Subaru555 3.609 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 Ricciardo vertrekt bij Red Bull! Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 3 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2018 Getekend bij Renault blijkbaar? Vreemd. Quote
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 Ik hoop dat het goed uitpakt voor hem. Is toch echt wel een van de meest sympathieke kerels van de grid. Maar ja, kijk Hamilton x aantal jaar geleden: overstap van toen nog winning team McLaren naar upcoming team Mercedes... Misschien dat dit nu ook zo zal lopen....? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 27 minuten geleden, Subaru555 zei: Ricciardo vertrekt bij Red Bull! Verstandige keuze want die Honda motor staat nog niet op punt. Wil dus zeggen dat Sainz waarschijnlijk naar RB gaat? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366419/red-bull-racing-bevestigt-vertrek-ricciardo/ Quote Daniel Ricciardo heeft aan Red Bull Racing laten weten dat hij bezig is aan zijn laatste seizoen bij het team. Zo meldt de renstal uit Milton Keynes. Naar verluidt is de 29-jarige Australiër onderweg naar een zitje bij Renault. De mededeling van Red Bull Racing volgt op berichten in de Britse media dat de coureur uit Perth onderweg zou zijn naar een zitje bij het fabrieksteam van Renault. "We hebben alle respect voor het besluit van Daniel om Aston Martin Red Bull Racing te verlaten en wensen hem het allerbeste toe voor de toekomst", laat teambaas Christian Horner weten. "We willen hem bedanken voor zijn toewijding en de rol die hij sinds 2014 bij het team heeft gespeeld, waarbij zijn zeven overwinningen en 29 podiumplaatsen de hoogtepunten zijn van wat hij tot dusver bij ons heeft bereikt." Red Bull moet nu gaan nadenken over wie zij volgend jaar naast Max Verstappen wil hebben. Horner: "We zullen doorgaan met het evalueren van de verschillende opties die er zijn voordat we een beslissing nemen over wie in 2019 naast Max Verstappen zal rijden. Ondertussen zijn er nog negen races te gaan in 2018 en zijn we volledig gefocust op het maximaliseren van elke kans die Max en Daniel dit jaar nog krijgen." Ricciardo maakt sinds 2008 deel uit van de Red Bull-familie. Hij racete met ondersteuning van de Oostenrijkse energiedrankenfabrikant in de opstapklassen, alvorens in 2011 zijn racedebuut in de Formule 1 te maken bij het Spaanse HRT. In 2012 en 2013 kwam Ricciardo uit voor Toro Rosso, waarna de overstap naar Red Bull volgde. In 2014 boekte hij gelijk drie overwinningen en eindigde hij in het kampioenschap boven zijn toenmalige teamgenoot Sebastian Vettel. Dit jaar zegevierde Ricciardo in China en Monaco. Met 118 punten staat hij vijfde in de tussenstand. Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 Zojuist, dragonfly zei: Verstandige keuze want die Honda motor staat nog niet op punt. Wil dus zeggen dat Sainz waarschijnlijk naar RB gaat? Wou ik ook zeggen. Sainz naar Red Bull en Stoffel even terug veilig? RIC ziet potentieel bij Renault als derde team volgend jaar tijdens de omschakeling van RB naar Honda? Quote
PJH 21.020 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 Vijs danny ric eens in de Ferrari gvd. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 3 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2018 Onmogelijk, Stoffel is geen Red bull youngster. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 Sainz is nog steeds eigendom van RedBull dus die gaat gewoon terug gaan naar RedBull. Verder denk ik niet dat dit veel invloed gaat hebben op de situatie van Stoffel, zijn plekje werd niet bedreigd door RIC, wel door anderen. Quote
CHARLE5 253 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 3 uren geleden, korneeldebruyn zei: Maar ja, kijk Hamilton x aantal jaar geleden: overstap van toen nog winning team McLaren naar upcoming team Mercedes... Misschien dat dit nu ook zo zal lopen....? Dacht ik ook eigenlijk. Niet te voorspellen of het een slimme of domme beslissing zal blijken te zijn. En Verstappen vs Sainz 2.0 wordt ook een interessante battle. Quote
