Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

De mentaliteit bij Ferrari is ook anders. 

Ze zeiden daarnet dat Vandoorne vertelde dat wanneer er een fout gebeurt bij Mercedes, dat dit wordt geanalyseerd samen met de betrokken medewerker(s) etc. Bij Ferrari wordt degene die de fout maakte hierop afgerekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dragonfly zei:

Auto's worden wat te goed als ik dat zo zie 😞 

Nee. Dit is geniaal om zien, hoe die kar aan de baan kleeft. Moesten ze dat nu nog een hele race kunnen doen. :silly:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Combinatie tussen beiden lijkt me, de auto alleen doet het niet want anders had Hamilton geen halve second voor Bottas gezeten, stuurmanskunst komt dus zeker nog aan bod. Het is alleen jammer dat dat enkel tussen teammaats is omdat de auto's zelf zo goed worden dat dat eigenlijk factor 1 geworden is die het resultaat gaat bepalen. 

Race-pace zou volgens de analyses van f1.com wel veel dichter bij elkaar liggen tussen RedBull en Mercedes, dat en nog wat regen en hopelijk een leuke race straks.

2020-07-bel-p2-long-run-pace.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, dragonfly said:

Auto's worden wat te goed als ik dat zo zie 😞 

Idd

Als "de" bochten van een circuit (Raidillon, Pouhon, Blanchimont) flatout kunnen gepakt worden is er idd niks meer aan. Dat zijn de bochten die van Spa Spa maken, die in principe het verschil moeten maken tussen de piloten. Als je die met de voet tegen de vloer kan pakken kan je ze er even goed uit halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Monterey Jack said:

Combinatie tussen beiden lijkt me, de auto alleen doet het niet want anders had Hamilton geen halve second voor Bottas gezeten, stuurmanskunst komt dus zeker nog aan bod.

Ja maar niet in die bochten. Dat zit hem dan in de andere stukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als "de" bochten van een circuit (Raidillon, Pouhon, Blanchimont) flatout kunnen gepakt worden is er idd niks meer aan. Dat zijn de bochten die van Spa Spa maken, die in principe het verschil moeten maken tussen de piloten. Als je die met de voet tegen de vloer kan pakken kan je ze er even goed uit halen. 

Inderdaad 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Idd

Als "de" bochten van een circuit (Raidillon, Pouhon, Blanchimont) flatout kunnen gepakt worden is er idd niks meer aan. Dat zijn de bochten die van Spa Spa maken, die in principe het verschil moeten maken tussen de piloten. Als je die met de voet tegen de vloer kan pakken kan je ze er even goed uit halen. 

Klopt. Nu zal het in de race bij volle tanks enzo wel anders liggen. Maar dan gaan ze gewoon effe de asfalt run-off area op :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, ir_fuel said:

Idd

Als "de" bochten van een circuit (Raidillon, Pouhon, Blanchimont) flatout kunnen gepakt worden is er idd niks meer aan. Dat zijn de bochten die van Spa Spa maken, die in principe het verschil moeten maken tussen de piloten. Als je die met de voet tegen de vloer kan pakken kan je ze er even goed uit halen. 

Stel dat zo'n auto straks praktisch volledig hybrid/elektrisch is dan is de fun er toch sowieso uit? Zou zo'n auto eigenlijk dan te goed of te krachtig moeten zijn waardoor het moeilijker te controleren is of wat moet er dan gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Timo said:

Stel dat zo'n auto straks praktisch volledig hybrid/elektrisch is dan is de fun er toch sowieso uit?

Wat heeft de aandrijving hier mee te maken? Gaat puur over downforce en grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Wat heeft de aandrijving hier mee te maken? Gaat puur over downforce en grip.

Ik dacht dat dat de evolutie ging zijn maar dat je dan met nog minder zaken rekening moest houden als renstal waardoor alles heel gelijkaardig is en te controleren valt. Dus waardoor je heel veel gelijkaardige laps krijgt en het gewoon lap na lap afhaspelen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Timo said:

Ik dacht dat dat de evolutie ging zijn maar dat je dan met nog minder zaken rekening moest houden als renstal waardoor alles heel gelijkaardig is en te controleren valt. Dus waardoor je heel veel gelijkaardige laps krijgt en het gewoon lap na lap afhaspelen is. 

Kijk naar Formula E als je wil weten hoe dat er aan toe gaat.

Een auto is wel veel meer dan enkel een motor. Je hebt nog altijd aero + je banden. Een afstelling is ook alles, zeker als het over lange races gaat (enfin in korte ook).

Je kan het trouwens ook omdraaien. Als je naar de lagere klasses kijkt (net de F3 race gekeken en die was de moeite), is het dan niet zonde dat je daar al een topper moet zijn om van door te stoten tot F1, om dan als het tegenvalt in een niet-competitieve wagen te zitten en de rest van je dagen nooit te gaan kunnen tonen wat je waard bent? Dan is gelijkwaardig materiaal toch altijd een betere zaak voor het spektakel? En het merendeel in de F1 zit in een niet-competitieve wagen. Wat is daar de lol nog van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Je kan het trouwens ook omdraaien. Als je naar de lagere klasses kijkt (net de F3 race gekeken en die was de moeite), is het dan niet zonde dat je daar al een topper moet zijn om van door te stoten tot F1, om dan als het tegenvalt in een niet-competitieve wagen te zitten en de rest van je dagen nooit te gaan kunnen tonen wat je waard bent? Dan is gelijkwaardig materiaal toch altijd een betere zaak voor het spektakel? En het merendeel in de F1 zit in een niet-competitieve wagen. Wat is daar de lol nog van?

F1 is uiteraard het kampioenschap van de beste auto's ter wereld, rijdend laboratorium etc.

Oplossing is om F1 te behouden en dan een (onderhuids) one-make kampioenschap, 3 seconden trager per ronde, op te richten voor de beste piloten ter wereld.

Enkel op oldskool circuits aub.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de eerste ronden gezien, Bottas mocht precies niet aanvallen?

Dan grote stukken doorgespoeld aan x64 tot het einde. Aangezien de rangorde blijft staan op het scherm kan je zo evengoed de race volgen en terugspoelen als er iets intressants gebeurt. Op die crash na heb ik niet moeten terugspoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Martini Racing zei:

Heb de eerste ronden gezien, Bottas mocht precies niet aanvallen?

Dan grote stukken doorgespoeld aan x64 tot het einde. Aangezien de rangorde blijft staan op het scherm kan je zo evengoed de race volgen en terugspoelen als er iets intressants gebeurt. Op die crash na heb ik niet moeten terugspoelen.

Nope, ze hadden beide 1 push to pass indien nodig.
Maar dit mochten ze niet bij elkaar gebruiken...

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Salokin zei:

Toch wel spannend hoe Leclerc Grosjean passeerde voor de 14de plaats.  🙄

Dat spannend stukje heb ik precies gemist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid