mrbbs 2.790 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 Nu Abiteboul CEO is geworden van Alpine wordt Renault F1 olgend jaar rebranded in het Alpine F1 team 1 Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 16 uren geleden, Subaru555 zei: Sainz P3 met zijn McLaren... Die moet ook wat zuur naar 2021 kijken Vraag me af hoe zuur red bull naar die resultaten kijkt. Die Renault motor was dan uiteindelijk toch nog zo slecht niet. Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 2 keer zelfs. Ahja, wegens 2 wagens. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 6 september 2020 Auteur Geplaatst: 6 september 2020 Wauw, onverwacht spannende race en dubbel en dik verdiend voor Gasly, die zich de voorbije races al enorm gretig toonde. Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 Mocht gerust nog een rondje of 2 langer geduurd hebben. Spanning alom! Quote
Salokin 8.986 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 Content voor Gasly, indertijd onterecht gevonden dat hij voor Albon aan de kant geschoven werd. Op deze manier haalt hij zijn gram. Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 Leuk om te zien hoe de andere teams blij waren voor AlphaTauri met hun eerste overwinning. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 6 september 2020 Auteur Geplaatst: 6 september 2020 29 minuten geleden, ICM zei: Leuk om te zien hoe de andere teams blij waren voor AlphaTauri met hun eerste overwinning. Tweede Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 1 uur terug, TCT zei: Tweede Vettel toen het nog Torro Rosso was? Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 Ook Monza Alhoewel dat op eigen kracht was, van pole... nog straffer dus. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 6 september 2020 Geplaatst: 6 september 2020 Heerlijke race! Laatste 15 ronden echt op 't puntje van m'n stoel gezeten. Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 10 hours ago, TCT said: Tweede 8 hours ago, GTX said: Vettel toen het nog Torro Rosso was? Euh, ja, dus nee? Quote
Waky 975 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 Heerlijke race Die tweede restart met het hele veld door elkaar geschud, heerlijk. Serieus verwonderd wel dat er een tweede grid start kwam, had eerder restart onder SC verwacht? Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 17 minuten geleden, Waky zei: Heerlijke race Die tweede restart met het hele veld door elkaar geschud, heerlijk. Serieus verwonderd wel dat er een tweede grid start kwam, had eerder restart onder SC verwacht? Inderdaad, vooral omdat hierdoor iedereen nieuwe banden kon steken en het feitelijk een sprintrace werd.. Wel zuur voor Sainz, feitelijk degene die het meeste aanspraak maakte op de winst. Zonder gelukjes en gratis bandenwissels. Wat niet wegneemt dat Gasly het fantastisch gedaan heeft. Zelfde voor Perez versus Stroll, die laatste had zijn banden nog niet gewisseld (strategische fout maar dankzij restart werd het een supercadeau), heeft dus letterlijk een gratis pitstop gehad. 50 minuten geleden, ICM zei: Euh, ja, dus nee? Is geen ander team geworden, zelfs geen andere eigenaar. Ja, dus ja Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 4 minutes ago, msxx said: Is geen ander team geworden, zelfs geen andere eigenaar. Ja, dus ja Ik weet heel goed wat je bedoelt, maar AlphaTauri heeft zijn eerste overwinning gehaald. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 Moeten we hieruit nu concluderen dat Mercedes de F1 verziekt? Quote
Waky 975 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Moeten we hieruit nu concluderen dat Mercedes de F1 verziekt? Tjah, zo is het wel he. Daar kun je niet naast kijken. F1 haalde nog eens de voorpagina.. Wat mij als gelegenheidskijker opviel serieus opviel. -Slipstream met een moderne F1, nope jong oude zak, propere lucht heb je nodig in combinatie met DRS, hop erover en out. -Hoe giftig deze auto's geworden zijn op de limiet. Als je ziet hoe frequent een rijder de auto gewoon verliest op hoge snelheid zoals Leclerq gisteren. Jawadde dat zag er vies uit. Ik had de indruk dat voorgaande jaren een beetje overstuur makkelijker te corrigeren viel. Of is het een gebrek aan ervaring van de jonge gasten? Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 Ik denk dat het in het geval van Leclerq wel Ferrari specifiek is. De oudere, meer ervaren Vettel, kan er al helemaal niet mee om. Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 10 minuten geleden, Waky zei: Tjah, zo is het wel he. Daar kun je niet naast kijken. F1 haalde nog eens de voorpagina.. Wat mij als gelegenheidskijker opviel serieus opviel. -Slipstream met een moderne F1, nope jong oude zak, propere lucht heb je nodig in combinatie met DRS, hop erover en out. -Hoe giftig deze auto's geworden zijn op de limiet. Als je ziet hoe frequent een rijder de auto gewoon verliest op hoge snelheid zoals Leclerq gisteren. Jawadde dat zag er vies uit. Ik had de indruk dat voorgaande jaren een beetje overstuur makkelijker te corrigeren viel. Of is het een gebrek aan ervaring van de jonge gasten? Ferrari rijdt vanwege vermogensgebrek met te weinig vleugel... Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 1 uur geleden, msxx zei: Inderdaad, vooral omdat hierdoor iedereen nieuwe banden kon steken en het feitelijk een sprintrace werd.. Wel zuur voor Sainz, feitelijk degene die het meeste aanspraak maakte op de winst. Zonder gelukjes en gratis bandenwissels. Wat niet wegneemt dat Gasly het fantastisch gedaan heeft. Zelfde voor Perez versus Stroll, die laatste had zijn banden nog niet gewisseld (strategische fout maar dankzij restart werd het een supercadeau), heeft dus letterlijk een gratis pitstop gehad. Is geen ander team geworden, zelfs geen andere eigenaar. Ja, dus ja Ik begreep ook niet waarom het opnieuw een staande start werd. Wat was de reden hiervoor? Kan de wedstrijd directie eigenlijk vrij kiezen of ze een restart onder SC doen dan wel eentje vanaf stilstand? Begreep het niet goed. Vond het ook ietwat vreemd dat die stop-en-go-penalty voor Giovinazzi er quasi onmiddellijk kwam en dat men er voor Hamilton nog enkele ronden mee wachtte? Of was dat gewoon de RTBF die het niet door had? En wat is Hamilton tijdens de pauze daar nog gaan uitleggen in het bureau van de de wedstrijdleiders? Verder wel echt een leuke race. Als Mercedes niet mee doet, is het leuk. Triestige conclusie, maar het is gewoon zo. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 46 minuten geleden, Waky zei: Tjah, zo is het wel he. Daar kun je niet naast kijken. F1 haalde nog eens de voorpagina.. Wat mij als gelegenheidskijker opviel serieus opviel. -Slipstream met een moderne F1, nope jong oude zak, propere lucht heb je nodig in combinatie met DRS, hop erover en out. -Hoe giftig deze auto's geworden zijn op de limiet. Als je ziet hoe frequent een rijder de auto gewoon verliest op hoge snelheid zoals Leclerq gisteren. Jawadde dat zag er vies uit. Ik had de indruk dat voorgaande jaren een beetje overstuur makkelijker te corrigeren viel. Of is het een gebrek aan ervaring van de jonge gasten? Interessante insights, zeker van een gelegenheidskijker met best veel ervaring (ook in 't racen). Ik meende te weten dat sinds de turbo hybrid times er wel veel minder "zuiver/precies" op de (gewenste/nodige) drift/slip (dat zal daar ook wel de 7% zijn, zeker, die elders ook geldt? of toch iets in die aard) te rijden valt dan voorheen met de atmo motoren. Je hoort/leest ook regelmatig dat die dingen extreem bruut zijn qua power en dat de minste verstoring van aero de benodigde extreme druk wegneemt waardoor die zeer snappy uitbreken. En je zag gisteren bij momenten toch duidelijk andere gasten met licht/matig overstuur de hoek om komen, 't viel me in de allerlaatste ronde nog op in Ascari, toen zowel Gasly als Sainz erdoor kwamen ... Sainz op jacht ... duidelijk meer de limiet opzoekend + in dirty air ... die kwam daar (voor F1-standaarden toch) "dwars" door. De klapper die Leclerq gisteren te verwerken kreeg was idd een wreed vieze. Vond 't vreemd, want dat was geen "onaangekondigde tankslapper" die in een nanoseconde de auto van "in control" naar "definitely and irreversibly out of control" bracht (denk ik... ben maar stuurpeet aan wal). Kont ging toch duidelijk uit de lijn ... zat wel op de rand van 't circuit, dus misschien heeft gripverschil tussen tarmac en lijn en whatnot hem verrast? Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 Zojuist, Maxime S zei: Ik begreep ook niet waarom het opnieuw een staande start werd. Wat was de reden hiervoor? Kan de wedstrijd directie eigenlijk vrij kiezen of ze een restart onder SC doen dan wel eentje vanaf stilstand? Begreep het niet goed. Vond het ook ietwat vreemd dat die stop-en-go-penalty voor Giovinazzi er quasi onmiddellijk kwam en dat men er voor Hamilton nog enkele ronden mee wachtte? Of was dat gewoon de RTBF die het niet door had? En wat is Hamilton tijdens de pauze daar nog gaan uitleggen in het bureau van de de wedstrijdleiders? Verder wel echt een leuke race. Als Mercedes niet mee doet, is het leuk. Triestige conclusie, maar het is gewoon zo. Het was volgens de reglementen, wedstrijdleiding heeft enkele vrijheden... staande start vind ik persoonlijk een veel betere keuze dan een herstart achter een SC, zouden ze vaker moeten doen! Hamiltons team droeg info aan en was in gesprek met de wedstrijdleiding, vandaar de vertraging. Lag niet aan de RTBF Hamilton was in gesprek over de straf, zijn argumenten waren ergens nog logisch ook. Rechts stond een auto opgesteld (reden safety car) maar links waren er twee borden met info waarop stond dat de pitlane gesloten was Tegelijk was het pitlane stoplicht niet geactiveerd, en dat was hetgeen waar hij op lette Blijft het feit dat hij twee borden passeerde waar het op vermeld stond en dus klopte de straf 1 Quote
Lotuzzz 17.066 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 3 minuten geleden, Maxime S zei: Vond het ook ietwat vreemd dat die stop-en-go-penalty voor Giovinazzi er quasi onmiddellijk kwam en dat men er voor Hamilton nog enkele ronden mee wachtte? Of was dat gewoon de RTBF die het niet door had? Zijn pending investigation logo bleef ook veel langer staan. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.