msxx 7.828 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 20 minuten geleden, CHARLE5 zei: Dacht ik ook eigenlijk. Niet te voorspellen of het een slimme of domme beslissing zal blijken te zijn. En Verstappen vs Sainz 2.0 wordt ook een interessante battle. Sainz? Doubt it... Heeft serieus slecht bloed gezet bij RB vorig jaar. Ik verwacht Gasly. Zeer benieuwd naar ‘De Hulk’ tegenover Ric! Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 19 uren geleden, #166 zei: is het onredelijk om van een toptalent in de opstapklassen te verwachten dat hij af en toe beter doet dan zijn, toegegeven een van de besten ooit, teammaat? op dit niveau wordt er niet gewacht. de cijfers zijn er, ik vrees (maar hoop van niet) dat onze landgenoot daar zal op afgerekend worden. stoffel kan ongetwijfeld aan een stuur draaien, maar er is meer nodig om aan de top mee te draaien. hongarije was goed. eindelijk nog 'ns agressief (bij de start en in de verdediging), maar dat hebben we toch veel te weinig gezien dit jaar. het probleem alleen maar bij het team en zijn teammaat zoeken, kunt ge toch niet als excuus blijven gebruiken. nee, ben ik niet vergeten. maar de hype rond stoffel is voorbij. teams zullen wel inzien dat ie kan rijden, maar denken ze ook nog dat ie 'speciaal' is? toch belangrijk bij een piloot die quasi geen budget meebrengt. ik vraag me trouwens af of er hier evenveel geduld zou getoond worden, moest het hier over een portugees of zweed gaan. Allez komaan... De cijfers zijn er ? Welke cijfers? Ja dat Stoffel regelmatig achteraan bengelt, terwijl een top- ALO wat...? Ergens P13-P14 eindigt? Is dat zo spectaculair veel beter? Eerlijk gezegd verwacht ik niet minder van een tweevoudig kampioen...? Om aan de top mee te draaien moet je 1 een goede piloot hebben en 2 een goede auto hebben. Steek een toppiloot in een slechte auto en je krijgt wat een ALO nu doet. Niemand krijgt daar meer uit dan hij (mede omdat ie quasi altijd over evo's beschikt die VAN niet heeft). Dat kan je van VAN toch amper verwachten? Die gast heeft tot op heden enkel en alleen ervaring met een slecht werkende McLaren, een team dat volledig rond ALO draait en een ALO waar hij volgens mij als teamgenoot niet veel aan heeft. Stel je even in zijn plaats... wat kan je in zijn situatie nu in hemelsnaam beginnen? Ik vind het bijzonder sterk dat ie er zijn moed niet door verliest! En een hype rond VAN. Is die er uberhaupt ooit geweest behalve in België? Betwijfel ik. Het is een zeer goede piloot, die onder de vleugels van McLaren logischerwijs doorgegroeid is naar de F1. Uiteraard door sterk te presteren in GP2. In normale omstandigheden (lees: binnen een goed functionerend McLaren), had ie -dat denk ik althans- zich langzaam kunnen ontpoppen tot een piloot die met tijd ALO als eerste piloot kan vervangen. Maar McLaren is zwaar beginnen sukkelen... Met Honda als zondebok. Nu Honda weg is, is het nog niet beter. Ik herinner mij de interviews eind vorig seizoen: de Renault motor zou dé oplossing zijn, we mochten McLaren terug in de top 6 verwachten klonk het enthousiast. Niks is minder waar... 't is 0,0 beter geworden. En het management staat op wankele benen is beginnen wankelen. En dan gaan ze nog eens aan hun piloten twijfelen ook... Zo kan je er gewoon niet geraken! De piloten zijn in dit specifieke geval de laatste die je met de vinger mag wijzen. Zorg eerst dat je goed werk levert, een deftige auto op de grid zet en als het dan nog niet lukt... dan pas mag je de piloot met de vinger wijzen. Niet eerder. Quote
#166 276 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 (aangepast) 1 uur geleden, Maxime S zei: Allez komaan... De cijfers zijn er ? Welke cijfers? Ja dat Stoffel regelmatig achteraan bengelt, terwijl een top- ALO wat...? Ergens P13-P14 eindigt? Is dat zo spectaculair veel beter? Eerlijk gezegd verwacht ik niet minder van een tweevoudig kampioen...? Om aan de top mee te draaien moet je 1 een goede piloot hebben en 2 een goede auto hebben. Steek een toppiloot in een slechte auto en je krijgt wat een ALO nu doet. Niemand krijgt daar meer uit dan hij (mede omdat ie quasi altijd over evo's beschikt die VAN niet heeft). Dat kan je van VAN toch amper verwachten? Die gast heeft tot op heden enkel en alleen ervaring met een slecht werkende McLaren, een team dat volledig rond ALO draait en een ALO waar hij volgens mij als teamgenoot niet veel aan heeft. Stel je even in zijn plaats... wat kan je in zijn situatie nu in hemelsnaam beginnen? Ik vind het bijzonder sterk dat ie er zijn moed niet door verliest! En een hype rond VAN. Is die er uberhaupt ooit geweest behalve in België? Betwijfel ik. Het is een zeer goede piloot, die onder de vleugels van McLaren logischerwijs doorgegroeid is naar de F1. Uiteraard door sterk te presteren in GP2. In normale omstandigheden (lees: binnen een goed functionerend McLaren), had ie -dat denk ik althans- zich langzaam kunnen ontpoppen tot een piloot die met tijd ALO als eerste piloot kan vervangen. Maar McLaren is zwaar beginnen sukkelen... Met Honda als zondebok. Nu Honda weg is, is het nog niet beter. Ik herinner mij de interviews eind vorig seizoen: de Renault motor zou dé oplossing zijn, we mochten McLaren terug in de top 6 verwachten klonk het enthousiast. Niks is minder waar... 't is 0,0 beter geworden. En het management staat op wankele benen is beginnen wankelen. En dan gaan ze nog eens aan hun piloten twijfelen ook... Zo kan je er gewoon niet geraken! De piloten zijn in dit specifieke geval de laatste die je met de vinger mag wijzen. Zorg eerst dat je goed werk levert, een deftige auto op de grid zet en als het dan nog niet lukt... dan pas mag je de piloot met de vinger wijzen. Niet eerder. hype ... kan me toch herinneren dat zelfs de internationale pers bijzonder lovend was over vandoorne. zelfs toto wolf liet zich ontvallen, dat ze bij mclaren stoffel beter snel een contract konden voorschotelen, of ze zouden hem inpikken. misschien flauwe kul, maar later hebben ze wel esteban ocon vastgelegd. cijfers ... het feit dat ie telkens weer die laatste paar tienden in de kwalificaties niet krijgt toegereden (de race is een ander paar mouwen. we weten allemaal dat alonso een beest is vanaf het moment dat de rode lichten uitfloepen.). hoeft niet altijd te zijn, maar één of twee keer is toch niet teveel gevraagd? herinner u hakkinen vs senna, portugal 1993. zoiets had ik graag gezien van stoffel. 12-0, maxime. draai het of keer het hoe ge wilt, zoiets blijft hangen. ligt het aan het materiaal? dat kan, maar dan had ik dat toch graag officieel bevestigd gezien i.p.v. de veronderstellingen die ik lees op verschillende fora. misschien mag vandoorne daar (contractueel) zelf niks over kwijt, maar als uw carrière op het spel staat ... ik ken de man natuurlijk niet persoonlijk, maar dit artikel illustreert wel welk idee ik over hem heb ... https://www.f1-fansite.com/f1-news/hill-vandoorne-should-shed-nice-boy-image/ nog meer cijfers ... https://www.racefans.net/category/2018-f1-season/2018-f1-race-data/ . kunt ge kwalificaties, rondetijden, duur pitstops vergelijken. interessant leesvoer als ge er de tijd voor neemt hier zijn nog enkele cijfers. kunt ge rondetijden vergelijken, pitstops, kwalificaties ... leuk leesvoer als ge er de tjd voor neemt. 3 augustus 2018 aangepast door #166 Quote
msxx 7.828 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 58 minuten geleden, #166 zei: hype ... kan me toch herinneren dat zelfs de internationale pers bijzonder lovend was over vandoorne. zelfs toto wolf liet zich ontvallen, dat ze bij mclaren stoffel beter snel een contract konden voorschotelen, of ze zouden hem inpikken. misschien flauwe kul, maar later hebben ze wel esteban ocon vastgelegd. cijfers ... het feit dat ie telkens weer die laatste paar tienden in de kwalificaties niet krijgt toegereden (de race is een ander paar mouwen. we weten allemaal dat alonso een beest is vanaf het moment dat de rode lichten uitfloepen.). hoeft niet altijd te zijn, maar één of twee keer is toch niet teveel gevraagd? herinner u hakkinen vs senna, portugal 1993. zoiets had ik graag gezien van stoffel. 12-0, maxime. draai het of keer het hoe ge wilt, zoiets blijft hangen. ligt het aan het materiaal? dat kan, maar dan had ik dat toch graag officieel bevestigd gezien i.p.v. de veronderstellingen die ik lees op verschillende fora. misschien mag vandoorne daar (contractueel) zelf niks over kwijt, maar als uw carrière op het spel staat ... ik ken de man natuurlijk niet persoonlijk, maar dit artikel illustreert wel welk idee ik over hem heb ... https://www.f1-fansite.com/f1-news/hill-vandoorne-should-shed-nice-boy-image/ nog meer cijfers ... https://www.racefans.net/category/2018-f1-season/2018-f1-race-data/ . kunt ge kwalificaties, rondetijden, duur pitstops vergelijken. interessant leesvoer als ge er de tijd voor neemt hier zijn nog enkele cijfers. kunt ge rondetijden vergelijken, pitstops, kwalificaties ... leuk leesvoer als ge er de tjd voor neemt. Vergelijken met Alonso is 1 ding. Maar het is gewoon niet ok dat hij zelden met het mes tussen de tanden rijdt. Meestal slechte starts heeft en altijd verslagen wordt in de kwalificatie. Dat het vorig jaar gebeurde (uit mijn hoofd, 16-3?) veegt iedereen onder tafel wegens eerste jaar. Maar nu moet er gepresteerd worden. Kijk naar Perez - Ocon, vorig jaar had Perez de boventoon in de kwalificatie, Ocon altijd in zijn buurt. Nu is het al omgedraaid... Ricciardo - Verstappen. Toen ze teamgenoten werden direct 7-0 voor Ricciardo. Nu is dat omgedraaid. (Ook vermoedelijk de reden dat hij weg gaat.) Quote
0231 172 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 Kijk Vandoorne is een talent . Sedert zijn komst is de wagen nie mee geevolueerd zoals die van de concurentie, integendeel. In iedere klasse heeft hij zijn mannetje gestaan en F1 is het einddoel waar hij nu aanwezig is . Zijn ploegmaat is 1 der beste rijders met bakken ervaring . Enigste probleem momenteel speelt tss zijn oren , zelfvertrouwen is helemaal zoek om dat broodnodig tandje bij te steken. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 6 hours ago, msxx said: Sainz? Doubt it... Heeft serieus slecht bloed gezet bij RB vorig jaar. Ik verwacht Gasly. Zeer benieuwd naar ‘De Hulk’ tegenover Ric! Gasly, nu je het zegt, die heeft al ervaring met Honda, misschien wel een betere zet dan Sainz. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Op 3/08/2018 om 19:21, #166 zei: hype ... kan me toch herinneren dat zelfs de internationale pers bijzonder lovend was over vandoorne. zelfs toto wolf liet zich ontvallen, dat ze bij mclaren stoffel beter snel een contract konden voorschotelen, of ze zouden hem inpikken. misschien flauwe kul, maar later hebben ze wel esteban ocon vastgelegd. cijfers ... het feit dat ie telkens weer die laatste paar tienden in de kwalificaties niet krijgt toegereden (de race is een ander paar mouwen. we weten allemaal dat alonso een beest is vanaf het moment dat de rode lichten uitfloepen.). hoeft niet altijd te zijn, maar één of twee keer is toch niet teveel gevraagd? herinner u hakkinen vs senna, portugal 1993. zoiets had ik graag gezien van stoffel. 12-0, maxime. draai het of keer het hoe ge wilt, zoiets blijft hangen. ligt het aan het materiaal? dat kan, maar dan had ik dat toch graag officieel bevestigd gezien i.p.v. de veronderstellingen die ik lees op verschillende fora. misschien mag vandoorne daar (contractueel) zelf niks over kwijt, maar als uw carrière op het spel staat ... ik ken de man natuurlijk niet persoonlijk, maar dit artikel illustreert wel welk idee ik over hem heb ... https://www.f1-fansite.com/f1-news/hill-vandoorne-should-shed-nice-boy-image/ nog meer cijfers ... https://www.racefans.net/category/2018-f1-season/2018-f1-race-data/ . kunt ge kwalificaties, rondetijden, duur pitstops vergelijken. interessant leesvoer als ge er de tijd voor neemt hier zijn nog enkele cijfers. kunt ge rondetijden vergelijken, pitstops, kwalificaties ... leuk leesvoer als ge er de tjd voor neemt. Wat denk je nu zelf? Dat ie vrijuit in de pers McLaren mag gaan bashen omdat ze kut werk leveren? Tuurlijk mag hij daar contractueel niks van zeggen. ALO heeft zo'n status dat ie al iets meer mag... maar dan nog vind ik het meevallen. Een keer wat zitten roepen in de teamradio of een spottende opmerking geven tijdens een interview blijft nog altijd heel braaf vind ik. Logisch dat VAN daar in zo'n situatie niets van zegt. In theorie zit ie bij McLaren wel goed... Zij hebben hem in F1 gebracht, ze hebben het potentieel om op niveau te presteren... alleen komt het er momenteel niet uit. En dat beseft VAN ook wel. Mocht ie felgebekt te keer gaan tijdens de interviews en openlijk zijn gedacht zeggen aan jan en alleman, dan is't zeker direct gedaan voor hem. Op 3/08/2018 om 20:22, msxx zei: Vergelijken met Alonso is 1 ding. Maar het is gewoon niet ok dat hij zelden met het mes tussen de tanden rijdt. Meestal slechte starts heeft en altijd verslagen wordt in de kwalificatie. Dat het vorig jaar gebeurde (uit mijn hoofd, 16-3?) veegt iedereen onder tafel wegens eerste jaar. Maar nu moet er gepresteerd worden. En wat als ALO weldegelijk altijd het betere materiaal krijgt dan VAN? Op 3/08/2018 om 20:33, 0231 zei: Kijk Vandoorne is een talent . Sedert zijn komst is de wagen nie mee geevolueerd zoals die van de concurentie, integendeel. In iedere klasse heeft hij zijn mannetje gestaan en F1 is het einddoel waar hij nu aanwezig is . Zijn ploegmaat is 1 der beste rijders met bakken ervaring . Enigste probleem momenteel speelt tss zijn oren , zelfvertrouwen is helemaal zoek om dat broodnodig tandje bij te steken. Denk ik ook... en dat is niet zo onlogisch. Je staat op het allerhoogste niveau met de mondiale pers op jou gericht. Dat is voor een nieuwkomer niet te onderschatten!! Men (voornamelijk de pers) heeft nog nooit zo snel piloten afgeschreven als vandaag. Als er gesproken wordt over een opkomend talent, dan verwachten we bijna dat ie bij zijn eerste seizoen wereldkampioen wordt. Zo werkt het toch niet? Hoeveel crashes, aanrijdingen, DNF's, … heeft de grootste aller tijden, Ayrton Senna, niet gehad in het begin van zijn carrière? Uiteraard appelen met peren, maar toen was het niet meer dan normaal dat er goeie met minder goeie GP's werden afgewisseld. Of het nu door een crash was of gewoon een mindere race, een slecht resultaat werd getolereerd. Nu moet het zo snel gaan dat jonge gasten zwaar onder druk komen te staan. De ene maakt dan domme crashes (bvb Max Verstappen), de andere presteert niet op scherp en bengelt achteraan. Laat die gast even wat tijd en het komt wel weer goed. Maar eerst … en daar blijf ik bij, moet McLaren deftig werk leveren en een machine aan de start brengen in staat om vlot top 8 te halen. Want -en daar blijf ik ook bij- dat ze het nu bij hun piloten gaan zoeken, dat is absoluut het laagste van het laagste! Stel je even voor wat voor een verademing het niet zou zijn voor VAN dat de McLaren wel goed functioneert, dat ie met 90 - 95% van zijn kunnen, Q3 haalt en dat ie zonder zich te moeten forceren de top 10 haalt in een GP. Dan groeit het vertrouwen vanzelf, dan gaan de prestaties automatisch verbeteren en volgen de resultaten logischerwijs. Misschien een klein beetje simplistisch uitgedrukt, maar ben ervan overtuigd dat het zo is. Quote
msxx 7.828 Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 15 minuten geleden, Maxime S zei: En wat als ALO weldegelijk altijd het betere materiaal krijgt dan VAN? Dan is het nog erger gesteld met McLaren dan het al leek. Dat er een update eerst als enkel stuk beschikbaar komt lijkt mij niet vreemd, maar structureel een lagere spec auto rijden? Mogelijk... maar lijkt mij sterk. Het is geen klein team he Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 15 minuten geleden, msxx zei: Dan is het nog erger gesteld met McLaren dan het al leek. Dat er een update eerst als enkel stuk beschikbaar komt lijkt mij niet vreemd, maar structureel een lagere spec auto rijden? Mogelijk... maar lijkt mij sterk. Het is geen klein team he Neen, maar ze zijn wel radeloos aan het worden. En een paard in het nauw... Maar dan nog, als we het mogen geloven wat er vaak gezegd en geschreven wordt, is het een praktijk die ook bij de top teams voor komt. Zo uitzonderlijk is het niet denk ik. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 21 minutes ago, Maxime S said: Neen, maar ze zijn wel radeloos aan het worden. En een paard in het nauw... Maar dan nog, als we het mogen geloven wat er vaak gezegd en geschreven wordt, is het een praktijk die ook bij de top teams voor komt. Zo uitzonderlijk is het niet denk ik. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.