken of er een E-keur op je demper staat, indien niet dat ben je (los van de dB-meting) met een moto onderweg die niet conform technische eisen is.
Maar effectief méten? In NL en D hebben ze daar alvast de juiste wettelijke omkadering voor, maar ... wat dacht je ... het Burkina Faso van West-Europa, België dus ... uiteraard niet.

Geplaatst:
14 minuten geleden, gTa zei:

Aha, wist ik niet!

Ik zou wel eens willen weten hoe die mannen dat doen, want de Belgische reglementering inzake geluidsmeting is dermate verouderd en beperkt, dat een legale meting van geluid op de openbare weg eigenlijk zga niet mogelijk is.
Men kan natuurlijk wel meten om een indicatie te hebben van een eventuele niet-conforme uitlaat en dan nakijken of er een E-keur op je demper staat, indien niet dat ben je (los van de dB-meting) met een moto onderweg die niet conform technische eisen is.
Maar effectief méten? In NL en D hebben ze daar alvast de juiste wettelijke omkadering voor, maar ... wat dacht je ... het Burkina Faso van West-Europa, België dus ... uiteraard niet.

Staan de DB's niet gewoon op je kader?

Geplaatst:
13 minuten geleden, DDke zei:

Staan de DB's niet gewoon op je kader?

Daar gaat 't 'm niet om. Hoé je die meet, moet ook wel nauwkeurig omschreven zijn. En daar schort het hier toch. Zelfs in keuringsstations wagen ze er zich niet snel aan.

Geplaatst:

in NL is er veel te doen over die 'geijkte metingen'.  Dan moet men een ganse opstelling maken, met microfoons op een welbepaalde afstand en zo, en dat is dus nogal omslachtig. 

Men kan er echter ook beboeten op 'onnodig geluid'.   Dat wordt dan volledig aan de beoordeling van de agent in kwestie overgelaten, en is dus een subjectief iets.

Het eerste wordt blijkbaar met 350 euro beboet, het tweede met 400 euro.  

Geplaatst:
11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

in NL is er veel te doen over die 'geijkte metingen'.  Dan moet men een ganse opstelling maken, met microfoons op een welbepaalde afstand en zo, en dat is dus nogal omslachtig. 

Men kan er echter ook beboeten op 'onnodig geluid'.   Dat wordt dan volledig aan de beoordeling van de agent in kwestie overgelaten, en is dus een subjectief iets.

Het eerste wordt blijkbaar met 350 euro beboet, het tweede met 400 euro.  

Idem zo in België (al is onze wetgeving gebrekkiger dan deze bij onze noorderburen). De meting is onderworpen aan exacte vereisten qua opstelling. Dat is niet doenbaar op de openbare weg.

Ook in België kan in veel gemeenten beboet worden op (zoals jij 't noemt) "onnodig geluid". Veel gemeenten hebben een politieverordening waarin dergelijke vormen van (geluids)overlast strafbaar worden gesteld. En dan is 't idd aan de beoordeling van de vaststeller...

Geplaatst:
8 uren geleden, gTa zei:

Idem zo in België (al is onze wetgeving gebrekkiger dan deze bij onze noorderburen). De meting is onderworpen aan exacte vereisten qua opstelling. Dat is niet doenbaar op de openbare weg.

Ook in België kan in veel gemeenten beboet worden op (zoals jij 't noemt) "onnodig geluid". Veel gemeenten hebben een politieverordening waarin dergelijke vormen van (geluids)overlast strafbaar worden gesteld. En dan is 't idd aan de beoordeling van de vaststeller...

Heb jij zelf ooit al zo een boete opgelegd aan een motard? 😄 

Geplaatst:

Zo zonde van de rood gespoten velgen en tankpaneel 😢 

Er staat/stond er eentje te koop in België met een goeie 90.000 km, voor een heel pak minder. Dan zou dat mijn keuze zijn.

Geplaatst:
26 minuten geleden, gTa zei:

Zo zonde van de rood gespoten velgen en tankpaneel 😢 

Er staat/stond er eentje te koop in België met een goeie 90.000 km, voor een heel pak minder. Dan zou dat mijn keuze zijn.

Staat er nog eentje in Duitsland. Zit er tussenin wat kilometers en prijs betreft. 90.000km vind ik wel heel veel ...

Geplaatst:
11 uren geleden, msxx zei:

Staat er nog eentje in Duitsland. Zit er tussenin wat kilometers en prijs betreft. 90.000km vind ik wel heel veel ...

Veel voor welk onderdeel? 

Ik zou er niet tegenop zien, op voorwaarde dat:

Cardan regelmatig al eens versie olie heeft gehad
Koppeling al eens vernieuwd is
Vering al eens gereviseerd is 
Wiel- en achterbruglagers al eens vervangen zijn 
Er nieuwe remschijven op zitten
En eventueel andere typische dingen voor dit model. 

Dan ben je toch wel safe voor een hoop extra kilometers.  

Geplaatst:
10 minuten geleden, Tjeu zei:

Veel voor welk onderdeel? 

Ik zou er niet tegenop zien, op voorwaarde dat:

Cardan regelmatig al eens versie olie heeft gehad
Koppeling al eens vernieuwd is
Vering al eens gereviseerd is 
Wiel- en achterbruglagers al eens vervangen zijn 
Er nieuwe remschijven op zitten
En eventueel andere typische dingen voor dit model. 

Dan ben je toch wel safe voor een hoop extra kilometers.  

Jep, allemaal terecht.

En in de praktijk gebeurt dat zelden pro-actief. Daarnaast ben ik zelf een 'nette' bediener van de versnellingsbak, en weet ik niet hoe die 90.000km lang behandeld is. Idem voor koud-starts en alles wat erbij komt kijken. Hoe minder kilometers hoe beter, tenzij je zelf zin hebt om al die revisie activiteiten te verrichten. 

