Dimitri 734 Geplaatst: 5 juni 2024 Geplaatst: 5 juni 2024 7 uren geleden, ir_fuel zei: Het vereist wel een pak meer logistiek he. Ik zou willen zien hoe je reageert als je elke week wel ergens in een nieuwe file terecht komt omdat ze alle auto's door een trechter jagen en de bestuurders doen blazen. Ik zou daar oprecht geen probleem mee hebben, ik heb dan veel meer een probleem met al die trajectcontroles hier waar je bij het minste foutje prijs hebt, ook al is het om 3 uur 's nachts. Ze zouden veel beter gericht controles houden, het is voor mij nog niet zolang geleden dat ik elk weekend tot de late uurtjes weg was. Was het niet dat ik op stap ging, dan was het wel met een verre verplaatsing met de voetbal, en er was altijd ėėn zekerheid: er waren altijd mensen bij die met een stuk in hun kloten nog achter het stuur kruipen. En dat laatste heb ik vaak letterlijk gezien. En bij al die nachtelijke escapades ben ik nog geen 1x gecontroleerd geweest. Wel al geflitst door een mobiele camera op een landbouwweg zonder enige bewoning, dat wel. Hier in Hasselt was er een dik jaar geleden drugscontrole na een festival, maar liefst 1 op de 3 bestuurders waren toen betrapt op drugsgebruik. Je moet niet vragen hoe klein de pakkans is als er zo'n grote groep zich comfortabel genoeg voelt om high achter het stuur te gaan zitten. Quote
Roger 310 Geplaatst: 5 juni 2024 Geplaatst: 5 juni 2024 Gewoon al beginnen met op zaterdag en zondag in de buurt van lokale voetbalclubs te gaan controleren. Dan gaan er veel tegen de lamp lopen. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 5 juni 2024 Geplaatst: 5 juni 2024 Tegenwoordig duurt dat blazen toch niet meer zo lang? Van ver richting zo'n ding blazen (alco-sensor volgens Google) en als je niks gedronken hebt kan je ineens doorrijden. Ik merk hier toch een stijging in het aantal controles (PZ Grens) en het werkt. Quote
ma: 94 Geplaatst: 5 juni 2024 Geplaatst: 5 juni 2024 Blijkbaar had de Roemeense dronken aanrijder ook geen rijbewijs . Kunnen ze hem dat in ieder geval al niet intrekken... Quote
Mazdastruction 4.276 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 16 uren geleden, Dimitri zei: er waren altijd mensen bij die met een stuk in hun kloten nog achter het stuur kruipen. En dat laatste heb ik vaak letterlijk gezien. @Lotuzzz 1 Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 16 uren geleden, Roger zei: Gewoon al beginnen met op zaterdag en zondag in de buurt van lokale voetbalclubs te gaan controleren. Dan gaan er veel tegen de lamp lopen. Breid voetbalclubs al eens uit met tennisclub, padel, badminton, manege,... En allerlei gelegenheden in de gemeente... Wat is het probleem, is dat in elke club/vereniging/event wel altijd een paar mannen zitten met wat invloed en er zo via via wel altijd een oogje wordt toegeknepen... Ik ken een flik en die geeft dat letterlijk toe dat ze ook wel weten als ze bij een evenement aan beide kanten van de weg controle opzetten ze 75% van de wegrijdende auto's pakken. Maar ja, dat willen ze liever niet want dat is dodelijk voor het volgende jaar dat ze iets organiseren... Quote
Cyrano.ak 2.636 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 1 uur geleden, Naish zei: Breid voetbalclubs al eens uit met tennisclub, padel, badminton, manege,... En allerlei gelegenheden in de gemeente... Wat is het probleem, is dat in elke club/vereniging/event wel altijd een paar mannen zitten met wat invloed en er zo via via wel altijd een oogje wordt toegeknepen... Ik ken een flik en die geeft dat letterlijk toe dat ze ook wel weten als ze bij een evenement aan beide kanten van de weg controle opzetten ze 75% van de wegrijdende auto's pakken. Maar ja, dat willen ze liever niet want dat is dodelijk voor het volgende jaar dat ze iets organiseren... Vergeet zeker de hockey-clubs niet. 1 Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 2 hours ago, Cyrano.ak said: Vergeet zeker de hockey-clubs niet. aka elke locatie waar ouders een halve dag moeten zitten vegeteren terwijl hun kroost aan het spelen is Je zou van minder beginnen drinken. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 6 uren geleden, Naish zei: Breid voetbalclubs al eens uit met tennisclub, padel, badminton, manege,... En allerlei gelegenheden in de gemeente... Wat is het probleem, is dat in elke club/vereniging/event wel altijd een paar mannen zitten met wat invloed en er zo via via wel altijd een oogje wordt toegeknepen... Ik ken een flik en die geeft dat letterlijk toe dat ze ook wel weten als ze bij een evenement aan beide kanten van de weg controle opzetten ze 75% van de wegrijdende auto's pakken. Maar ja, dat willen ze liever niet want dat is dodelijk voor het volgende jaar dat ze iets organiseren... Of net bepaalde auto's die mogen doorrijden. Ook al gezien. En aan het rijgedrag ging het 100% prijs geweest zijn. Quote
kefkie 2.698 Geplaatst: 10 juni 2024 Geplaatst: 10 juni 2024 Het toppunt bij mij was 5x blazen op 1 avond tijd en dan nog bij dezelfde agenten. Als student verdiende ik wat bij om valetchaffeur te zijn bij een chique restaurant op het zuid. Auto aannemen en wat verder gaan parkeren en terugkomen. Eerste keer moeten blazen, daarna nog eens terug met een andere auto. Ik zeg dat ik net hier gestaan had en hij mij al had laten blazen. De reactie was dat ik in tussentijd aan de toog van het restaurant had kunnen staan drinken.. De laatste tijd moet ik wel meer en meer blazen en word ik er geregeld uitgepikt. We waren met enkele mensen van kantoor gaan eten en we reden in groep. 2x X5, 1 GLE en 2 mini cabrio's. De mini's mochten doorrijden en wij mochten met 3 opzij gaan staan voor controle. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 10 juni 2024 Geplaatst: 10 juni 2024 ik heb ook meestal al prijs gehad. Nu met die snuffelaar gaat dat wel goed. Elke auto dat ding erin en als die afgaat is het effectief blazen. Kan je er veel controleren zonder al te veel vertraging. Quote
Salokin 9.015 Geplaatst: 10 juni 2024 Geplaatst: 10 juni 2024 Op 4/6/2024 om 18:48, bossie zei: Hopelijk is het niet @Salokin Ik ben ook blij dat het ik niet was. 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 10 juni 2024 Geplaatst: 10 juni 2024 5 uren geleden, kefkie zei: Het toppunt bij mij was 5x blazen op 1 avond tijd en dan nog bij dezelfde agenten. Als student verdiende ik wat bij om valetchaffeur te zijn bij een chique restaurant op het zuid. Auto aannemen en wat verder gaan parkeren en terugkomen. Eerste keer moeten blazen, daarna nog eens terug met een andere auto. Ik zeg dat ik net hier gestaan had en hij mij al had laten blazen. De reactie was dat ik in tussentijd aan de toog van het restaurant had kunnen staan drinken.. De laatste tijd moet ik wel meer en meer blazen en word ik er geregeld uitgepikt. We waren met enkele mensen van kantoor gaan eten en we reden in groep. 2x X5, 1 GLE en 2 mini cabrio's. De mini's mochten doorrijden en wij mochten met 3 opzij gaan staan voor controle. Mijn record is 4x op een paar uur tijd. Ze deden een actie aan de op- en afritten van de R0. Ik vertrok vanuit Zellik eerst richting Groot-Bijgaarden om in Dreamland iets op te pikken. Mogen blazen net na de afrit, 10 minuten later net voor de oprit. Dan in Vilvoorde-Koningslo er af om binnendoor verder naar Zemst te rijden, aangezien de viaduct en E19 vast stonden. Opnieuw blazen. ‘s Avonds nog naar Mechelen geweest, etentje met vrienden. Op weg naar huis opnieuw controle Quote
Fr79 506 Geplaatst: 10 september 2025 Geplaatst: 10 september 2025 Iemand al met de Emira SE kunnen rijden waar het AMG blok wel wat vrijer kan ademen i.t.t. die eerste geknepen versies? Quote
zeramed 142 Geplaatst: 5 oktober 2025 Geplaatst: 5 oktober 2025 Waarom staat Lotus Oostende (Verhiest)eigenlijk niet meer bij de officiële dealers op de site van Lotus? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 5 oktober 2025 Geplaatst: 5 oktober 2025 Omdat zijn manier van auto's van de autobrug halen niet strookt met de kwaliteitsvereisten die Lotus vooropstelt. 7 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 5 oktober 2025 Geplaatst: 5 oktober 2025 Wel benieuwd naar wat daar dan precies is veranderd want van vroeger herinner ik me nog verschillende lovende reviews en kwam men (zogezegd?) van heinde en verre naar Oostende maar de laatste tijd is het ineens allemaal slecht. Zelf geen ervaring met die tent maar voor een buitenstaander lijkt het wel een bizarre evolutie. Quote
thiva 171 Geplaatst: 5 oktober 2025 Geplaatst: 5 oktober 2025 (aangepast) Het Lotus van pakweg 15 jaar geleden is niet langer het Lotus van nu. Ook in de UK zijn er heel wat dealers onafhankelijk geworden omdat ze niet wilden ingaan op het eisenpakket van Lotus. Ben zelf geen klant bij Verhiest, maar ik weet wel dat Lotus ook in België een hele hoop regeltjes oplegt aan hun dealers. Oude brol zoals die waar ik mee rij interesseert Lotus ook al lang niet meer. Past niet bij het imago dat ze zich tegenwoordig willen aanmeten. 5 oktober 2025 aangepast door thiva Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Ik denk dat @PJH hier het purfecte antwoord kan op geven. 1 1 Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 18 hours ago, thiva said: Oude brol zoals die waar ik mee rij interesseert Lotus ook al lang niet meer. Past niet bij het imago dat ze zich tegenwoordig willen aanmeten. Ze hebben ook bepaalde reservestukken gewoon niet meer. (bv een clam) Quote
Capitol 630 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Voor zover ik weet wou Verhiest niet ingaan op de eisen van Lotus tov hun dealers. Hij wou zich ook blijven focussen op de gewone Lotus modellen en zich niet bezig houden met alle EV modellen. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 12 minuten geleden, ir_fuel zei: Ze hebben ook bepaalde reservestukken gewoon niet meer. (bv een clam) die herstellen ze gewoon met wat kiekedraad en ductape. Eens gelakt, zie je daar niks meer van 1 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.