Geplaatst:
16 minutes ago, msxx said:

tenzij je zelf zin hebt om al die revisie activiteiten te verrichten. 

Of het van de prijs af gaat.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Gisteren op het autosalon vooral bij de motors blijven hangen. Van de shortlist die ik nog zou overwegen zijn er maar twee niet-racers bij, namelijk de Triumph Speedtwin 900 en de Honda Hornet 1000. De rest zijn de Kawa ZX4R(R), Honda 600RR, Honda 650R, CFMoto 675, Yamaha R7 en wat er niet stond (helaas) de Triumph Daytona 660. 

Al zal het voorlopig bij dromen blijven want de KTM komt nu al bijna niet buiten..

• Vind ik leuk 3
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Banale achterkant, maar die voorkant !! ❤️

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bon, ik ben niet op 't autosalon geraakt om naar de H2 Tera te gaan kijken en kloothommel @binnenmuisarchitekt vond het nodig om mijn inbox te spammen met foto's die hij van dat ding genomen heeft, zuiver om mij te pesten.

Dus ik ga nu naar Moto's Maes om eens te gaan kijken. :ninja: 

• Grappig 3
Geplaatst:
4 uren geleden, gTa zei:

Bon, ik ben niet op 't autosalon geraakt om naar de H2 Tera te gaan kijken en kloothommel @binnenmuisarchitekt vond het nodig om mijn inbox te spammen met foto's die hij van dat ding genomen heeft, zuiver om mij te pesten.

Dus ik ga nu naar Moto's Maes om eens te gaan kijken. :ninja: 

Amai ❤️

PXL_20260130_105744828_exported_1769776633537.thumb.jpg.3f2383a29038e333779b82a9c59856c1.jpg

't Zou gaan. ❤️ 

In globo zeer gecharmeerd. Het leeuwendeel van de zaken is magnifiek, zeker de technische zaken (ophangingselementen, frame, hulpframe, kroonplaat, risers, etc.).
Er is enorm veel carbon aan, voor mij hoeft dat niet maar 't is mooier dan gewoon plastic ... en je kan niet alles uit metaal frezen.
De wielen vind ik een teleurstelling (zowel qua kleur als qua vormgeving) en aan de linkerkant van de moto is het blok lelijk door een warboel aan cablage.
En ik snap wel dat het reglementair moét, maar die uitstekende unit achteraan waarin achterlichten en kenteken etc zitten: dat zou er van mij toch af moeten.

Mooie kant qua blok:

PXL_20260130_110340699_exported_1769776720239.thumb.jpg.69a3c623a57cef29707ea62ef38fcb8a.jpg

Lelijke kant:

PXL_20260130_110910955_exported_1769776742529.thumb.jpg.fc0ca3462fc2bc4bce1836fe7ba2ef29.jpg

Die noppenbanden ... I don't know. Nog geen reviews van gelezen (band is specifiek voor deze moto) maar ik denk dat ik daar meteen Dunlop Mutants onder zou smijten.
Nog niet helemaal zeker of dat mooier gaat zijn, maar: denk ook dat ik meteen die wielen binnensmijt bij Flexicoatings om te laten ball burnishen & satijn powdercoaten.

Carbon "kuip" is volledig in carbon, de kleur erop is gespoten, alles zit mooi effen onder één glanslaklaag. ❤️ 

PXL_20260130_105911564_exported_1769776687005.thumb.jpg.11ec8a67a741c01915d8de25d32fc679.jpg

Het wit is een vrij stevige pearl, ik vind het knap.
Het rood (oranjerood?) is héél zacht metallic, ook erg knap.
En het groene lijntje is ook metallic.

Check die metalen onderdelen ❤️

PXL_20260130_103557223_exported_1769776554244.thumb.jpg.19ff7e4661308767df14787c053b7289.jpg

PXL_20260130_103600031_exported_1769776559639.thumb.jpg.aaf8dadf00acbfb304cb76757210c0c2.jpg

PXL_20260130_103652135_exported_1769776589531.thumb.jpg.552bf8a5cd84b98b332c619c702716c9.jpg

PXL_20260130_110845210_exported_1769776737418.thumb.jpg.5419645165ea92c791272cd1e7550277.jpg

Wel, typisch Italiaans, veel "défautjes" gezien. Erg kleine dingetjes, zoals discrepanties in 't carbon en de milling van 't alu.
Maar dat vind ik eerder een feature, 't is gewoon typisch voor Italiaans handwerk.

41k ... dat is niet zo héél veel meer dan een full spec GS Adventure of een M 1000 XR. Dan zou ik het wel weten...

Maar ik vind het een exorbitante smak geld voor 1 moto. Voor het bedrag dat ik kwijt ben hiervoor (41k + velgen laten doen + banden + inschrijving + nog een oplossing zoeken voor bagage = tegen de 50k aan) haal ik én een R129 500SL én een K1300S Motorsport Edition én een Aprilia Tuono V4 Factory én een T7.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik vind die wielen net knap, visueel zo'n beetje een mengeling van spaak- en gegoten/gesmede wielen. En het zijn gesmede wielen, sterk en licht. Ik zou hier echter niet mee over bochtige bergpassen willen sjezen. Teveel schrik om zoiets op z'n kant te leggen. En dat blok, tja, zo'n charged viercilinder Kawa blok. Doet me niet onmiddellijk iets en dan zwijg ik nog over het, voor de gewone mens, totaal onbruikbare vermogen. Maar ja, 't gaat 'm uiteindelijk meer om de exclusiviteit. En dan is het geheel uiteraard wel geslaagd. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid